Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een hond nemen...?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

iones schreef:
gotcha schreef:Een husky maakt het toch niet erger dan om welk ras ook.Het is wel de keuze van die mensen zelf om wat ze in hun leven wel of niet willen. :ok:
Nee, huskies zijn honden die al erg veel bewegind nodig hebben,.
En mensen moeten rekening houden met het ras. Zo zijn momenteel beagles heel populair heb ik gemerkt. Die zijn helemaal niet geschikt om veel alleen te zijn. Sommige rassen kunnen het beter dan andere.
maar waarom is een beagle dan weer niet geschikt om alleen te zijn?
omdat ze van oorsprong in een grote roedel horen?daar voldoet volgens mij geen enkele nederlander aan,dus waar leg je dan toch die grens......
Wat ik al zei,als je een hond gewoon goed bezighoudt moet het volgens mij heus wel kunnen,zijn het in huis gewoon slaapzakken(als je het treft) en dan maakt het ras volgens mij helemaal niet uit,mits je de hond dus niet tekort doet als je er wel bent,ze moet 3dagen werken en de rest maar halve dagen,ik vind dat echt wel meevallen.....
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Dus met andere woorden, je bent niet egoistisch als je een hond alleen laat als je hem al wat langer hebt en de situatie veranderd. En je bent niet egoistisch als je een hondenras neemt die niet zoveel aandacht nodig heeft?

Ik werk zelf ook fulltime en heb toch een hondje genomen. Dit is dan geen pup geweest maar een herplaatser, maar ze kon nog helemaal niets en was ook niet zindelijk.
Als ik ga werken breng ik haar naar het huis van mijn ouders waar nog 3andere honden zitten. Mijn moeder werkt zelf ook, maar heeft natuurlijk ook vrije dagen en dan zit ze dus niet helemaal alleen.
Ik merk aan mijn hondje dat ze gewoon blij en tevreden is. Ze vind het niet fijn om alleen te zijn, dat weet ik wel. Maar er zijn wel meer dingen die ze niet fijn vind.
Zodra ik thuis kom wandel ik lekker maar haar, knuffel lekker met haar en zorg dat ze de uurtjes dat ze alleen zat vergeet.

Natuurlijk vind ook ik het niet verstandig om een hond te nemen als je er geen tijd voor hebt. Maar onder geen tijd versta ik niet de uren dat je werkt, maar de uren na je werk.
Als jij na je werk geen zin hebt om de hond lekker uit te laten, om ermee te knuffelen. Om in het weekend/avonduren ermee naar training te gaan. Om soms verjaardagen af te zeggen omdat honden niet welkom zijn. Dan zou ik zeggen begin er niet aan.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

eefje+huig schreef: maar waarom is een beagle dan weer niet geschikt om alleen te zijn?
Is bekend bij dit ras. Kan er ook niets aan doen.
eefje+huig schreef: omdat ze van oorsprong in een grote roedel horen?daar voldoet volgens mij geen enkele nederlander aan,dus waar leg je dan toch die grens......
Wat ik al zei,als je een hond gewoon goed bezighoudt moet het volgens mij heus wel kunnen,zijn het in huis gewoon slaapzakken(als je het treft) en dan maakt het ras volgens mij helemaal niet uit,mits je de hond dus niet tekort doet als je er wel bent,ze moet 3dagen werken en de rest maar halve dagen,ik vind dat echt wel meevallen.....
Maar dan werk je dus niet fulltime?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Poppetje schreef:Dus met andere woorden, je bent niet egoistisch als je een hond alleen laat als je hem al wat langer hebt en de situatie veranderd. En je bent niet egoistisch als je een hondenras neemt die niet zoveel aandacht nodig heeft? .
Niet mij woorden in de mond leggen. Dit is niet wat ik gezegd heb.
Poppetje schreef: Ik werk zelf ook fulltime en heb toch een hondje genomen. Dit is dan geen pup geweest maar een herplaatser, maar ze kon nog helemaal niets en was ook niet zindelijk.
Als ik ga werken breng ik haar naar het huis van mijn ouders waar nog 3andere honden zitten. Mijn moeder werkt zelf ook, maar heeft natuurlijk ook vrije dagen en dan zit ze dus niet helemaal alleen.
Ik merk aan mijn hondje dat ze gewoon blij en tevreden is. Ze vind het niet fijn om alleen te zijn, dat weet ik wel. Maar er zijn wel meer dingen die ze niet fijn vind.
Zodra ik thuis kom wandel ik lekker maar haar, knuffel lekker met haar en zorg dat ze de uurtjes dat ze alleen zat vergeet.

Natuurlijk vind ook ik het niet verstandig om een hond te nemen als je er geen tijd voor hebt. Maar onder geen tijd versta ik niet de uren dat je werkt, maar de uren na je werk.
Maar waar praat je dan over? Jouw hond komt niets te kort. Ze wordt opgevangen als jij werkt. Ik heb ook fulltime gewerkt en de hond kon bij mijn ouders terecht. Elke dag haar brengen voor het werk, en haar daarna ophalen. Jouw hond is toch niet fulltime alleen? Dat is een heel verschil! Maar niet iedereen heeft dus die mogelijkheid.
Ik heb het gevoel alsof jij jezelf zit te verantwoorden naar mij. WAarom doe je dat?
Poppetje schreef: Als jij na je werk geen zin hebt om de hond lekker uit te laten, om ermee te knuffelen. Om in het weekend/avonduren ermee naar training te gaan. Om soms verjaardagen af te zeggen omdat honden niet welkom zijn. Dan zou ik zeggen begin er niet aan.
Ben ik ook met je eens.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Poppetje
Zeer actief

Sorry daarvoor. Ik heb jou dan verkeerd begrepen :).

Wat ik er eigenlijk gewoon mee bedoel te zeggen dat je best een hond kan nemen als je fulltime werkt. Het gaat er alleen om wat je buiten je werk met de hond doet. Vooral als je werkt moet je daarvan bewust zijn dat je na je tijd gewoon heel veel tijd moet besteden aan je hond.
iones
Zeer actief

Poppetje schreef:Sorry daarvoor. Ik heb jou dan verkeerd begrepen :).

Wat ik er eigenlijk gewoon mee bedoel te zeggen dat je best een hond kan nemen als je fulltime werkt. Het gaat er alleen om wat je buiten je werk met de hond doet. Vooral als je werkt moet je daarvan bewust zijn dat je na je tijd gewoon heel veel tijd moet besteden aan je hond.
Maar jij weet net zo goed als ik dat te veel mensen daar de fout in gaan. Je moet er niet vanuit gaan dat iedereen dat doet. Ga maar kijken in het asiel.
En toen ik nog in Eindhoven woonde zag ik ze wel eens zitten. De 2 golden retrievers, stil voor het raam. Zaten ze te wachten. En dan werden ze daarna, voor alle andere bezigheden even uitgelaten. Blokje om.
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Ik vraag me altijd af wat er met een hond gebeurd als hij toch niet alleen blijkt te kunnen blijven?
Er zijn namelijk honden die dit echt niet kunnen leren. En dan?
iones
Zeer actief

kitty schreef:Ik vraag me altijd af wat er met een hond gebeurd als hij toch niet alleen blijkt te kunnen blijven?
Er zijn namelijk honden die dit echt niet kunnen leren. En dan?
- asiel
- marktplaats
Poppetje
Zeer actief

iones schreef:
Poppetje schreef:Sorry daarvoor. Ik heb jou dan verkeerd begrepen :).

Maar jij weet net zo goed als ik dat te veel mensen daar de fout in gaan. Je moet er niet vanuit gaan dat iedereen dat doet. Ga maar kijken in het asiel.
En toen ik nog in Eindhoven woonde zag ik ze wel eens zitten. De 2 golden retrievers, stil voor het raam. Zaten ze te wachten. En dan werden ze daarna, voor alle andere bezigheden even uitgelaten. Blokje om.
Klopt helemaal. Ik denk dat overal in de buurt wel zo`n gezin is die eigenlijk te druk zijn met andere dingen dan de hond.
Maar daarom vind ik het nog moeilijker om over andere mensen te oordelen die veel werk. Want niet alle harde werkers laten hun hond "vallen".
Eefje83
Zeer actief

iones schreef:
eefje+huig schreef: maar waarom is een beagle dan weer niet geschikt om alleen te zijn?
Is bekend bij dit ras. Kan er ook niets aan doen.
eefje+huig schreef: omdat ze van oorsprong in een grote roedel horen?daar voldoet volgens mij geen enkele nederlander aan,dus waar leg je dan toch die grens......
Maar dan werk je dus niet fulltime?
dat is wat ik uit haar eerste bericht haalde,misschien dat ze het een beetje moeilijk vind om in te schatten omdat er dus wel 3volle dagen bijzitten.
Maar goed,er zijn er genoeg die 5dagen fulltime werken en ook daar komen de honden niks tekort en ook niet als ze gewoon thuis blijven,ik blijf er bij,de tijd die je er wel bent is veel belangrijker,maak de hond goed moe,en hij gaat lekker slapen als je weg bent.
En ja ik weet ook dat als je pech hebt dat je een hond treft die dus niet alleen kan zijn,dat is een probleem en dan moet daar een oplossing voor gevonden worden.
dat is gewoon erg lastig en dat moet je in je achterhoofd houden,en wellicht alvast zorgen voor eventueel een opvang als dit het geval mocht zijn.
Maar daarom hoef je het niet te laten denk ik....

groetjes eefje
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Als je je hond zonodig alleen moet laten als je werkt dan kan je op zijn minst ervoor zorgen dat de hond lekker uitgelaten wordt door de uitlaatservice en niet negen uur lang alleen binnen zit
Eefje83
Zeer actief

Addy schreef:Als je je hond zonodig alleen moet laten als je werkt dan kan je op zijn minst ervoor zorgen dat de hond lekker uitgelaten wordt door de uitlaatservice en niet negen uur lang alleen binnen zit
ook mee eens :ok:
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Spijtig dat dit niet zo populair is hier,een uitlaatservice is hier praktisch niet te vinden in belgie.
Zou voor veel baasjes een oplossing kunnen zijn.En voor de honden zeker :wink:
langehond1
Zeer actief

Ongelezen bericht door langehond1 »

Uitlaatservice is ook geen optie als je honden hebt die niet van vreemden houden en bijv. erg jagen. Ik laat m'n honden liever 9 uur alleen dan dat ik m'n hart vast houdt omdat een of ander raar vrouwtje ze in 1 of ander natuurgebied moet gaan vangen terwijl die de handen vol heeft aan een stel labradors...

L
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

gotcha schreef:Spijtig dat dit niet zo populair is hier,een uitlaatservice is hier praktisch niet te vinden in belgie.
Zou voor veel baasjes een oplossing kunnen zijn.En voor de honden zeker :wink:
Goedkoop is het ook niet, zeker niet als je het elke dag gebruikt.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Addy

langehond1 schreef:Uitlaatservice is ook geen optie als je honden hebt die niet van vreemden houden en bijv. erg jagen. Ik laat m'n honden liever 9 uur alleen dan dat ik m'n hart vast houdt omdat een of ander raar vrouwtje ze in 1 of ander natuurgebied moet gaan vangen terwijl die de handen vol heeft aan een stel labradors...

L
ja misschien had je daar aan moeten denken voordat je honden nam :denken:
langehond1
Zeer actief

Ongelezen bericht door langehond1 »

Nee.
In de tijd dat een hond een pup is ben ik thuis of zeer dicht in de buurt maar tegen de tijd dat de hond echt zindelijk is zit het er gewoon in dat de werkdagen op het meubilair worden doorgebracht. Mijn honden plassen nooit in huis en als ik overdag thuis ben dan brengen ze hun tijd luierend door. Daar staat tegenover dat ze na mijn werktijd wel stevig worden belast met dingen die ze zelf erg leuk vinden en veel reizen.

Ik heb de honden voor MIJN genoegen...ik moet me aanpassen maar zij ook. Een uitlaatservice is geen optie, ze zijn gewend overdag niks te doen, ze zijn eenkennig met een sterke prooidrift...in een zwak moment zijn ze over de snelweg omdat ze iets zien bewegen of pakken ze een kip van een erf...

Afbeelding
iones
Zeer actief

Maar de ene hond heeft wel meer aanpassingsvermogen dan de andere. En je moet niet over zijn grens gaan vind ik.
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Toen wij mazzel kregen hebben wij hem natuurlijk direct laten wennen aan alleen zijn . Dat kan hij dus ook gerug 8/9 uur nou komt dit zelden voor maar wel eens .. eerder werkten wij allebij fulltime ik werk nu nog maar 28 uur per week ik merk aan mazzel zijn gedrag niks anders en hij komt er ook niet meer uit als anders smorgens na mijn werk klein k=rondje even broodje eten dan huishouden doen en dan op de fiets naar het bos en savonds nog 2 keer .

gelukkig heeft mazzel een top aanpassings vermogen aangezien ik hem kreeg toen ik mijn rug net 3 maand gebroken had dus als ik slechte dag heb dan voelt hij dat aan ..
Joanne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Joanne »

Wat ben ik blij dat er ook mensen zijn die mij niet gelijk helemaal afkraken. Ik werk inderdaad maar 3 hele dagen, waarvan 2 dagen in de buurt van huis, dus dan zou ik nog op en neer kunnen om de hond even kort uit te laten. Verder wil ik ook even zeggen, aangezien dat hier vaak genoemd wordt, dat ik niet echt het uitgaans type ben, naast het werk ga ik wel eens een half uurtje hardlopen en 1x in de week paardrijden, maar voor de rest doe ik eigenlijk vrij weinig... Bij mijn familie zijn honden zeer zeker wel welkom. En aan opvang heb ik ook al zitten denken, op donderdag, wanneer ik dus niet vlakbij huis werk, kan de hond naar mijn zus of moeder. Ook is mijn vriend sowieso het eerste jaar nog veel thuis. Toch ben ik er nog steeds niet over uit of een hond nemen verstandig is. Ik weet zeker dat hij alle aandacht zal krijgen als ik thuis ben, maar ik lees hier ook zoveel weerstand... En inderdaad, als ik net een hond tref met verlatingsangst... Ik moet er niet aan denken om mijn hond dan weg te doen.
"vervelende" bijkomstigheid: De vriend van mijn moeder heeft 2 jackrussels, die een nestje hebben gekregen (ongelukje inderdaad) en de puppies zijn uiteraard super schattig. Heel moeilijk om weerstand te bieden! haha.

Tot zover mijn twijfels..
Groetjes Joanne
iones
Zeer actief

Nou, ik denk dat jij wel een hond kunt nemen hoor, als je al een dag je hond naar je moeder zou kunnen brengen, dan blijven er 2 dagen over en je zou dan een uitlaatdienst kunnen inschakelen. Of een betrouwbaar buurmeisje dat gek is op honden.

Alleen lijkt het opvoeden van een pup me te lastig. Maar je hebt veel leuke honden van 1 jaar die alles al kunnen maar weg moeten. En van zulke honden weet je dus wel of ze alleen kunnen zijn of niet. (tenzij de verkoper niet eerlijk is). Het is wel een optie voor je.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

langehond1 schreef:Nee.
In de tijd dat een hond een pup is ben ik thuis of zeer dicht in de buurt maar tegen de tijd dat de hond echt zindelijk is zit het er gewoon in dat de werkdagen op het meubilair worden doorgebracht. Mijn honden plassen nooit in huis en als ik overdag thuis ben dan brengen ze hun tijd luierend door. Daar staat tegenover dat ze na mijn werktijd wel stevig worden belast met dingen die ze zelf erg leuk vinden en veel reizen.

Ik heb de honden voor MIJN genoegen...ik moet me aanpassen maar zij ook. Een uitlaatservice is geen optie, ze zijn gewend overdag niks te doen, ze zijn eenkennig met een sterke prooidrift...in een zwak moment zijn ze over de snelweg omdat ze iets zien bewegen of pakken ze een kip van een erf...
Ik ben het met je eens..

En ben ik soms één van de weinige mensen die denkt dat een heleboel honden NIET blij zijn met een uitlaatservice en NIET blij zijn met een dagopvang omdat ze gewoon heerlijk met hun eigen mini-honden-roedeltje=2 in hun eigen territorium=huis willen zitten zonder dat ze zich iedere keer weer aan een andere roedel en andere mensen moeten aanpassen? :denken: En slapen is voor bijna alle honden een groot goed,
sommige honden moeten er werkelijk hypernerveus van worden van alles wat hen de hele dag "moet"worden aangeboden op geestelijk en lichamelijk niveau :jump1:

Er moet wel rekening gehouden met het ras uiteraard, en een husky alleen...... :neenee: slecht plan, roedelhond bij uitstek
Gr. Aniek

Afbeelding
Addy

Budkes schreef:

Ik ben het met je eens..

En ben ik soms één van de weinige mensen die denkt dat een heleboel honden NIET blij zijn met een uitlaatservice en NIET blij zijn met een dagopvang omdat ze gewoon heerlijk met hun eigen mini-honden-roedeltje=2 in hun eigen territorium=huis willen zitten zonder dat ze zich iedere keer weer aan een andere roedel en andere mensen moeten aanpassen? :denken: En slapen is voor bijna alle honden een groot goed,
sommige honden moeten er werkelijk hypernerveus van worden van alles wat hen de hele dag "moet"worden aangeboden op geestelijk en lichamelijk niveau :jump1:

Er moet wel rekening gehouden met het ras uiteraard, en een husky alleen...... :neenee: slecht plan, roedelhond bij uitstek
Ik denk eerder dat het baasje wel de lusten wil maar niet de lasten en dat is in dit geval de knip opentrekken. Incidenteel een hond eens een aantal uren alleen laten nadat hij goed uitgelaten is kan best maar de meeste mensen gaan echt geen uren lopen voordat ze naar hun werk gaan want dan lopen er ook nog kids rond en noem maar op :roll:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Addy schreef:
Budkes schreef:

Ik ben het met je eens..

Ik denk eerder dat het baasje wel de lusten wil maar niet de lasten en dat is in dit geval de knip opentrekken. Incidenteel een hond eens een aantal uren alleen laten nadat hij goed uitgelaten is kan best maar de meeste mensen gaan echt geen uren lopen voordat ze naar hun werk gaan want dan lopen er ook nog kids rond en noem maar op :roll:
Je gaat aan mijn verhaal voorbij, voor mij heeft het er dus niets me te maken dat het geld kost, ik vind het gewoon voor een heleboel honden géén goed idee. En ik vind dat de gemiddelde hond er gewoon geen last van heeft dat ie een paar uur alleen is, ook zonder dat ie eerst uren is uitgelaten. De gemiddelde hond ligt gewoon te slapen als ie alleen is en vaart daar wel bij.
Ik moet wel even de kanttekening bij maken dat ik dus wel een grote voorstander ben van méér honden in één huis, dus dan zijn ze samen een paar uur alleen, geen enkel probleem.
Gr. Aniek

Afbeelding
Addy

Budkes schreef:Je gaat aan mijn verhaal voorbij, voor mij heeft het er dus niets me te maken dat het geld kost, ik vind het gewoon voor een heleboel honden géén goed idee. En ik vind dat de gemiddelde hond er gewoon geen last van heeft dat ie een paar uur alleen is, ook zonder dat ie eerst uren is uitgelaten. De gemiddelde hond ligt gewoon te slapen als ie alleen is en vaart daar wel bij.
Ik moet wel even de kanttekening bij maken dat ik dus wel een grote voorstander ben van méér honden in één huis, dus dan zijn ze samen een paar uur alleen, geen enkel probleem.
Wat versta je onder een paar uur, negen uur :denken:
Als je een hond wil zal je er wel iets voor moeten overhouden, zelf heb je de mogelijkheid tot toiletgang maar een hond moet maar liggen wachten tot baasje een keer thuiskomt en dan is hij negen van de tien keer ook nog amper uitgelaten. Puur egoisme vind ik dat :roll:
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Mijn vriend en ik werken allebei fulltime en toch hebben we 3 honden en ik weet zeker dat ze er niet onder lijden. 1 dag in de week werk ik thuis en de andere dagen laat ik tussen de middag de honden uit. De dag dat ik thuiswerk slapen ze ook gewoon de hele dag, dus ik heb niet het idee dat ze wat anders doen als ik niet thuis ben. Sterker nog, doordeweeks liggen ze gewoon op de bank of in hun mand als we weg zijn. Als we 's weekends even boodschappen gaan doen ofzo en we komen terug liggen ze in de hal te slapen. Doordeweeks weten ze dus dat we wat langer wegblijven. 's Avonds en de weekenden zijn verder gewoon voor de honden. Wel is het zo dat 2 van de honden al ergens rond de 12 jaar zijn en wel veel slapen, een pup zal ik in deze situatie nooit nemen.
Budkes
Zeer actief

Addy schreef:
Budkes schreef:Je gaat aan mijn verhaal voorbij, voor mij heeft het er dus niets me te maken dat het geld kost, ik vind het gewoon voor een heleboel honden géén goed idee. En ik vind dat de gemiddelde hond er gewoon geen last van heeft dat ie een paar uur alleen is, ook zonder dat ie eerst uren is uitgelaten. De gemiddelde hond ligt gewoon te slapen als ie alleen is en vaart daar wel bij.
Wat versta je onder een paar uur, negen uur :denken:
Als je een hond wil zal je er wel iets voor moeten overhouden, zelf heb je de mogelijkheid tot toiletgang maar een hond moet maar liggen wachten tot baasje een keer thuiskomt en dan is hij negen van de tien keer ook nog amper uitgelaten. Puur egoisme vind ik dat :roll:
In de regel wordt met een paar uur geen negen uur bedoeld nee, dus dat bedoel ik er ook niet mee.
Maar mocht het zo zijn dat een hond eens een keer 9 uur alleen is dan gaat hij daar ook niet dood aan.
En als een hond zo'n 5 uur per dag alleen thuis zou moeten zijn zeg 5 x per week dan zou ik dat ook niet bezwaarlijk voor ze vinden. Ik zou ze dan ook zeker niet gaan belasten met dag-opvang of uitlaatservice.
Gr. Aniek

Afbeelding
Addy

Chatterbox schreef:Mijn vriend en ik werken allebei fulltime en toch hebben we 3 honden en ik weet zeker dat ze er niet onder lijden. 1 dag in de week werk ik thuis en de andere dagen laat ik tussen de middag de honden uit. De dag dat ik thuiswerk slapen ze ook gewoon de hele dag, dus ik heb niet het idee dat ze wat anders doen als ik niet thuis ben. Sterker nog, doordeweeks liggen ze gewoon op de bank of in hun mand als we weg zijn. Als we 's weekends even boodschappen gaan doen ofzo en we komen terug liggen ze in de hal te slapen. Doordeweeks weten ze dus dat we wat langer wegblijven. 's Avonds en de weekenden zijn verder gewoon voor de honden. Wel is het zo dat 2 van de honden al ergens rond de 12 jaar zijn en wel veel slapen, een pup zal ik in deze situatie nooit nemen.
Maar je laat ze uit en daar gaat het om, ik vind niet dat je een hond meerdere malen per week negen uur alleen kan laten zonder dat hij even kan plassen
iones
Zeer actief

Budkes schreef: Maar mocht het zo zijn dat een hond eens een keer 9 uur alleen is dan gaat hij daar ook niet dood aan.
Weet je hoeveel ontberingen mensen en dieren kunnen ondergaan zonder er aan te sterven? Wil dat dan zeggen dat het allemaal maar kan?

Ik hoop dat ik zelf nooit zo voor het blok kom te staan dat ik mijn honden 9 uur alleen moet laten.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

iones schreef:
Budkes schreef: Maar mocht het zo zijn dat een hond eens een keer 9 uur alleen is dan gaat hij daar ook niet dood aan.
Weet je hoeveel ontberingen mensen en dieren kunnen ondergaan zonder er aan te sterven? Wil dat dan zeggen dat het allemaal maar kan?

Ik hoop dat ik zelf nooit zo voor het blok kom te staan dat ik mijn honden 9 uur alleen moet laten.
Dat zal er toch ook aan liggen? Buffy laat ik niet negen uur alleen, maar als ik twee bezadigde honden had en uitloop naar buiten dan zou ik het geen enorme ramp vinden als die eens negen uur "alleen" zaten.

Ik vind ook dat menbsen met een roedel eigenlijk geen recht van spreken hebben als het gaat over alleen blijven en dat dat best kan. Een roedel is niet alleen. Buffy zou het prima redden in een roedel als ik een hele dag weg was, maar ik zou het bijzonder sneu vinden als dat beestje in haar uppie maar wat zou moeten liggen suffen tot ik thuisben.

En ik geloof dus ook niet dat honden negen uur liggen te slapen als de baas wel thuis is, geloof ik gewoon niet.. Zou het ook bijzonder raar vinden dat als je thuis bent, dat je dan niet even lekker gaat wandelen tussendoor. Ik geloof dat dus niet. Wel dat de hoinden veel iggen te suffen, Buffy slaapt ook veel als er weinig vertier is, zo zijn de meeste honden die helemaal pup af zijn, maar dat je thuis zit en dan je honden negen uur achter elkaar overdag niet ziet voor een aai of voor een poep pies rondje, nee hoor dat is gewoon niet waar.

Wat ik vervelend vind aan dit soort verhalen is dat je mensen die per se een hond willen en full time werken ook nog voer geeft zo: "zie je wel kan best een hond nemen terwijl ik negen uur overdag weg ben". Dat is geen leuk hondenleven, negen uur per dag achter elkaar alleen en dan echt alleen. In het donkere seizoen nauwelijks daglicht zien buiten, dat is dus uren wachten en de tijd doden door te suffen. Waarom zou je dat voor je hond willen? Er kunnen omstandigheden zijn dat je voor het blok komt te staan, dat het tijdelijk even niet anders kan, maar daar ga je toch niet van te voren willens en wetens voor kiezen? En alleen omdat je zo per se, per se een hond wil. Er komt vast wel een tijd in je leven dat het wel kan en je de hond echt wat leuks te bieden hebt. Dat de hondjes in afrika geen eten hebben heeft daar verder niks mee te maken. In Pakistan moeten kinderen van negen katoen plukken de hele dag, daarom laat je jouw kind van negen toch niet halve dagen in de kassen werken?

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”