S@ndr@ schreef:In PSp kun je een scherp onscherp mask over de foto halen na t verkleinen, dan krijg je weer iets van scherpte terug ik ben even zo vrij geweest,TessaThomas schreef:Ik heb psp en lightroom. Alleen stoei ik daar nog mee. Dat is weer een vak apart. Zoals jij op die foto's de ruis eruit haalt vind ik enorm knap en het is een hele mooie plaat! Maar ik snap dat je geen zin hebt om dat bij iedere foto weer te moeten doen. Helemaal niet bij instellingen die gewoon 'goed' zouden moeten zijn.
en hij is al iets verbeterd, lichtjes iet geaccentueerd - want de foto is gewoon scherp, dit dus even ter illustratie hoe belangrijk nabewerken kan zijn
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foto Bespreek Topic!
Moderator: moderatorteam
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Re: Foto Bespreek Topic!
- Jeannettebo
- Zeer actief
Nee zou ik niet doen..Dean schreef:Ik dacht dat je twijfels had of dat ik degene was die de foto's maakte van Dean?toots schreef:Ik geloof wel dat je de foto's van Dean zelf maakt.
De natuurfoto's daar heb ik mijn twijfels bij.
Maar ik kan je ook verzekeren dat ik degene ben die mijn eigen natuurfoto's maak, hoor.
Maar ook dat kan ik je bewijzen, maar moeten we dat doen, zeg het maar![]()
Als het goed is woon je een uur van me vandaan, is een heel eindje...
Groeten
Robby
Vind het eigenlijk wel een bijzonder grove beschuldiging van Toots en zou er niet te veel woorden aan vuil maken

-
Dean
Eerlijk gezegd kan ik er ook weinig mee, Jeanette!
Ach, zo lang ik de waarheid zelf maar weet, toch....
Ik ben een beetje moe van mezelf verdedigen.
Groeten
Robby
Ach, zo lang ik de waarheid zelf maar weet, toch....
Groeten
Robby
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Je hoeft niks te bewijzen.Dean schreef:Eerlijk gezegd kan ik er ook weinig mee, Jeanette!
Ach, zo lang ik de waarheid zelf maar weet, toch....![]()
Groeten
Robby
Het is iets wat ik me afvraag verder niks
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
- Aantal honden: 1
Wat een leuk topic! Zijn er hier ook mensen die Flickr gebruiken om hun foto's op te plaatsen?
Zo ja, wat is jullie account? Ben er sinds kort actief en vind het wel leuk om een aantal van jullie te volgen
Dit is mijn account trouwens https://www.flickr.com/photos/114108696@N07/sets
Vind het zelf enorm lastig om Max op de foto te zetten, dus dat stel ik steeds uit
Sandra, ik vind jouw natuurfoto's die ik net even voorbij zag komen echt supermooi!
Zo ja, wat is jullie account? Ben er sinds kort actief en vind het wel leuk om een aantal van jullie te volgen
Dit is mijn account trouwens https://www.flickr.com/photos/114108696@N07/sets
Vind het zelf enorm lastig om Max op de foto te zetten, dus dat stel ik steeds uit
Sandra, ik vind jouw natuurfoto's die ik net even voorbij zag komen echt supermooi!

♥ Tessa ♥ 3-03-2008 - 10-11-2011 †
- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik vind dat raar en neigend naar beledigend...toots schreef:Je hoeft niks te bewijzen.Dean schreef:Eerlijk gezegd kan ik er ook weinig mee, Jeanette!
Groeten
Robby

-
S@ndr@
- Zeer actief
dank je wel Ik gebruik soms ook flickr, niet alles staat er op, maar wel heel wat
https://www.flickr.com/photos/95451107@N04/
die onscherpte komt niet door foto emmer, maar door t verkleinen, dat is zo ongeveer een wet van t is gewoon zo, punt- niets aan te doen
die onscherpte komt niet door foto emmer, maar door t verkleinen, dat is zo ongeveer een wet van t is gewoon zo, punt- niets aan te doen
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Tja. Dat kan.Jeannettebo schreef:Ik vind dat raar en neigend naar beledigend...toots schreef:Je hoeft niks te bewijzen.Dean schreef:Eerlijk gezegd kan ik er ook weinig mee, Jeanette!
Groeten
Robby
-
Dean
Ondergetekende met 2 van mijn meest gebruikte lenzen, De Nikkor 300 mm F2.8 en de Nikkor 500 mm F4.
Dit klein "kreng" kwam iets te dichtbij
Op de Hoge Veluwe

Groeten
Robby
Dit klein "kreng" kwam iets te dichtbij
Op de Hoge Veluwe

Groeten
Robby
-
Dean
Echt een liefhebber van macro, Sandra, toppie!S@ndr@ schreef:dank je wel Ik gebruik soms ook flickr, niet alles staat er op, maar wel heel wat
Groeten
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
@Dean dat hoeft echt niet hoor.
Je hebt ons wat natuurfotos betreft al aan het kwijlen de foto's zijn prachtig heb dat je al meer malen verteld.
Het zal aan mij liggen dat ik daar zo'n groot contrast in zie. Met de foto's die je van Dean maakt.
Dat is voor mij verwarrend. En het feit dat ik dat benoem zou best wel eens beledigend kunnen zijn.
Zo heb ik het niet bedoeld. Het is gewoon zoals ik het zie zeg maar. Maar wie ben ik om daar iets van te zeggen.
Je hoeft echt niks te bewijzen. Al kan ik me voorstellen dat dat zo wel overkomt.
Zo is het echt niet bedoeld iig.
Je hebt ons wat natuurfotos betreft al aan het kwijlen de foto's zijn prachtig heb dat je al meer malen verteld.
Het zal aan mij liggen dat ik daar zo'n groot contrast in zie. Met de foto's die je van Dean maakt.
Dat is voor mij verwarrend. En het feit dat ik dat benoem zou best wel eens beledigend kunnen zijn.
Zo heb ik het niet bedoeld. Het is gewoon zoals ik het zie zeg maar. Maar wie ben ik om daar iets van te zeggen.
Je hoeft echt niks te bewijzen. Al kan ik me voorstellen dat dat zo wel overkomt.
- Char7
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Om het even bij het beoordelen van de foto's te houden:
Maar ik ben bang dat hij niet scherp genoeg is om dat nu nog te kunnen veranderen.
Volgens mij zit er wat beweging onscherpte bij de husky
Leuke compositie, alleen ik zou hem iets krapper afsnijden. Je ziet nu zóveel groen en niet genoeg van het onderwerp naar mijn idee.Hailfall schreef:Wat vinden jullie van deze foto, het is een iets oudere foto van Loki en zijn Husky vriendin.
Maar ik ben bang dat hij niet scherp genoeg is om dat nu nog te kunnen veranderen.
Volgens mij zit er wat beweging onscherpte bij de husky
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Ook hier een snelheidsfoto, wel uit mijn archief, de foto is genomen op 1/125, je ziet dan meer beweging dan bijv op 1/1000, waar de foto meer bevroren zal zijn.

- TessaThomas
- Zeer actief
Mooi Racapuck, juist omdat je de snelheid ziet in de poten! Leuke afwisseling van de geheel bevroren foto's! Ik ben er pas mee bezig geweest, maar toen werd de kop ook onscherp. Nu zijn bewegingsfoto's sowieso nog een moeilijk punt.
Mijn flickr account stelt niet zoveel voor, staan wat foto's op die wel okee zijn.
https://www.flickr.com/photos/117704155@N06/
Mijn flickr account stelt niet zoveel voor, staan wat foto's op die wel okee zijn.
https://www.flickr.com/photos/117704155@N06/
-
Dean
Zo zie ik ze graag, goed gedaan!racapuck schreef:Ook hier een snelheidsfoto, wel uit mijn archief, de foto is genomen op 1/125, je ziet dan meer beweging dan bijv op 1/1000, waar de foto meer bevroren zal zijn.[img]http://img.tapatalk.com/d/14/04/08/sebepaze.jpg[/img]
Groeten
Robby
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Je hoeft toch niet in álles even goed te zijn als je goed kan fotograferen? Mijn hondenfoto's lukken redelijk, maar als je mijn vakantiefoto's van gebouwen ziet zijn ze vaak om te lachen.toots schreef:@Dean dat hoeft echt niet hoor.
Ik vind het een rare beschuldiging hoor. En afvragen kan je ook wel in stilte.
-
Dean
Misschien wat lager op de grond, maar al met al helemaal niet slecht.Char7 schreef:Wat vinden jullie van deze?
Leuk idee, goed gevonden en goed gewerkt met de onscherpte op de achtergrond...
Groeten
Robby
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik heb dus niemand beschuldigd hé._Leonie schreef: Je hoeft toch niet in álles even goed te zijn als je goed kan fotograferen? Mijn hondenfoto's lukken redelijk, maar als je mijn vakantiefoto's van gebouwen ziet zijn ze vaak om te lachen.![]()
Ik vind het een rare beschuldiging hoor. En afvragen kan je ook wel in stilte.
Voor de rest ben ik het met je eens dat je niet in alles even goed hoeft te zijn.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Nee, beschuldigd niemand maar 'twijfelt wel'. Vind ik bijna hetzelfde en niet netjes. Maar goed, ik zal er verder niks meer over zeggen om het topic te vervuilen. 
-
Dean
De echte scherpte lijkt hier niet zichtbaar, moeilijk te zien althans.Hailfall schreef:Wat vinden jullie van deze foto, het is een iets oudere foto van Loki en zijn Husky vriendin.
Kan zijn omdat je scherp heb gesteld op de Jack en die andere hond daar iets voor liep en je diafragma te klein was om 2 honden van verschillende formaat in te laten passen.
Ook lopen/rennen ze naar je toe en niet iedere lens en/of camera is daar snel genoeg voor.
Je had een snelle sluitertijd willen hebben om dit soort opnames scherp te krijgen.
Misschien kan je de metagegevens erbij zetten, heb ik een indruk onder welke omstandigheden en met welke instellingen de foto gemaakt is.
Misschien kan ik je aan de hand daar van meer zeggen?
Groeten
Robby
-
Dean
Wat mij betreft 1 van de mooiste soorten die Nederland rijk is, de Ijsvogel!

Zo, nu hou ik er even mee op!
Groeten
Robby

Zo, nu hou ik er even mee op!
Groeten
Robby
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Nou Dean ik ben het met je eens prachtvogel en foto 
- Hailfall
- Zeer actief
Dank jeDean schreef:
De echte scherpte lijkt hier niet zichtbaar, moeilijk te zien althans.
Kan zijn omdat je scherp heb gesteld op de Jack en die andere hond daar iets voor liep en je diafragma te klein was om 2 honden van verschillende formaat in te laten passen.
Ook lopen/rennen ze naar je toe en niet iedere lens en/of camera is daar snel genoeg voor.
Je had een snelle sluitertijd willen hebben om dit soort opnames scherp te krijgen.
Misschien kan je de metagegevens erbij zetten, heb ik een indruk onder welke omstandigheden en met welke instellingen de foto gemaakt is.
Misschien kan ik je aan de hand daar van meer zeggen?
Groeten
Robby
Ik zal op mijn HD even moeten zoeken waar ik die foto heb neergezet zodat ik het kan kopieren, aangezien Facebook kennelijk die informatie niet opslaat.
Ik meen dat deze nog met mijn oude D3000 gemaakt is met mijn Sigma 18-200mm F3,5-6,3 lens, maar goed ik zal eens kijken zodra ik die informatie gevonden heb ik post het
- Cos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer mix.
Prachtig Dean!!
Ondanks dat ik nu voornamelijk kinderen,zwangeren en Earlybirdjes fotografeer is mijn fotografie liefde begonnen met honden hier op het forum.

Deze vind ik zo lekker dromerig dit is achter mijn huis
Ondanks dat ik nu voornamelijk kinderen,zwangeren en Earlybirdjes fotografeer is mijn fotografie liefde begonnen met honden hier op het forum.
'Anybody who doesn't know what soap tastes like, Never washed a dog.'
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Cos die is heel mooi
- TessaThomas
- Zeer actief
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Dit dus, scheelt mij weer typenTessaThomas schreef:Ijsvogel is erg mooi!
Cos, erg mooi plaatje, lekker dromerig inderdaad!
-
Dean
Oef, wat een heerlijk uitzicht om naar te kijken!Cos schreef:Prachtig Dean!!
Groeten
Robby
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
TessaThomas, er staan mooie foto's op je flickr photostream.
Ik heb de mijne van de week weer eens gevuld, had er jaren niets mee gedaan eigenlijk en door een opmerking van iemand op werk toch maar weer de foto's erop gezet. Gevolg is wel dat alles nog door elkaar staat
https://www.flickr.com/photos/32406373@N00/
Dean, prachtige foto van een ijsvogel, die wil ik ook ooit nog eens zo mooi in beeld..
Cos, prachtige foto! heel sfeervol
Ik heb de mijne van de week weer eens gevuld, had er jaren niets mee gedaan eigenlijk en door een opmerking van iemand op werk toch maar weer de foto's erop gezet. Gevolg is wel dat alles nog door elkaar staat
Dean, prachtige foto van een ijsvogel, die wil ik ook ooit nog eens zo mooi in beeld..
Cos, prachtige foto! heel sfeervol
-
Dean
Heel mooi werk, Annemiek, mooie gevariëerde platen.
De avondshots van de Tower Bridge zijn heel fraai.
Ook de actiefoto's van je keffertje zijn heel leuk om naar te kijken.
Zo te zien delen we de interesses, misschien 's zin om samen een projectje te doen?
Even op FB gekeken, we delen wat gezamenlijke kennissen (Y)
Groeten
Robby
De avondshots van de Tower Bridge zijn heel fraai.
Ook de actiefoto's van je keffertje zijn heel leuk om naar te kijken.
Zo te zien delen we de interesses, misschien 's zin om samen een projectje te doen?
Even op FB gekeken, we delen wat gezamenlijke kennissen (Y)
Groeten
Robby