Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vooroordelen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ondanks dat ik herders en een boxer heb, kom ik eigenlijk zelden mensen tegen met vooroordelen of die bang zijn van mijn honden.
Ik maak vaker mee dat mensen een praatje komen maken of complimenten geven over hen dan dat ze omlopen. :19:
Marouck wordt wel heel vaak aangezien voor jonge hond (of zelfs pup)...ze is klein en druk, ze oogt jong dus. :mrgreen: Men is verbaasd als ik zeg dat ze dit jaar 7 wordt.
Voor Nika smelt men meestal...haar grijze snoet maakt mensen week. :mrgreen: En als ze met haar kont gaat schudden gaan mensen door de knieën (wat ze dan vervolgens blauwe plekken oplevert, want Nika is nog steeds erg lomp).
Biène wordt soms wel wat imposant gevonden, maar ze kan zo'n puppyblik opzetten (oortjes naar achteren) dat ze over het algemeen toch wel weer leuk gevonden wordt.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Hamilton schreef:tja, mijn oude grijze Beagle meisje (14 jaar) was ook steevast de pup van Svear ( Hamilton reu) bij het roepen en wijzen: kijk een moederhond met haar pup :denken:
Afbeelding
Dat zie je toch zo dat dat moeder en dochter is :pffff: :mrgreen:

Bij Gol vragen ze wel eens of ze een nestje heeft gehad omdat ze een beetje flubbertietjes heeft (overgehouden van de schijnzwangerschap) en zijn ze verbaast dat ze niet tegen mensen opspringt.
Sja, je kan ze ook opvoeden he :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Gollum schreef: en zijn ze verbaast dat ze niet tegen mensen opspringt.
Nou daar doe ik ook heel erg mijn best op hoor :jank: Maar soms springt ze nog weleens :jank: :mrgreen:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Moos schreef:
Nou daar doe ik ook heel erg mijn best op hoor :jank: Maar soms springt ze nog weleens :jank: :mrgreen:
Ja Gol ook nog wel eens hoor :mrgreen: :smile:
Vooral bij mensen die ze kent, dan is ze zo blij dat ze een gat in de lucht springt. Maar bij toevallige voorbijgangers gaat t hardstikke goed (klopt wel ff af voor de zekerheid :mrgreen: )
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Gollum schreef:
Moos schreef:
Vooral bij mensen die ze kent, dan is ze zo blij dat ze een gat in de lucht springt. Maar bij toevallige voorbijgangers gaat t hardstikke goed (klopt wel ff af voor de zekerheid :mrgreen: )
Ja met voorbijgangers gaan we de laatste tijd ook behoorlijk goed. Maar Vera is pas 10 maanden ook he? :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Hier nog iets wat volgens mij een vooroordeel is. Heeft alleen geen betrekking op mijn eigen honden.

Mijn dierenarts vertelde mij van een fokker van werkhonden, mechelaars. Daar was vorig jaar een nestje en de teefjes werden gratis weggegeven want die waren niet goed voor het werk.
Kan iemand dat ontkennen of juist bevestigen?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

iones schreef:Hier nog iets wat volgens mij een vooroordeel is. Heeft alleen geen betrekking op mijn eigen honden.

Mijn dierenarts vertelde mij van een fokker van werkhonden, mechelaars. Daar was vorig jaar een nestje en de teefjes werden gratis weggegeven want die waren niet goed voor het werk.
Nou heb ik pas mijn eerste werk mechel van 10 maanden, maar lijkt me dat je pas weet of ze wel of niet geschikt zijn voor het werk als ze ouder zijn en je er daadwerkelijk wat mee gaat doen?
Misschien kon ze de teefjes niet kwijt en gaf ze daarom maar gratis weg ofzo?
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Met mijn Golden ook vooroordelen :

"Die zijn altijd zo lief voor kinderen he?" (ja , als ze haar rustig benaderen wel..)
"Die kunnen ook zo lekker met andere honden he?" (Ja, zolang ze niet bovenop haar springen)

Het meest extreme vooroordeel hoor ik al 2,5 jaar aan van 1 specifieke man...

"Hou oud is tie nou?" "Ze is 10-11 jaar" (bijna 12 inmiddels :ok: ) Waarop hij steevast antwoord : "O, dan gaat ze binnenkort dood, want deze honden worden maar 10". En dan te bedenken dat hij zelf een GR heeft!! Arme hond, wat zal het de baas tegenvallen als ook hij 12 jaar wordt.

Maar ook Joy heeft haar eigen vooroordelen :wink: :

"Alle herders zijn eng"
"Alle dalmaten zijn agressief, dus de beste verdediging is de aanval"
"Alle eigenaren van retrievers hebben snoepjes!!"
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

iones schreef:Hier nog iets wat volgens mij een vooroordeel is. Heeft alleen geen betrekking op mijn eigen honden.

collega van me heeft gratis een duitse herder teef gekregen van een fokker die zijn honden opleid en daarna voor ca. 1500 euro weg doet....
maar deze zou niet geschikt zijn en kon gratis weg, is een heerlijke hond geworden overigens.
Toen ie haar kreeg was ze ca. 6 maanden.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Ik kwam een tijd terug een vrouw tegen die de opmerking maakt dat ze Haakon zo mooi vond en zelf eigenlijk ook een echt herdermens was. Maar omdat ze kinderen heeft hebben ze gekozen voor een Beagle.
Echt totaal iets anders dan een herder........
En waar halen ze het vandaan dat een herder niet met kinderen kan????
Onze Haakon (Oudduitser) is gek op kinderen (en andere honden en mensen).
Als we in het dorp lopen met m en er komt een kind heel druk langs hem, dan reageert hij daarop, waarop kinderen vaak van hem schrikken met daarop vaak kwade blikken van de ouders....... :roll: Maar Haakon wil gewoon graag spelen.
Toch krijgen wij ook ontzettend veel leuke reacties. Dat ie zo mooi is enz. Natuurlijk is Haakon nog maar jong en dat scheelt wel, maar je ziet sommige mensen wel terugdeinzen als ze Haakon zien.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Sonnie1983
Zeer actief

Mireillevdw schreef:Ik kwam een tijd terug een vrouw tegen die de opmerking maakt dat ze Haakon zo mooi vond en zelf eigenlijk ook een echt herdermens was. Maar omdat ze kinderen heeft hebben ze gekozen voor een Beagle.
Echt totaal iets anders dan een herder........
En waar halen ze het vandaan dat een herder niet met kinderen kan????
Onze Haakon (Oudduitser) is gek op kinderen (en andere honden en mensen).
Als we in het dorp lopen met m en er komt een kind heel druk langs hem, dan reageert hij daarop, waarop kinderen vaak van hem schrikken met daarop vaak kwade blikken van de ouders....... :roll: Maar Haakon wil gewoon graag spelen.
Toch krijgen wij ook ontzettend veel leuke reacties. Dat ie zo mooi is enz. Natuurlijk is Haakon nog maar jong en dat scheelt wel, maar je ziet sommige mensen wel terugdeinzen als ze Haakon zien.
Die van ons kan ook wel met kinderen, al issie ook nog wel druk (hij is zelf ook nog maar 10 maanden). Maar pas op verjaardagsfeest kon mannetje van 5 ook bot vast pakken dat diego vast had. En hij springt niet tegen ze op of zo.
Wij houden Diego overigens wel de hele tijd in de gaten als er jonge kinderen in de buurt zijn.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Tja heb 3 Staffords, oftewel enge en gevaarlijke Pittbull's. Need I say more :mrgreen:

En ook krijgen wij regelmatig de vraag of het een papa, mama en kind is, waarbij ze Josh dan aanzien voor de moeder :mrgreen:
Tja dat hebben ze dan bijna goed :roll:
Groetjes,
Wendy
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Sonnie1983 schreef:[
Ja en waarom kon ze de teefjes niet kwijt?
Over het algemeen zijn gewoon wat lastiger en eigenwijzer maar heb je ze eenmaal voor je gewonnen gaan ze wel voor je door het vuur.
Er zijn wel teven in de sport maar die worden voorgebracht om daarna de fokkerij in te gaan.
Hierom zijn ze dus niet gecastreerd en dat maakt het trainen lastiger omdat je met een loopse teef natuurlijk niet op een trainings/keuringsveld mag komen.
Aldus info van een politieagente. (dus niet van mezelf).
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
atla-nora
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door atla-nora »

Van de JR zeggen: oh hij luistert !!! pfffffffff en de Chihuahua: Noem je dat een hond? Dat is niet eens een rat. Mijn hond lust hem wel hoor! Oh een tandenstoker! Oh die bijt niet of Oh die luistert óók al. Zit je met dat knaagdier op training? Waarom dan? die kan je toch niet opvoeden? :denken: Dat is toch geen Chihuahua want die zijn toch kleiner en die kunnen toch niet lopen en moeten kleertjes aan? En dan nog mijn Lundehund: Je moet wel haar tenen weglaten halen hoor dat is niet goed. Heb je een vosje erbij? Echt zielig dat is toch een wild dier dat kan je niet in huis houden. Kortom reactie,s zat die zo afentoe goed vervelend zijn. En dan zijn mijn honden ook al te mager volgens de meeste deskundige leken.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hamilton schreef:tja, mijn oude grijze Beagle meisje (14 jaar) was ook steevast de pup van Svear ( Hamilton reu) bij het roepen en wijzen: kijk een moederhond met haar pup :denken:
Afbeelding
Haha Elektra is ook een pup van Tank, en Bunker zal vast wel weer een pup van Tank en Elektra zijn :mrgreen:
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Vooroordelen over het ras krijg ik niet echt, Wieke is voor de meeste mensen een kruising :mrgreen:

Wat ik wel regelmatig hoor is dat ze denken dat Timo een pupje is van Wieke :mrgreen:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

over het algemeen is er meer vraag naar reuen... is toch makkelijker geen loopsheid met wedstrijden etc.
Maar als je kijkt naar het laatste nestje van Crutz waar er meer vraag is naar teven dan reuen gaat dat dus niet altijd op... en ik heb nog nooit gezien/gehoord dat teven gratis weggegeven werden...
ik heb de mijne netjes betaald en even duur als de reuen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sonnie1983 schreef:

Nou heb ik pas mijn eerste werk mechel van 10 maanden, maar lijkt me dat je pas weet of ze wel of niet geschikt zijn voor het werk als ze ouder zijn en je er daadwerkelijk wat mee gaat doen?
met 10 maanden kun je al wel makkelijk zien of een hond geschikt is of niet hoor :wink: met een maand of 5 wordt meestal al gekeken of ze willen bijten en buitdrift kun je met een klein pupseltje al testen....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sonnie1983
Zeer actief

malinois schreef:
Sonnie1983 schreef:

met 10 maanden kun je al wel makkelijk zien of een hond geschikt is of niet hoor :wink: met een maand of 5 wordt meestal al gekeken of ze willen bijten en buitdrift kun je met een klein pupseltje al testen....
Ik ging er vanuit dat degene die de vraagstelde pups bedoelden van een week of 8 die dus weg mochten.
Denk dat je op dat moment niet kunt zeggen of ze wel of niet geschikt zijn. Inderdaad als ze een maand of 5 zijn gaan een aantal wel al wat trainen en kan je zien of een hond geschikt is of niet ja
malinois
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef: en dat maakt het trainen lastiger omdat je met een loopse teef natuurlijk niet op een trainings/keuringsveld mag komen.
huh? bij mijn weten traint een loopse teef altijd gewoon mee... en met de keuringen als laatste...
In de IPO mag een loopse teef ook gewoon meedoen als laatste... en traint gewoon met de rest mee...
Kom... zal lekker zijn als een diensthond ineens achter een teef aangaat omdat hij er niet op getraint is....
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief

malinois schreef:
iones schreef: en dat maakt het trainen lastiger omdat je met een loopse teef natuurlijk niet op een trainings/keuringsveld mag komen.
huh? bij mijn weten traint een loopse teef altijd gewoon mee... en met de keuringen als laatste...
In de IPO mag een loopse teef ook gewoon meedoen als laatste... en traint gewoon met de rest mee...
Kom... zal lekker zijn als een diensthond ineens achter een teef aangaat omdat hij er niet op getraint is....
Handig voor de boeven ;-) even een loops teefje meenemen en ze slaan hun slag ;-)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sonnie1983 schreef:
malinois schreef:
Sonnie1983 schreef:

Ik ging er vanuit dat degene die de vraagstelde pups bedoelden van een week of 8 die dus weg mochten.
Denk dat je op dat moment niet kunt zeggen of ze wel of niet geschikt zijn. Inderdaad als ze een maand of 5 zijn gaan een aantal wel al wat trainen en kan je zien of een hond geschikt is of niet ja
met 7 weken zoek je toch ook al een pup uit, dus dan kies je ook voor een pup die snel hersteld, buitdrift heeft etc. dus in principe zoek je daar al de besten uit.... :wink:
Voor de rest had ik het dan niet goed gelezen want ik dacht dat jij met 10 mnd bedoelde.
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Brigitte schreef:
Afbeelding
Haha Elektra is ook een pup van Tank, en Bunker zal vast wel weer een pup van Tank en Elektra zijn :mrgreen:
nou dan kan je alvast gaan oefenen op je antwoorden :mrgreen:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

malinois schreef:
Sonnie1983 schreef:
malinois schreef:
Sonnie1983 schreef: Nou heb ik pas mijn eerste werk mechel van 10 maanden, maar lijkt me dat je pas weet of ze wel of niet geschikt zijn voor het werk als ze ouder zijn en je er daadwerkelijk wat mee gaat doen?
met 7 weken zoek je toch ook al een pup uit, dus dan kies je ook voor een pup die snel hersteld, buitdrift heeft etc. dus in principe zoek je daar al de besten uit.... :wink:
Voor de rest had ik het dan niet goed gelezen want ik dacht dat jij met 10 mnd bedoelde.
Hmmm, ik hoor nogal eens (zowel van fokkers als van geleiders) dat teven veel minder "geschikt" zijn voor het werk.
En dan bedoelen ze vaak: teven komen minder hard inlopen bij het stellen en hebben iets minder last van een "plaat voor de kop".
Dat zijn de fokkers/geleiders die vooral kicken op "hard" manwerk.

Ik ken dus nogal wat werknestjes (zowel Mechel als Duits) waarbij de teven tegen (soms forse) korting weggingen.

Voor de rest is het natuurlijk onzin: zowel IPO als KNPV eist meer van de hond dan "hard bijten".
En een goede hond is allround goed, niet alleen in het bijtwerk. :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef:
malinois schreef:
Sonnie1983 schreef:
malinois schreef: met 10 maanden kun je al wel makkelijk zien of een hond geschikt is of niet hoor :wink: met een maand of 5 wordt meestal al gekeken of ze willen bijten en buitdrift kun je met een klein pupseltje al testen....
Hmmm, ik hoor nogal eens (zowel van fokkers als van geleiders) dat teven veel minder "geschikt" zijn voor het werk.
En dan bedoelen ze vaak: teven komen minder hard inlopen bij het stellen en hebben iets minder last van een "plaat voor de kop".
Dat zijn de fokkers/geleiders die vooral kicken op "hard" manwerk.

Ik ken dus nogal wat werknestjes (zowel Mechel als Duits) waarbij de teven tegen (soms forse) korting weggingen.

Voor de rest is het natuurlijk onzin: zowel IPO als KNPV eist meer van de hond dan "hard bijten".
En een goede hond is allround goed, niet alleen in het bijtwerk. :19:
bij de fokkers die ik ken zijn de prijzen altijd gelijk... reu en teef... :wink: En dat vind ik eigenlijk niet meer dan normaal... er zullen altijd teven moeten zijn om nog werkmechelaartjes voort te brengen... :idea:
En wat je zegt idd. er is meer dan bijten... :ok:
Afbeelding
balls & bones
Actief

Ongelezen bericht door balls & bones »

Roy is leuk, knuffelig en wil altijd spelen volgens de meeste mensen...
als hij een vingertje te pakken heeft als hij de bal aanpakt dan wordt dat direct vergeven want dat is in zijn enthousiasme....

volgens mij is geweldig maar opdringerig en altijd op zoek naar personeel om hem te plezieren en mijn vinger heeft hij al een jaar niet meer vastgehad dus is het gewoon lomp en onnodig gedrag.

Mercedes is gewoon een standaard enge hedder. Ze had gisteren nog een !! gillende!! mevrouw bij haar staan omdat haar hondje even kwam kijken en angstaanjagend aan elkaar snuffelde. Haar vervaarlijk kwispelende staart en haar angstaanjagende onderdanige houding gaf natuurlijk de doorslag.

Over de tibetaan nog geen vooroordelen. hij heeft er zelf wel een: alle katten zijn eikels!

Ik ken nog een vizla die steevast voor ridgeback zonder ridge wordt uitgemaakt.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

De meesten hebben liever een reu, maar je kunt echt niet als pup zien of een hond wel of niet geschikt is, lijkt me dat hij er snel van af wilde, omdat ze anders geld gingen kosten :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Gollum
Zeer actief

Moos schreef:
Gollum schreef:
Moos schreef:
Ja met voorbijgangers gaan we de laatste tijd ook behoorlijk goed. Maar Vera is pas 10 maanden ook he? :pffff: :mrgreen:
Ja precies, met 10 maanden gedroeg Gol zich nog echt niet zo netjes als Vera :N: :mrgreen:
Enya
Zeer actief

Ongelezen bericht door Enya »

atla-nora schreef:Van de JR zeggen: oh hij luistert !!! pfffffffff en de Chihuahua: Noem je dat een hond? Dat is niet eens een rat. Mijn hond lust hem wel hoor! Oh een tandenstoker! Oh die bijt niet of Oh die luistert óók al. Zit je met dat knaagdier op training? Waarom dan? die kan je toch niet opvoeden? :denken: Dat is toch geen Chihuahua want die zijn toch kleiner en die kunnen toch niet lopen en moeten kleertjes aan? En dan nog mijn Lundehund: Je moet wel haar tenen weglaten halen hoor dat is niet goed. Heb je een vosje erbij? Echt zielig dat is toch een wild dier dat kan je niet in huis houden. Kortom reactie,s zat die zo afentoe goed vervelend zijn. En dan zijn mijn honden ook al te mager volgens de meeste deskundige leken.
:cheer: Hey, hallo! Jij hebt het half-zusje van Enya :mrgreen: Leuk je hier te zien.

Van Enya zeggen ze dat ze vast wel groot gaat worden, want ze heeft van die grote poten... Nee hoor, ze heeft 6 tenen :pffff: :mrgreen:
Verder vinden ze haar allemaal even lief. Maar ja, dat is geen vooroordeel, maar gewoon waar :smile:
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

ze is een gemene rat zo'n kuit-bijtende frikandel!
of: ja, hoor liefie hondje is wel lief ga maar aaien!
Nee, die hond die luistert toch niet joh, zo'n worst luisterd helemaal nergens naar!
allemaal niet waar (ze is wel lief natuurlijk maar een beetje bang voor nieuwe vreemde "loslopende" mensen)
en ze wordt vaak uitgelachen...maar daar storen we ons allebei niet erg aan! :pffff:
Laatst gewijzigd door Teckel_love<3 op 15 jan 2009 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”