Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat mag jouw hond allemaal wat eigenlijk niet hoort?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Madelief schreef:Ik lees vaak dat ze mogen bedelen "want daar reageer ik toch nooit op"

Maar hoe kan dat nu?? Mijn honden mogen dus niet bedelen en zouden ze het doen stuur ik ze weg, maar juist omdat ik nooit gezwicht ben, wordt er dus ook niet gebedeld! :idea: :19:

Zijn jullie honden dan zo intens volhardend of "valt er wel eens wat ?" :mrgreen:

Overigens...hier valt ook wel eens wat hoor ;-), maar altijd zo dat ik het niet gezien heb :W: . Er wordt dus niet geschooierd, maar in sommige er zou wel eens wat kunnen vallen" -situaties wordt er wel oplettend naar de grond gekeken, of als Bonha slaapt en er valt wat, is ze er als de raven bij, haha.
Er valt echt weleens wat op de grond hier ja :N: :mrgreen:

Saar bedelt soms wel, die doet dat heel bescheiden (ja behalve als ik bezoek heb waar ik net tegen gezegd heb dat Saar niet opdringerig bedelt :smile: ). Vera ziet dat natuurlijk wel dus die wil dan ook weleens een poging doen. Dan zeg ik dus "klaar" en dan hoepelt ze wel op :mrgreen: :wink:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

hier krijgen ze gewoon. ik vind bedelen echt niet erg. zolang het maar zonder geluid en niet te opdringerig is. en ze het niet rechtstreeks uit mijn hand of van mijn bord vreten. er valt hier zoveel, blij dat ze het opruimen.
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

ik heb 1 schooier (verpest door de vrouw) en 1 die totaal niet schooit, ben benieuwd wanneer die verpest gaat worden. Van mij krijgen ze NOOIT iets "zomaar" als snackje. Alleen als beloning en dan nog met mate.
De schooier schooit ook alleen bij mijn vrouw, hij weet verrekte goed waar wat te halen valt en waar de kans 0 is.
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

miekmiek schreef:hier krijgen ze gewoon. ik vind bedelen echt niet erg. zolang het maar zonder geluid en niet te opdringerig is. en ze het niet rechtstreeks uit mijn hand of van mijn bord vreten. er valt hier zoveel, blij dat ze het opruimen.
ik vind het vreselijk, als ons schooiertje ligt te slapen, en ik of mijn vrouw wast een appel of pakken een ei uit de koelkast, dan vliegt ie over de bank heen en spolt het laminaat bijna in de kreukels, de andere wordt dan blaffend wakker want die denkt dat er ik weet niet wat gebeurd.....allemaal omdat 2 donkere oogjes mijn vrouw ooit hebben verleid om een stukje appel te geven, daar is het gesodemieter mee begonnen. :devil:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Madelief schreef:Ik lees vaak dat ze mogen bedelen "want daar reageer ik toch nooit op"

Maar hoe kan dat nu?? Mijn honden mogen dus niet bedelen en zouden ze het doen stuur ik ze weg, maar juist omdat ik nooit gezwicht ben, wordt er dus ook niet gebedeld! :idea: :19:

Zijn jullie honden dan zo intens volhardend of "valt er wel eens wat ?" :mrgreen:

Overigens...hier valt ook wel eens wat hoor ;-), maar altijd zo dat ik het niet gezien heb :W: . Er wordt dus niet geschooierd, maar in sommige er zou wel eens wat kunnen vallen" -situaties wordt er wel oplettend naar de grond gekeken, of als Bonha slaapt en er valt wat, is ze er als de raven bij, haha.
Ze bedelen hier zo onopvallend dat ik dat wel eens beloon, ja. :wink:
Daarmee bedoel ik dat er altijd eentje onder onze tafel ligt (Sil) en de ander naast de tafel op de grond (Bill), terwijl we aan het eten zijn. 't Is net of ze gewoon lekker liggen (kop op de poten) maar ondertussen houden ze alles in de gaten.
En ja, dan krijgen ze - zodra wij klaar zijn met eten - een aardappeltje, boontje, sliertje spaghetti of wat dan ook.
Ik vind het best braaf allemaal, maar goed ik schreef al dat ik nogal makkelijk ben. :wink:
Afbeelding
Flip
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flip »

Haha, toen ik Flip net had hoorde ik van jan en alleman dat hij echt niet op de bank of in bed mocht, dat zou de rangorde ernstig doen verstoren.

Ieniemini Flip mocht gewoon op de bank, lekker ingepakt met een kruik en fleecedekentje gezellig knuffelen.
Meneer begint nu nog de nacht in zijn mandje met deken en kruik, zeer zorgvuldig toegedekt met voorafgaande knuffelsessie.

Halverwege de nacht krijg ik een paar lebbertjes en kruipt Flip gezellig tussen Rick en mij in onder de deken.

Geen problemen met de rangorde hier, ik vind het stiekem een heel grote kletspraat :pffff: .

Verder mag hij met de korte rondjes (waarbij hij dus niet rent) en temperaturen onder het vriespunt een jasje aan,
vragen om wat lekkers,
grommen als hij niet geknuffeld wil worden,
toch op de leuningen van de bank en stoelen gaan zitten (moet eigenlijk op zijn dekentje op de bank)
de pas gevouwen was overhoop rennen en de sokken er tussen uit vissen om die door het hele huis te verspreiden. Waardoor ik vaak twee verschillende sokken aan heb.
Groetjes Marjolijn en Flip
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
hier is het nog erger : hier valt echt echt nooit wat, ik ben echt een superstrenge antibedelaarster :19: :mrgreen: .
Saar kan dat beamen zegt ze :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:
Inge O schreef:
hier is het nog erger : hier valt echt echt nooit wat, ik ben echt een superstrenge antibedelaarster :19: :mrgreen: .
Saar kan dat beamen zegt ze :mrgreen:
ja, maar zo bedelen mijn honden ook niet om hapjes uit saar :pffff: :mrgreen: .
Ohh was dat de truc :mrgreen:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Inge O schreef: @rami : wat een prachtige osje heb je :ok: .
Dankjewel! Ik werd aangestoken door alle winterse plaatjes.
Jouw osje (ik moest wel even nadenken wat het uberhaupt was :wink: ) mag er ook zijn. Speaking of which: Mijn vriend is vanmiddag met de honden op het ijs geweest, hij heeft geen foto's gemaakt want dacht dat ik het niet goed zou vinden... :mrgreen:
Afbeelding
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

-Blaffen en uit haar dak gaan als de bel gaat.
-Niet onmiddelijk en direct komen als ik ze roep.
-Ontzettend bedelen
Remina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Remina »

Wat een leuk topic :smile:

ff denken hoor...ze mag op de bank (alleen als we willen) maar niet op de fautuils en boven mag ze ook niet komen.

Ze mag opspringen (bij kinderen doet-mag ze dat niet)..ik vind het gewoon makkelijker aaien zo, en het scheelt dat ze het bij vreemden niet doet, omdat ze niet zo´n allemans vriend is behalve als ze je leert kennen.

Ik zou willen zeggen ´schooien´ maar meestal zit ze net 1 min vlakbij de eettafel en dan sturen we haar weer naar de mand omdat ik het wel érg irritant vind dat ze zowat het eten uit onze mond kijkt.
Maar ze krijgt eigenlijk na afloop wel altijd wat (behalve aardappels).

Euhm ja, verder valt het wel mee geloof ik :denken:

Likken wil ik niet hebben, vind ik gewoon vies.
Op anderen aflopen (honden of mensen) doet ze niet gauw, wel sneller naar honden trouwens, maar mensen niet.

Volgens mij valt het hier dus wel mee :19:
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Afbeelding
Van de salontafel eten, in dit geval taart voor hun :pffff:
En zo nog een hele lijst, ik doe aan vrije opvoeding. :mrgreen:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Jack steelt vreten waar hij maar kan, maar ik kan hem meenemen naar een keurig restaurant en dan ligt hij superbraaf te wachten op de restjes. Inderdaad een kwestie van nooit NOOIT iets geven terwijl ik eet.

Alleen als ik thuis eters heb wil hij nog wel eens bedelen (nou ja, hij gaat onder de eettafel liggen, op zich nog niet heel erg), ik verdenk mijn moeder dat ze hem een keer iets heeft toegestopt tijdens het eten. :roll:

Maar niet bedelen is een van die weinige regels die ik hanteer. Mijn stel kan gelukkig ook normaal mee op visite, Jack zit dan soms wel de hapjes op tafel te fixeren, maar ze weten gewoon dat ze alleen iets krijgen als ik ze roep.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

Als ik het zo lees hebben onze honden het barslecht als ik de "regels" van de gemiddelde forummer overzie :smile: .
Hier heeft het spul (3 stuks, sporthonden uit werklijnen die in huis worden gehouden) nl niks in te brengen :pffff: , wij zijn de baas of ze dat nu leuk vinden of niet, gehoorzaamheid wordt geeist en zo niet heeft dat consequenties, soms in de vorm van een oorvijg of hollewipper. Ze mogen hier NIET op de bank, laat staan op bed! Ruzie onderling wordt evenmin getoloreerd, schooien proberen ze soms, vind ik niet zo een probleem maar als ik het zat ben is het opzouten geblazen. Verder mogen ze zich niet bemoeien met andere honden. Ze mogen weer wel blaffen in de auto/hondenkar en grommen naar vreemden :mrgreen: .
Al met al is het een harmonieuze roedel van pittige honden, zonder die strakke regels zou ut er hier heel anders uitzien :wink: .
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Chiki schreef:Hier heeft het spul (3 stuks, sporthonden uit werklijnen die in huis worden gehouden) nl niks in te brengen :pffff: , wij zijn de baas of ze dat nu leuk vinden of niet, gehoorzaamheid wordt geeist en zo niet heeft dat consequenties,
Ook als een hond wel iets heeft in te brengen wil dat niet zeggen dat je dan ineens de baas niet meer bent.
Mijn honden mogen vrij veel in huis, ook op de bank en eentje mag op bed, ze mogen schooien etc etc.
Maar ze luisteren toch echt gewoon hoor en ik ben toch echt de baas hier, het is echt niet zo dat ik toe moet kijken hoe ze hier het huis verbouwen. :wink:

Of bedoel je het zo niet?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Chezzies schreef:Afbeelding
whahahaha en, jatten ze van tafel? :mrgreen:
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Gollum schreef:
Chezzies schreef:Afbeelding
whahahaha en, jatten ze van tafel? :mrgreen:
Dat deden ze al, deze taart kregen ze omdat er 1 jarig was :smile:
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

miekmiek schreef:frederique, je vergeet dat ze schandelijk roze jasjes mogen dragen terwijl ze eigenlijk hele stoere honden zijn. :smile:
Nou, en blijjjjjj dat ze daarvan worden :mrgreen:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

- Blaffen als de bel gaat, dan rennen we met z'n vieren naar de deur.
- Bedelen en natuurlijk nog wat krijgen ook.
- Blaffen naar visite
- Vanachter het raam naar andere honden blaffen of naar de postbode
- Opspringen
- Uitvallen aan de lijn, ok, dat mogen ze niet maar heb de moed opgegeven en ben er nu zo aangewend, passeer zo ruim mogelijk maar als dat niet gaat, jammer dan, dan mopper ik wat en is het binnen 2 seconden klaar.
- Loslopen in aanlijngebied
- Megan mag heel soms achter de eenden aan, ze krijgt ze toch niet en vind het zoooo leuk, behalve als er jongen zijn, dan mag het niet.
- Spullen stelen, zoals sokken en kleding en als ik het dan zie vind ik het nog leuk ook.

Daarnaast mogen ze ook alle gewone dingen eigenlijk...
Het enige wat ik nu kan bedenken wat echt niet mag, is vechten, niet in huis en niet buiten.
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Buiten mag Gizmo niet veel omdat ze de helft van de tijd aan de riem zit. Als ik haar buiten dr gang laat gaan dan zal ze met iedere hond onenigheid hebben. Binnen in huis mag ze eigenlijk alles, tegenwoordig mag ze van me vader op de bank liggen (dit doet ze al 13 jaar, maar als ze me vader hoort springt ze er snel van af :mrgreen: ), op bed, als je aan het eten bent dan staat ze ineens naast je met dr kop op je been onder de eettafel. Daarbij lust mevrouw geen droge brokken en eet ze alleen een boterham als er boter op zit.....en zo zijn er nog wel meer dingen..
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Wolvin
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Wolvin »

ik heb kieb -een- keertje maar los laten lopen in een gebied waar het eigenlijk niet mag,we kregen wel meteen de boswachter achter ons aan. Nou dan leer je het wel hoor,gelukkig zijn we er met een waarschuwing van af gekomen :N:
Nicaaa!
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Nicaaa! »

Nikkie mag schooien. (geleerd van haar helaas overleden grote voorbeeld)

En ze mag op de bank
En op bed (alleen als ik dronken of ziek ben)
En achter de eendjes aanrennen (die vliegen toch weg)
En loslopen in het park, eigenlijk overal waar ik vind dat dat kan.
En alles wat ze niet mag doet ze gewoon toch, stokken eten, mensenpoep eten, post eten, neus op tafel,opspringen etc.
Wolvin
Vaste gebruiker

Nicaaa! schreef:Nikkie mag schooien. (geleerd van haar helaas overleden grote voorbeeld)

En ze mag op de bank
En alles wat ze niet mag doet ze gewoon toch, stokken eten, mensenpoep eten, post eten, neus op tafel,opspringen etc.
misschien een rare vraag maar hoe kan ze nou mensenpoep eten? of trekken jullie thuis de wc niet door :wink:
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Wolvin schreef:
Nicaaa! schreef:Nikkie mag schooien. (geleerd van haar helaas overleden grote voorbeeld)

En ze mag op de bank
misschien een rare vraag maar hoe kan ze nou mensenpoep eten? of trekken jullie thuis de wc niet door :wink:
Dat zat ik ook net mezelf af te vragen :)
Moos
Zeer actief

Wolvin schreef:

En ze mag op de bank
Ahhhaaa, we hebben een mensenpoep-leek :smile:

Mensenpoep dat vinden honden in de bosjes, van mensen die daar even zijn gaan zitten.
En dat is het smerigste wat ze kunnen vinden :N:
Afbeelding
Wolvin
Vaste gebruiker

haha een mensenpoep leek :smile:
nu weet ik tenminste wat er bedoeld wordt :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Wolvin schreef:haha een mensenpoep leek :smile:
Eigenlijk moet je het zelf ervaren, dan weet je het helemaal :mrgreen: :mrgreen:
Voor degenen die nog willen gaan vragen "hoe weet je dan dat het mensenpoep is?"
Geloof me, dat weet je :N: :N: :wink:
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Moos schreef:
Eigenlijk moet je het zelf ervaren, dan weet je het helemaal :mrgreen: :mrgreen:
Voor degenen die nog willen gaan vragen "hoe weet je dan dat het mensenpoep is?"
Precies, binnen 2 seconden :kotz:
Moet wel lachen dat er mensen zich afvragen hoe ze mensenpoep kunnen eten :mrgreen:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Nicaaa!
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Nicaaa! »

Wolvin schreef:
Haha jawelhoor, de antwoorden zijn hierboven al gegeven, in het park hier om de hoek lopen nogal wat junkies, en die poepen, in het park, en dat ruikt lekker, blijkbaar.
Mensen poep is vies, junkenmensenpoep is nog viezer.
En Nikkie moet natuurlijk goedmaken met kusjes dat ze stout geweest is. :N:

Maar nu in de winter valt t ff mee gelukkig.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Frederique schreef:
Moos schreef:
Precies, binnen 2 seconden :kotz:
Moet wel lachen dat er mensen zich afvragen hoe ze mensenpoep kunnen eten :mrgreen:
nou zo raar is dat niet hoor... want hier geen mensenpoep. Hier wonen alleen nette mensen die allemaal een toilet hebben en niet in de bosjes hoeven te gaan zitten. :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”