Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uma weer vermist - 10 december THUIS!!!

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Re: Uma weer vermist

Ongelezen bericht door Eefje83 »

in de avond is dit topic het laatste wat ik kijk voor ik ga slapen en in de ochtend het eerste weer als ik wakker word.Ik hoop zo dat jullie haar snel te pakken hebben en haar weer lekker mee naar huis kunnen nemen.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Eefje83 schreef:in de avond is dit topic het laatste wat ik kijk voor ik ga slapen en in de ochtend het eerste weer als ik wakker word.Ik hoop zo dat jullie haar snel te pakken hebben en haar weer lekker mee naar huis kunnen nemen.
Hier nog een :ok:

UMAAAAAAAAAA, EEEEETEN!! :ok: :ok: (duimerdeduim)
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

O jee, helemaal gemist dit. Wat vreselijk zenuwslopend! De eerste keer was al erg genoeg, hoeft geen vervolg op. Ik duim dat Uma snel weer thuis is!!
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ellen en de birmanen schreef:
Shibby schreef:Duimen draaien, al het geluk, energie en hoop stuur ik jullie kant op!

En als er een boete komt? Ik wandel met alle plezier (om het maar even zo te zeggen) een hoop kilometers voor jullie :ok:
ik wandel dan ook gezellig mee.

ellen
ik wandel ook mee!! Maar ik duim dat Uma gewoon heel snel naar je toe komt... :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ingrid48 schreef:
Shibby schreef:Duimen draaien, al het geluk, energie en hoop stuur ik jullie kant op!

En als er een boete komt? Ik wandel met alle plezier (om het maar even zo te zeggen) een hoop kilometers voor jullie :ok:

ellen
ik wandel ook mee!! Maar ik duim dat Uma gewoon heel snel naar je toe komt... :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Mocht het zover komen, dan wandel ik natuurlijk ook mee.
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Het blijft natuurlijk wel zwaar k*t dat de autoriteiten zich zo harteloos opstellen.
Ik zou het niet meer bij dreigen met media laten maar contact zoeken met Hart van Nederland

Dat kun je zelf doen maar wij kunnen ze ook plat emailen met ons allen.

Is dit gedeelte van het forum ook voor niet leden leesbaar ?
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Tara schreef:
Nou, ik denk in dit geval niet dat dat de manier gaat zijn.
Het komt lullig over om te zeggen, en zo bedoel ik dat echt niet, maar dit is niet de eerste keer en de kans dat diezelfde media ineens een andere schietschijf gaan kiezen is best wel aanwezig. Daar zou ik als ik Manuma was toch echt voor bedanken. :(:

Misschien dat een handjevol hartvannederlandkijkers er nog wel schand van wil spreken, maar je ziet het hier op het forum al: mensen vinden er wat van en dat zou ik echt, écht niet breed uitgesponnen in de media hoeven zien.

Ik vind dit helemaal geen gekke gedachte .
Dus ik zou ook zeer voorzichtig zijn met de media

Gewoon wetende wat dat allemaal ook negatief teweeg kan brengen :wink:

Dus niet mailen /contact zoeken naar wat dan ook zonder overleg met Nikkie
Fenneke en Baloe
Afbeelding
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

De media erbij halen is toch helemaal niet handig?

Ten eerste weet je niet of ze er überhaupt wat mee gaan doen, want ze krijgen natuurlijk zat verhalen binnen elke dag. Ten tweede weet je niet hoe ze erover gaan berichten, want als ze ook subtiel melden dat Uma eerder al vermist was kan het zo gebeuren dat Nikki en Jonathan een gigantische lading gezeik over zich heen krijgen. En hoe nadrukkelijk ze ook zeggen dat mensen niet zelf op zoek moeten gaan, je hebt altijd idioten die denken dat zij ware hondenfluisteraars zijn en dat ze Uma wel even komen vangen. En misschien ook wel idioten die het geinig vinden om haar juist weg te jagen.

Als het verkeerd uitpakt vlucht Uma alleen maar verder en krijgt Nikki haatmail.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

thom schreef:
Ingrid48 schreef:

ellen
Mocht het zover komen, dan wandel ik natuurlijk ook mee.
Vergeet niet dat dit geen standaard boete gaat zijn als voor bv te hard rijden. Betreft vervolging ivm strafbaar feit, dus een misdrijf. Het verbod wordt bewust overtreden dus "ich habe das nicht gewusst" gaat ook geen excuus zijn (wat wel gekund had als het gewoon gedaan was zonder toestemming te vragen)

Deze overtreding heeft gevolgen bv om in de toekomst een VOG te krijgen voor werk etc.

En het betreft vaak niet enkel een hoge geldboete maar ook een staat bekostigd verblijf of taakstraf.

Denk dus dat Nikki haar keuze om op legaal gebied te blijven niet heel onverstandig is.
#linda#
Actief

Ongelezen bericht door #linda# »

Het op de spits drijven met Dunea is volgens mij het slechtste wat je kunt doen op dit moment. Nikki en Jonathan moeten het contact met hen hebben. Verder niemand. Wie weet wat voor idiote mail mensen gaan sturen, wat voor fanatiekelingen daar op af komen. Ook genoeg die vinden dat Uma bij iemand anders beter af is en alles op alles zetten om Uma eerder te vinden dan zij om haar vervolgens te laten verdwijnen. Hart van Nederland inschakelen is volgens mij het ingrediënt om de boel te laten escaleren.
En als Dunea er helemaal klaar mee is, "omdat iedereen over die hond loopt te zeiken", heb je een nog groter probleem.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Waarom gaat iedereen nu in op het inschakelen van de media en daaruit volgende horroscenario's? Manuma heeft toch al heel duidelijk aangegeven die weg niet in te willen gaan en een goed contact met Dunea te willen houden? Dat lijkt mij een meer dan prima besluit, dus media-case closed, toch :wink:
#linda#
Actief

Ongelezen bericht door #linda# »

*Wolf* schreef:Waarom gaat iedereen nu in op het inschakelen van de media en daaruit volgende horroscenario's? Manuma heeft toch al heel duidelijk aangegeven die weg niet in te willen gaan en een goed contact met Dunea te willen houden? Dat lijkt mij een meer dan prima besluit, dus media-case closed, toch :wink:
Heb je helemaal gelijk in. Maar..... heb in eerdere zoektochten wel meer dan eens meegemaakt dat mensen op eigen initiatief "helpen" door het zelf dan maar HvN op de hoogte te stellen of zelf even een mail te sturen naar 1 of ander. Vandaar dat ik toch de behoefte voel om uit te leggen waarom dit geen goed idee is.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Daar heb je helemaal gelijk in. Het was zelf niet in me opgekomen, maar inderdaad het laatste wat je wilt is dat een stel fanatieke email-ridders in hun eentje de mars beginnen tegen Duinea
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

#linda# schreef:
*Wolf* schreef:Waarom gaat iedereen nu in op het inschakelen van de media en daaruit volgende horroscenario's? Manuma heeft toch al heel duidelijk aangegeven die weg niet in te willen gaan en een goed contact met Dunea te willen houden? Dat lijkt mij een meer dan prima besluit, dus media-case closed, toch :wink:
Heb je helemaal gelijk in. Maar..... heb in eerdere zoektochten wel meer dan eens meegemaakt dat mensen op eigen initiatief "helpen" door het zelf dan maar HvN op de hoogte te stellen of zelf even een mail te sturen naar 1 of ander. Vandaar dat ik toch de behoefte voel om uit te leggen waarom dit geen goed idee is.
:ok:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Ik ben erg benieuwd hoe de nacht is gegaan.

Er schiet me ineens iets te binnen wat ik niet helemaal goed kan uitleggen, maar wat toch een beetje blijft malen. Het is natuurlijk super goed om daar aanwezig te zijn en haar de tijd te geven. Maar kan het niet ook zo zijn dat juist door daar te zijn ze minder reden heeft echt te komen.
De reden waarom ik dit zeg is omdat Skye vorige week onder narcose is geweest. Het was duidelijk dat hij wakker was, had al een paar keer rondgekeken, maar hij kwam er maar niet exht uit en kwam niet in beweging. Waarschijnlijk voelde hij zich zo veilig omdat ik bij hem zat dat hij geen reden had om echt wakker te worden. Hij deed pas echt moeite om weer in beweging te komen toen ik uit de kamer was.
Niet dat ik hier mee zeg dat jullie niets zouden moeten doen, maar het is wel iets wat maar in mijn hoofd blijft zitten.

Nouja... hopelijk heeft ze zich vannacht laten zien en anders dit weekend. Het heeft wel weer lang genoeg geduurt.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Heavy schreef:Inderdaad media erbuiten laten. Eerlijk gezegd denk ik zoveel mogelijk mensen erbuiten laten . Ik snap dat je zichtmeldingen wil hebben maar je hebt er niks aan als vreemde mensen in groepen gaan lopen zoeken .

Ze komt wel weer terug dat heeft ze al eerder laten zien .
Hou je daar aan vast :wink:
Eens. Ik kan me erg verbazen over de enorme bemoeizucht die sommige mensen hebben nadat ze iets lezen op Facebook o.i.d. Ik kijk hier ook regelmatig om te zien of Uma al terug is maar kan het me goed voorstellen als je een radiostilte inlast.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Jullie hebben gelijk wat de media betreft. Dat is geen goed idee. Straks gaan er een heleboel mensen lopen zoeken. Dat zal niet mee helpen om Uma terug te vinden. Ik ben benieuwd of ze vannacht nog gespot is?
We blijven duimen dat ze gauw thuis is :ok:
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Geen nieuws betekent....Uma niet gespot?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Niet door mij in elk geval :mrgreen:
Izzie heeft 4,5 uur door de duinen gestruind rond Wassenaar en niks aangewezen. Nu was het ook een mission impossible gezien de mist maar het beest mot er toch uit en dan maar daar. Ik hoop natuurlijk dat dat komt doordat Uma aan het opwarmen is in het huis waar ze zo gemist wordt en niet omdat Iz een waardeloze spoorzoeker is.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik ben net thuisgekomen van een hele dag lopen en wachten en weer zoeken. Helaas niets. Ook niet met spotten vannacht.

Dankjewel Izzie_Anneke :lief: hopelijk hebben jullie alsnog een fijne wandeling gehad.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Klote.

Izzie heeft zich prima vermaakt. Apart wel, af en toe stond ze stil met haar koppie schuin en ging ze een stuk verder de duinen in dan gewoonlijk. Het is niet eens mijn hond die vermist is maar mijn hart sloeg af en toe echt over. Het is een fantastisch gebied, vol met schuilplaatsen, dat wel, dus ik ga graag met haar terug als dat nodig blijft. Maar liever nog met een ander doel :knuffel:
*Skye*
Zeer actief

Kutzooi...

Dankjewel voor het geven van een update. Hou vol!
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Vreselijk, wat een spanning :(:
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Wat maakt ze het weer spannend alweer zo`n 10 dagen toch. Het wordt tijd dat ze weer thuis komt hoor je zou toch hopen dat ze de weg terug wel kan vinden. Heel veel succes met zoeken en ik duim maar gewoon door.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Akelige hond :(
Dikke knuffel voor jullie allemaal :knuffel:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

De mist werkt ook niet mee helaas. Hoop dat ze snel weer gespot wordt.
Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Wat zullen jullie bek- en bekaf zijn :(:
Fysiek en mentaal.

Ik blijf met jullie mee hopen op een spoedige terugkeer van Uma.
Hou je haaks :J:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

We hebben besloten even tijd voor onszelf te nemen vanavond en bij te slapen. Vannacht gaan we terug en daar weer een paar uur zitten. Gelukkig kunnen we nog best dichtbij de vorige postplek komen :cheer:
Morgen gaat een zoekteam splitsen in de gebieden en dat geeft ons echt even rust. Ik ben zo uitgeput dat ik niet alleen mentaal nogal labiel ben maar ook fysiek krijg ik klachten. Manu heeft zijn poot overbelast. Hij kijkt niet eens meer naar konijnen. Hij loopt nu ruim 8 uur per dag en met alle emoties om hem heen is het voor hem ook zwaar. Vanavond mag hij thuisblijven.
Morgenmiddag gaan we weer lopen en gaan we net doen of we een dagje uit zijn. Even alle spanning los proberen te laten en niet meer continu op scherp staan.

Het gaat tegen mijn gevoel in maar wellicht wel het beste voor nu. Zelfs thuis zitten we continue bij het raam om te zien of ze er ineens staat. In de auto op weg naar locatie ben ik bang dat ze ineens voor me staat en ik haar aanrijd. In mijn dromen word ik gebeld dat ze dood gevonden is of dat ze voor me uit rent en ik haar niet bij kan houden. We worden langzaam gek van onszelf terwijl Uma ons zo nodig heeft. Op het moment van een zichtmelding moeten wij haar veilige punt van kalmte kunnen zijn en dat kunnen we nu niet. We moeten dus een manier vinden hoe we dit in balans kunnen brengen met alsnog de beste manier voor onze Uma.
*Skye*
Zeer actief

Manuma schreef:We hebben besloten even tijd voor onszelf te nemen vanavond en bij te slapen. Vannacht gaan we terug en daar weer een paar uur zitten. Gelukkig kunnen we nog best dichtbij de vorige postplek komen :cheer:
Morgen gaat een zoekteam splitsen in de gebieden en dat geeft ons echt even rust. Ik ben zo uitgeput dat ik niet alleen mentaal nogal labiel ben maar ook fysiek krijg ik klachten. Manu heeft zijn poot overbelast. Hij kijkt niet eens meer naar konijnen. Hij loopt nu ruim 8 uur per dag en met alle emoties om hem heen is het voor hem ook zwaar. Vanavond mag hij thuisblijven.
Morgenmiddag gaan we weer lopen en gaan we net doen of we een dagje uit zijn. Even alle spanning los proberen te laten en niet meer continu op scherp staan.

Het gaat tegen mijn gevoel in maar wellicht wel het beste voor nu. Zelfs thuis zitten we continue bij het raam om te zien of ze er ineens staat. In de auto op weg naar locatie ben ik bang dat ze ineens voor me staat en ik haar aanrijd. In mijn dromen word ik gebeld dat ze dood gevonden is of dat ze voor me uit rent en ik haar niet bij kan houden. We worden langzaam gek van onszelf terwijl Uma ons zo nodig heeft. Op het moment van een zichtmelding moeten wij haar veilige punt van kalmte kunnen zijn en dat kunnen we nu niet. We moeten dus een manier vinden hoe we dit in balans kunnen brengen met alsnog de beste manier voor onze Uma.
Heel goed dat jullie even gas terugnemen. Ik kan me niet indenken hoe jullie je moeten voelen, hoe radeloos. Verschrikkelijk. Hopelijk kunnen jullie een beetje op adem komen zodat als er een zichtmelding is jullie op scherp kunnen staan.
Hebben jullie een idee waar ze nu zou kunnen zijn? Ik snap dat een grootschaalse zoekactie niet is wat jullie willen. Maar ik wil misschien morgen wel in de omgeving gaan wandelen. Mocht je dit lezen dan hoor ik graag in welke omgeving je het liefste hebt waar er gewandeld wordt. (Jullie geven zelf al aan op te splitsen, ik kan dan evt in een ander gebied gaan wandelen) Evt in pb als je het niet openbaar wilt hebben.
Laatst gewijzigd door *Skye* op 10 dec 2016 19:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik kan het me zo goed voorstellen. Zou je niet gewoon volgend weekend lekker naar Londen gaan, wel of geen Uma? Het gewoon even opgeven voor een paar dagen?
Ze zit in veilig gebied, die twee of drie dagen dat je zelf niet post maken dan ook niet meer uit.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”