Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tjonge
Moderator: moderatorteam
- pammetje
- Zeer actief
gezellie
toch hier
gek hoor de buurt hier heeft er geen problemen mee dat mijn honden los lopen
en ze hebben bijna allemaal honden
en weet je waarom
omdat ze weten dat ik alles zal doen om een gevecht te voorkomen
en ik ze direct aanlijn als er een andere hond aan komt
en die heb ik dit ook verteld
en wat denk je dat die zeggen:
ja kom op zeg die vent moet zn hond eens bij houden
als ik mijn honden buiten gooi, dan weet ik ook dat er iets kan gebeuren, is dan mijn schuld
goed maar dan dat ik niet bij jullie woon
toch hier
en weet je waarom
als ik mijn honden buiten gooi, dan weet ik ook dat er iets kan gebeuren, is dan mijn schuld

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
dus jouw honden ookestelle schreef:Precies, een hond die andere honden kan verwonden of bij de strot grijpt moet gewoon aan de lijn zitten.Anne Panne schreef:jeeeeeeeemig zeg
als we allemaal zo bang zijn dat een hond aanvalt.. laten we dan met z'n allen onze honden vast houden!!!
niks geen losloop gebieden meer.. want ja.. honden zijn geen robots he
en ieder andere hond
want elke hond heeft tanden..

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
-
estelle
Ja klopt, mijn honden die andere honden kunnen verwonden zitten in de wijk aan de lijn en komen alleen op zeer overzichtelijke plekken los.Anne Panne schreef:dus jouw honden ookestelle schreef:Precies, een hond die andere honden kan verwonden of bij de strot grijpt moet gewoon aan de lijn zitten.Anne Panne schreef:jeeeeeeeemig zeg
als we allemaal zo bang zijn dat een hond aanvalt.. laten we dan met z'n allen onze honden vast houden!!!
en ieder andere hond
En nee Kimba zit niet aan de lijn maar die vliegt ook geen honden naar hun strot.
- Limanade
- Zeer actief
tot nu toe..estelle schreef:Ja klopt, mijn honden die andere honden kunnen verwonden zitten in de wijk aan de lijn en komen alleen op zeer overzichtelijke plekken los.Anne Panne schreef:dus jouw honden ookestelle schreef:Precies, een hond die andere honden kan verwonden of bij de strot grijpt moet gewoon aan de lijn zitten.Anne Panne schreef:jeeeeeeeemig zeg
en ieder andere hond
En nee Kimba zit niet aan de lijn maar die vliegt ook geen honden naar hun strot.
maar wie weet wat er morgen gebeurt?

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
-
estelle
Anne Panne schreef:tot nu toe..estelle schreef:Ja klopt, mijn honden die andere honden kunnen verwonden zitten in de wijk aan de lijn en komen alleen op zeer overzichtelijke plekken los.Anne Panne schreef:dus jouw honden ookestelle schreef: Precies, een hond die andere honden kan verwonden of bij de strot grijpt moet gewoon aan de lijn zitten.
en ieder andere hond
maar wie weet wat er morgen gebeurt?
Je hebt helemaal gelijk, Kimba zal echt van de een op de andere dag een hond naar zn strot grijpen of zwaar toetakelen. Daar is ze echt de hond naar!
- Moos
- Zeer actief
He ja, gaan we zo weer beginnen.Anne Panne schreef:dus jouw honden ookestelle schreef:Precies, een hond die andere honden kan verwonden of bij de strot grijpt moet gewoon aan de lijn zitten.Anne Panne schreef:jeeeeeeeemig zeg
en ieder andere hond

- Limanade
- Zeer actief
je weet maar nooitestelle schreef:Anne Panne schreef:tot nu toe..estelle schreef:Ja klopt, mijn honden die andere honden kunnen verwonden zitten in de wijk aan de lijn en komen alleen op zeer overzichtelijke plekken los.Anne Panne schreef: dus jouw honden ook
en ieder andere hond
maar wie weet wat er morgen gebeurt?![]()
Je hebt helemaal gelijk, Kimba zal echt van de een op de andere dag een hond naar zn strot grijpen of zwaar toetakelen. Daar is ze echt de hond naar!

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- pammetje
- Zeer actief
Frenk schreef:Waarom er zo bagatelliserend over doen? Zeg het gewoon zoals het is: hij vliegt een andere hond naar de strot en jij moet "los" roepen. en dat doet ie zonder wonden achter te latenpammetje schreef:alleen dan moet ie ff op zijn manier waarschuwen
wat is het probleem danMaar zo simpel werkt het niet en al zeker niet op een veldje in een woonwijk waar mensen met hun pupje aan het oefenen zijn. En als die per ongeluk jouw roedel binnenstuift, dan krijgt 'ie krijgt of Bob in z'n nek of een trap van jou.beste frenk heb geloof ik ook al heel vaak gezegt dat ik bij kleine honden en ook pups bob oppakmaar als iedereen gewoon zijn hond bij zich houd
is er niks aan de hand
komt er een grote hond aan ja dan krijgt ie een schop omdat dan oppakken geen zin heeft, ik ben namelijk niet zo groot
Het spijt me echt, maar dat zou iemand toch echt niet moeten proberen bij mijn hond of waar ik uberhaupt bij stondnou dan is het toch maar goed dat je aan de andere kant van nederland woont
![]()

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Moos
- Zeer actief
- Limanade
- Zeer actief
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik begrijp wat je bedoelt.pammetje schreef:gezellie
toch hier
en weet je waarom
Romeo is ook geen lieverdje, maar zolang ik hem aan de lijn heb kan er niets gebeuren.
Mensen hier in de buurt weten hoe hij is, en vinden het geen probleem dat hij aan de flex loopt.
Ze houden eignlijk allemaal hun honden netjes uit de buurt, en vinden dat niet meer dan normaal.
Maar zelf blijf ik ook altijd uit de buurt bij hun honden, en als ik er toch een keer langs moet, hou ik Romeo eerst kort, en ga dan helemaal aan de zijkant, zover als ik kan erlangs voor de zekerheid.

- Moos
- Zeer actief
Dat andere honden (en bazen) zich daar het rambam van kunnen schrikken. Dat je als gevolg daarvan zelf met een bange hond kan blijven zitten.pammetje schreef:en dat doet ie zonder wonden achter te laten
wat is het probleem dan[/color]
Als iemand Bob een rotschop geeft zeg je toch ook niet "wat is het probleem, hij heeft toch geen wonden?".

- pammetje
- Zeer actief
als bob naar een hond die daar met een eigenaar toe zou rennen (wat niet gebeurd nooit) en ze geven hem een schop dan geef ik ze gelijkMoos schreef:Dat andere honden (en bazen) zich daar het rambam van kunnen schrikken. Dat je als gevolg daarvan zelf met een bange hond kan blijven zitten.pammetje schreef:en dat doet ie zonder wonden achter te laten
Als iemand Bob een rotschop geeft zeg je toch ook niet "wat is het probleem, hij heeft toch geen wonden?".
ongeacht of ie iets wil doen

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
estelle
Zolang Kimba zich door een jack pukkel laat aanvallen zonder ook maar 1 grom te laten horen zal het wel meevallen, denk je niet....Anne Panne schreef:je weet maar nooitestelle schreef:Anne Panne schreef:tot nu toe..estelle schreef: Ja klopt, mijn honden die andere honden kunnen verwonden zitten in de wijk aan de lijn en komen alleen op zeer overzichtelijke plekken los.
En nu ben ik wel weer klaar met jou zielige gedoe.
- Limanade
- Zeer actief
wist je dat het heel gevaarlijk is om je hond voor 100% te vertrouwen?estelle schreef:Zolang Kimba zich door een jack pukkel laat aanvallen zonder ook maar 1 grom te laten horen zal het wel meevallen, denk je niet....Anne Panne schreef:je weet maar nooitestelle schreef:Anne Panne schreef: tot nu toe..
Je hebt helemaal gelijk, Kimba zal echt van de een op de andere dag een hond naar zn strot grijpen of zwaar toetakelen. Daar is ze echt de hond naar!![]()

- Frenk
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Oke. Nou dan valt er weinig te discussieren. Als jij vind dat iedereen jouw hond een rotschop mag geven als hij vriendelijk komt buurten terwijl alle honden los zijn.....laat maar dan.pammetje schreef:als bob naar een hond die daar met een eigenaar toe zou rennen (wat niet gebeurd nooit) en ze geven hem een schop dan geef ik ze gelijkMoos schreef:Dat andere honden (en bazen) zich daar het rambam van kunnen schrikken. Dat je als gevolg daarvan zelf met een bange hond kan blijven zitten.pammetje schreef:en dat doet ie zonder wonden achter te laten
ongeacht of ie iets wil doen

- Limanade
- Zeer actief
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Dat niet alleen. Ze zegt wel dat hij perfect luisterd , maar in dat geval had hij niet de kans gehad om die hond naar de strot te grijpen en was dit in het verleden ook niet al eens gebeurd .Moos schreef:Dat andere honden (en bazen) zich daar het rambam van kunnen schrikken. Dat je als gevolg daarvan zelf met een bange hond kan blijven zitten.pammetje schreef:en dat doet ie zonder wonden achter te laten
Weetje Pam , ik heb hier ook een reu lopen die niet met vreemde reuen overweg kan , maar no way dat ik hem de kans geeft om een andere honden aan te vallen , ongeacht of die los lopen of niet.
In dat geval , lijn mijn hond aan en probeer ik de hond weg te jagen.
Ik vind het dus erg frappant dat jij elke keer zoiets meemaakt ...
Bob kan ook een keer bananen in de oren hebben en een keer niet meteen op commando lossen.
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 08 okt 2008 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Frenk
- Zeer actief
Het probleem is dat ik (als mijn hond het slachtoffer zou zijn), door die volstrekt gestoorde aanval met een getraumatiseerde hond kan achterblijven. Terwijl mijn hond degene is die zich normaal sociaal gedraagtpammetje schreef:Frenk schreef:Waarom er zo bagatelliserend over doen? Zeg het gewoon zoals het is: hij vliegt een andere hond naar de strot en jij moet "los" roepen. en dat doet ie zonder wonden achter te latenpammetje schreef:alleen dan moet ie ff op zijn manier waarschuwen
wat is het probleem dan

- Frenk
- Zeer actief
Nou, je reageert niet inhoudelijk, maar vooral door met oppervlakkige oneliners te strooien. Komt een beetje frusty overAnne Panne schreef:zou niet weten waar je het over hebt...Frenk schreef:Ik heb het idee dat je je hier komt afreagerenAnne Panne schreef:gelukkig heb je het zelf doorFrenk schreef:Zo verdrietig dit

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Contacteer:
Anne Panne schreef:wist je dat het heel gevaarlijk is om je hond voor 100% te vertrouwen?estelle schreef:Zolang Kimba zich door een jack pukkel laat aanvallen zonder ook maar 1 grom te laten horen zal het wel meevallen, denk je niet....Anne Panne schreef:je weet maar nooitestelle schreef:![]()
Je hebt helemaal gelijk, Kimba zal echt van de een op de andere dag een hond naar zn strot grijpen of zwaar toetakelen. Daar is ze echt de hond naar!![]()
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Limanade
- Zeer actief
- pammetje
- Zeer actief
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Een hele discussie weer.
Maar even ontopic:
Ik zou hem ook gewoon naar de dierenambulance brengen.
Ik heb hier precies hetzelfde meegemaakt met een lab.
Ik wist van wie hij was, en heb hem 2 keer terug gebracht naar de mevrouw.
Toen had ik er genoeg van en heb hem naar de dierenambulance gebracht.
De vrouw heeft hem in het asiel opgehaald.
Daarna is hij nog 2 keer ontsnapt, en ik heb hem weer 2 keer weggebracht.
Toen had de vrouw er genoeg van, en is hem niet meer op gaan halen.
Hij is nu herplaatst in een heel leuk gezin, en er wordt nu goed met hem omgegaan.
Maar even ontopic:
Hij is nu herplaatst in een heel leuk gezin, en er wordt nu goed met hem omgegaan.
- Frenk
- Zeer actief
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Hoera voor de labsamantha! schreef:Een hele discussie weer.
Maar even ontopic:

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
-
estelle
Meid toch, neem van mij maar aan dat ik wel op mijn honden let hoor.Anne Panne schreef:dat geld voor IEDEREEN!
niemand kan zijn eigen hond voor 100% vertrouwen
als je dat wel doet ben je zelf gevaarlijk bezig want dan let je niet goed op op de momenten dat het MOET
Zou topicstartster ook eens moeten doen.