Mij is anders verteld door onze dierenarts.
Met de entingen probeer je hem nieuwe antistoffen te laten maken, dit moet kort op elkaar volgen zodat hij beschermt is voordat de antistoffen van mama uitwerken! Zo blijft het hondje optimaal beschermd.
Doordat het dicht op de leeftijd van het spenen moet zitten, is eerder enten helemaal niet erg.
Hij was 2 dagen van de 9 weken verwijderd. Pups die op zaterdag zijn geboren worden standaard bij de praktijk op maandag ge-ent. Zaterdags is meer voor zieke hondjes dan gezonde.
Nou ik ga wel even vertellen wat er de afgelopen 24 uur is gebeurd!
We zijn naar Groningen toegegaan met de bus en trein.
De busrit van thuis naar het station verliep piepend en klagend....
Schuimbekken en kwijlen....
Op het station was alles interessant, veel aandacht van zowel honden als mensen. Heb hem onderweg aan hondjes laten snuffelen. Treinen waren eerst eng, daarna leuk om te bekijken, maar wel veilig tegen de voeten van vrouwtje aan.
Op de arm zijn we de trein ingegaan, op schoot viel hij gelijk in slaap.
In Wierden zijn we uitgestapt en naar mijn stageplaats toegelopen met alle cockers. Hij heeft er 4 ontmoet! Verliep echt geweldig.
Maylo in de bench in Almelo.
Om half 11 zijn we richting Deventer gegaan, naar mijn huis.
Thuis aangekomen werd er een plasje op de kranten gepleegd, gewoon niet op gereageerd en opgeruimd terwijl mijn vriend met hem ging spelen.
Thuis heeft hij kennisgemaakt met de tent die gelijk in de smaak viel.
Mijn opa en oma hebben hem geknuffeld en de buurvrouw.
Rond 3 uur zijn we weer naar de trein gegaan om onze reis te vervolgen naar Groningen. Onderweg heeft hij lekker geslapen (ik trouwens ook) terwijl me vriend alles in het oog hield.
Om 6 uur waren we bij de boerderij, Maylo had zoveel geslapen dat hij in de woonkamer gelijk zijn gekke 10 minuten had.
Verder hebben we een belangrijk besluit genomen, Maylo mag op de bank! Rest van zijn leven.

Is toch gezellig, zo'n klein hondje bij je tijdens het tv kijken.
Maylo vond de bank eerst wat eng, maar al gauw is het zijn favoriete bezigheid geworden!
Mijn vriend ging lopen met de 2 schotse collies van hier, ik met Maylo op de arm erachteraan. Maylo observeerde de 2 collies vanaf een afstand en werd zo wild, dat ik hem neer heb gezet. Voila! Ineens wist Maylo wat de bedoeling van de riem is!
Hij loopt nu netjes mee, plast en poept buiten en binnen meld hij zich als hij wat moet. (waarop we gelijk reageren!

)
Alle kranten hebben we weggehaald, hij doet daadwerkelijk niks binnen.
We laten hem dan ook om de 3 uur uit en ook na het eten, spelen of slapen.
Hij drenteld de hele tijd achter ons aan! Ik vind het zelf heel leuk, maar ook best eng als je schoenen aan hebt, je zal maar op m gaan staan :N:
Verder kan hij zeer goed apporteren, dit heeft hij afgekeken van een andere sheltie in de kennel waarin hij is opgegroeid. Dus dat vind ik helemaal geweldig met het oog op flyball in de toekomst.
Maar het gaat dus allemaal super hiero! Hoop dat het met de andere pups die iedereen nu heeft net zo goed gaat als met Maylo.
Of heb ik nu echt een wonderhond gekregen? (zegt de fokker van wel!)
Hij lijkt erg zelfverzekerd, maar het is een angsthaas 1e klas
Ook heeft hij geleerd te slapen met de bench open! Dus dat is een hele vooruitgang.
Hier het bewijs:
Tevens is hier voor jullie een checklist hondenrassen die Maylo ontmoet heeft:
Labrador Retriever (zwart)
Golden Retriever (jaja langhaar!)
Sheltie
Schotse Collie
Maltezer
Kooierhondje
Engelse cocker spaniel[/img]