Zoek stok! schreef:Moos schreef:Zoek stok! schreef:
Wat leert bulletje er nou in vredesnaam van om hier aan bloot gesteld te worden?
Dat grote harige honden eng zijn. En als Bulletje dan bij voorbaat al gaat snauwen heb je het als baas van Bulletje gedaan: "die zullen ze wel altijd opgetild hebben en weggehouden bij grote honden".
Ik snap die baas van dat Bulletje in jouw verhaal ook niet hoor; goede grote hond die Saar minutenlang door elkaar husselt

Ik wilde nog even naar die mensen toegaan, maar hoorde achter me dat ze het er onderling al over hadden

De eerste keer dat er een hond bovenop Bram sprong, wist ik ook niet wat ik moest doen.
Ik weet wat je bedoelt, en ik snap mensen ook wel die de eerste keer dat hun pup gemolesteerd wordt even niet weten wat te doen. Jack kreeg hier op dag 2 een rottweiler op zijn nek, lag te gillen van angst en ik stond ook debiel niks te doen.
En on-topic: ik begrijp waarom mensen kleine honden optillen, maar bij een echt agressieve aanval teken je wel ongeveer je hond zijn doodvonnis. Een pup hier in het park is jaren geleden aan gort getrokken omdat de baas de ene helft vasthad en een of andere klotehond de andere helft. Douw je hondje dan in je trui of in je jas, maar *als* je optilt, zorg dan dat de andere hond nog geen haartje van je hond te pakken kan krijgen.
Mijn honden zijn schattig en heel voorzichtig met kleine puppedingetjes, maar ik heb het ook al tig keer meegemaakt dat Lilo *juist* als er opgetild wordt helemaal geboeid blijft proberen om aan zo'n hondje te ruiken en tegen die baas opspringt. En dan praat ik over kort aan de lijn en een baas die gewoon dommig op een meter afstand blijft staan. Op zich niks aan de hand, Lilo is dol op kleine puppedingen en zal ze geen haar krenken en dat is heel snel uitgelegd, maar een hond met mindere bedoelingen heeft zo een pootje te pakken en dat heb je een pup in stukkies.
Ik roep meestal al op een afstandje dat mijn honden heel voorzichtig zijn met kleintjes als ik zie dat een baas een beetje gaat stressen, maar dan nog wordt er vaak opgetild. Terwijl het ergste wat kan gebeuren is dat Lilo een pupje in zijn nekvel pakt om mee naar huis te nemen (dat krijg ik er niet uit, maar het kan ook weinig kwaad, want het resulteert altijd in een beetje verbaasde pup en een zwaar teleurgestelde LiLo omdat het echt niet mag

).