Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wanneer vind je iemand een foute fokker?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Mickie schreef:
marian* schreef:Neem me niet kwalijk Mickie,maar als het om concurrentie gaat heeft PdB een punt.
Sommige fokkers gunnen en elkaar en elkaars honden het licht in de ogen niet.
Jij zegt 'sommige fokkers' en hebt het daarbij over meer rassen, je nuanceert ;), kan ik het helemaal mee eens zijn (zoals ik al aangaf door Maan te quoten). PdB heeft het specifiek over de Stabij, trekt foute conclusies op basis van niet-terzake-doende-info en generaliseert (alweer).
mickie, waarom wil je de waarheid niet onder ogen zien?
:roll:
Omdat je er zelf ook voor gaat?
Ik ken jouw drijfveer om "uitstekend" te willen halen op shows voor je teefje..
voor je fok-teefje.

Het is geen schande, hoor, kom er maar eerlijk voor uit :19:

ik vind dit zeker wel terdoende zake, want daar hebben we het net over.

Het ellebogen-werk op shows en het trots zijn, op "Ik heb uitstekend gehaald"
kijk, als het niet zo streberig was, zou het een veel meer ontspannen sfeertje zijn, maar dat is het dus niet, helaas

geeft niet, hoor, ik ken ook mensen die ALTIJD willen winnen op de tennisbaan. :roll:
Maar ik zie tennis meer als ontspanning, dat is een beetje hetzelfde idee.

de 1 is fanatieker als de ander , :19:
Maan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Maan »

Pak-de-bal schreef:
Waarom moet ze jouw waarheid onder ogen zien terwijl zij hele andere ervaringen heeft?
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Pak-de-bal schreef:
Mickie schreef:
marian* schreef:Neem me niet kwalijk Mickie,maar als het om concurrentie gaat heeft PdB een punt.
Sommige fokkers gunnen en elkaar en elkaars honden het licht in de ogen niet.
Jij zegt 'sommige fokkers' en hebt het daarbij over meer rassen, je nuanceert ;), kan ik het helemaal mee eens zijn (zoals ik al aangaf door Maan te quoten). PdB heeft het specifiek over de Stabij, trekt foute conclusies op basis van niet-terzake-doende-info en generaliseert (alweer).
Omdat je er zelf ook voor gaat?
Ik ken jouw drijfveer om "uitstekend" te willen halen op shows voor je teefje..
voor je fok-teefje.

Het is geen schande, hoor, kom er maar eerlijk voor uit :19:

ik vind dit zeker wel terdoende zake, want daar hebben we het net over.

Het ellebogen-werk op shows en het trots zijn, op "Ik heb uitstekend gehaald"
kijk, als het niet zo streberig was, zou het een veel meer ontspannen sfeertje zijn, maar dat is het dus niet, helaas

geeft niet, hoor, ik ken ook mensen die ALTIJD willen winnen op de tennisbaan. :roll:
Maar ik zie tennis meer als ontspanning, dat is een beetje hetzelfde idee.

de 1 is fanatieker als de ander , :19:
Je weet zogenaamd zoveel over het showen en dan gebruik je zo'n uitdrukking :mrgreen:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Martijn schreef: Iemand moet me toch een keer uitleggen hoe het komt dat een slechte hond Goed genoemd wordt.
Wie weet komt dat wel doordat keurmeester en exposant elkaar goed kennen en aan vriendjespolitiek doen?
Mag niet,maar gebeurt wel.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Nanna schreef:
marian* schreef:
Martijn schreef: Iemand moet me toch een keer uitleggen hoe het komt dat een slechte hond Goed genoemd wordt.
Wie weet komt dat wel doordat keurmeester en exposant elkaar goed kennen en aan vriendjespolitiek doen?
Als een hond de kwalificatie G krijgt is het niet best ;-)
Misschien kunnen ze dat GOED beter veranderen in GEEN GEZICHT.
ach ja joh.. overdrijven is ook een vak, ik heb hier een teefje, die ook een keer een G heeft gelopen, tja jammer dan, dat het geen U hondje is? dat weet ik, een G is ze ook weer niet, dus ZG, die kwalificatie heeft ze dus ook wel behaald. maar ja die keer van die G? dat had met meer factoren dan alleen uiterlijke kenmerken te maken. maar om dan direct te zeggen een G hond is geen gezicht? ...
marian*
Erelid
Contacteer:

Mickie schreef:
marian* schreef:
Ik leid uit deze reactie af dat ook jij niet veel ervaring met showen hebt :wink:
Nanna legde het Goed uit, of beter gezegd: Uitmuntend :mrgreen:
Heb ik ook niet,maar A)heeft een goed verstaander maar een half woord nodig en B)kan het bijna niet anders.Zeker als je een numeriek klein ras fokt en showt waarbij een keurmeester actief is in de club.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Nanna schreef:Als een hond de kwalificatie G krijgt is het niet best ;-)
Dat weet ik.
Ik weet echter ook dat de zelfde hond de week erop bij een andere keurmeester een ZG of U kan krijgen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Waarom willen fokkers dan alleen bij bepaalde keurmeesters showen? Als de hond zo goed en mooi is moet dat toch bij alle keurmeesters gelijk zijn?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

malinois schreef:Waarom willen fokkers dan alleen bij bepaalde keurmeesters showen? Als de hond zo goed en mooi is moet dat toch bij alle keurmeesters gelijk zijn?
keurmeesters hebben elk ook hun eigen interpretatie van de rasstandaard :wink: en andere mensen hebben voorkeur voor bepaalde keurmeesters omdat ze ermee bevriend zijn :19: en dat geldt niet alleen voor sommige fokkers maar ook voor sommige esposanten die niet fokken.
gelukkig gaat het op de laatste manier lang niet altijd zo.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
malinois schreef:Waarom willen fokkers dan alleen bij bepaalde keurmeesters showen? Als de hond zo goed en mooi is moet dat toch bij alle keurmeesters gelijk zijn?
keurmeesters hebben elk ook hun eigen interpretatie van de rasstandaard :wink:
maar dat zou dan toch niet moeten? Je hebt toch 1 rasstandaard en daar moet iedere keurmeester toch naar beoordelen? Dat vond en vind ik nog steeds altijd zo raar.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

malinois schreef:
Podenji schreef:
keurmeesters hebben elk ook hun eigen interpretatie van de rasstandaard :wink:
maar dat zou dan toch niet moeten? Je hebt toch 1 rasstandaard en daar moet iedere keurmeester toch naar beoordelen? Dat vond en vind ik nog steeds altijd zo raar.
nou er vallen wel verschillende types in 1 standaard hoor, daarbij, de ene keurmeester vind gangwerk uitermate belangrijk, weer een ander is een echte koppenkijker enz enz.

ik ken hondjes, met hele mooie hoofdjes, maar die qua lopen niet de beste zijn, en zo dus ook honden die lopen als een zonnetje, maar een minder kop hebben ( bv dus he) je weet op een gegeven moment wel of een de KM het type hond wat je hebt waardeert of niet, als ik 2, misschien 3 keer bij een KM heb ingeschreven en kom niet hoger dan een ZG ( en ik vind een zg dus niet slecht he) met ook hetzelfde keurrapport keer op keer, tja dan weet ik dat wel, daarmee zeg ik dus niet dat het een slechte KM oid is, maar wat heeft het dan verder voor zin om daar nog eens bij in te schrijven?
Pak-de-bal

Door al de berichten te lezen , krijg ik een ondertoon van:

waarom zijn de keurmeesters in een club-match van hetzelfde ras of op grote shows ,
dan niet objectief genoeg bezig?? :denken:

Het zou het beste zijn als bv een stabij-keuring door een herder-keurmeester gedaan worden
en andersom.

Moet je dàn eens kijken wat de utislagen dan zullen worden.. :smile: :wink:

daar gaan ze dan met vriendjespolitiek en voorkeuren :wink: :pffff:
marian*
Erelid
Contacteer:

Mickie schreef:Dat van die keurmeester in de club is een feit of is dat ook een aanname?
Dat is een feit.Vandaar dat ik het ook durf te schrijven,want zoiets mag je niet zomaar beweren vind ik.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Martijn schreef:
marian* schreef:
Wat heeft dat er nou mee te maken?
Als een exposant een G-tje krijgt is zo'n vriendschap snel over hoor. Een G is geen kadootje.
Dat is het hem nou juist:zo'n exposant zal bij die km niet snel een G'tje krijgen :wink:
Afbeelding
Kenai

Ongelezen bericht door Kenai »

Angelique25 schreef:
Kenai schreef:

Ja, dat kan ik me voorstellen!
Ik laat mijn honden ook niet vier keer per dag uit, we hebben behoorlijk wat eigen grond, maar er wordt wel ten minste 1 keer per dag een lange wandeling gemaakt en meestal een wat kortere tweede.

Hier ook behoorlijk wat eigen grond. Ik ga ook niet dagelijks wandelen, maar wel een paar keer per week, met wisselende stellen aan de wandel of aan de fiets en soms gaan we naar het bos.

Dit omdat ze uit zichzelf niet zoveel ondernemen.

Wat dat betreft zijn ze hier dan vrij ondernemend. Als ik geen tijd heb om te gaan wandelen dan vermaken ze zich hier prima met elkaar. Zijn ze buiten dan is het veel achter elkaar aan rennen en stoeien, zijn ze binnen dan doen ze eigenlijk iets wat een beetje op apekooien lijkt.

Bovendien hebben ze beweging nodig om hun spieren en gewrichten sterk te houden.

Daar zorgen ze zelf en wij wel prima voor. Want om dan even op het showelement terug te komen dan is slappe bespiering een minpunt en de hond kan ook nooit zijn beste gangwerk tonen.

Wat doen jullie om de honden voldoende beweging en prikkels te geven?

Wandelen, fietsen enz.

En passen ze allemaal in de woonkamer?

De woonkamer is ruim zat, maar omdat ze toch altijd boven op elkaar willen liggen zouden er nog wel 3 x 9 stuks bij kunnen. Onze bank is niet groot genoeg, meestal zitten wij op het randje

En zitten ze er ook allemaal bij als er bezoek komt?

De meeste wel, een paar liggen apart omdat door de hectiek van de visite (die dan ook nog vaak een hond meebrengt) het nog wel eens op knokken uit wil lopen.

Wat vinden jullie buren ervan?

Mijn buurman heeft 300 varkens, die vind niet zoveel. Ja, dat koeien loeien, varkens krijsen, kippen kakelen en honden blaffen. De andere kant hoort ze natuurlijk wel, maar heeft min of meer dezelfde instelling als mijn agrarische buurman, dus last hebben ze er niet van.

Is er niet veel geluidsoverlast door geblaf?

Neu, ze zijn niet zo blafferig.

Wordt er veel gevochten onder honden onderling?

Nee, hooguit wat gebekvecht tijdens loopsheden, maar meer ook niet.

Moet je als baas van een roedel strenger optreden om de rangorde te bewaken?

Nee, je moet altijd de baas zijn, of je nu 1 hond hebt of tien.

Moet je daarvoor ook weleens geweld gebruiken?

Nee nooit, enig stemverhef is indrukwekkend genoeg hier.

Dat zijn dingen die ik me afvraag als ik hoor dat mensen een roedel hebben.

Dit is dus zoals het hier gaat, uiteraard kan ik er niet voor spreken hoe het bij anderen gaat. Maar hopenlijk heb je een wat ander beeld gekregen van het houden van een roedel honden.
[/b]
Ja dat heb ik, ik vind dit een heel leuk verhaal.
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:Door al de berichten te lezen , krijg ik een ondertoon van:

waarom zijn de keurmeesters in een club-match van hetzelfde ras of op grote shows ,
dan niet objectief genoeg bezig?? :denken:

Het zou het beste zijn als bv een stabij-keuring door een herder-keurmeester gedaan worden
en andersom.

Moet je dàn eens kijken wat de utislagen dan zullen worden.. :smile: :wink:

daar gaan ze dan met vriendjespolitiek en voorkeuren :wink: :pffff:
Dan krijg je inderdaad verrassende uitslagen aangezien diegene is gekwalificeerd voor het keuren van herders en niet van Stabij. Een beoordeling door een keurmeester die de rasstandaard van mijn hond niet kent heeft dan ook geen enkele waarde.
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
marian* schreef:
Wat heeft dat er nou mee te maken?
Als een exposant een G-tje krijgt is zo'n vriendschap snel over hoor. Een G is geen kadootje.
Inderdaad, een G is eerder synoniem aan "laat deze maar thuis mooi wezen".
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Yuka schreef:
Kenai schreef:Vaak zijn dit mensen die veel prijzen wegslepen op shows en daarom ook
veel mensen aantrekken voor hun pups.....
Moet een RV daar niet iets aan doen?
En hoe is het mogelijk dat deze mensen welkom zijn in het bestuur van een rasvereniging?
Ik vind dit een moeilijke kwestie, misschien heb ik het gewoon wel hartstikke mis denk ik dan.
En zijn die honden volmaakt gelukkig?
Kan dat ook?
Kun je 10+ honden hebben en die een goed en verantwoord hondenleven bieden?En hoe ziet zo'n leven er dan uit?
Nou door als fokker je honden in een gastgezin te plaatsen :-)
Zo krijgen ze toch een goed honden leven met alles wat daar bij hoort.
helaas niet als je een inschattingsfout maakt mbt de plaatsing
maar dat gelukkig kunnen herstellen.... :wink:
Maan
Vaste gebruiker

Ik kan je dat wel uitleggen....een inschrijving voor een tentoonstelling kost tegenwoordig tussen de 45 en 50 euro. Als ik van te voren weet dat een keurmeester niet op het type hond valt dat ik toevallig heb laat ik het wel uit mijn hoofd om daar in te schrijven. Gemiddeld kost een dagje show mij ongeveer 125 (inschrijving, benzin en oppas) euro en dat ga ik niet betalen als ik van te voren al weet dat mijn hond nog geen deuk in een pakkie boter gaat slaan bij een keurmeester.

Maar dit jaar mag ik niet klagen...Mijn hond heeft 11 tentoonstellingen in Nederland gedaan onder 11 verschillende keurmeesters. 11 keer een Uitmuntend, 2 JCAC's, 2 CAC,s, 1 keer BOB, en 1 keer BIG3. Die ene show waar ze zo ongeveer zeker niet meer dan een ZG zou halen hebben we maar overgeslagen. :mrgreen:
marian*
Erelid
Contacteer:

Maan schreef:Mijn hond heeft 11 tentoonstellingen in Nederland gedaan onder 11 verschillende keurmeesters. 11 keer een Uitmuntend, 2 JCAC's, 2 CAC,s, 1 keer BOB, en 1 keer BIG3. Die ene show waar ze zo ongeveer zeker niet meer dan een ZG zou halen hebben we maar overgeslagen. :mrgreen:
Dan mag je er wel van uitgaan dat jouw hond werkelijk een U waard is qua exterieur :mrgreen: :ok:
Afbeelding
Pak-de-bal

Maan schreef: Als ik van te voren weet dat een keurmeester niet op het type hond valt dat ik toevallig heb laat ik het wel uit mijn hoofd om daar in te schrijven. Gemiddeld kost een dagje show mij ongeveer 125 (inschrijving, benzin en oppas) euro en dat ga ik niet betalen als ik van te voren al weet dat mijn hond nog geen deuk in een pakkie boter gaat slaan bij een keurmeester.
dit stukje , daar schrok ik van !! :eek:

dus het is tòch waar, ....wat wij dus al hebben vermoed????

dan zijn het geen eerlijke shows keuringen meer ( van beide kanten), om maar goede punten te gaan halen..

hier móet toch wat aan gedaan worden, voor de fok ? :eek: :boos:

je hebt toch jezelf hiermee? :19:

wie ga je nu voor de gek houden, jezelf of de a.s. kopers van je pups? :roll:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
Maan schreef: Als ik van te voren weet dat een keurmeester niet op het type hond valt dat ik toevallig heb laat ik het wel uit mijn hoofd om daar in te schrijven. Gemiddeld kost een dagje show mij ongeveer 125 (inschrijving, benzin en oppas) euro en dat ga ik niet betalen als ik van te voren al weet dat mijn hond nog geen deuk in een pakkie boter gaat slaan bij een keurmeester.

dan zijn het geen eerlijke shows keuringen meer ( van beide kanten),
om maar goed punten te gaan halen..

oh, mens ga toch terug onder je steen.... :roll:
Afbeelding
Bliss
Actief

Ongelezen bericht door Bliss »

Pak-de-bal schreef:

dan zijn het geen eerlijke shows keuringen meer ( van beide kanten), om maar goede punten te gaan halen..

ja hoor ..hier moet wat aan gedaan worden :roll:

hoe had je dat gedacht? mensen verplichten om onder een bepaalde keurmeester in te schrijven ?

je snapt er echt helemaal niks van he :roll:
Caro.
Maan
Vaste gebruiker

Pak-de-bal schreef:

Joh doe eens niet zo hysterisch.....Wordt je niet eens moe van jezelf? Ik word doodmoe van je.
Pak-de-bal

Bliss schreef:ja hoor ..hier moet wat aan gedaan worden :roll:

hoe had je dat gedacht? mensen verplichten om onder een bepaalde keurmeester in te schrijven ?

je snapt het niet , hè?

uitleg:

hier is echt een bewijs hóe het gaat achter de schermen, dè vriendjespolitiek, dus !!

en daar was ik zo op tegen en nu wordt het toch wel bevestigd , dat het gebeurd...dus ik had gelijk.

Want àls je zó zeker bent van je "mooie' hond, ...
.....waarom wacht je dan net zoalng tot die ene keurmeester er is? :denken:

waarom ga je dan niet blindelings die andere keurmeesters af? :19:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 20 okt 2007 17:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Pak-de-bal schreef:

Wie is wij Marjolein? Namens wie spreek je?
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Pak-de-bal

Wilma schreef:
Pak-de-bal schreef:

Wie is wij Marjolein? Namens wie spreek je?
lees er maar een paar dan
Maan
Vaste gebruiker

Pak-de-bal schreef:

je snapt het niet , hè?

uitleg:

hier is echt een bewijs hóe het gaat achter de schermen, dè vriendjespolitiek, dus !!

en daar was ik zo op tegen en nu wordt het toch wel bevestigd , dat het gebeurd...dus ik had gelijk.

Heb je de rest van mijn bericht wel gelezen???

Dan had je namelijk kunnen lezen dat mijn hond in dit geval onder 11 VERSCHILLENDE keurmeesters 11keer een Uitmuntend heeft gehaald. En misschien geloof je het niet maar ik heb zeker niet wekelijks 11 VERSCHILLENDE keurmeesters hier op de koffie. Hoe bedoel je vriendjespolitiek?

sorry voor de hoofdletters maar er wordt blijbaar niet zo goed gelezen. Misschien dat het zo iets meer opvalt.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Pak-de-bal schreef:

je snapt het niet , hè?

uitleg:

andere uitleg:
Was al eens aangehaald door Noor (Yamie) maar deze speciaal voor Marjolein nog een keer.

De ene keurmeester let op het gangwerk, de tweede op de stand van de oren, de derde op de kleur van de ogen, de vierde op de stand van de staart, de vijfde op de lengte van de staart, de zesde ... ach, we kunnen nog wel even doorgaan.

De hond van Maan, kan wel net dat ene puntje minder sterk hebben, wat voor die ene keurmeester het zwaarst weegt.

Over welke vriendjespolitiek heb je het nou?
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Maan
Vaste gebruiker

Mijn lievelingskleur is blauw.....de jouwe?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”