Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Diensthond Robin loopt steekwonden op

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

OMG :jank:
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

( je ziet ze altijd trainen in een bos/ of weilend en nooit gewoon op de straten, met veel mensen er om heen, die schreeuwen, dus figuranten eigenlijk, om daar alvast aan te wennen )
En omdat jij het nooit ziet, gebeurt het ook niet :denken: :smile:
Afbeelding
Groetjes Marja
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Pak-de-bal schreef:
MARC_S schreef:
Pak-de-bal schreef:
MARC_S schreef:Hoe kom je daarbij? Je zegt nu iets totaal onzinnigs tegen iemand die er verstand van heeft en een aantal honden die trainen.
je leest mijn berichtenm niet, of slaat ze over, mijn eerste bericht hierover was:
( en daar heb ik geen antwoord op gekregen :roll: )

stel , dat je een pakman met een mes in een weiland neerzet ,
( je ziet ze altijd trainen in een bos/ of weilend en nooit gewoon op de straten, met veel mensen er om heen, die schreeuwen, dus figuranten eigenlijk, om daar alvast aan te wennen )
En je leert je hond aan te vallen, maar die man kan toch ook steken?? :denken:

Maar dat leren ze niet of trainen ze kennerlijk niet, want het zijn hùn eigen honden, en die pakman doet dat niet natuurlijk

Dus hóe train je dan die honden, als je het niet kàn trainen?? :denken:
Denk nu eens na dan. Wat wil je trainen? Mesontwijken? Er wordt wel getraind met figuranten en de gemiddelde politiehond van 7 jaar is ook wel gewend op straat te werken denk je niet?

Je berichten doen er soms zo ontzettend niet toe maar ze poppen overal en willekeurig in welk onderwerp weer op.

Lees eens wat je hier schrijft? Het lijkt wel gewoon gebrabbel want er is geen touw aan vast te knopen. Ik kan na 3 keer lezen nog totaal niet opmaken wat je nu wil zeggen. Kijk er eens naar alsof je het niet zelf was maar een ander persoon. Misschien dat dat verhelderend werkt?

Ik moet bekennen dat ik je berichten meestal oversla inderdaad. Kan er niks aan doen maar je kan niet eeuwig op zaken ingaan op een oeverloze manier. Wat heeft het voor zin? Verder staat er in feite niet eens wat.

Vat eens in 2 zinnen samen wat je in dit bericht nu precies gezegd wil hebben? Als dat lukt tenminste.
dat pakmannen niet de werkelijkheid weergeven,

zo goed?

het is erg flauw dit allemaal, je weet best wel wat ik bedoel,
maar je wilt het niet weten !
omdat ik het toch maar ben....

je , en heleboel anderen doen er geen moeite meer voor òm mij te begrijpen.

ik heb ook wel eens dat ik 3 à 4 keer iets van iemand moet lezen, zoveel taalfouten en dingen die ook niet ter zake doen.

Maar zeg ik dat?? ... NEE...

ik lees en schrijf en antwoord ,l maar maak er zelf geen punt van of het nu "fout" is of "vaudt" bv
Nee, dat doe jij inderdaad niet. Ik ook niet als je gelezen had wat ik geschreven heb. Wat je wel doet is je best om alles verkeerd te interpreteren. :wink:

Nog een vraagje dan, pakwerkers doen niet genoeg om de werkelijkheid na te bootsen. Wat heeft dat met dit geval te maken?
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik denk dat ik heel goed snap wat Pak de Bal bedoelt hoor.

Je hebt politiehonden en die worden getraind. Op een veld, met een pakwerker. Of in een geensceneerd situatie, met een pakwerker. En dat vinden die honden leuk. Ik zou het ook best leuk vinden om een man in pak te pakken, die mij dan gaat surrogaatslaan :mrgreen:

Maar dan moet zo'n beest in 'real life' optreden en blijkt ineens dat de pakman geen pak 'an heeft en niet surrogaat slaat maar steekt met een mes. Auw. Ik denk dat Pak bedoelt (de bal dan he, niet de man) dat het merendeel van de honden met de o zo grote werkdrift daar ook wel snel van terug zouden komen als ze iedere keer dat ze de pakman zouden aanvallen met een mes zouden worden gestoken. Dan zou het 'o hij vindt het zo leuk' hosanna misschien wel wat minder zijn. Althans, dat kan ik me zo voorstellen.

Ergens snap ik dat ook wel, immers, een hond mag het werken voor een baas als 'pakhond' dan wel geweldig vinden an sich; hij kan niet de gevaren inschatten, hij handelt instinctief. Wij mensen weten dat hij gerede kans loopt een mes in zijn ribben te krijgen. Of iets dergelijks.

Bedoel je zoiets, Pak? (de bal dan he, niet de man)
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Pak-de-bal schreef:
het is erg flauw dit allemaal, je weet best wel wat ik bedoel,
maar je wilt het niet weten !
omdat ik het toch maar ben....

je , en heleboel anderen doen er geen moeite meer voor òm mij te begrijpen.

ik heb ook wel eens dat ik 3 à 4 keer iets van iemand moet lezen, zoveel taalfouten en dingen die ook niet ter zake doen.

ik lees en schrijf en antwoord ,l maar maak er zelf geen punt van of het nu "fout" is of "vaudt" bv
(Sorry, eerder dacht ik dat je Baukje heette... :mrgreen:)
Marjolein.... Je hebt helemaal gelijk, hoor... :ok:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

idd Geer, zo vat ik hem ook op en vind er dus ook wat voor te zeggen, men zegt hier wel, tja daar zijn ze voor getraind, maar dat is dus niet compleet zo, omdat dat ook niet kan... :19: snap ik allemaal best hoor...daar gaat het niet om.
laeken
Zeer actief

Ok, zal wel aan mij liggen dan denk ik :N:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ok, zal wel aan mij liggen dan denk ik :N:
uiteraard :pffff: :mrgreen:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

yamie schreef:
:idea: Komt vast door die wolk :mrgreen:
laeken
Zeer actief

Geer schreef:Ik denk dat ik heel goed snap wat Pak de Bal bedoelt hoor.

Je hebt politiehonden en die worden getraind. Op een veld, met een pakwerker. Of in een geensceneerd situatie, met een pakwerker. En dat vinden die honden leuk. Ik zou het ook best leuk vinden om een man in pak te pakken, die mij dan gaat surrogaatslaan :mrgreen:

Maar dan moet zo'n beest in 'real life' optreden en blijkt ineens dat de pakman geen pak 'an heeft en niet surrogaat slaat maar steekt met een mes. Auw. Ik denk dat Pak bedoelt (de bal dan he, niet de man) dat het merendeel van de honden met de o zo grote werkdrift daar ook wel snel van terug zouden komen als ze iedere keer dat ze de pakman zouden aanvallen met een mes zouden worden gestoken. Dan zou het 'o hij vindt het zo leuk' hosanna misschien wel wat minder zijn. Althans, dat kan ik me zo voorstellen.

Ergens snap ik dat ook wel, immers, een hond mag het werken voor een baas als 'pakhond' dan wel geweldig vinden an sich; hij kan niet de gevaren inschatten, hij handelt instinctief. Wij mensen weten dat hij gerede kans loopt een mes in zijn ribben te krijgen. Of iets dergelijks.

Ok, je denkt dat je het snapt. Maar wat is dan de essentie van jouw hele uitleg? Dat de politie honden moet voorbereiden op het echte leven door ze uit te leggen dat ze ook echt geslagen kunnen worden. Zoiets?

Ik snap er dus nog steeds niks van maargoed :denken:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

yamie schreef:
Ja maar wat is dat dan voor verhaal? Honden die denken dat ze een spelletje doen en dan ineens een echte gek voor zich krijgen. Ja en dan? Wat heb je aan dat verhaal?

Sorry maar ik kan het echt niet volgen. :denken:

Verder is een gemiddelde politiehond niet gek hoor, zeker na 7 jaar niet. Die heeft niet alleen pakwerkers gezien maar is gewoon getraind op real live. Een hond die mensen pakt werkt niet eens op de mouw zover ik weet want die hebben de boeven niet om :mrgreen:
Afbeelding
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Misschien is het voor sommige een idee om zo`n training bij te wonen?

Dan zie je hoe ze zoiets trainen en zie je ook waarneer ze wat doen in welke situatie.
Deze situatie met het schild heb ik laatst nog bekeken. Zoals hij hoort te gaan is de hond een afleiding en lopen hun de "dader" met het schild omver. Dat dit een keer fout kan gaan of anders kan lopen vind ik vrij logische...Het kan denk ik niet altijd goed gaan!

En waar volgens mij niet aan gedacht wordt is dat de geleiders van de honden, de honden niet zomaar op een situatie af sturen! Als hun denken dat het anders moet omdat het voor de hond niet veilig is doen ze ook iets anders.

En voor PDB. Pakmannen staan niet stil! Hoe dat in de sportzit met pakmannen dat weet ik verder niet. Maar nadat de honden tot hun 3e "algemeen" zijn getraind krijgen ze nog een politie training. Hier leren ze dus net even iets meer dan de gemiddelde hond die deze "sport " doet.
Natuurlijk gaan ze de hond niet slaan/steken, want dat zou pas echt mishandeling zijn! Maar ze leren de hond niet terug te deinse voor enge situaties en te vertrouwen op hun baas/geleider. Netzoals gewone agenten op hun collega moeten kunnen vertrouwen, dan kan vaak ook, maar dat neemt niet weg dat er situaties ontstaan die onverwacht toch anders lopen dan gepland.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
yamie schreef:
Ja maar wat is dat dan voor verhaal? Honden die denken dat ze een spelletje doen en dan ineens een echte gek voor zich krijgen. Ja en dan? Wat heb je aan dat verhaal?

Sorry maar ik kan het echt niet volgen. :denken:

Verder is een gemiddelde politiehond niet gek hoor, zeker na 7 jaar niet. Die heeft niet alleen pakwerkers gezien maar is gewoon getraind op real live. Een hond die mensen pakt werkt niet eens op de mouw zover ik weet want die hebben de boeven niet om :mrgreen:
je hebt er geen klap aan, dat ben ik helemaal met je eens, ik bedoelde alleen ( net zoals Geer) de gedachte erachter uit te leggen ( van pdb dus), maar of dat zinvol is of dat je er iets aan hebt? neuh.. dat nou ook weer niet, maar goed, die illusie had ik bij voorbaat al niet, dat er op die manier daarover iets zinnigs uit te leggen viel, wie weet heeft iemand anders er wel wat aan, en zo niet? dan hebben we er allemaal niks aan.. simpel toch? niks an :pffff: :mrgreen:

als je nu nog steeds de draad kwijt bent, dan neem ik je dat in het geheel niet kwalijk hoor, helemaal niet zelfs :mrgreen:
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kawa2 »

ranetje schreef:
MARC_S schreef: Misschien denk ik er te makkelijk over maar ze stonden al te duwen en te doen met schilden begrijp ik. Ram die vent dan even buiten westen :roll:
Lijkt me een prima oplossing.
Geen idee eigenlijk of dat volgens de dienstregels mag :denken:
vast niet :neenee:
ze zullen alsjeblies moeten zeggen tegen die vent ook nog

gewoon een kogel en die vent duwen
of anders met zo'n schild ff op zijn hoofje tikken
net zolang tot dat hij plat gaat
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
dit allemaal staat zó ver van de werkelijkheid , en dan zeggen ze:
goed getraind, ...nou mooi niet , kijk maar naar dit geval.
hoezo leg eens uit :19:
nou, kijk maar naar die pakmannen, die staan er als houten klaasen bij :roll:

Ik heb ze nog nooit als een tijger iets natuurlijks zien lopen of doen.
zwaaien met een mes al helemaal niet

Dat kunnen ze ook niet waarschijnlijk, door die dikke pakken, niets mis mee,
maar dat is toch niet de werkelijkheid? :denken:
nou dan zou ik maar heel snel eens bij een KNPV vereniging gaan kijken want als ze daar niet schieten (de helpers, en dus met een pistool zwaaien) en niet fietsen en niet rennen..... dan is er in een paar maanden wel heeeeeeeeeeeel veel veranderd in het KNPV programma :smile2:
Dit is al weer het zoveelste geval wat nu in de media komt, omdat er wat fout is gegaan met die honden
laatst toch die vrouw die "gepakt" werd, terwijl ze van het stoepje viel , of zo?
heb je het nou over die stomme muts die dacht stoer te wezen na die demonstratie? Die hond deed ook gewoon netjes zijn werk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
MARC_S schreef:Hoe kom je daarbij? Je zegt nu iets totaal onzinnigs tegen iemand die er verstand van heeft en een aantal honden die trainen.
je leest mijn berichtenm niet, of slaat ze over, mijn eerste bericht hierover was:
( en daar heb ik geen antwoord op gekregen :roll: )

stel , dat je een pakman met een mes in een weiland neerzet ,
En je leert je hond aan te vallen, maar die man kan toch ook steken?? :denken:

Maar dat leren ze niet of trainen ze kennerlijk niet, want het zijn hùn eigen honden, en die pakman doet dat niet natuurlijk

Dus hóe train je dan die honden, als je het niet kàn trainen?? :denken:
hoe wil je dat trainen dan?Gewoon elke training naar de DA? Mijn hond krijgt stokslagen in de training, wat zou er gebeuren als we dat bij jouw Bauke zouden doen? Misschien dan even nadenken wat training kan doen bij een hond??? :idea: Enne geen mensen?? :denken: Sinds wanneer wordt er prive getraint??? de keren dat ik bij de KNPV ben wezen kijken waren er zo'n 20 mensen.... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

Mickie schreef:
Pak-de-bal schreef:ik heb ook wel eens dat ik 3 à 4 keer iets van iemand moet lezen, zoveel taalfouten en dingen die ook niet ter zake doen.

Niet?
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... dt#2550201
:19:
so dan :N:
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

peggy en vinnie schreef:
so dan :N:
Wij mogen dan een kort lontje hebben, maar kort van memorie lijkt me erger....

*grin*
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:

Ok, je denkt dat je het snapt. Maar wat is dan de essentie van jouw hele uitleg? Dat de politie honden moet voorbereiden op het echte leven door ze uit te leggen dat ze ook echt geslagen kunnen worden. Zoiets?

Nee, volgens mij raak je dan de vraag of je honden moet inzetten voor dergelijke doeleinden. Je kunt het de hond niet uitleggen, dat is het punt. Moet je een hond doelbewust als wapen gebruiken, of hem het risico laten lopen dat hij wordt neergestoken?
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Mickie schreef:
Pak-de-bal schreef:ik heb ook wel eens dat ik 3 à 4 keer iets van iemand moet lezen, zoveel taalfouten en dingen die ook niet ter zake doen.

Niet?
ja wel dus àls het topic daar naar is, dus àls de discussie er over is,
maar z''ker niet in een gewoon topic,

maar wèl naar jou toe natuurlijk, maar dat mag !! :pffff:
Pak-de-bal

Maar dan moet zo'n beest in 'real life' optreden en blijkt ineens dat de pakman geen pak 'an heeft en niet surrogaat slaat maar steekt met een mes.
Auw. Ik denk dat Pak bedoelt (de bal dan he, niet de man) dat het merendeel van de honden met de o zo grote werkdrift daar ook wel snel van terug zouden komen als ze iedere keer dat ze de pakman zouden aanvallen met een mes zouden worden gestoken. Dan zou het 'o hij vindt het zo leuk' hosanna misschien wel wat minder zijn. Althans, dat kan ik me zo voorstellen.

hè hè eindelijk iemand die het begrijpt

jongens, waarom heeft dat zo lang nou geduurd :denken:

Ik word zo moe van jullie op deze manier , van dat steeds maar weer uiteleggen :roll:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:

Maar dan moet zo'n beest in 'real life' optreden en blijkt ineens dat de pakman geen pak 'an heeft en niet surrogaat slaat maar steekt met een mes.
Auw. Ik denk dat Pak bedoelt (de bal dan he, niet de man) dat het merendeel van de honden met de o zo grote werkdrift daar ook wel snel van terug zouden komen als ze iedere keer dat ze de pakman zouden aanvallen met een mes zouden worden gestoken. Dan zou het 'o hij vindt het zo leuk' hosanna misschien wel wat minder zijn. Althans, dat kan ik me zo voorstellen.

jongens, waarom heeft dat zo lang nou geuurd

Ik word zo moe van jullie op deze manier , van dat steeds maar weer uiteleggen :roll:
Ik ben in te huren hoor. RediGeertje, voor al uw tekst :wink: :mrgreen:
Pak-de-bal

Mickie schreef:
Pak-de-bal schreef:
Mickie schreef:

Niet?
ja wel dus àls het topic daar naar is, dus àls de discussie er over is,
maar z''ker niet in een gewoon topic,
Dat topic ging ook helemaal niet over spelfouten :19:
Je meet alweer met 2 maten.
goh wat hou je dat toch bij, zeg? :eek:

om moe weer van te worden :evil: :roll:

Dat was inderdaad de eerste èn laaste keer dat ik daar een opmerking over maakte
omdat dat topic heel raar tóen al verliep, niemand was meer serieus bezig en heel melig !

jij hebt de stok alweer gevonden, knap hoor, en ik dacht dat je een bercfiht wel gelezen had van een modje, dat JIJ er nu toch ooik eens mee moet ophouden,
om mij altijd weer dwars te zitten

GET A LIFE !!! :evil:
Pak-de-bal

Geer schreef:
Pak-de-bal schreef:

jongens, waarom heeft dat zo lang nou geuurd

Ik ben in te huren hoor. RediGeertje, voor al uw tekst :wink: :mrgreen:
ik huur jou in als mijn tolk-vertaalster-uitlegster ! :ok:

want dàt schijnt toch wel moeilijk te zijn, voor een heleboel
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Geer schreef:
MARC_S schreef:

Nee, volgens mij raak je dan de vraag of je honden moet inzetten voor dergelijke doeleinden. Je kunt het de hond niet uitleggen, dat is het punt. Moet je een hond doelbewust als wapen gebruiken, of hem het risico laten lopen dat hij wordt neergestoken?
ja, jouw hond loopt toch ook het risico om onder een auto te komen, of bij brand in jouw huis om te komen bij wijze van spreken?
Als mijn hond sport loop ik ook de kans dat hij (voor de rest van zijn leven) geblesseerd raakt... ook maar niet meer doen dan?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:

jongens, waarom heeft dat zo lang nou geduurd :denken:

ik heb antw. op je gegeven maar zoals gewoonlijk nooit antwoord terug gehad... geef daar dan ook weer eens antw. op dan, mevrouw met heel veel verstand van diensthonden en training hiervan.
Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Pak-de-bal schreef:
ik huur jou in als mijn tolk-vertaalster-uitlegster ! :ok:

want dàt schijnt toch wel moeilijk te zijn, voor een heleboel
Komt er besef? Zou 't ? Zou 't ? Zou 't echt????

Vast een 1 april grap of naweeën van de Halloween.... :19: :mrgreen:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Jorda
Actief

werk

Ongelezen bericht door Jorda »

Eigenlijk wil ik op forums niet over mijn werk praten, maar deze keer kan ik het niet laten. Het spijt me, maar ik kan mij zo storen aan mensen die een mening hebben over het politiewerk door alleen het lezen van de krant. Ik kan er heel soms van balen dat de politie NOOIT zijn werk goed doet!
Ik heb jaren op straat gewerkt en heb meerdere situaties meegemaakt waar ik het echt heel erg moeilijk heb gehad. Ik heb zelfs een keer een pistool tegen mijn hoofd gehad. En nee er was toen geen hond in de buurt........
Natuurlijk maakt ook de politie fouten, maar ik kan je zo al 10 situaties vertellen waar ik zelf bij ben geweest waarin personen compleet door het lint gingen door drugs, verwarring of agressie en adrenaline en echt niet meer voor reden vatbaar waren en dus ook echt geen pijn voelden.
En sorry, maar 9 van 10 personen die door het lint gaan vertellen dat niet eerst! Op de meest onverwachte momenten gebeuren dingen en ook een politie agent wordt daarmee geconfronteerd en moet in een paar seconden beslissen wat hij/zij gaat doen.
De wet heeft nu eenmaal bepaald op welke wijze en op welk moment je een wapen inzet en de hond valt ook onder een wapen en de hond staat toch echt voor het vuurwapen.
Ach schiet maar ff neer......... Nee dat doen wij graag bij de politie. Vinden we zo leuk! Of we de volgende keer willen vragen in alle tumult of hij even wil blijven staan zodat we hem in zijn knie kunnen raken ipv zijn buik. Want wij bij de politie vinden het helemaal niet erg om iemand dood te schieten, ons wapen in te leveren en ons te verantwoorden bij de officier van justitie. Wij vinden het heerlijk als "heel Nederland" over ons heen valt omdat we er weer een hebben neergeschoten terwijl er een of andere gek op je insteekt. Maar in de krant staat niet wat er allemaal door je heen gaat als dat gebeurd. En ik kan je vertellen dat het niet fijn is om de dood in de ogen te kijken....
En ja, risico van het vak, hadden we maar een beroep moeten leren. Maar de meeste politiemensen hebben het hart op de goede plek en willen graag mensen helpen en beschermen tegen gekken op straat!
Maar hoe we dat ook doen...... blijkbaar is het nooit goed.
Zielig voor deze hond? Ja, geen enkele hondengeleider vindt het leuk als zijn hond gewond raakt of misschien zelfs dood gaat. Maar in moeilijke situaties moet je soms snel een beslissing nemen en in dit geval zijn er de minste gewonden gevallen. De man bijtwonden en helaas de hond steekwonden, maar deze ochtend is er gelukkig niemand overleden.

Ik moest het ff kwijt....

Groetjes van Jorda.
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik ben van mening dat de politie in Nederland niet veel mag doen
Als er een schot gelost is moet er een onderzoek in worden gesteld
Dat vind ik jammer
Politie zijn is een serieus beroep
En als er mensen zijn die zich misdragen kunnen dan verwachten dat er op ze geschoten wordt
Mischien dat de politie wat meer begoegdheden krijgen dat de criminelen zich een keer beter gaan gedragen
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

pablo schreef:Ik ben van mening dat de politie in Nederland niet veel mag doen
Als er een schot gelost is moet er een onderzoek in worden gesteld
Dat vind ik jammer
Politie zijn is een serieus beroep
En als er mensen zijn die zich misdragen kunnen dan verwachten dat er op ze geschoten wordt
Mischien dat de politie wat meer begoegdheden krijgen dat de criminelen zich een keer beter gaan gedragen
denk je dat echt?
als we hier amerikaanse toestanden krijgen dat het dan opgelost is?
ik denk het nl niet,de politie mag best veel in nl alleen moeten ze opletten met de mate van geweld toepassen,helemaal niet erg denk ik.
anders worden er dus onschuldige mensen neergeschoten of iedereen gaat maar met een wapen lopen.....
Wel vind ik dat er bij justitie wat minder van die pietlutten moeten zitten,we hebben een heleboel goede agenten in dienst en ik zou het ook niet leuk vinden als ik me voor elk incident moest verantwoorden en dat nooit moet en mag vergeten.
Dat zorgt denk ik voor de terughoudendheid van onze nl politie en dan niet alleen op dit gebied,dat is jammer.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”