Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

geeft dit nou een verkeerde -indruk, of juist niet?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Toch grappig dat er weer zoveel mensen hier op in gaan. WAnt dit gaat werkelijk nergens over!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

volgens mij PDB wil jij eigenlijk heeel graag ook zo`n mooie stoere herder, want je raakt er niet over uitge-topict. eigenlijk mis je iets stoers bij jezelf (?) en wil je dat heel graag compenseren met zo`n herder. en dan ook even stukjes lekker kort lopen. :mrgreen:
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Ik wil ook altijd heeeel stoer worden gevonden dus lijn mijn honden ook altijd aan als ik het strand af ga, en dan hou ik Wieke ook zo dicht mogelijk bij me zodat iedereen denkt dat ze gevaarlijk is :pffff:
Of, of...misschien was er wel eentje loops :idea:

Waar maak jij je toch allemaal druk om Pak-de-bal, ga je eens bezighouden met jezelf ipv anderen.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Ik loop ook 'kort',met Ates, en absoluut niet om stoer te doen. :wink: Ik vind dat ik zo veel meer controle over hem heb, en dat kort lopen,laat hem meer letten op mij... Vind het wel heerlijk zo,en Ates heeft daar ook geen moeite mee,omdat hij weet dat ie daarna lekker mag rennen. :wink:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

bernersennenfan schreef: Het belangrijkste is, dat ik de baas niet ken..heeft die overwicht? Als die dat niet heeft, heb je een probleem, als het niet goed gaat en dat ga ik liever uit de weg.
even voor de duidelijkheid:
er was nemand , werkelijk niemand , die het strand op kwam of er af kwam lopen, dus geen last van andere honden of baasjes :19:

maar goed, nu weet ik dat het gewoon lekker loopt zo als je meedere honden dus hebt

weer wat geleerd
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Pak-de-bal schreef:
bernersennenfan schreef: Het belangrijkste is, dat ik de baas niet ken..heeft die overwicht? Als die dat niet heeft, heb je een probleem, als het niet goed gaat en dat ga ik liever uit de weg.
er was nemand , werkelijk niemand , die het strand op kwam of er af kwam lopen, dus geen last van andere honden of baasjes :19:

maar goed, nu weet ik dat het gewoon lekker loopt zo als je meedere honden dus hebt

weer wat geleerd
Ik lijn Nanni aan, omdat ze achter auto's aanrent :N: Ik weet niet of dit langeveldse slag is, maar daar lopen zelden honden los naar boven, wel soms beneden maar bijna alle mensen wachten tot ze op het strand zijn.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

jidde schreef:
Pak-de-bal schreef:

weer wat geleerd
Ik lijn Nanni aan, omdat ze achter auto's aanrent :N: Ik weet niet of dit langeveldse slag is, maar daar lopen zelden honden los naar boven, wel soms beneden maar bijna alle mensen wachten tot ze op het strand zijn.
er is eerst een stuk duin, dus de auto's zijn nog mijlen ver
het is bij Kijkduin, Den Haag

ik woon hier, dus weet dat het veilig is, dus laat altijd Bauke al gaan , naar boven zowel als naar beneden. :19:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 29 apr 2008 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

:ok: oooooo wat een handige riemjes met 2 kan ik ze als rugtasje gebruiken
Afbeelding
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:
malinois schreef:Marjolein, ken je deze? Die zijn er speciaal voor gemaakt, ideaal overigens... heb er zelf ook 1 :ok:

Afbeelding
Zo'n ding ga ik vanmiddag halen voor als Eva groot is :ok: Lijkt me heel handig omdat je die aan de hond kan laten hangen en haar wel zo even kan pakken indien nodig. Ook op evt een show lijkt me dat heel handig. Zit je hond niet steeds in het gezicht van andere honden en andersom natuurlijk :mrgreen:
dan zou ik er wel een halen zonder lus of de lus doorsnijden :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:Ik denk inderdaad dat deze man het "stoer" vond staan om zó langs het terrasje te lopen? :ok:
zo korthoudend, want anderen deden gewoon aan de lange lijn hun honden vast
ehm... niet om het een of ander, maar je hebt net 3 pagina's uitleg gehad waarom iemand een hond zo kort vast kan hebben en daar stond stoer doen niet tussen... :denken: Dus waar je dat 'inderdaad' vandaan haalt...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:
Mireillevdw schreef:@PdB:Ze houden je wel bezig , hè, die enge herders, staffords, pitbulls , rottweilers.......
malinois schreef:Marjolein, ken je deze? Die zijn er speciaal voor gemaakt, ideaal overigens... heb er zelf ook 1 :ok:

Afbeelding
O, ik wist niet dat deze dingen bestonden. :19:
Super!!!
Al denk ik wel dat ik straks zo'n leuk politietuig
Afbeelding ga kopen (daar zit al een handvat aan), want wij krijgen in september ook een enge hedderpup.......
Die had ik laatst ook gezien, leek me misschien ook wel handig voor Tirsa want die til ik met hand onder de buik en hand onder tuigje uit d'r buggy....
ik vind ze ideaal... ik verkoop ze veel aan mensen met pups etc. :ok: makkelijk even snel vast te pakken indien nodig en het staat daarnaast nog enorm stoer ook :pffff: .
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Oja, dat overal tegenaan plassen was ik nog vergeten.
Spike een keer tegen zo'n grote vlieger... OEPS :N:

Dat gebeurt me dus ook niet meer hé... je schaamt je kapot! :N:
ayla

Ongelezen bericht door ayla »

Pepie schreef:Hij neemt gewoon zijn verantwoording :ok:
En dat mag ik graag zien zo hoort het ook en heeft niemand er last van.
trouwens onze herder word ook vast gelijnt als we op het strand lopen :ok:
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Mireillevdw schreef:@PdB:Ze houden je wel bezig , hè, die enge herders, staffords, pitbulls , rottweilers.......

Afbeelding
Super!!!
Afbeelding ga kopen (daar zit al een handvat aan), want wij krijgen in september ook een enge hedderpup.......
Geweldig zijn die. Gelukkig zijn onze honden zo stoer dat we er geen tekst op hoeven, maar ze zijn super hoor. Van harte aanbevolen!
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

asani schreef:

Afbeelding
Super!!!
Geweldig zijn die. Gelukkig zijn onze honden zo stoer dat we er geen tekst op hoeven, maar ze zijn super hoor. Van harte aanbevolen!
Geweldig materiaal. Pas kwam er een hond in het pension en die had een gewone lengte riem met zo'n handvat aan het begin extra aan de lijn. Lijk tme voor grote honden ideaal om zo gemakkelijk de hond kort te kunnen houden.

Moet zeggen :N: als het nodig is pak ik boris en bo heel kort aan de rechterkant en dan gooi ik Sam zijn riem om mijn nek en pak hem aan zijn vacht vast. Korter kan toch niet meer? Trekken doet hij dan niet want dat doet zeer en hij heeft er voor de rest geen last van gezien zijn grote en mijn niet echt hele lange lengte! :ok:

Echt, als je meerdere honden hebt dan ga je het vanzelf afleren (vooral bij grote honden) om te klungelen met lange lijnen als er iets is waar ze naartoe willen en waar je voorbij moet. Gewoon even kort pakken en kordaat doorlopen!! zo blijft het voor alle partijen leuk en de honden verdoen hun energie wel in de rest van de wandeling
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

die tuigjes zou ik zelf nooit aanschaffen. Ken een rott die er telkens bij flauwviel als ze dat aanhad (tijdens pakwerk) omdat haar borstkas niet voldoende kon uitzetten en ze zo niet voldoende zuurstof binnenkreeg.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ik heb leren halsbanden, met een, in en uitschuifbaar handvat, heel handig :ok:

Groetjes Els
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Je moet niet overal zoveel achter zoeken.
Ik heb mijn honden altijd zo kort als we op plekken lopen waar ze iets tegen kunnen komen (katten, andere honden, kindjes die bang zijn voor honden, konijntjes, eekhoorns en noem maar op).

Een slappe lijn betekent dat ze kunnen snuffelen. Een korte lijn betekent dat we door gaan lopen zonder gesnuffel. Jij hebt maar één hond. Maar als je met twee grote honden loopt, die allebei net aan de andere kant willen snuffelen, zou je het waarschijnlijk ook doen als je niet wil dat je armen een stukje langer worden.

Misschien waren die honden wel gek op de konijntjes die in de duinen zitten, kan allemaal.
Maar denk zelf dat die honden geleerd hebben dat op het strand spelen betekent en aan de korte riem dat het klaar is en dat ze rechtstreeks naar huis gaan.
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Pak-de-bal schreef:
jidde schreef:
Pak-de-bal schreef:

weer wat geleerd
er is eerst een stuk duin, dus de auto's zijn nog mijlen ver
het is bij Kijkduin, Den Haag

ik woon hier, dus weet dat het veilig is, dus laat altijd Bauke al gaan , naar boven zowel als naar beneden. :19:
Ik woon ook dicht bij zee en laat mijn honden dus nooit los gaan. Ik zou willen dat iedereen zijn honden bij zich hield tot bij de zee. Ik heb al zoveel honden op elkaar zien klappen juist bij zo'n strand opgang. En nee, dat waren niet allemaal herders, er zitten zelfs wel eens staby hondjes bij :wink:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

billy schreef:Ik heb leren halsbanden, met een, in en uitschuifbaar handvat, heel handig :ok:

Groetjes Els
Heb je een foto en een linkje?
Ik kan me er even niets bij voorstellen.
billy
Erelid

LongFields schreef:
billy schreef:Ik heb leren halsbanden, met een, in en uitschuifbaar handvat, heel handig :ok:

Groetjes Els
Heb je een foto en een linkje?
Ik kan me er even niets bij voorstellen.
Dit is de link, staat er niet echt duidelijk op, maar het bovenste stuk, kan je omhoog trekken en dan heb je een handvat, ik maak morgen van de mijne wel een duidelijke foto

http://www.hondenwinkel.nl/product_info ... ts_id=1650

Groetjes Els
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

maart schreef:die tuigjes zou ik zelf nooit aanschaffen. Ken een rott die er telkens bij flauwviel als ze dat aanhad (tijdens pakwerk) omdat haar borstkas niet voldoende kon uitzetten en ze zo niet voldoende zuurstof binnenkreeg.
zat ie dan niet veel te strak?
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

maart schreef:die tuigjes zou ik zelf nooit aanschaffen. Ken een rott die er telkens bij flauwviel als ze dat aanhad (tijdens pakwerk) omdat haar borstkas niet voldoende kon uitzetten en ze zo niet voldoende zuurstof binnenkreeg.
Tja , het is een tuigje met riem over de borstkas. Zoiets heeft hij niet aan als hij zich lekker op het strand uitleeft. Je moet zo'n ding ook zo afstellen dat hij niet te strak zit als hij inademd.
En ik snap dat niet...telkens flauwvallen...dat heb je toch maar 1 keer ??
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

billy schreef:
Dit is de link, staat er niet echt duidelijk op, maar het bovenste stuk, kan je omhoog trekken en dan heb je een handvat, ik maak morgen van de mijne wel een duidelijke foto

Groetjes Els
Ik vind dat ondingen, als ik snel zo een hond met halsband moet pakken, schiet dat ding eruit :boos:
billy
Erelid

jidde schreef:
billy schreef:

Groetjes Els
Ik vind dat ondingen, als ik snel zo een hond met halsband moet pakken, schiet dat ding eruit :boos:
Ik heb ze nu een half jaar en nog nooit is het eruit geschoten :19:
Bevalt hier prima :ok:

Groetjes Els
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Pak-de-bal schreef:
massam schreef:ze lopen weg, willen achter een vogel aan.. zijnnet 2 uur losgeweest en net pas weer droog van het zwemmen en meneer wil ze droog in de auto doen, meneer loopt gewoon graag zo met zijn honden... :19:
het viel mij gewoon op, misschien mogen die honden anders nooit los lopen? :denken:

even ervoor was er een leuk herdertje en die speelde met andere honden in die omgeving al, maar dat was een teefje.

Ik denk inderdaad dat deze man het "stoer" vond staan om zó langs het terrasje te lopen? :ok:
zo korthoudend, want anderen deden gewoon aan de lange lijn hun honden vast

ik wilde gewoon even het jullie laten zien, omdat ik toevallig mijn camera net bij mij had
anders had ik dit niet eens meer vermeld
maar ik maak die dingen dus mee, ja ( dat wildeik even laten zien)
Marjolein, effe heel serieus. Als dit nou geen herders waren geweest, maar stabijs, hoe had je dit tafereel dan ingeschat, cq beoordeelt?
Dit is een uitermate serieuze vraag, want ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat je mbt herders nogal bevooroordeelt bent.

Nog even ter info, als ik Luuk aan de riem heb, neem ik hem ook liever kort, zodat hij naast me blijft lopen. Geef ik hem meer ruimte dan staat hij op de gekste plekken ineens stil en struikel ik zowat over hem. Mijn zonen hebben dezelfde ervaring en ik heb hun dus ook aangeraden om Luuk kort naast hun te houden. En ga dit nou niet zielig vinden, want dat is voor ten hoogste 20 meter, dan kan Luuk lekker los :mrgreen: .
Met Kevin en ook Sjoerd hadden we daar geen last van, maar zij waren ook heel anders. Zo zie je maar, zelfde ras, zelfde geslacht en toch o zo verschillend, alle drie.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
malinois
Zeer actief
Contacteer:

:denken: zat ie dan niet te strak? Bij ons hebben bijna alle jonge honden zo'n tuigje aan met pakwerk en nooit ergens last van....
Afbeelding
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door IngeK »

Pak, misschien moet je eens gaan wandelen met 2 iets sterkere honden. Dan 1 rondje met een 10 meter lijn en een rondje met een kortere.

Dan voel je het verschil en weet je precies waarom mensen dit soms zo doen.
Afbeelding
The Alpha Bitch
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door The Alpha Bitch »

o pak get a live... hier alleen "vechthonden" dus herders staffords en een bordeaux dog.en ja ik pak ze kort... waarom?? om mensen zoals jou te ontlopen... pffff die te scheiterig zijn ze te passeren.... Omdat je een plaat voor je kop hebt en alleen uit jou oogpunt kunt en wilt kijken
! :devil: Arme Bauke., Mijn vechthonden houden van spelen namelijk.... Keurig zoals deze man zn honden bij zich houd...ik had t niet gedaan.......succes verder. en nee ik zeg geen sorry omdat mn herder teef loops is en ik in een LOSLOOP gebied ben...helaas. Ik hou er rekening mee en thats it. Ik heb 3 intacte reuen en noooooit problemen....o... en de rest intacte teefjes....
If i trow a stick...... will you leave????
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Ben vergeten te vermelden dat ik mijn herder ook kort hou, omdat veel mensen er niets van moetten hebben/bang voor zijn. En juist die mensen gaan lopen gillen/rennen,en dan wil mijn puppenkind er achter aan...somigge mensen :roll: ...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”