Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe wordt hier tegenaan gekeken?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ja sommige van die vooroordelen snap ik wel maar mijn muizen worden hetzelfde opgevoed als de groterds, alleen sammie hoesseini strakker omdat die gewoon een heel erg pittig karakter heeft en een veel te grote waffel voor zo'n klein hondje, alleen wil hij dat zelf niet inzien. Ik voed hem al drie jaar heel strak op en nu begint er verbetering in te komen, heel geleidelijk aan. De muizen lopen net zoveel als de groterds, hebben net zoveel rechten, zijn niets meer en niets minder, gewoon honden die een leuk hondenleventje leiden :wink:
Marloes

Ongelezen bericht door Marloes »

Robbie is klein en eigenlijk is alles altijd groter dan hem.
Maar hij is net zoveel hond als een grote. Okee, hij sleept met takjes ipv boomstammen, maar verder... :mrgreen:
Volgens mij is het idd zo dat kleine hondjes niet/minder opgevoed zijn dan grote. We gaan nu naar de hondeschool en daar hebben ze van die mooie lange lijnen, maar niet geschikt voor Robbie, want de musketon haak is zowat net zo groot als hemzelf. Dus komen er dan wel kleintjes op cursus?
Ik zie vaak dat hondespullen alleen voor grote honden zijn, of je komt in het kitsche bling bling.
Afgelopen zondag was er Dog City cafe en Robbie was natuurlijk de kleinste. Maar dat ging hartstikke goed.
Als dat grote spul kwam aangedenderd, ging hij gauw onder de tafel zitten.
Robbie zit alleen op de arm als we ergens zijn waar het echt heel druk is, want dan wordt hij onder de voet gelopen want niemand ziet hem.
Robbie is net zo hond als ieder andere hond, maar ik hou hem wel in de gaten. Hij is niet van suiker, maar hij is nou eenmaal niet opgewassen tegen een berner sennen of iets in die grootte...
Djazz
Actief

Ongelezen bericht door Djazz »

Naast Djazz hebben wij ook nog een Westy, Roy. Een niet al te grote hond, en terrier... Nu is het zo dat Roy zich wel degelijk gedraagt als een grote hond. Het maakt hem niet uit wat hem voor de voeten komt, of het nu een grote Deense dog is of een mini yorkshire. Op het veld speelt hij net zo hard mee met de doggen en laat zich echt wel gelden..en wanneer hij het niet eens is met Djazz of een andere grote hond, dan is hij toch zeker de baas. En wanneer de allergrootste teef loops is...? Hij draait er zijn poot niet voor om... :denken: ...wat dat betreft is hij net zo veel hond als een grote...en daar tegenover staat dat hij geen enkels bijt, niet keft, niet zenuwachtig of druk is...nope hij is de rust zelfe en luisterd als een grote.

maar ik vind echt lang alle kleine honden niet leuk...maar ook niet alle grote honden, hoor! Ik wil ze gewoon niet over 1 kam scheren..:wink:
wees niet bang om langzaam vooruit te gaan...
Afbeelding
grtz Nicolet
Mara Roulette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

Ik vind kleine hondjes vaak veel drukker dan grotere honden... (kan natuurlijk ook mijn eigen ervaring zijn) Mja minder hond alleen als de hond altijd rondgedragen wordt in een fashionable handbag...
Ik vind het altijd heel leuk om te zien dat kleine hondjes ook goed in hondensport kunnen zijn :)
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”