Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met welk ras wordt jouw hond verward??

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: Met welk ras wordt jouw hond verward??

Ongelezen bericht door Hilde »

Judith schreef:
Kaiou schreef:Tiz is, in de kleine week dat ik hem nu heb, bij iedereen een labradoodle :F:
Niet zo raar, zou ik zelf ook gedacht hebben wanneer ik hem zomaar tegengekomen zou zijn.
Zelfs Dana en Dino met geschoren snuit en voetjes (als in poedelkapsel) worden zeer regelmatig uitgemaakt voor labradoodle...
Elmo heeft geen geschoren tenen, maar ook een geschoren snuit en ook zijn hals is 'kaal'. Toch niet iets wat je bij labradoodles veel ziet... Het wordt me toch wel geregeld gevraagd. Het stomste vind ik (en dit heb ik meerdere keren gehad) de vraag 'Oh, die verharen dan wel?' als ik vertel dat het een grote poedel is. Ja, want het niet verharen komt van de labrador af :Q:

Al wordt hij het meest herkent als gewoon een grote poedel of koningspoedel. Heel veel mensen zeggen ook dat het zo leuk is weer eens een échte poedel te zien en dat ze ze veel te weinig zien.
Afbeelding
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door annnie »

marrieeeb schreef:Jip wordt aangezien voor teckel, terriër (da's een ras toch :lol1:) en gekke dikke kruising. Toen ze echt nog pup was kregen we berner en beagle naar ons hoofd. Een enkele keer vraagt iemand voorzichtig of Jip geen Góóórky is, want zo een hebben ze nog nooit gezien! Volgens mij zien ze die hondjes van Elizabeth als symbool voor corgi en heeft Jip dan alleen wel een heel gek kleurtje + een staart.

Haha dat wel herkennen, maar toch twijfelen of het echt een Gooorky is heel herkenbaar. Wat ik wel gek vindt, want ik kom toch vaker andere Cardigans dan Pembrokes tegen
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

van jolene wordt ook altijd gezegd dat ze een doodle is "want een harlekijn grote poedel bestaat niet" word er dan gezegd.
ellen
Afbeelding
taratunanta
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door taratunanta »

Tara wordt vaak gezien als Zwitserse herder (kan ik wel begrijpen) of zuivere golden retriever en labrador :')
Husky wordt ze ook wel voor aangezien

Afbeelding

Edit: Wat Tara nu precies is, blijft een raadsel. Ik vind het altijd heel leuk om te horen wat voor kruising mensen denken dat ze is, omdat mensen soms aan rassen denken die ik niet ken. Ik zie gokjes ook nooit als foutjes, behalve als mensen aankomen zetten met raszuiver. Wat dat is ze absoluut niet :LOL:

Volgens haar paspoort is ze een Mastin Espagnol Mix, maar ik heb gehoord dat ze in Spanje (Tara is een spaanse rescue) honden met dubbele wolfsklauwen al snel de stempel 'Mastin Espagnol Mix' geven..

Zelf denken wij dat ze een Zwitserse herder kruising met Golden retriever en Husky is
Laatst gewijzigd door taratunanta op 04 jun 2018 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

toen mijn Joes ouder werd ( en dus grijs) werd er wel gevraagd of het een huskymix was..

Afbeelding

joes was een kruising argentijnse dog x rottweiler

toen ze jonger was had ze veel meer bruin.. doordat ze zo grijs ( wit ) werd , werd er gevraagd of ze een huskymix was :)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kimmie op 04 jun 2018 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Zou iedereen wellicht ook erbij willen zetten wat de hond in kwestie werkelijk is?

Ik zie best veel honden voorbij komen, met waar ze voor aangezien worden.
Waarbij ik helaas echt niet weet welk ras of welke kruising het nou eigenlijk is.

Dan kan ik wel gaan lopen gokken, maar dan volgt er wellicht weer een berichtje waar hij nou weer foutief voor aangezien is... :oohja: :O: :LOL: :engel:
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik heb het aangepast :)
taratunanta
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door taratunanta »

Ik ook! Alleen is Tara haar ras onbekend, dus gokjes kunnen (buiten raszuiver) nooit fout zijn haha
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Thnx.

Voelde me al wat - euhh, onsnugger? - dat ik de rassen van hondenforummers niet herkende... :jank: :mrgreen:
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

lor1_1984 schreef:Bij Mahdu heb ik nog niets vernomen van andere rassen noemen, de meesten kennen de Shih Tzu wel, spreken het hooguit verkeerd uit. :tongue:
Hoe spreek je het dan uit want ik weet dat dus ook nooit :mrgreen:
Shieh-tzu?
Tsie-tsoe?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Persistence schreef:
lor1_1984 schreef:Bij Mahdu heb ik nog niets vernomen van andere rassen noemen, de meesten kennen de Shih Tzu wel, spreken het hooguit verkeerd uit. :tongue:
Hoe spreek je het dan uit want ik weet dat dus ook nooit :mrgreen:
Shieh-tzu?
Tsie-tsoe?
Shitzoo toch?
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Volgens mij ook shitzoo. Leuke schrijfwijze ook.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Met sj, korte i, ts en oe ;) Shitzoo komt in de buurt, alleen moet je dan wel de t pas bij de tweede lettergreep nemen, niet bij de eerste
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Fotogravinnetje schreef:Met sj, korte i, ts en oe ;) Shitzoo komt in de buurt, alleen moet je dan wel de t pas bij de tweede lettergreep nemen, niet bij de eerste
Dank! Dan zegt m'n collega het dus altijd verkeerd over haar eigen hondje: tsjietsjoe zegt ze :mrgreen:
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Vanochtend stond iemand al verrassend vroeg op zijn balkon een sigaret te roken, terwijl ik daar met Jip voorbij liep. Jip schrok even van de "goedemorgen!" die boven zijn hoofd vandaag kwam, en blafte een keer. De man lachte en vroeg: "Is dat een labrador?" Misschien kon hij het vanaf de derde verdieping niet zo goed zien. Of hij kent helemaal geen hondenrassen en deed gewoon een wilde gok ;)
Leonie.
Zeer actief

Rebble schreef:
Leonie. schreef: Wonen of woonden jullie eigenlijk in Amsterdam? Of is daar een dubbelganger die ook Charlie heet?
Nee, wij wonen niet in Amsterdam. Wel grappig, dit is al de tweede dubbelganger van Charlie waar ik van hoor en nu dan ook met dezelfde naam! Zie je ze vaker? Dan ben ik wel nieuwsgierig, maak s een foto :engel:

Ok lekker duidelijk en het haar is plat van het zwemmen, maar toch.

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mijn Boef met een labradoodle en poedel met een doodle en mijn pup poedel x bouvier word als bastaard gezien en gisteren als Smaus.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Mijn goedzak Labbie Alex werd hier vaak "uitgescholden" voor Pitbull :ugh: :Q:
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

kreeg deze week al twee maal de vraag, wat voor ras is Lana?
:denken: nou zoals je ziet een rottweiler,
:U: echt? ze heeft helemaal niet zo'n brede kop en ze is zo slank en groot, helemaal niet zoals ik ze normaal ken.
:19: nou tis toch echt een rottweiler, maar dan in luxe uitvoering
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Lanavandevledders schreef:kreeg deze week al twee maal de vraag, wat voor ras is Lana?
:denken: nou zoals je ziet een rottweiler,
:U: echt? ze heeft helemaal niet zo'n brede kop en ze is zo slank en groot, helemaal niet zoals ik ze normaal ken.
:19: nou tis toch echt een rottweiler, maar dan in luxe uitvoering
Het is een RR ... Race Rottie :wink:
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Leonie. schreef:
Rebble schreef:
Leonie. schreef: Wonen of woonden jullie eigenlijk in Amsterdam? Of is daar een dubbelganger die ook Charlie heet?
Nee, wij wonen niet in Amsterdam. Wel grappig, dit is al de tweede dubbelganger van Charlie waar ik van hoor en nu dan ook met dezelfde naam! Zie je ze vaker? Dan ben ik wel nieuwsgierig, maak s een foto :engel:

Ok lekker duidelijk en het haar is plat van het zwemmen, maar toch.

Afbeelding
Nah, ik opende dit topic om weer eens bij te lezen en zag als eerste deze foto en dacht huh Charlie!? En toen keek ik beter en zag dat het Charlie niet was :LOL: Maar inderdaad zeg, ze lijken wel :ok: Wij moesten Charlie er zelfs even bij pakken om vlekken te vergelijken :LOL: Ik denk wel dat Charlie d'r vacht dikker is, daar zie je echt geen huidvlekken door als ze nat is.
Ik snap dat je het je afvroeg. Mijn man zijn eerste reactie was "Zo, die lijkt wel focking veel op Charlie! Is dat Charlie?' :LOL:
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

Hahaha, wat grappig. Ik denk ook dat de vacht van jouw Charlie een stuk dikker en langer is inderdaad. Maar alsnog erg toevallig dat ze beiden Charlie heten :)
MissZoef
Actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun kruising & Beauceron

Ongelezen bericht door MissZoef »

Skye (op de foto) wordt altijd gevraagd of het een stabij is (hij is idd voor de helft stabij) en Nadine (onze Beauceron pup) wordt vaak aangezien voor rottweiler of dobermann. Een enkeling herkent het doordat ze het ras toevallig kennen of door de dubbele hubertesklauwen. Anderen vragen wat het is en dan antwoord ik vaak met Franse herder. Dat vinden meer mensen goed te begrijpen dan Beauceron

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Tijdje terug een kleuter op straat die riep dat Toto de kop van een wolf had. En helemaal met zo'n geboeid bekkie op Toto aflopen en kijken of hij zo'n 'wolvenkop' kon aaien. :D Nou, dat kan. :mrgreen: Jack is lang geleden ook door zo'n ukkie als 'manenwolf' bestempeld, en ooit door een wat rare man als dingo.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik heb geen idee wat er allemaal voor rassen in Izzy zitten. Ze is verkocht als malteser kruising. Vaak denken mensen schnauzer x teckel of jackrussel. Ook DA's vinden het leuk om er een gok naar te doen. Zelf heb ik echt geen idee wat er inzit maar dat er ergens terriër in zit lijkt me niet onwaarschijnlijk.

Bij Droef komen de meeste mensen niet verder dan een bulldog. Enkele keer een boxer. Maar vaak ook de vraag of het een amerikaan of engelse is, de oldie komt niet zo snel in ze op. En zeker als ze vanaf een foto gaan raden wordt het lastig omdat je dan niet ziet hoe groot hij wel of niet is. Pitbull wordt hij ook wel eens genoemd of vechthond.(dat zijn dan wel vaak kinderen) :engel:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Hongaarse windhond is echt nog nooit geraden :F:
Laatst liep ik met Maverick over een rommelmarkt en toen werd het wel vaak gevraagd. Mensen zijn waanzinnig geintrigeerd door hem.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

lucie schreef:Hongaarse windhond is echt nog nooit geraden :F:
Laatst liep ik met Maverick over een rommelmarkt en toen werd het wel vaak gevraagd. Mensen zijn waanzinnig geintrigeerd door hem.
Niet joh? Mensen zijn ook onbenullen :Q: :F:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Rebble schreef:
Niet joh? Mensen zijn ook onbenullen :Q: :F:
nou hè? 't zal me verder een worst wezen hoor, en me ook hooglijk verbazen als het ooit wèl geraden wordt :wink:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Nanna schreef:
Een kennis van me heeft een jong teefje, en dat is echt een waanzinnig leuk beest. Heel vriendelijk, open en vrij.
Afbeelding
is het die van de foto? Die is prachtig zeg :I:
Nu heb ik er twee maar die verschillen qua karakter (en uiterlijk) wel als dag en nacht moet ik zeggen. Lizzy heeft een echt windhonden karakter zoals ik me dat dan voorstel: lief, zacht, gevoelig maar dan gecombineerd met de typische 'stoere' elementen van de Hongaar: waaks, robuust en goed bestand tegen allerlei weersomstandigheden.
Maverick is totaaaaaal niet gevoelig of zacht, eerder eigenzinnig, zelfverzekerd, onverstoorbaar, zelfs ietwat afstandelijk. Meer als een berghond haast :denken: . En een vacht die maar net z'n huid bedekt, zo dun, terwijl Lizzy echt een goede vacht heeft met wat onderwol (zoals hoort volgens de rasbeschrijving). Ze zijn allebei leuk op hun eigen manier, maar wel heel anders.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

lucie schreef:
Nanna schreef:
Een kennis van me heeft een jong teefje, en dat is echt een waanzinnig leuk beest. Heel vriendelijk, open en vrij.
Afbeelding
is het die van de foto? Die is prachtig zeg :I:
Nu heb ik er twee maar die verschillen qua karakter (en uiterlijk) wel als dag en nacht moet ik zeggen. Lizzy heeft een echt windhonden karakter zoals ik me dat dan voorstel: lief, zacht, gevoelig maar dan gecombineerd met de typische 'stoere' elementen van de Hongaar: waaks, robuust en goed bestand tegen allerlei weersomstandigheden.
Maverick is totaaaaaal niet gevoelig of zacht, eerder eigenzinnig, zelfverzekerd, onverstoorbaar, zelfs ietwat afstandelijk. Meer als een berghond haast :denken: . En een vacht die maar net z'n huid bedekt, zo dun, terwijl Lizzy echt een goede vacht heeft met wat onderwol (zoals hoort volgens de rasbeschrijving). Ze zijn allebei leuk op hun eigen manier, maar wel heel anders.
Afbeelding
Afbeelding
Komt de Hongaarse windhond in Hongarije en omgeving nog wel veel voor, of ook niet (meer)? Ik geloof niet dat ik ze ooit in het gezien heb, maar Maverick vind ik echt prachtig :D
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”