Ik vind inderdaad dat huisdieren op een ander emotioneel plan staan dan vee of wild. En ik vind dus dat je een Maltezer niet kunt vergelijken met een schaap. (Hoewel een hond die meteen maar alle schapen doodbijt ook niet heel stabiel is.MARC_S schreef:Excuse me? Dat jij vindt dat een hond wel schapen mag doodbijten en geen honden betekent niet dat iedereen zo denkt. Er zijn zelfs honden ingeslapen die een kat doodgebeten hebben. Veel mensen gaan meteen roepen: "wat nou als het een kind was". "De hond heeft bloed geproefd etc"Frenk schreef:Marc, hier stond geen smiley bij, dus ik ga er vanuit dat je dit serieus meent. En als dat zo is, dan vind ik het een schunnige opmerking. Werkelijk beneden alle niveau.MARC_S schreef:Kito had dan helaas die schapen gedood. Maar voor sommige mensen is dat al genoeg om een hond in te slapen. Ik bedoel, schaap/maltezer???
Bah.![]()
Nogmaals, jij komt waarschijnlijk ook eens in de zoveel dagen een aangelijnde hond tegen die jouw hond doodbijt als ze hem per ongeluk laten schieten. Jij hebt een hondje dat voor veel honden niet op een hond lijkt maar een prooi. Hij is veel te klein om zoiets te overleven en dan gebeurd er dus precies wat er met die maltezers is gebeurd. Heel hard maar echt geen onwerkelijkheid hoor. Menig huky zal prooidrift krijgen als jouw hond door hoog gras hupst. Over de greyhounds en podenco's nog maar te zwijgen :N: Die hoeven toch ook niet allemaal dood omdat dat risico er nu eenmaal is?
Ik vind prooidrift werkelijk iets heel anders dan hondagressie. En ik ben me bewust van de reactie die mijn 'hupsende' swiffer kan oproepen. Daarom heb ik het steeds ook over honden die zonder provocatie al grijpen.