MonaToetje schreef:Gollum schreef:Frenk schreef:Gollum schreef:
Ik had ook niet anders van je verwacht

Pardon?

Zoals je overkomt op het forum ligt het bij mij in de lijn der verwachting dat je kraken als stelen ziet.
Dat jij liever een gezin met kind op straat ziet staan dan dat ze een huis of bedrijf kraken dat al jaren leegstaat, want dat is stelen en dat mag niet 
Wat een bullshit. Als ik weet dat ik binnen een maand op straat kom te staan vraag ik bij een andere woningbouw urgentie aan.
Lukt dat niet , dan ga ik desnoods met man en kind ( tijdelijk ) in een kamertje wonen .
Maar kraken , NEVER!!!!
Linda
De ene grote regionale woningbouwvereniging:
Ik heb dringend een woning nodig: kan ik urgentie aanvragen?
Nee, de RWS heeft geen urgentiesysteem en verleent dus geen urgentie. De RWS verleent sporadisch voorrang in een zeer beperkt aantal sociaal en/of medisch dringende situaties, zoals bijvoorbeeld bij brand. Er wordt dan aan de inschrijving een zodanig aantal punten toegekend dat u binnen een termijn van 6 maanden met succes op een passende woning kunt reageren.
Andere grote regionale woningbouwvereniging:
Kan ik urgentie aanvragen?
Alleen in zeer urgente situaties worden urgentieverklaringen afgegeven. Dit komt dan ook zelden voor. Voor urgentie komen alleen woningzoekenden in aanmerking die minstens een jaar woonachtig zijn in de Gemeente Borsele of Reimerswaal. U kunt hiervoor een verzoek indienen bij het Hoofd sector Wonen.
Er worden geen urgentieverklaringen verstrekt als er sprake is van:
* echtscheiding waarvoor nog geen vonnis door de rechtbank is afgegeven
* relatiebreuk
* verkoop van de eigen woning
* vrijwillige opzegging van de huurwoning
* gezinsuitbreiding
Uit de directe omgeving weet ik dat je geen urgentie krijgt als je als moeder met kinderen uit een gewelddadige relatie stapt.
Gelukkig duurt het in onze contreien ook niet zo lang om via normale weg aan een huis te komen.
Maar in Arnhem (weet ik uit ervaring van goede vrienden die uit elkaar gingen) spreek je over maanden zo niet jaren.
O ja, relatiebreuk en verlaten van woonruimte door relatiebreuk is daar ook geen reden voor het verlenen van een urgentie.
Er zijn natuurlijk wel oplossingen voor dit soort problemen.
Maar die oplossingen liggen veel minder makkelijk als wat vaak zo makkelijk geopperd wordt.