Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat als de rollen zijn omgedraaid?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Burnie schreef:
tineke schreef: Ik weet nog een paar berners die op iedere hond klappen die ze zien ,excuus ze zijn zelf als pup gebeten en daarom hebben ze nu een vrijbrief om dat bij elke hond te doen die ze willen :roll:
Wat een non-argument. Hoeveel honden zijn er wel niet als pup gebeten door een volwassen hond?
Ja en ze heeft al jaren berners altijd 3,reuen, en ze doen het altijd allemaal.
Nog een argument van haar ze houden niet van goldens en die zijn er zoveel :denken: of ze zegt tegen mensen waar HAAR hond niet mee overweg kan ik loop van 10 tot 11 elke ochtend pas jij je tijd daar maar op aan :roll:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Moos schreef:
Nee, we weten inderdaad niet hoe het precies gegaan is.
Ik denk echter dat de kans dat een hond altijd leuk en vriendelijk speelde met vreemde honden, en dan opeens een Beagle doodbijt (geen chihuahua die echt zo stuk is, nee een Beagle), niet zo heel groot is.
Je ziet toch altijd wel een bepaalde ontwikeling in het gedrag van je hond naar andere honden. Ik kan me best voorstellen dat hij nooit eerder zo grof tekeer is gegaan, maar het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat hij nog nooit eerder mot zou hebben gehad met andere honden.
Toch heb ik dat een keer meegemaakt.
Dik 23 jaar geleden liep mijn ex met onze eerste teckel in het bos.
Teckel liep los.
Plotseling kwam er een Duitse Staande aan, ook los dus, hij greep Roosje, schudde een paar keer, Roosje had een gebroken nek en overleed op de tafel van de DA.
Volgens de baas van de DS had de hond dit nog nooit gedaan en ook geen tekenen vertoond in zijn gedrag naar andere honden.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Chione schreef:Alsof hier, als buitenstaanders zijnde, ook maar iets zinnigs over te zeggen is, gezien de repuatatie v.d Telegraaf als sensatieblad en bv. vermeende getuigen die hele andere dingen zeggen dan geschreven is.
wat zeg je hier van:

àls een loslopende hond op een agressieve hond loopt, is het gelijk:

"wàt een aso hond en wàt een aso-eigenaar , die hond kan niet luisteren en is niet goed opgevoed" :evil: enz enz

maar..

... als de rollen zijn omgedraaid is het ineens:

"zal wel weer van een sensatie-blad weer komen, en de getuigen zijn niet te vertrouwen " enz :roll:

kijk, dàt vind ik nou eens behoorlijk onredelijk :neenee:

en daarom ben ik dit gestart en wil graag hierover een oordeel
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

jij wil geen oordeel. jij hebt een oordeel en nog geen duikplank die voor je uit de lucht komt vallen zal je daarvanaf helpen.
Afbeelding
Pak-de-bal

massam schreef:jij wil geen oordeel. jij hebt een oordeel en nog geen duikplank die voor je uit de lucht komt vallen zal je daarvanaf helpen.
dus jij wil niet beweren dat dit dus óók aso-honden èn aso-eigenaren zijn ?

wat gek , dat je het niet WILT toegeven

wat is er toch met jullie dan? :denken:
dat er elke keer weer " een smoesje " ( of zoiets) gezocht wordt , om het maar steeds goed te praten

kom er nu eens eerlijk voor uit :ok:
M@scha
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
massam schreef:jij wil geen oordeel. jij hebt een oordeel en nog geen duikplank die voor je uit de lucht komt vallen zal je daarvanaf helpen.

dat er elke keer weer " een smoesje " ( of zoiets) gezocht wordt , om het maar steeds goed te praten

nee ik geef geen dingen toe die ik niet weet.

dat jij bij de eerste letter het hele verhaal verder zelf invult vind ik een gemis voor jou maar daar moet je geen andere mensen in meeslepen.

ik vind jou vrij asociaal als je zonder enige kennis (ik lees in dit topic al meerdere varianten van het gebeurde namelijk) deze oordelen klaarzet :19:
dat wil ik best toegeven
Afbeelding
tineke

Pak-de-bal schreef:

Als je dit topic goed doorleest zie je allemaal ervaringen die sommige onder ons gehad hebben met asobazen en daar zoeken we toch absoluut geen smoesjes voor.
Wel kennen we het verhaal dan uit eerste hand dus weten we exact wat er gebeurd is.
Dat weten we van het verhaal van het doodgebeten hondje niet,dus wordt er wat over gespeculeerd maar er is niemand die zegt dat het niet een vreselijk incident is wat niet had mogen plaats vinden.
Natuurlijk zijn er asobazen met honden maar die hebben soms een stabij,soms een teckel ,soms een drente patrijs, soms een am bull en soms een bastaard maar nooooooit een fila :mrgreen: dat is wat wij jou proberen duidelijk te maken :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Als je weet dat je hond geen andere honden moet, moet je daar als eigenaar altijd en overal rekening mee houden. (Wat niet wil zeggen dat het 100% goed gaat want ook de eigenaar is een mens en een mens maakt fouten) Ongelukjes gebeuren helaas nu eenmaal...
Wat niet dit moet goedpraten overigens. Maar weet jij of die hond dit al vaker heeft gedaan? Nee... dus je kunt er niet over oordelen

Een kind hoort in mijn ogen geen hond uit te laten... daar hoort altijd een volwassene bij te zijn.. ik kan meer dan een kind van 6 om een hond uit elkaar te halen...

Als het echt een klein hondje is, kan ik me nog voorstellen dat een behoorlijke correctie de dood tot gevolg heeft bij een klein hondje. Dat is voor mij een reden om mijn honden niet eens bij kleine hondjes te laten ook al gaat het misschien wel goed, mij is dit risico te groot.

Aangezien niemand van ons hierbij is geweest kun je ook niet over dit oordelen... het is vreselijk wat er gebeurd is, en dat kind vergeet dit de rest van zn leven niet...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
Chione schreef:Alsof hier, als buitenstaanders zijnde, ook maar iets zinnigs over te zeggen is, gezien de repuatatie v.d Telegraaf als sensatieblad en bv. vermeende getuigen die hele andere dingen zeggen dan geschreven is.
wat zeg je hier van:

àls een loslopende hond op een agressieve hond loopt, is het gelijk:

"wàt een aso hond en wàt een aso-eigenaar , die hond kan niet luisteren en is niet goed opgevoed" :evil: enz enz

maar..

... als de rollen zijn omgedraaid is het ineens:

"zal wel weer van een sensatie-blad weer komen, en de getuigen zijn niet te vertrouwen " enz :roll:

kijk, dàt vind ik nou eens behoorlijk onredelijk :neenee:

en daarom ben ik dit gestart en wil graag hierover een oordeel
dat kan niet want je bent er niet bij geweest....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik heb heel het topic niet doorgelezen.
Het is ontzettend triest wat er gebeurt is.
Niemand is erbij geweest.
Dus precies weet je het nooit. Was het een gewone correctie???? Was het puur agressie????

Wat ik wel vind is dat als je weet dat je hond geen lieverdje is, wat voor ras dan ook, hou hem/haar dan aan de lijn als er andere honden aankomen.
Maar ik denk dat iedereen het hier wel over eens is lijkt me :wink:
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

tineke schreef:
Burnie schreef:
tineke schreef: Ik weet nog een paar berners die op iedere hond klappen die ze zien ,excuus ze zijn zelf als pup gebeten en daarom hebben ze nu een vrijbrief om dat bij elke hond te doen die ze willen :roll:
Wat een non-argument. Hoeveel honden zijn er wel niet als pup gebeten door een volwassen hond?
Nog een argument van haar ze houden niet van goldens en die zijn er zoveel :denken: of ze zegt tegen mensen waar HAAR hond niet mee overweg kan ik loop van 10 tot 11 elke ochtend pas jij je tijd daar maar op aan :roll:
Doet me denken aan een krijsend geval vorige week met twee loslopende, totaal hond- en mens-agressieve franse bulletjes. Die kon ik met moeite wegbrullen van Bennie. 1 van de krengen hapte in m'n broek. Het mens schreeuwde naar mij dat ik met mijn (aangelijnde) "agressieve rothond" uit het bos moest blijven of dat ze hem zou "kapottrappen". OK dan..... :N:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Burnie schreef:
tineke schreef:
Burnie schreef:
Doet me denken aan een krijsend geval vorige week met twee loslopende, totaal hond- en mens-agressieve franse bulletjes. Die kon ik met moeite wegbrullen van Bennie. 1 van de krengen hapte in m'n broek. Het mens schreeuwde naar mij dat ik met mijn (aangelijnde) "agressieve rothond" uit het bos moest blijven of dat ze hem zou "kapottrappen". OK dan..... :N:
En als je dan terug scheldt ben je aso :smile: :19: Het verhaal klopt als een bus :N:
want terug schelden doe ik wel hoor :smile2:
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

S@ndr@ schreef:
Burnie schreef:
tineke schreef:
Burnie schreef: Wat een non-argument. Hoeveel honden zijn er wel niet als pup gebeten door een volwassen hond?
En als je dan terug scheldt ben je aso :smile: :19: Het verhaal klopt als een bus :N:
want terug schelden doe ik wel hoor :smile2:
Ik ben zelf niet zo van het meteen schelden :wink:
Maar in dit geval stond ik helemaal perplex. Het was zo onredelijk, dat ik alleen maar m'n hoofd heb geschud en ben doorgelopen.
Maar als ze nog eens zo'n scène maakt, dan zeg ik haar ongezouten wat ik van haar en haar honden denk. Dan maar aso :pffff:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Ik ben ook eens in het bos een dame tegengekomen met een hondje wat ze dan optilde en hard ermee weg rende. En ooit kwamen we tegelijkertijd aan met de auto en toen ik uitstapte vroeg ze of ik weg wilde gaan anders durfde ze niet in het bos te lopen :roll: Ik begrijp heus wel dat mensen bang kunnen zijn voor bepaalde rassen, en daar wil ik best rekening mee houden maar als ze zo gaan beginnen dan niet :neenee:
Pak-de-bal

astrid schreef:Ik ben ook eens in het bos een dame tegengekomen met een hondje wat ze dan optilde en hard ermee weg rende. En ooit kwamen we tegelijkertijd aan met de auto en toen ik uitstapte vroeg ze of ik weg wilde gaan anders durfde ze niet in het bos te lopen :roll: Ik begrijp heus wel dat mensen bang kunnen zijn voor bepaalde rassen, en daar wil ik best rekening mee houden maar als ze zo gaan beginnen dan niet :neenee:
wat doe je dan?

Laat je de honden dan tòch los?

Zij heeft misschien wèl een vervelende ervaring met jouw soort honden gehad, waarom altijd weer dat:
"Ik doe het lekker toch niet, want het was een vrremd mens" ( of zo)

altijd weer een excuus zoeken in je eigen voordeel, is het dat niet? :denken:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Pak-de-bal schreef:
astrid schreef:Ik ben ook eens in het bos een dame tegengekomen met een hondje wat ze dan optilde en hard ermee weg rende. En ooit kwamen we tegelijkertijd aan met de auto en toen ik uitstapte vroeg ze of ik weg wilde gaan anders durfde ze niet in het bos te lopen :roll: Ik begrijp heus wel dat mensen bang kunnen zijn voor bepaalde rassen, en daar wil ik best rekening mee houden maar als ze zo gaan beginnen dan niet :neenee:
wat doe je dan?

Zij heeft misschien wèl een vervelende ervaring met jouw soort honden gehad, waarom altijd weer dat:

Het lijkt mij vooral gaan om het deel waar de mevrouw vraagt of Astrid met haar honden weg kan gaan zodat zij kan gaan lopen. Dat zou mij zeker ook te ver gaan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Pak-de-bal

tineke schreef:Ik denk zomaar dat als dit incident met een stabij was gebeurd dit topic er niet was geweest
helaas voor jou, zal dit niet voorkomen, misschien 1 maal in de 20 jaar,
dat een stabij doelbewust doorgaat voor een kill en wel op een ander hond.

je moet wèl de realiteit NIET verliezen hier. :neenee:
De realitieit ìs nou eenmaal dat het altijd dezelfde soort ( in een brede zin), is, die deze daad wèl doet.

Vraag maar aan de politie, of zal ik het voor je vragen? :wink:

En buiten dat, was het wéér een excuus zoeken , om het wéér NIET toe te geven, hè?
Jullie zoeken wat af, ik zou er snel klaar mee zijn, òm het gewoon eens toe te geven. :19:
M@scha
Zeer actief

pdb wil je even op mijn reactie op jou reageren of heb je een excuus om het niet te doen? :19:
Afbeelding
astrid
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
wat doe je dan?

Lieve pak de bal
Ik lijn mijn honden altijd aan als er een andere hond in het zicht is. En die mevrouw stond erom bekend dat ze iedereen het bos uit wilde hebben, want ze was doodsbang voor andere honden.

En ik zei al, ik ben best bereid om mee te werken als iemand echt bang is, maar vragen of ik weg wil gaan omdat zij dan rustig kan lopen gaat me te ver. Ze kan ook rustig lopen als ik er ben, want ik lijn mijn honden aan als het nodig mocht zijn en zoals al gezegd.

En het is van de zotte om aan mij te vragen of ik weg wil gaan zodat zij kan lopen, want je weet nooit wat er verderop in het bos loopt.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Pak-de-bal schreef:
tineke schreef:Ik denk zomaar dat als dit incident met een stabij was gebeurd dit topic er niet was geweest

De realitieit ìs nou eenmaal dat het altijd dezelfde soort ( in een brede zin), is, die deze daad wèl doet.

En buiten dat, was het wéér een excuus zoeken , om het wéér NIET toe te geven, hè?
Jullie zoeken wat af, ik zou er snel klaar mee zijn, òm het gewoon eens toe te geven. :19:
zou jij aub eens kunnen schrijven zonder dikke letters, onderlijntjes en wijzende vingertjes?

wees daar maar eens snel mee
Fenneke en Baloe
Afbeelding
astrid
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Pak-de-bal schreef:
wat doe je dan?

Het lijkt mij vooral gaan om het deel waar de mevrouw vraagt of Astrid met haar honden weg kan gaan zodat zij kan gaan lopen. Dat zou mij zeker ook te ver gaan.
Ja toch? Dat is toch van de zotte?
Pak-de-bal

astrid schreef:
Zoek stok! schreef:
Pak-de-bal schreef:
wat doe je dan?

nee, vind ik niet, jij weet niet wat er misschien járen geleden is gebeurd,
ik weet dat ook niet , maar gezien haar reactie bij het zien van die honden
heel wat vervelends , dus. :19:
tineke

Pak-de-bal schreef:

Als je dit topic goed zou doorlezen dan vind je mijn verhaal over een incident met een stabij en dat is dus een incident waar ik zelf met mijn neus boven op stond.
Ik hoef aan jou niets toe te geven want ik heb in de jaren dat ik mijn honden heb niet zoveel toegevoegd aan de lijst met incidenten.
Maar in ieder geval ik heb serieus met je in gesprek willen gaan in dit topic maar dat is dus blijkbaar niet jou bedoeling dus bij deze ga je wat mij betreft weer terug in negeer
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Pak-de-bal schreef:
Ach kom op zeg!
Het is toch van de zotten als mensen gaan verwachten dat ieder ander met honden die in hun ogen eng zijn uit het bos blijft omdat zij willen wandelen?

Je kan mij echt niet wijsmaken dat als ik bij het zien van jou en Bauke aan het begin van het bos ga roepen of je weg wilt gaan zodat ik rustig kan wandelen, dat je dat dan normaal vindt en ook doet :smile:
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Pak, wat is dat toch voor een fixatie van jou dat je wilt dat anderen iets aan jou gaan toegeven ofzo? Ik begrijp dat echt niet, hoor.

Het enige wat ik hier lees in de reacties is dat die hond niet los had horen te lopen en dat hele verhaal zeer triest is. Verder dat men het moeilijk vindt om er over te oordelen omdat de media een verhaal nog wel eens anders willen weergeven dan hoe het in werkelijkheid is gegaan.
Je stelde in eerste instantie een open vraag en daar is antwoord op gekomen. Jouw vraag was niet: geef mij gelijk dat weer zo'n incident met zo'n agressieve hond was. Wat voor gelijk wil je dan hebben? Wat moet er dan worden toegegeven?
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
tineke

astrid schreef:
Zoek stok! schreef:
Pak-de-bal schreef:
wat doe je dan?

Natuurlijk is dat van de zotte Astrid daar zou ik absoluut niet serieus over gedacht hebben om dat te doen
astrid
Zeer actief

Moos schreef:
Pak-de-bal schreef:
Ach kom op zeg!
Het is toch van de zotten als mensen gaan verwachten dat ieder ander met honden die in hun ogen eng zijn uit het bos blijft omdat zij willen wandelen?

Je kan mij echt niet wijsmaken dat als ik bij het zien van jou en Bauke aan het begin van het bos ga roepen of je weg wilt gaan zodat ik rustig kan wandelen, dat je dat dan normaal vindt en ook doet :smile:
Ik stond ook echt van ..huh, versta ik dat nou goed?? Ze had haar autoraampje op een kiertje en riep daar dit dus doorheen. Spijtig voor haar maar ik heb vriendelijk gezegd dat ik lekker ging wandelen, desnoods aangelijnd het eerste stuk als ze dat graag wilde maar ik ga echt niet weg :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

astrid schreef:
Moos schreef:
Pak-de-bal schreef:
Ach kom op zeg!

Ik stond ook echt van ..huh, versta ik dat nou goed?? Ze had haar autoraampje op een kiertje en riep daar dit dus doorheen. Spijtig voor haar maar ik heb vriendelijk gezegd dat ik lekker ging wandelen, desnoods aangelijnd het eerste stuk als ze dat graag wilde maar ik ga echt niet weg :mrgreen:
Nee dat gaat ook helemaal nergens over :mrgreen: :wink:
Dat ze zou vragen of jij je honden even aangelijnd wilt houden, en dan allebei een ander paadje kiezen, prima. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het met zo'n klein wit hondje nooit meemaak, maar als mensen dat aan mij zouden vragen zou ik dat ook gewoon doen.
Maar vragen of jij weg wilt gaan zodat zij rustig kan wandelen? Dat komt niet eens in me op om te vragen aan mensen met honden die de mijne te grazen hebben genomen. Wilt u aanlijnen, dat komt in je op. Wilt u ophoepelen uit het bos?? Hoe verzin je het, al helemaal dus bij honden die gewoon niks uberhaupt gedaan hebben tegenover haar hond.
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Ik stond ook echt van ..huh, versta ik dat nou goed?? Ze had haar autoraampje op een kiertje en riep daar dit dus doorheen. Spijtig voor haar maar ik heb vriendelijk gezegd dat ik lekker ging wandelen, desnoods aangelijnd het eerste stuk als ze dat graag wilde maar ik ga echt niet weg
Ook flauw :pffff: :mrgreen:

Ik snap dat ook niet, ik zou nog eerder zelf weggaan dan dat ik dat van iemand anders zou vragen :denken:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Pak-de-bal schreef: nee, vind ik niet, jij weet niet wat er misschien járen geleden is gebeurd,
Dat zal best, maar dan zoekt ze zelf maar lekker een ander bos op.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”