Sonnie1983 schreef:
Hij is constant aan het rennen, niet constant 45 min balletjes apporteren maar wel gedurende wandeling door (eerste 5 min kan niet want dan ben je nog bij ons ind e wijk en laatste 10 mijn kan ook niet ivm in de wijk zijn) maar daar tussen is hij wel steeds met vanalles bezig.
Wat denk je dat Vera doet; slenteren?
30 minuten los wandelen waarbij hij veel zal rennen inderdaad want dat doen jonge energieke honden. Daar kan hij toch niet helemaal bek af van zijn??
Dat zal dus ook niet, want anders lag hij tot 18 uur in coma en sloopte hij niet.
En wij zitten savonds niet met een stuiterende hond die bruist van de energie want ik ken Diego en als hij energie te veel heeft dan gaat hij dat uitkuren op ons als we niks met hem doen (bijten in je armen etc). Dat doet hij helemaal niet meer. En mocht hij nog energie hebben gaan we nog lekker op een veldje of in de achtertuin nog wat oefeningetjes extra doen (kan zoekspelletjes zijn maar ook luid, volgen, blijven etc.).
Dan ben je thuis en dus met hem bezig

. Als hij heeft lopen slopen overdag heeft hij dus niet liggen slapen/rusten de hele tijd dus dan zal hij ook minder energie over hebben als wanneer hij wel de hele zag zou hebben liggen pitten.
Nogmaals, ik vind het heel erg apart dat jij schijnt te denken dat een jonge hond van het type als Diego na 30 minuten loslopen en 15 minuten aangelijnd lopen 'bek af' zal zijn.