Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Petitie tégen Cesar Milan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Roompie »

malinois schreef:waarom moet dat nu allemaal anders dan? dat zie ik dus niet, het werkt dat blijkt bij diverse mensen, zonder pijn, stress wat dan ook en dan moet het nóg anders omdat sommigen het zielig vinden... die doen het dan niet prima toch? Dan hoeft de rest het toch ook niet anders te doen?

Bij mij werkt het ook uitstekend (Tyson heeft ook niet de hele wandeling die lijn zo hoog) en het loopt een stuk relaxter zo.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

ranetje schreef: Laura Loeve zit in een eigen kynologenhoek :wink:
Ze heeft bij haar school wel twee GT's die op de Alpha lijst staan.

Ze heeft een boek geschreven
Natural Dog training.
Weinig originele titel, ken dezelfde titel maar dan van Kevin Behan :mrgreen:
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

malinois schreef:
dat valt me 100% mee :ok: niet verwacht uit die hoek
Heel goed dat ze het even in het juiste perspectief zet. De mens heeft de neiging door te slaan in nieuwe dingen, zoals bijvoorbeeld trainingsmethodes. Ook goed dat ze het verschil aanhaalt tussen het aanleren van kunstjes en het corrigeren van probleemgedrag en dat ze even fijntjes opmerkt dat de CM tegenstanders vaak de zaken verkeerd beschrijven om hun gelijk te bewijzen.
Ben niet 100% fan van CM, maar de manier waarop zijn methoden door tegenstanders worden omschreven komt mij totaal onbekend voor (als ik naar dezelfde afleveringen kijk als de tegenstanders).
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

laeken schreef:Ik heb niks tegen even doortrekken. Baco heb je neem ik aan niet aan een prikker het water in getrokken? Of aan een wurglijn? Ik heb Cleo ook wel eens aan haar halsband de berm in getrokken als er een auto kwam. Zij wilde eerst nooit in bermen staan maar alleen op de weg. Dat is lastig op een smalle weg als er een auto komt. 3 keer de berm in getrokken en nu doet ze het ook. :mrgreen:
Nee zeg, Baco aan een prikker gaat niet goedkomen, maar wel gewoon even doorzetten en toen hij eenmaal een paar keer in het water was geweest , was het goed. :ok:
Afbeelding
billy
Erelid

Inge O schreef:
Jaap* schreef:Ohja, die zwemfoto's :smile:
God wat heb ik dáár om gelachen zeg :smile: :smile: :smile:
ik gelukkig niet hè, els :mann: :mann: :mann: :mann: ?
Nee jij niet Inge :engel:
Het was achteraf ook wel heel komisch :mrgreen:
Afbeelding
billy
Erelid

Nanna schreef:
billy schreef: Nee zeg, Baco aan een prikker gaat niet goedkomen,
Dan prikt ie jóu ;-)
Yup dat zou een stap tever zijn voor hem en dan gaat hij me vast vragen waarom :N: :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

billy schreef:
laeken schreef:Ik heb niks tegen even doortrekken. Baco heb je neem ik aan niet aan een prikker het water in getrokken? Of aan een wurglijn? Ik heb Cleo ook wel eens aan haar halsband de berm in getrokken als er een auto kwam. Zij wilde eerst nooit in bermen staan maar alleen op de weg. Dat is lastig op een smalle weg als er een auto komt. 3 keer de berm in getrokken en nu doet ze het ook. :mrgreen:
Nee zeg, Baco aan een prikker gaat niet goedkomen, maar wel gewoon even doorzetten en toen hij eenmaal een paar keer in het water was geweest , was het goed. :ok:
Dat doe je dus alleen omdat je hem niet op kan pakken. :wink: Dat doet iedereen met grote honden wel eens. Als je hem op kon pakken, haha, wat een idee bij Baco, had je dat natuurlijk gedaan. Ik trek dus Cleo wel eens de berm in omdat die heel dominant doet (zonder agressie uiteraard) als er mensen passeren. Dan markeert ze en steekt haar staart recht omhoog, als er auto's passeren gaat ze er liefst voor staan en een plas doen. :piew: Dus als ik naast een weg loop en er komt een auto dan kan ik er gif op innemen dat gekke Cleo direct aan het wegdek een pol zoekt en daar een plas doet met haar poot omhoog. Vraag me niet waarom. Maar dat mag natuurlijk niet. :neenee: En dan gaat ze echt de berm niet in. Dus dan moet ik soms even trekken. Na een paar keer de berm in trekken gaat het al veel beter. :cool2: :E: Maargoed, ik trek dus wel aan een halsband en ik kan niet anders dan dat want anders wordt ze nog eens overreden :U: :boos: Ik heb er het commando aan de kant aan verbonden. Als ik koekjes heb gaat het redelijk. Maar Cleo is bijna niet te motiveren. Die tuft koek soms uit en verder hoeft ze sowieso niks. :Q:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik heb de aflevering met de St Bernard gister nog een keer op tv gezien, maar sorry ik zie er echt niets vreselijks in.... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hangoor
Actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spanïel (R.I.P)
Jack Russel (R.I.P)
Bichon Frisé (R.I.P)
Friese Stabij (Stabyhoun)

Ongelezen bericht door Hangoor »

Het is een keiharde mening, en ik heb respect voor de mensen die fan zijn van Cesar, maar ik vind hem niks. Hij doet honden zeer, hij duwt ze op een ruige manier en nog veel meer. Hij dwingt honden, hij maakt ze doodsbang en daardoor gaan ze naar Cesar luisteren, die arme honden. Natuurlijk weet hij veel van honden, maar niet hoe hij met honden om moet gaan. Bijvoorbeeld, wie geeft honden nou schokken zodat ze luisteren? Je weet dat dat niet kan. Ik vind het geen leuk persoon, sorry, maar dat is mijn mening.
Wie niet leeft, wie niet meemaakt, en wie niet meemaakt, wie niet lief heeft.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hangoor schreef:Het is een keiharde mening, en ik heb respect voor de mensen die fan zijn van Cesar, maar ik vind hem niks. Hij doet honden zeer, hij duwt ze op een ruige manier en nog veel meer. Hij dwingt honden, hij maakt ze doodsbang en daardoor gaan ze naar Cesar luisteren, die arme honden. Natuurlijk weet hij veel van honden, maar niet hoe hij met honden om moet gaan. Bijvoorbeeld, wie geeft honden nou schokken zodat ze luisteren? Je weet dat dat niet kan. Ik vind het geen leuk persoon, sorry, maar dat is mijn mening.
Weet jij hoe een bange hond eruit ziet?
Ik heb nog nooit een bange hond bij hem gezien nl.
Hoevaak gebruikt hij de TT bijv.? Dan ben ik ook een vreselijk persoon, mijn hond heeft hem nl ook om... is dat een vreselijk zielige arme hond? nee totaal niet.

Waarom mag je geen plicht op een hond zetten? Wat moet je dan, lief vragen of hij dat alsjeblieft wil gaan doen?
Doet hij honden pijn? Laat jij mij dan dit even zien op een filmpje! :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

malinois schreef:
Hangoor schreef:Het is een keiharde mening, en ik heb respect voor de mensen die fan zijn van Cesar, maar ik vind hem niks. Hij doet honden zeer, hij duwt ze op een ruige manier en nog veel meer. Hij dwingt honden, hij maakt ze doodsbang en daardoor gaan ze naar Cesar luisteren, die arme honden. Natuurlijk weet hij veel van honden, maar niet hoe hij met honden om moet gaan. Bijvoorbeeld, wie geeft honden nou schokken zodat ze luisteren? Je weet dat dat niet kan. Ik vind het geen leuk persoon, sorry, maar dat is mijn mening.
Weet jij hoe een bange hond eruit ziet?
Ik heb nog nooit een bange hond bij hem gezien nl.
Hoevaak gebruikt hij de TT bijv.? Dan ben ik ook een vreselijk persoon, mijn hond heeft hem nl ook om... is dat een vreselijk zielige arme hond? nee totaal niet.

Waarom mag je geen plicht op een hond zetten? Wat moet je dan, lief vragen of hij dat alsjeblieft wil gaan doen?
Doet hij honden pijn? Laat jij mij dan dit even zien op een filmpje! :ok:

Precies mijn gedachte.
Helemaal niet arme honden, die honden voelen zich juist veilig bij Cesar, en krijgen eindelijk duidelijkheid.
En veel van de honden waarmee hij werkt zouden ingeslapen worden zonder hem.
Ik vind dat een stroomschokje dan toch echt wel gerechtvaardigd is hoor, als het dat is of doodspuiten.
:zweep:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Dan heb jij een heel andere Cesar gezien dan ik.
De Cesar die ik zie weet over het algemeen zeer goed hoe hij met honden om moet gaan.
Ik heb nog nooit een hond gezien die bang voor hem is vanwege zijn aanpak en die honden luisteren echt niet naar hem vanuit angst :neenee: . Goed ik heb niet alle uitzendingen gezien dus het zou mogelijk kunnen zijn dat ik wat gemist heb.
Ik heb juist vrij veel afleveringen gezien over angstige honden die hij voor een groot deel van hun angst af heeft geholpen. Omgekeerde wereld van jouw blik op Cesar nmm.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Heel vaak zie je juist dat de hond meer naar Cesar gaat trekken dan naar de eigenaars, gewoon omdat de honden hem als leider erkennen en daar wel bij varen.
laeken
Zeer actief

Neeltje schreef:Heel vaak zie je juist dat de hond meer naar Cesar gaat trekken dan naar de eigenaars, gewoon omdat de honden hem als leider erkennen en daar wel bij varen.
Hoe vaak zie je CM niet aangeven dat een hond nooit bij hem weg mag lopen omdat hij dan niks leert. Hoe vaak zie je CM niet achter een hond aanjagen in de tuin. Dan geeft een hond het op en dan is hij ineens vrijwillig dicht bij CM? Nee hoor, als hij niet eerst een hond achterna zit tot die de tong op de polsen heeft kwamen die honden sowieso niet bij hem in de buurt. De honden waar hij lief tegen is wel. Dat is prima. Daar heb ik ook niks op tegen. Want dat hij dingen goed doet zie ik ook wel. Ik gebruik die dingen ook wel in het dagelijks leven zelf. Maar je moet ook zien dat hij vluchtgedrag extreem hard afkapt. En als de hond dan hijgend naast hem zit zegt hij wel dat de hond hem als leider erkend maar ik zie meer een hond die merkt dat vluchten kansloos is en dat vluchten gecorrigeerd wordt. Dan gaat een hond al snel ander gedrag vertonen. :wink:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

laeken schreef:En als de hond dan hijgend naast hem zit zegt hij wel dat de hond hem als leider erkend maar ik zie meer een hond die merkt dat vluchten kansloos is en dat vluchten gecorrigeerd wordt. Dan gaat een hond al snel ander gedrag vertonen. :wink:
Als je hem daarentegen de kans geeft om te vluchten, versterk je dat vluchtgedrag. En dat is wat de eigenaars vaak doen/gedaan hebben. In zo'n situatie is het m.i. onrealistisch om te verwachten dat je zomaar het gedrag kunt ombuigen, omdat de hond er niet ontvankelijk voor zal zijn: het vluchten geeft hem een gevoel van veiligheid. Je kunt het de hond niet uitleggen dat het hem meer zal gaan opleveren als hij eventjes gaat openstaan voor iets leuks dat hij kan verdienen als hij het vluchten achterwege laat. Je moet hem eerst uit dat vluchten halen en zodra dat lukt, kun je hem wel een alternatief bieden. Maar zonder doorbreken van het vluchtgedrag gaat dat niet lukken. Het vluchten levert de hond simpelweg teveel op.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:
Neeltje schreef:Heel vaak zie je juist dat de hond meer naar Cesar gaat trekken dan naar de eigenaars, gewoon omdat de honden hem als leider erkennen en daar wel bij varen.
Hoe vaak zie je CM niet aangeven dat een hond nooit bij hem weg mag lopen omdat hij dan niks leert. Hoe vaak zie je CM niet achter een hond aanjagen in de tuin. Dan geeft een hond het op en dan is hij ineens vrijwillig dicht bij CM? Nee hoor, als hij niet eerst een hond achterna zit tot die de tong op de polsen heeft kwamen die honden sowieso niet bij hem in de buurt. De honden waar hij lief tegen is wel. Dat is prima. Daar heb ik ook niks op tegen. Want dat hij dingen goed doet zie ik ook wel. Ik gebruik die dingen ook wel in het dagelijks leven zelf. Maar je moet ook zien dat hij vluchtgedrag extreem hard afkapt. En als de hond dan hijgend naast hem zit zegt hij wel dat de hond hem als leider erkend maar ik zie meer een hond die merkt dat vluchten kansloos is en dat vluchten gecorrigeerd wordt. Dan gaat een hond al snel ander gedrag vertonen. :wink:
maar dat is geen angstige hond... een angstige hond toont zich heel anders... dat honden weg willen van iemand die op zn strepen gaan staan dat is logisch, het is onbekend, ze kennen de situatie niet... maar dat is nog geen angstige hond. Dan moet je idd. het vluchten voorkomen... dusty wilde bijv. tijdens oud en nieuw niet eten... het liefst vluchtte ze weg en dat deed ze ook met als gevolg dat ze rustig een week of 2 niet at, voorkwam je dit ging ze uiteindelijk na een half uurtje ook eten... dus het heeft wel degelijk een positief effect. Op een gegeven moment hoefde dit dus niet meer (met de puppyren er omheen eten) en kon ze gewoon eten tijdens oud en nieuw. Met heel veel plezier nee, maar ze deed het wel gewoon.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik heb niks tegen het blokkeren van ongewenst vluchtgedrag. :wink: Maar dat betekent niet klakkeloos dat de hond uit vrije wil CM opzoekt. Ik reageerde op Neeltje dat honden liever CM hebben dan hun baas. Veel honden doen dat wel, lief bezoek is altijd leuker dan oud en bekend, een deel moet dat echter en dan is het dus geen vrije keuze meer :wink: Ik hou ik niet van vluchtgedrag en mijn honden mogen dat alleen met andere honden vertonen. Nu doen ze dat niet maar ik zou er geen probleem mee hebben als ze eens een keer weg zouden rennen als er een ruziezoeker kwam. :oohja: Helaas wachten ze die op en kijken ze of ze het zelf kunnen regelen. Maargoed, ze vechten zelf nooit dus meestal lukt het ze ook nog :engel:

Dapper is wel een keer gevlucht toen 2 RR hem een kop kleiner kwamen maken. Toen rende hij voor zijn leven. Erg vreemd want 1 van die honden had hij zeker gepakt. 2 bleek echter te veel dus slim was hij wel :F: :cheer: :wink:
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

laeken schreef: Hoe vaak zie je CM niet aangeven dat een hond nooit bij hem weg mag lopen omdat hij dan niks leert. Hoe vaak zie je CM niet achter een hond aanjagen in de tuin. Dan geeft een hond het op en dan is hij ineens vrijwillig dicht bij CM? Nee hoor, als hij niet eerst een hond achterna zit tot die de tong op de polsen heeft kwamen die honden sowieso niet bij hem in de buurt. De honden waar hij lief tegen is wel. Dat is prima. Daar heb ik ook niks op tegen. Want dat hij dingen goed doet zie ik ook wel. Ik gebruik die dingen ook wel in het dagelijks leven zelf. Maar je moet ook zien dat hij vluchtgedrag extreem hard afkapt. En als de hond dan hijgend naast hem zit zegt hij wel dat de hond hem als leider erkend maar ik zie meer een hond die merkt dat vluchten kansloos is en dat vluchten gecorrigeerd wordt. Dan gaat een hond al snel ander gedrag vertonen. :wink:
Dat gedeelte van hem doet me altijd een beetje denken aan de join-up bij paarden.
Onderdanig gedrag afdwingen en dan doen alsof het dier zich vrijwillig overgeeft.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Danoontje powerrr schreef:
laeken schreef: Hoe vaak zie je CM niet aangeven dat een hond nooit bij hem weg mag lopen omdat hij dan niks leert. Hoe vaak zie je CM niet achter een hond aanjagen in de tuin. Dan geeft een hond het op en dan is hij ineens vrijwillig dicht bij CM? Nee hoor, als hij niet eerst een hond achterna zit tot die de tong op de polsen heeft kwamen die honden sowieso niet bij hem in de buurt. De honden waar hij lief tegen is wel. Dat is prima. Daar heb ik ook niks op tegen. Want dat hij dingen goed doet zie ik ook wel. Ik gebruik die dingen ook wel in het dagelijks leven zelf. Maar je moet ook zien dat hij vluchtgedrag extreem hard afkapt. En als de hond dan hijgend naast hem zit zegt hij wel dat de hond hem als leider erkend maar ik zie meer een hond die merkt dat vluchten kansloos is en dat vluchten gecorrigeerd wordt. Dan gaat een hond al snel ander gedrag vertonen. :wink:
Dat gedeelte van hem doet me altijd een beetje denken aan de join-up bij paarden.
Onderdanig gedrag afdwingen en dan doen alsof het dier zich vrijwillig overgeeft.
Nou, dat dus inderdaad. En dan komt er een muziekje en dan aait CM de hond. Kijk, hij geeft zich over en kiest mij als leider. Dan denk ik, ja, lekker makkelijk. Eerst een uur erachteraan jagen, correcties geven en de dood vermoeide hond dan dwingen daar te blijven. Dat vind ik geen kunst. Elke hond geeft een keer op natuurlijk :wink:

Als je echt zo'n geniaal hondenmannetje bent dan hoef je honden niet eerst hard aan te pakken om ze mak te maken in mijn ogen. Dan doe je dat gewoon op taal en uitstraling. Daar heb je geen halsbandjes bij nodig en geen geprik met de vingers. :wink: Bij paarden zijn er inderdaad ook dergelijke stromingen en weer stromingen die dat totaal niet paardwaardig vinden. Precies zoals bij honden dus :ok:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Is daar iets mis mee dan? Het is blijkbaar vrij normaal dierengedrag en waarom zouden mensen daar geen gebruik van mogen maken :19: ?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Danoontje powerrr schreef: Dat gedeelte van hem doet me altijd een beetje denken aan de join-up bij paarden.
en daar heb ik totaal geen problemen mee... :wink:
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Overigens heeft Monty Roberts (de goeroe van de join-up bij paarden) al eens een paard in het wild op deze manier gestart. En na het rijden en dergelijke liet hij hem weer vrij en het paard besloot na enig nadenken (eerst wegrennen richting de kudde) bij hem te blijven.
Neeltje

laeken schreef:Ik heb niks tegen het blokkeren van ongewenst vluchtgedrag. :wink: Maar dat betekent niet klakkeloos dat de hond uit vrije wil CM opzoekt. Ik reageerde op Neeltje dat honden liever CM hebben dan hun baas. Veel honden doen dat wel, lief bezoek is altijd leuker dan oud en bekend, een deel moet dat echter en dan is het dus geen vrije keuze meer :wink: Ik hou ik niet van vluchtgedrag en mijn honden mogen dat alleen met andere honden vertonen. Nu doen ze dat niet maar ik zou er geen probleem mee hebben als ze eens een keer weg zouden rennen als er een ruziezoeker kwam. :oohja: Helaas wachten ze die op en kijken ze of ze het zelf kunnen regelen. Maargoed, ze vechten zelf nooit dus meestal lukt het ze ook nog :engel:

Dapper is wel een keer gevlucht toen 2 RR hem een kop kleiner kwamen maken. Toen rende hij voor zijn leven. Erg vreemd want 1 van die honden had hij zeker gepakt. 2 bleek echter te veel dus slim was hij wel :F: :cheer: :wink:
Er zijn meer situaties dan alleen het vluchtgedrag waar je kunt zien dat de honden wel naar Cesar trekken. Ik heb er niet bij vermeld in welke situaties gebeurt, maar bij voorbeeld bij de ik geloof dat het een cocker was, maar ben daar niet zeker van met de verslaving aan tissues.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Wat nodig is in een situatie die door de bazen verkloot is.
Dit gaat niet over opvoeden maar over heropvoeden en dan moet je soms ergens doorheen.
Natuurlijk krijg je in die korte filmpjes ook niet alles te zien en moet het een beetje aantrekkelijk gemaakt worden voor de kijker. Maar over het algemeen kan ik me prima in zijn methode vinden. Omdat je je ook kunt afvragen of deze honden voordien wél gelukkig waren. En wat er uiteindelijk met ze zou kunnen gebeuren als zowel baas als hond niet terug gezet werden.
laeken
Zeer actief

Neeltje schreef: Er zijn meer situaties dan alleen het vluchtgedrag waar je kunt zien dat de honden wel naar Cesar trekken. Ik heb er niet bij vermeld in welke situaties gebeurt, maar bij voorbeeld bij de ik geloof dat het een cocker was, maar ben daar niet zeker van met de verslaving aan tissues.
Wie hier ook binnen komt, Cleo is helemaal van jou. Zo bijzonder is dat niet. Cleo staat boven aan de trap haar kont te schudden van blijheid bij elk bezoek en ze is niet bij vreemde mensen weg te slaan. Daar hoef je echt geen CM voor te zijn. Cleo is gewoon een kleine slettebak :engel: Dat zullen wel meer honden hebben denk ik. Als CM hier kwam zou Cleo niet bij hem weg te slaan zijn zolang hij haar niet corrigeert. :wink:
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Marie-Josée schreef:
Nodig of onnodig, ik vind het hoe dan ook een foute interpretatie van vrijwillige overgave.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
Nodig of onnodig, ik vind het hoe dan ook een foute interpretatie van vrijwillige overgave.
Precies, noem het beestje gewoon bij de naam en geef er geen draai aan om het lekker te laten klinken. :wink: Ik zou zeggen, kijk, de hond weet nu wie de baas is en daarom onderwerpt hij zich als ik dat afdwing. :ok: Maw hij protesteert niet meer. Een hond die vrijwillig onderwerpt als in op de rug draaien gaat mij hoe dan ook te ver. Geen van mijn honden hoeft zich dermate zorgen te maken om wat ik ga doen dat dat om totale onderwerping vraagt. Beter gezegd, ik wil absoluut niet zien dat mijn honden zich op hun rug werpen als ik boos zou zijn of streng. Dat wijst alleen al op een absolute blokkade wat leervermogen aangaat. Die hond zit zo vast in zijn angst dat hem iets aangedaan wordt dat alle leren stopt. Dan weet ik dat ik veel te dominant heb gedaan mocht zoiets ooit gebeuren. Nu ben ik dat ook niet gewend. Ik heb nog nooit een hond gehad die zich op de rug wierp bij druk en dat wil ik ook graag zo houden. :E: De buik tonen betekent alleen maar dat de hond bezorgd is over zijn gezondheid en veiligheid. Daar wil je toch helemaal niet komen in de relatie met je hond? :U: Pups zijn een ander verhaal. Die onderwerpen nu eenmaal snel en zijn snel om weinig onder de indruk. Een volwassen hond waarmee je een band hebt hoeft zich wat mij betreft nooit op zijn rug te gooien om respect te tonen. Dat kan veel subtieler en minder emotioneel wat mij betreft. Veel prettiger en op een manier waarbij het leervermogen niet blokkeert. Een hond op de rug in totale deemoed daar kan niemand meer wat mee. Het geeft alleen een lekker gevoel aan mensen die van overheersen houden. En soms vind ik dat wel een beetje op de voorgrond treden bij CM. Soms is hij vol begrip, soms krijgt hij een lekker gevoel bij het onderwerpen van een grote brute hond.

Ik vind eerlijk gezegd dat zijn eigen honden helemaal niet zo prettig ogen. Ik vond het heel wat dat Daddy zo makkelijk was. Echter nu ik beter kijk zie ik vrijwel alleen een conflictvermijdende pitbull die liefst helemaal niet in de situatie gebracht werd. :N: Ik zie hem zelfs regelmatig met de kop naar de muur gaan liggen in een vreemd huis met vreemde honden. Dat getuigd wel van een enorme angst voor correcties als je het mij vraagt. En hij weet dat als er iets mis gaat dat hij dan op zijn kop krijgt. Ubersociaal wil ik dat dus ook absoluut niet noemen. Doe iets fout dan heb ik je is het meer. En wat doet die hond dan? Juist, die maakt zichzelf onzichtbaar. Prettig vind ik dat niet. :neenee:

Bij teefjes gaat het beter. Dan mag hij kwispelen en ruiken. Dat vind ik dan wel weer prettig om te zien. Maar bij reuen die moeilijk doen moet hij helemaal niet aan komen kakken met Daddy. Neem dan Mamma mee en laat die de zaakjes regelen als teef tov een reu. Veel beter. :ok:

Wat me ook opviel is dat Junior met wat? 8 weken gecastreerd is? Dat zie je behoorlijk aan de bouw en ook dat maakt dat ik Junior niet echt als top opgevoede pitbull-reu kan zien. Logsch dat dat hondje niet lastig doet. Hij is nooit volwassen geworden. :U:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik zie iets anders en daar komen we toch niet uit. :wink:
Afbeelding
Neeltje

Inge O schreef:
laeken schreef:Ik zie hem zelfs regelmatig met de kop naar de muur gaan liggen in een vreemd huis met vreemde honden. Dat getuigd wel van een enorme angst voor correcties als je het mij vraagt. En hij weet dat als er iets mis gaat dat hij dan op zijn kop krijgt. Ubersociaal wil ik dat dus ook absoluut niet noemen. Doe iets fout dan heb ik je is het meer. En wat doet die hond dan? Juist, die maakt zichzelf onzichtbaar. Prettig vind ik dat niet. :neenee:
dan zie ik toch een andere daddy want ondanks het feit dat hij best af en toe conflictvermijdend gedrag zal vertonen (wat alleen maar doodnormaal is) zie ik altijd een daddy met een vrolijk gedragen en meestal kwispelende staart en met interesse in de betreffende hond.

nou niet meteen het toonbeeld van een hond die verwacht om elk moment op zijn kop te krijgen.
Nee niet echt. Het was gewoon een ouwe goeierd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:
Inge O schreef:
laeken schreef:Ik zie hem zelfs regelmatig met de kop naar de muur gaan liggen in een vreemd huis met vreemde honden. Dat getuigd wel van een enorme angst voor correcties als je het mij vraagt. En hij weet dat als er iets mis gaat dat hij dan op zijn kop krijgt. Ubersociaal wil ik dat dus ook absoluut niet noemen. Doe iets fout dan heb ik je is het meer. En wat doet die hond dan? Juist, die maakt zichzelf onzichtbaar. Prettig vind ik dat niet. :neenee:
dan zie ik toch een andere daddy want ondanks het feit dat hij best af en toe conflictvermijdend gedrag zal vertonen (wat alleen maar doodnormaal is) zie ik altijd een daddy met een vrolijk gedragen en meestal kwispelende staart en met interesse in de betreffende hond.

nou niet meteen het toonbeeld van een hond die verwacht om elk moment op zijn kop te krijgen.
Nee niet echt. Het was gewoon een ouwe goeierd.
zo zie ik het ook :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”