Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
geeft dit nou een verkeerde -indruk, of juist niet?
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wil ook altijd heeeel stoer worden gevonden dus lijn mijn honden ook altijd aan als ik het strand af ga, en dan hou ik Wieke ook zo dicht mogelijk bij me zodat iedereen denkt dat ze gevaarlijk is
Of, of...misschien was er wel eentje loops
Waar maak jij je toch allemaal druk om Pak-de-bal, ga je eens bezighouden met jezelf ipv anderen.

Of, of...misschien was er wel eentje loops

Waar maak jij je toch allemaal druk om Pak-de-bal, ga je eens bezighouden met jezelf ipv anderen.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
even voor de duidelijkheid:bernersennenfan schreef: Het belangrijkste is, dat ik de baas niet ken..heeft die overwicht? Als die dat niet heeft, heb je een probleem, als het niet goed gaat en dat ga ik liever uit de weg.
er was nemand , werkelijk niemand , die het strand op kwam of er af kwam lopen, dus geen last van andere honden of baasjes

maar goed, nu weet ik dat het gewoon lekker loopt zo als je meedere honden dus hebt
weer wat geleerd
Ik lijn Nanni aan, omdat ze achter auto's aanrent :N: Ik weet niet of dit langeveldse slag is, maar daar lopen zelden honden los naar boven, wel soms beneden maar bijna alle mensen wachten tot ze op het strand zijn.Pak-de-bal schreef:even voor de duidelijkheid:bernersennenfan schreef: Het belangrijkste is, dat ik de baas niet ken..heeft die overwicht? Als die dat niet heeft, heb je een probleem, als het niet goed gaat en dat ga ik liever uit de weg.
er was nemand , werkelijk niemand , die het strand op kwam of er af kwam lopen, dus geen last van andere honden of baasjes
maar goed, nu weet ik dat het gewoon lekker loopt zo als je meedere honden dus hebt
weer wat geleerd
er is eerst een stuk duin, dus de auto's zijn nog mijlen verjidde schreef:Ik lijn Nanni aan, omdat ze achter auto's aanrent :N: Ik weet niet of dit langeveldse slag is, maar daar lopen zelden honden los naar boven, wel soms beneden maar bijna alle mensen wachten tot ze op het strand zijn.Pak-de-bal schreef:even voor de duidelijkheid:bernersennenfan schreef: Het belangrijkste is, dat ik de baas niet ken..heeft die overwicht? Als die dat niet heeft, heb je een probleem, als het niet goed gaat en dat ga ik liever uit de weg.
weer wat geleerd
het is bij Kijkduin, Den Haag
ik woon hier, dus weet dat het veilig is, dus laat altijd Bauke al gaan , naar boven zowel als naar beneden.

Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 29 apr 2008 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dan zou ik er wel een halen zonder lus of de lus doorsnijdenMARC_S schreef:Zo'n ding ga ik vanmiddag halen voor als Eva groot ismalinois schreef:Marjolein, ken je deze? Die zijn er speciaal voor gemaakt, ideaal overigens... heb er zelf ook 1![]()
Lijkt me heel handig omdat je die aan de hond kan laten hangen en haar wel zo even kan pakken indien nodig. Ook op evt een show lijkt me dat heel handig. Zit je hond niet steeds in het gezicht van andere honden en andersom natuurlijk

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ehm... niet om het een of ander, maar je hebt net 3 pagina's uitleg gehad waarom iemand een hond zo kort vast kan hebben en daar stond stoer doen niet tussen...Pak-de-bal schreef:Ik denk inderdaad dat deze man het "stoer" vond staan om zó langs het terrasje te lopen?
zo korthoudend, want anderen deden gewoon aan de lange lijn hun honden vast

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik vind ze ideaal... ik verkoop ze veel aan mensen met pups etc.Neeltje schreef:Die had ik laatst ook gezien, leek me misschien ook wel handig voor Tirsa want die til ik met hand onder de buik en hand onder tuigje uit d'r buggy....Mireillevdw schreef:@PdB:Ze houden je wel bezig , hè, die enge herders, staffords, pitbulls , rottweilers.......
O, ik wist niet dat deze dingen bestonden.malinois schreef:Marjolein, ken je deze? Die zijn er speciaal voor gemaakt, ideaal overigens... heb er zelf ook 1![]()
![]()
Super!!!
Al denk ik wel dat ik straks zo'n leuk politietuig
ga kopen (daar zit al een handvat aan), want wij krijgen in september ook een enge hedderpup.......

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- asani
- Zeer actief
Geweldig zijn die. Gelukkig zijn onze honden zo stoer dat we er geen tekst op hoeven, maar ze zijn super hoor. Van harte aanbevolen!Mireillevdw schreef:@PdB:Ze houden je wel bezig , hè, die enge herders, staffords, pitbulls , rottweilers.......
O, ik wist niet dat deze dingen bestonden.malinois schreef:Marjolein, ken je deze? Die zijn er speciaal voor gemaakt, ideaal overigens... heb er zelf ook 1![]()
![]()
Super!!!
ga kopen (daar zit al een handvat aan), want wij krijgen in september ook een enge hedderpup.......
Geweldig materiaal. Pas kwam er een hond in het pension en die had een gewone lengte riem met zo'n handvat aan het begin extra aan de lijn. Lijk tme voor grote honden ideaal om zo gemakkelijk de hond kort te kunnen houden.asani schreef:Geweldig zijn die. Gelukkig zijn onze honden zo stoer dat we er geen tekst op hoeven, maar ze zijn super hoor. Van harte aanbevolen!Mireillevdw schreef:@PdB:Ze houden je wel bezig , hè, die enge herders, staffords, pitbulls , rottweilers.......
![]()
Super!!!
Moet zeggen :N: als het nodig is pak ik boris en bo heel kort aan de rechterkant en dan gooi ik Sam zijn riem om mijn nek en pak hem aan zijn vacht vast. Korter kan toch niet meer? Trekken doet hij dan niet want dat doet zeer en hij heeft er voor de rest geen last van gezien zijn grote en mijn niet echt hele lange lengte!

Echt, als je meerdere honden hebt dan ga je het vanzelf afleren (vooral bij grote honden) om te klungelen met lange lijnen als er iets is waar ze naartoe willen en waar je voorbij moet. Gewoon even kort pakken en kordaat doorlopen!! zo blijft het voor alle partijen leuk en de honden verdoen hun energie wel in de rest van de wandeling
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Je moet niet overal zoveel achter zoeken.
Ik heb mijn honden altijd zo kort als we op plekken lopen waar ze iets tegen kunnen komen (katten, andere honden, kindjes die bang zijn voor honden, konijntjes, eekhoorns en noem maar op).
Een slappe lijn betekent dat ze kunnen snuffelen. Een korte lijn betekent dat we door gaan lopen zonder gesnuffel. Jij hebt maar één hond. Maar als je met twee grote honden loopt, die allebei net aan de andere kant willen snuffelen, zou je het waarschijnlijk ook doen als je niet wil dat je armen een stukje langer worden.
Misschien waren die honden wel gek op de konijntjes die in de duinen zitten, kan allemaal.
Maar denk zelf dat die honden geleerd hebben dat op het strand spelen betekent en aan de korte riem dat het klaar is en dat ze rechtstreeks naar huis gaan.
Ik heb mijn honden altijd zo kort als we op plekken lopen waar ze iets tegen kunnen komen (katten, andere honden, kindjes die bang zijn voor honden, konijntjes, eekhoorns en noem maar op).
Een slappe lijn betekent dat ze kunnen snuffelen. Een korte lijn betekent dat we door gaan lopen zonder gesnuffel. Jij hebt maar één hond. Maar als je met twee grote honden loopt, die allebei net aan de andere kant willen snuffelen, zou je het waarschijnlijk ook doen als je niet wil dat je armen een stukje langer worden.
Misschien waren die honden wel gek op de konijntjes die in de duinen zitten, kan allemaal.
Maar denk zelf dat die honden geleerd hebben dat op het strand spelen betekent en aan de korte riem dat het klaar is en dat ze rechtstreeks naar huis gaan.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik woon ook dicht bij zee en laat mijn honden dus nooit los gaan. Ik zou willen dat iedereen zijn honden bij zich hield tot bij de zee. Ik heb al zoveel honden op elkaar zien klappen juist bij zo'n strand opgang. En nee, dat waren niet allemaal herders, er zitten zelfs wel eens staby hondjes bijPak-de-bal schreef:er is eerst een stuk duin, dus de auto's zijn nog mijlen verjidde schreef:Ik lijn Nanni aan, omdat ze achter auto's aanrent :N: Ik weet niet of dit langeveldse slag is, maar daar lopen zelden honden los naar boven, wel soms beneden maar bijna alle mensen wachten tot ze op het strand zijn.Pak-de-bal schreef:even voor de duidelijkheid:bernersennenfan schreef: Het belangrijkste is, dat ik de baas niet ken..heeft die overwicht? Als die dat niet heeft, heb je een probleem, als het niet goed gaat en dat ga ik liever uit de weg.
weer wat geleerd
het is bij Kijkduin, Den Haag
ik woon hier, dus weet dat het veilig is, dus laat altijd Bauke al gaan , naar boven zowel als naar beneden.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- billy
- Erelid
Dit is de link, staat er niet echt duidelijk op, maar het bovenste stuk, kan je omhoog trekken en dan heb je een handvat, ik maak morgen van de mijne wel een duidelijke fotoLongFields schreef:Heb je een foto en een linkje?billy schreef:Ik heb leren halsbanden, met een, in en uitschuifbaar handvat, heel handig![]()
Groetjes Els
Ik kan me er even niets bij voorstellen.
http://www.hondenwinkel.nl/product_info ... ts_id=1650
Groetjes Els
- pammetje
- Zeer actief
zat ie dan niet veel te strak?maart schreef:die tuigjes zou ik zelf nooit aanschaffen. Ken een rott die er telkens bij flauwviel als ze dat aanhad (tijdens pakwerk) omdat haar borstkas niet voldoende kon uitzetten en ze zo niet voldoende zuurstof binnenkreeg.

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- asani
- Zeer actief
Tja , het is een tuigje met riem over de borstkas. Zoiets heeft hij niet aan als hij zich lekker op het strand uitleeft. Je moet zo'n ding ook zo afstellen dat hij niet te strak zit als hij inademd.maart schreef:die tuigjes zou ik zelf nooit aanschaffen. Ken een rott die er telkens bij flauwviel als ze dat aanhad (tijdens pakwerk) omdat haar borstkas niet voldoende kon uitzetten en ze zo niet voldoende zuurstof binnenkreeg.
En ik snap dat niet...telkens flauwvallen...dat heb je toch maar 1 keer ??
Ik vind dat ondingen, als ik snel zo een hond met halsband moet pakken, schiet dat ding eruitbilly schreef:
Dit is de link, staat er niet echt duidelijk op, maar het bovenste stuk, kan je omhoog trekken en dan heb je een handvat, ik maak morgen van de mijne wel een duidelijke foto
Groetjes Els

- billy
- Erelid
Ik heb ze nu een half jaar en nog nooit is het eruit geschotenjidde schreef:Ik vind dat ondingen, als ik snel zo een hond met halsband moet pakken, schiet dat ding eruitbilly schreef:
Dit is de link, staat er niet echt duidelijk op, maar het bovenste stuk, kan je omhoog trekken en dan heb je een handvat, ik maak morgen van de mijne wel een duidelijke foto
Groetjes Els

Bevalt hier prima

Groetjes Els
- Liesbeth
- Zeer actief
Marjolein, effe heel serieus. Als dit nou geen herders waren geweest, maar stabijs, hoe had je dit tafereel dan ingeschat, cq beoordeelt?Pak-de-bal schreef:het viel mij gewoon op, misschien mogen die honden anders nooit los lopen?massam schreef:ze lopen weg, willen achter een vogel aan.. zijnnet 2 uur losgeweest en net pas weer droog van het zwemmen en meneer wil ze droog in de auto doen, meneer loopt gewoon graag zo met zijn honden...![]()
![]()
even ervoor was er een leuk herdertje en die speelde met andere honden in die omgeving al, maar dat was een teefje.
Ik denk inderdaad dat deze man het "stoer" vond staan om zó langs het terrasje te lopen?
zo korthoudend, want anderen deden gewoon aan de lange lijn hun honden vast
ik wilde gewoon even het jullie laten zien, omdat ik toevallig mijn camera net bij mij had
anders had ik dit niet eens meer vermeld
maar ik maak die dingen dus mee, ja ( dat wildeik even laten zien)
Dit is een uitermate serieuze vraag, want ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat je mbt herders nogal bevooroordeelt bent.
Nog even ter info, als ik Luuk aan de riem heb, neem ik hem ook liever kort, zodat hij naast me blijft lopen. Geef ik hem meer ruimte dan staat hij op de gekste plekken ineens stil en struikel ik zowat over hem. Mijn zonen hebben dezelfde ervaring en ik heb hun dus ook aangeraden om Luuk kort naast hun te houden. En ga dit nou niet zielig vinden, want dat is voor ten hoogste 20 meter, dan kan Luuk lekker los

Met Kevin en ook Sjoerd hadden we daar geen last van, maar zij waren ook heel anders. Zo zie je maar, zelfde ras, zelfde geslacht en toch o zo verschillend, alle drie.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maart schreef:die tuigjes zou ik zelf nooit aanschaffen. Ken een rott die er telkens bij flauwviel als ze dat aanhad (tijdens pakwerk) omdat haar borstkas niet voldoende kon uitzetten en ze zo niet voldoende zuurstof binnenkreeg.

- IngeK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
o pak get a live... hier alleen "vechthonden" dus herders staffords en een bordeaux dog.en ja ik pak ze kort... waarom?? om mensen zoals jou te ontlopen... pffff die te scheiterig zijn ze te passeren.... Omdat je een plaat voor je kop hebt en alleen uit jou oogpunt kunt en wilt kijken
!
Arme Bauke., Mijn vechthonden houden van spelen namelijk.... Keurig zoals deze man zn honden bij zich houd...ik had t niet gedaan.......succes verder. en nee ik zeg geen sorry omdat mn herder teef loops is en ik in een LOSLOOP gebied ben...helaas. Ik hou er rekening mee en thats it. Ik heb 3 intacte reuen en noooooit problemen....o... en de rest intacte teefjes....
!

If i trow a stick...... will you leave????
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.