Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
in beslag genomen
Moderator: moderatorteam
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: in beslag genomen
Wat een fijn nieuws!
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Oh super zeg, dit is in ieder geval al goed nieuws!
Benieuwd naar de rest van je verslag en hoe je partner er ondertussen in staat.......
Benieuwd naar de rest van je verslag en hoe je partner er ondertussen in staat.......
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Eindelijk nieuws en nog positief nieuws ook! Ik ben benieuwd naar het verhaal, maar neem ook tijd voor jezelf. Het is allemaal pittig genoeg.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Hé gelukkig, nou maar hopen dat er voor de rest van alle ellende in je leven ook een goede afloop komt 
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Super !
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Geweldig nieuws!!! Gefeliciteerd!! Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal verlopen is, maar hij heeft de test dus goed doorstaan. Fantastisch!

-
katerke
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Super dat hij terug magkomen
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Hè, eindelijk goed nieuws!
- Suzanne
- Zeer actief
Wat fijn!
-
snuffel11
- Zeer actief
Wat fijn zeg 
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Wat fijn wat zal het een opluchting voor je zijn!
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Wat een opluchting! 
Ik ben benieuwd hoe het gesprek verder is verlopen.
Ik ben benieuwd hoe het gesprek verder is verlopen.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Even een langer bericht. Shadow mag terug onder voorwaarden. In de test is- ja je zult het niet geloven bij een intacte malamute reu - naar voren gekomen dat hij reu-reu aggressie kan vertonen.
De voorwaarden zijn echter nogal schrikbarend. Buiten een muilkorf -en aanlijngebod in de openbare ruimte moet ik hem verplicht castreren, en moet hij op cursus om 'de gehoorzaamheid te verbeteren' en moet ik mijn tuin voorzien van een hek van >2m hoog en alle deuren voorzien van drangers (stel je voor dat hij wegloopt).
Buiten dat dat laatste niet eens mag (voor de voorgevel geen hek hoger dan 1m) en bovendien erg kostbaar is, is het lopen voor de step met max 1.5m lijn natuurlijk niet mogelijk en rest hem een leven binnenshuis en zonder echt rennen. Dat gun ik geen gezonde hond in de kracht van zijn leven en zeker mijn Shadow niet.
Het muilkorfgebod kan heroverwogen worden nav de gedragstherapie.
En er wordt een comment gemaakt over het bezoeken van de dierenarts ivm staartbijten...Laat dat nu zijn wat Shadow doet als hij gestresst is
We zorgen natuurlijk dat we binnen zeer korte tijd (lees binnen 2 dagen) aan de voorwaarden voldoen (want de politie komt het eerst nog even controleren!), maar echt niet dat ik hem op deze manier ga houden. Ik ben inmiddels druk doende om een goede plaats voor hem te vinden.
Over het politieverhoor; ook de agente zag wel waarom het vermoeden is dat mevrouw door haar eigen hond gebeten is. Het gaat nu naar het OM en dan kan het blijkbaar nog erg lang duren voordat er duidelijk is of ze gaan vervolgen.
En bij thuiskomst fijn een brief in de bus van een letselschade-advocaat van het slachtoffer....Die wacht maar fijn op de bevindingen van het OM en de eventuele rechter.
De voorwaarden zijn echter nogal schrikbarend. Buiten een muilkorf -en aanlijngebod in de openbare ruimte moet ik hem verplicht castreren, en moet hij op cursus om 'de gehoorzaamheid te verbeteren' en moet ik mijn tuin voorzien van een hek van >2m hoog en alle deuren voorzien van drangers (stel je voor dat hij wegloopt).
Buiten dat dat laatste niet eens mag (voor de voorgevel geen hek hoger dan 1m) en bovendien erg kostbaar is, is het lopen voor de step met max 1.5m lijn natuurlijk niet mogelijk en rest hem een leven binnenshuis en zonder echt rennen. Dat gun ik geen gezonde hond in de kracht van zijn leven en zeker mijn Shadow niet.
Het muilkorfgebod kan heroverwogen worden nav de gedragstherapie.
En er wordt een comment gemaakt over het bezoeken van de dierenarts ivm staartbijten...Laat dat nu zijn wat Shadow doet als hij gestresst is
We zorgen natuurlijk dat we binnen zeer korte tijd (lees binnen 2 dagen) aan de voorwaarden voldoen (want de politie komt het eerst nog even controleren!), maar echt niet dat ik hem op deze manier ga houden. Ik ben inmiddels druk doende om een goede plaats voor hem te vinden.
Over het politieverhoor; ook de agente zag wel waarom het vermoeden is dat mevrouw door haar eigen hond gebeten is. Het gaat nu naar het OM en dan kan het blijkbaar nog erg lang duren voordat er duidelijk is of ze gaan vervolgen.
En bij thuiskomst fijn een brief in de bus van een letselschade-advocaat van het slachtoffer....Die wacht maar fijn op de bevindingen van het OM en de eventuele rechter.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zijn nogal wat eisen zeg... in ieder geval fijn dat hij terug mag.
Zouden deze eisen nog gematigd kunnen worden.. dat muilkorf gebod snap ik dan nog wel maar dat eeuwige aanlijn gebod .. maar aan de step met een langere lijn moet toch kunnen...lastig en heel erg dubbel dit, blij dat hij terug mag maar ook wat kan je nog met hem en wat verwachten ze nou??
Zouden deze eisen nog gematigd kunnen worden.. dat muilkorf gebod snap ik dan nog wel maar dat eeuwige aanlijn gebod .. maar aan de step met een langere lijn moet toch kunnen...lastig en heel erg dubbel dit, blij dat hij terug mag maar ook wat kan je nog met hem en wat verwachten ze nou??
- lilalila
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een pippa
Tjee, wat een voorwaarden ! En dat alleen voor reu-reu agressie. Niet normaal zeg.
En dat nu ook het OM denkt dat de bijtwonden door haar eigen hond toegebracht kunnen zijn...
En dat nu ook het OM denkt dat de bijtwonden door haar eigen hond toegebracht kunnen zijn...
- Lucia
- Zeer actief
Allereerst natuurlijk super dat hij terug komt.
Maar als hij herplaatst wordt, welke regels geleden er dan nog?
Maar als hij herplaatst wordt, welke regels geleden er dan nog?
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Zou ik wel raar vinden als alles dan komt te vervallen...Nanna schreef:Wil je hem herplaatsen? Maar hoeft hij dan in zijn nieuwe huis niet te voldoen aan al die voorwaarden?
Fijn iig dat hij wel naar huis mag, al vind ik de voorwaarden wel vergaand zeg...
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Wat een zware voorwaarden voor een hond die mogelijk niet eens gebeten heeft en verder heel normaal hondengedrag vertoont
Je had afgelopen zaterdag bij de jongehondenkeuring van de Markiesjes de reacties van de reuen op elkaar moeten zien. Er waren nogal wat loopse teefjes, dus zelfs reuen die normaal gesproken echt geen hommeles maken, vlogen elkaar in de haren. Meer dan wat plukharen en gegrom was het niet. Maar als ze dat bij zo'n test zouden doen, zouden ze dus gemuilkorfd, aan een ultra korte lijn en gecastreerd moeten? En dan je huis tot vesting ombouwen? Ik vind het echt wel overdreven, eerlijk gezegd. Doe dat bij een hond die bewezen gebeten heeft en niet los wil laten en echt voor de kill gaat.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Binnen Nederland blijven die regels gelden ook bij herplaatsing. Momenteel staat de vraag al uit bij Budkes al uit of er wat aan te doen valt.
Voor nu boeit het me niets en zorg ik dat hij ASAP terugkomt, maar als je een gefrustreerde hond wilt creëren is dit mijns inziens wel het recept.
Voor nu boeit het me niets en zorg ik dat hij ASAP terugkomt, maar als je een gefrustreerde hond wilt creëren is dit mijns inziens wel het recept.
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Maar dat is toch niet te controleren? Als ik een herplaatser heb van ergens, wie weet dan dat dat er aan eisen aan hangt?Nanna schreef:Wil je hem herplaatsen? Maar hoeft hij dan in zijn nieuwe huis niet te voldoen aan al die voorwaarden?
- Hinke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
Dit dus.basil schreef:Je hebt hem dus terug en je bent hem kwijt tegelijk
Heel veel sterkte gewenst.
Groetjes van Hinke
En een poot van Basco en Vronie
En een poot van Basco en Vronie
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Nou inderdaad. Wat een idioot zware voorwaarden.basil schreef:Je hebt hem dus terug en je bent hem kwijt tegelijk

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Het ergste vind ik eigenlijk nog dat er in feite een veroordeling plaatsvindt zonder bewijs. En dat is drie een halve week geleden in feite al gebeurd. Shadow is bekeken en behandeld als bijter, niet als onschuldig tot het tegendeel bewezen is
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Fotogravinnetje schreef:Het ergste vind ik eigenlijk nog dat er in feite een veroordeling plaatsvindt zonder bewijs. En dat is drie een halve week geleden in feite al gebeurd. Shadow is bekeken en behandeld als bijter, niet als onschuldig tot het tegendeel bewezen is
Dit is een onterechte conclusie. Elke hond wordt objectief getest. Ze worden niet bekeken en behandeld als bijter. Ze moeten gewoon allemaal de zelfde testen ondergaan.
Er kan verschil zitten tussen de "veroordeling" zoals jij dat noemt en de uitslag van de test. De beoordeling van de rechter gaat over het incident.
De test staat los van het incident. De hond wordt puur beoordeeld op zijn reacties tijdens de verschillende testen. Lief heeft de enorme pech dat haar dit is overkomen en dat daardoor Shadow in beslag is genomen en getest. De uitslag van de test valt dan helaas niet weg te poetsen.
Laatst gewijzigd door Budkes op 12 apr 2017 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek