Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Mijn hond in beslag genomen..wat nu...
heb je koude vingers Aniek? 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
renee-uk schreef:heb je koude vingers Aniek?
Ja pffff, inderdaad dat (ben vandaag voor de keuring geweest met Mikey en was van 7 uur vanmorgen tot 4 uur vanmiddag in het bos brrrrrrrrr) en dat toetsenbordje op mijn Ipad is veeeeeeel te klein voor mensen van onze leeftijd.

Gr. Aniek

-
- Zeer actief
hier gaan honden vanaf de bench binnen ook gewoon de buitenkennels in. Geen gemiep of gezeur, ze hebben het er gewoon mee te doen. het verschil is wel dat deze honden als pup al vaak alleen worden gelaten. Daarna in de kennel idem dito. Voor zekerheid hebben wij een camera aan staan waardoor wij op het werk ook kunnen zien wat ze uitvreten mocht een van de buren komen klagen.
Oh mèn, ik zou echt geen hap meer door mijn keel krijgen. Onze baby zou ook echt naar zo'n kind kunnen happen, puur omdat ze zich met de situatie geen raad weet. Grote zus is ergens anders bezig, en ik sta er wel bij maar ik laat haar doorgaans aanmodderen (hou het wel flink in de gaten natuurlijk).crutz schreef:getraind idd wrs niet, maar een stuk zelfstandiger wel & dat kan eigenlijk alleen maar gecreeerd worden door hem helemaal uit zijn vertrouwde omgeving te halen...
En yep, baby mag best ietsje zelfstandiger worden (want ze is al 9), maar waarom en van wie moet dat? Zowel wij als oppermutter Saar vinden het prima, zo'n baby in huis.
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Dat is inderdaad wel aannemelijk, klinkt ook een stuk hoopvollerBudkes schreef:Oh dat geloof ik zo met je mee, maar daar staat een groot aantal honden tegenover waarbij de gedragstest vele malen positiever uit zal pakken als de vaste begeleider niet in de buurt is.mariaa schreef:
Ik geloof dus dat er honden zijn die een direct, duidelijk "lijntje" nodig hebben met één vaste begeleider, door dit lijntje kunnen ze goed functioneren in de maatschappij en weten ze wat er van hem verwacht wordt. Breek je dit lijntje en bied je geen nieuw strak lijntje aan dan zal de hond uit balans raken. Op zo'n moment is het een groot risico dat een gedragstest negatiever zal uitpakken.
De aanleiding van het verhaal is namelijk dat deze hond, maar dus ook andere honden die inbeslag zijn genomen hebben gebeten terwijl ze juist bij die vaste begeleider waren.
Vaak zijn honden bij een andere begeleider helemaal niet van plan om te bijten en doen dat dan ook niet. Dus aan het testen zonder vaste begeleider zitten net zoveel positieve kanten , mss nog zelfs wel iets meer, als negatieve kanten. Hoe dat in het geval van TS is weet ik niet, ken de hond niet, haar niet en de situatie niet, maar die ken jij ook niet in real life.

- macho-hayley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herders
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
met een andere geleider misschien maar dan moeten ze hem niet eerst weken lang opsluiten voor ze zoiets doen....

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Maar dat doen ze ook niet. Hij zit gewoon in een pensionsituatie, waar hij er gewoon uitkomt en gewoon menselijk contact heeft.
Gr. Aniek

- iones
- Zeer actief
Ik kan me alleen maar voorstellen hoe ik me zou voelen als Bobbes in beslag genomen zou worden en in de omstandigheden zou verkeren als de hond van Macho. En bobbes kan ook niet zonder mij. We zijn vorig jaar op vakantie geweest en hebben een bekende in huis gehaald om op de honden te passen. Ze hadden van ellende alles onder gepoept en geplast en Bobbes had haarverlies. Zo van slag....
Ik denk dat ik me net zo ellendig zou voelen als Macho zich nu voelt. En daar kunnen mensen van alles van zeggen zoals niet overdrijven, en hond redt zich best zonder baas, en valt alles wel mee, misschien wel goed..... het zou me net zo min helpen.
En Bobbes is een schat van een hond, heel zachtmoedig en totaal niet dominant. Maar ze zou best een kind kunnen bijten onder soortgelijke omstandigheden. Dat zegt niets over haar, en niets over mij als baas.
Ik denk dat ik me net zo ellendig zou voelen als Macho zich nu voelt. En daar kunnen mensen van alles van zeggen zoals niet overdrijven, en hond redt zich best zonder baas, en valt alles wel mee, misschien wel goed..... het zou me net zo min helpen.
En Bobbes is een schat van een hond, heel zachtmoedig en totaal niet dominant. Maar ze zou best een kind kunnen bijten onder soortgelijke omstandigheden. Dat zegt niets over haar, en niets over mij als baas.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik heb het idee dat je dat 100x kan zeggen maar dat ze het toch niet gelooft, omdat andere iets anders zeggen.Budkes schreef:Maar dat doen ze ook niet. Hij zit gewoon in een pensionsituatie, waar hij er gewoon uitkomt en gewoon menselijk contact heeft.
ik zelf zou er ook niet vrolijker van worden als mij dit gebeurt maar ik zal wel positiever zijn dan TS. je maakt het jezelf zo moeilijk om zo negatief te doen en je helpt daar je hond niet mee.
ellen
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Mijn hond in beslag genomen..wat nu...
Dat mag je idd niet zeggen, de positieve verhalen kloppen schijnbaar niet, enkel de verhalen over hoe slecht er met de honden in laser asielen omgegaan wordt & over hoe geïsoleerd ze zitten zijn natuurlijk waar...tollerlover schreef:ik heb het idee dat je dat 100x kan zeggen maar dat ze het toch niet gelooft, omdat andere iets anders zeggen.Budkes schreef:Maar dat doen ze ook niet. Hij zit gewoon in een pensionsituatie, waar hij er gewoon uitkomt en gewoon menselijk contact heeft.
ik zelf zou er ook niet vrolijker van worden als mij dit gebeurt maar ik zal wel positiever zijn dan TS. je maakt het jezelf zo moeilijk om zo negatief te doen en je helpt daar je hond niet mee.
ellen
Tuurlijk, je loopt dansend van blijdschap door de straten dromend over regenbogen en eenhoorntjes als je hond ten onrechte ergens zit waar je niet naartoe mag, waar je niet weet hoe het hem gaat, waarvan je niet weet of je hem ooit nog terug krijgt...tollerlover schreef:ik heb het idee dat je dat 100x kan zeggen maar dat ze het toch niet gelooft, omdat andere iets anders zeggen.Budkes schreef:Maar dat doen ze ook niet. Hij zit gewoon in een pensionsituatie, waar hij er gewoon uitkomt en gewoon menselijk contact heeft.
ellen
Ja daar zou ik ook heel positief van worden

Ik vind dat TS juist heel goed reageerd, ik denk ik ikzelf half krankzinnig zou worden als mij dit zou overkomen.
Ik had het gister met de buren nog over dit geval, als kind ben ik vaak genoeg gebeten door honden, tot hechtingen aan toe, mijn ouders hadden me altijd gewaarschuwd maar ik luisterde gewoon niet en wilde elke hond aaien, dus als ik gebeten werd kreeg ik een""we hebben je gewaarschuwd" naar mijn hoofd en werd naar de huisarts gesleept voor hechtingen en een tetanusprik.
En ik leef ook nog steeds.
Hoe ik ook zoek ik kom nergens iets positiefs tegen over laser asielen, alleen 1 stukje over een asiel in Zwolle waar journalisten mochten gaan kijken, hele dagen in de kennel, schoon, brokken, elke dag in hun 1-tje op een speelveld en aangelijnd lopen 1 keer per dag.
Ik zou daar niet vrolijk van worden als ik weet dat buiten mijn keus om mijn hond zo behandeld werd.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dit is waar ik een pension op uitzoek zelfs... alleen op het uitlaatveld, helemaal niet uitlaten, in de kennel eten en drinken en verder helemaal niks geen gepruts, kun je nagaan hoe meningen over gewenste behandelingen verschillen.martine-tom schreef:
Hoe ik ook zoek ik kom nergens iets positiefs tegen over laser asielen, alleen 1 stukje over een asiel in Zwolle waar journalisten mochten gaan kijken, hele dagen in de kennel, schoon, brokken, elke dag in hun 1-tje op een speelveld en aangelijnd lopen 1 keer per dag.Ik zou daar niet vrolijk van worden als ik weet dat buiten mijn keus om mijn hond zo behandeld werd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Actief
- Mijn ras(sen): bordercollie
Ik ben het helemaal met martine-tom eens en verbaas me over het inlevingsvermogen van sommigen hier.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Ik zou ook niet vrolijk worden in zo'n situatie hoor.LaureV schreef:Ik ben het helemaal met martine-tom eens en verbaas me over het inlevingsvermogen van sommigen hier.
Maar als je allerlei doemscenario's in je hoofd gaat zetten kom je geen stap verder.
Heeft wat mij betreft niks met een gebrek aan inlevings vermogen te maken.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
crutz schreef:Dat mag je idd niet zeggen, de positieve verhalen kloppen schijnbaar niet, enkel de verhalen over hoe slecht er met de honden in laser asielen omgegaan wordt & over hoe geïsoleerd ze zitten zijn natuurlijk waar...tollerlover schreef:[..]
ik heb het idee dat je dat 100x kan zeggen maar dat ze het toch niet gelooft, omdat andere iets anders zeggen.
ellen
dat is niet waar. natuurlijk zal 90% van de dieren goed behandeld worden. maar er zijn genoeg verhalen uit de RAD tijd die andere dingen laten zien.
dat moet je niet als de norm zien, maar ze volledig wegduwen is even idioot als ze als norm zien

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik snap heel goed dat TS bezorgd is om haar hond. Echter, ze wordt steeds dramatischer in haar berichten, ik heb het idee dat ze zichzelf steeds meer de put in denkt/praat. Daar heeft niemand wat aan, zijzelf zeker niet.martine-tom schreef:Tuurlijk, je loopt dansend van blijdschap door de straten dromend over regenbogen en eenhoorntjes als je hond ten onrechte ergens zit waar je niet naartoe mag, waar je niet weet hoe het hem gaat, waarvan je niet weet of je hem ooit nog terug krijgt...tollerlover schreef:ik heb het idee dat je dat 100x kan zeggen maar dat ze het toch niet gelooft, omdat andere iets anders zeggen.Budkes schreef:Maar dat doen ze ook niet. Hij zit gewoon in een pensionsituatie, waar hij er gewoon uitkomt en gewoon menselijk contact heeft.
ellen
Ja daar zou ik ook heel positief van worden![]()
Ik vind dat TS juist heel goed reageerd, ik denk ik ikzelf half krankzinnig zou worden als mij dit zou overkomen.
Ik had het gister met de buren nog over dit geval, als kind ben ik vaak genoeg gebeten door honden, tot hechtingen aan toe, mijn ouders hadden me altijd gewaarschuwd maar ik luisterde gewoon niet en wilde elke hond aaien, dus als ik gebeten werd kreeg ik een""we hebben je gewaarschuwd" naar mijn hoofd en werd naar de huisarts gesleept voor hechtingen en een tetanusprik.
Op dit moment kan ze alleen afwachten. Hartstikke k*t natuurlijk, maar zo is het nu eenmaal.
Een hond is flexibeler als ze denkt, die past zich wel aan, die schikt zich.
Ik heb hier 1 hond die het verschrikkelijk vindt als ze naar het pension moet. Soms moet ze echter. Als ik haar weer ophaal is ze dan wat aanhankelijker dan normaal, maar een dag later is ze weer haarzelf. Er is geen blijvende verandering.
Dit wil ik juist, uitgezonderd het aangelijnd lopen. Ik wil juist dat men zo min mogelijk zich bemoeit met mijn honden. Op het veld zetten eventueel en verder er gewoon afblijven, kunnen ze ook niets verpesten. Bij Biène zelfs liefst helemaal niet uit de kennel halen, die krijgt dus gewoon een kennel met een uitloop buiten.martine-tom schreef:Hoe ik ook zoek ik kom nergens iets positiefs tegen over laser asielen, alleen 1 stukje over een asiel in Zwolle waar journalisten mochten gaan kijken, hele dagen in de kennel, schoon, brokken, elke dag in hun 1-tje op een speelveld en aangelijnd lopen 1 keer per dag.
Ik zou daar niet vrolijk van worden als ik weet dat buiten mijn keus om mijn hond zo behandeld werd.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Budkes
- Zeer actief
martine-tom schreef:Tuurlijk, je loopt dansend van blijdschap door de straten dromend over regenbogen en eenhoorntjes als je hond ten onrechte ergens zit waar je niet naartoe mag, waar je niet weet hoe het hem gaat, waarvan je niet weet of je hem ooit nog terug krijgt...tollerlover schreef:ik heb het idee dat je dat 100x kan zeggen maar dat ze het toch niet gelooft, omdat andere iets anders zeggen.Budkes schreef:Maar dat doen ze ook niet. Hij zit gewoon in een pensionsituatie, waar hij er gewoon uitkomt en gewoon menselijk contact heeft.
ellen
Ja daar zou ik ook heel positief van worden![]()
Hoe ik ook zoek ik kom nergens iets positiefs tegen over laser asielen, alleen 1 stukje over een asiel in Zwolle waar journalisten mochten gaan kijken, hele dagen in de kennel, schoon, brokken, elke dag in hun 1-tje op een speelveld en aangelijnd lopen 1 keer per dag.
Misschien komt dat ook wel omdat men in een laserasiel niet de publiciteit opzoekt?
Die mensen zitten heus niet te wachten op nog meer geweld en bedreigingen,daar hebben ze in het verleden al genoeg van te verduren gehad.
Ik zou ook stokongelukkig zijn als 1 van mijn honden bij me weg was gehaald, ook al zat hij in het paradijs. Ik zou er echter ook niet vrolijker op worden als er allerlei indianenverhalen over me werden uitgestrooid. En nagenoeg allemaal van "horen zeggen".
Dat de hond ten onrechte is weggehaald is een aanname, dat jouw ouders het geen punt vonden dat jij als kind keer op keer gebeten werd tot hechtingen aan toe maakt nog niet dat elke ouder dat maar toelaatbaar moet vinden. En nogmaals elke situatie is anders, andere honden, andere kinderen, andere eigenaren, andere omstandigheden.
Gr. Aniek

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Nee Inge, door juichend rond te gaan lopen helpt ze haar hond ook niet.
Maar door paniekerig te reageren en in doemscenario's te denken help je de hond nog minder omdat dat ten koste gaat van het beoordelingsvermogen. Je kan dan niet meer nuchter nadenken en dat is in deze situatie wel nodig.
Maar door paniekerig te reageren en in doemscenario's te denken help je de hond nog minder omdat dat ten koste gaat van het beoordelingsvermogen. Je kan dan niet meer nuchter nadenken en dat is in deze situatie wel nodig.

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
Tsja het enige waar ik me echt zorgen om maak is de invloed die de opsluiting heeft voor mijn hond met behoorlijke verlatingsangst,en de mate waarin hij getraumatiseerd KAN raken door de omstandigheden.
Maar wat die omstandigheden zijn weet niemand, dus waarschijnlijk ligt de waarheid tussen de goede en de slechte verhalen in. en wat men er van vindt is dan ook nog eens persoonsgebonden.
Sommige mensen hebben hun honden elke dag in een kennel, en ik zou zou mijn hond zo mogelijk nooit in een kennel stoppen.
En voor een hond die een kennel gewend is zal de situatie natuurlijk weer een stuk makkelijker zijn dan eentje die al 4jr bij mij in bed slaapt en nog nooit echt alleen is geweest en daarbij dus ook een verlatingsangst heeft ontwikkeld.
Hoe dan ook zal ik gewoon moeten afwachten en probeer ik zo nuchter mogelijk te blijven denken, maar dat neemt inderdaad niet weg dat ik me zeker wel zorgen maak en dat dat soms wat heftiger is als ik weer wat rotinfo krijg.
Maar wat die omstandigheden zijn weet niemand, dus waarschijnlijk ligt de waarheid tussen de goede en de slechte verhalen in. en wat men er van vindt is dan ook nog eens persoonsgebonden.
Sommige mensen hebben hun honden elke dag in een kennel, en ik zou zou mijn hond zo mogelijk nooit in een kennel stoppen.
En voor een hond die een kennel gewend is zal de situatie natuurlijk weer een stuk makkelijker zijn dan eentje die al 4jr bij mij in bed slaapt en nog nooit echt alleen is geweest en daarbij dus ook een verlatingsangst heeft ontwikkeld.
Hoe dan ook zal ik gewoon moeten afwachten en probeer ik zo nuchter mogelijk te blijven denken, maar dat neemt inderdaad niet weg dat ik me zeker wel zorgen maak en dat dat soms wat heftiger is als ik weer wat rotinfo krijg.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Kan me dat ook wel voorstellen hoor. Ik geloof ook niet dát je hond het slecht heeft. Maar het verschil tussen honden die kennels gewend zijn en die dat niet zijn vind ik ook wel meetellen.
M'n vorige honden zou ik grote moeite gehad hebben om naar een pension te brengen. Terwijl ik met deze, die in een kennel wonen, er veel minder moeite mee heb.
(waar ik overigens ook een kennel zoek, en gevonden heb, waar ze niet met andere honden in aanraking komen, gewoon alleen op het veld etc)
M'n vorige honden zou ik grote moeite gehad hebben om naar een pension te brengen. Terwijl ik met deze, die in een kennel wonen, er veel minder moeite mee heb.
(waar ik overigens ook een kennel zoek, en gevonden heb, waar ze niet met andere honden in aanraking komen, gewoon alleen op het veld etc)
- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
ja in mijn geval zou ik liever hebben dat hij wel met andere honden kan zijn...zo zie je maar...

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik denk vaak aan jou en je hondje
heb weinig toe te voegen aan dit topic op dit moment, alleen dat ik nog steeds ontzettend met je meeleef en dat ik hoop dat jullie allebei zo ongeschonden mogelijk uit deze nachtmerrie komen.
heb weinig toe te voegen aan dit topic op dit moment, alleen dat ik nog steeds ontzettend met je meeleef en dat ik hoop dat jullie allebei zo ongeschonden mogelijk uit deze nachtmerrie komen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- mariaa
- Zeer actief
Mijn angst zou nog niet eens liggen in het mogelijke trauma, maar in de de test, die de hond nog moet ondergaan terwijl hij nu ineens in een kennel is gestopt.
Met veel liefde,geduld en duidelijkheid krijg je een mogelijk trauma wel rechtgetrokken maar hoe de gedragstest verloopt heb je zelf geen enkele invloed op
Daarnaast vind het ik het raar dat je op dit moment geen enkele informatie krijgt over je hond, als je man of kind bijvoorbeeld een misdrijf heeft gepleegd dan mag je toch ook bellen of langskomen of je krijgt informatie.
Ik vind deze "straf" behoorlijk overtrokken. Ik zie het meer als een ongelukkige samenloop van omstandigheden, waar alle partijen een verantwoordelijkheid in hebben. Het opsluiten van de hond en het nemen van een gedragstest vind ik dan een soort schijnzekerheid die je aan de maatschappij geeft.
Met veel liefde,geduld en duidelijkheid krijg je een mogelijk trauma wel rechtgetrokken maar hoe de gedragstest verloopt heb je zelf geen enkele invloed op

Daarnaast vind het ik het raar dat je op dit moment geen enkele informatie krijgt over je hond, als je man of kind bijvoorbeeld een misdrijf heeft gepleegd dan mag je toch ook bellen of langskomen of je krijgt informatie.
Ik vind deze "straf" behoorlijk overtrokken. Ik zie het meer als een ongelukkige samenloop van omstandigheden, waar alle partijen een verantwoordelijkheid in hebben. Het opsluiten van de hond en het nemen van een gedragstest vind ik dan een soort schijnzekerheid die je aan de maatschappij geeft.

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja het is momenteel dus nog helemaal niet zeker of hij een test krijgt. Na de rechtzaak de 29e kan de rechter beslissen om de hond terug te geven, of eventueel nog te houden en te testen.
Wij doen er in ieder geval alles aan om te zorgen dat dit niet hoeft.
Zoveel mogelijk brieven verzamelen van mensen die mij en de hond kennen,instructeurs,gedragstherapeuten,cursisten,mensen die ik ken van wedstrijden, of met wie ik met georganiseerde wandelingen heb meegelopen,mensen uit de buurt(maar dan niet deze straat),vrienden en familie.
Mijn instructrice en tevens gedragstherapeut heeft zich op mijn verzoek bereid gesteld om mij en Macho te begeleiden als hij thuiskomt.
Ik heb tevens al aangegeven akkoord te gaan met een muilkorf en aanlijnverplichting.
Eventueel zou ik met hem zelfs nog wel naar gaus willen gaan om vrijwillig daar in training te gaan.
En daarnaast zijn we druk bezig het huis van mijn vriend klaar te krijgen waardoor Macho waarschijnlijk niet eens in deze buurt terug hoeft te komen.
Meer kan ik denk ik niet doen....
Wij doen er in ieder geval alles aan om te zorgen dat dit niet hoeft.
Zoveel mogelijk brieven verzamelen van mensen die mij en de hond kennen,instructeurs,gedragstherapeuten,cursisten,mensen die ik ken van wedstrijden, of met wie ik met georganiseerde wandelingen heb meegelopen,mensen uit de buurt(maar dan niet deze straat),vrienden en familie.
Mijn instructrice en tevens gedragstherapeut heeft zich op mijn verzoek bereid gesteld om mij en Macho te begeleiden als hij thuiskomt.
Ik heb tevens al aangegeven akkoord te gaan met een muilkorf en aanlijnverplichting.
Eventueel zou ik met hem zelfs nog wel naar gaus willen gaan om vrijwillig daar in training te gaan.
En daarnaast zijn we druk bezig het huis van mijn vriend klaar te krijgen waardoor Macho waarschijnlijk niet eens in deze buurt terug hoeft te komen.
Meer kan ik denk ik niet doen....

- Budkes
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik denk dat je er inderdaad alles aan doet om te voorkomen dat dit ooit nog eens gebeurt, en hoop dat je advocaat dat in de zitting de 29ste ook aan de rechter duidelijk kan maken, zodat Macho gewoon weer thuis komt zonder dat hij eerst de test hoeft te doen.
Het enige wat jij kunt doen is daar nu je aandacht op richten, zo veel mogelijk bewijsmateriaal en verklaringen bij elkaar te krijgen ten gunste van je hond, en bovenal vertrouwen hebben dat het goed gaat komen, met doemscenario's en nare gedachtes kwel je jezelf alleen maar onnodig en daar heeft niemand iets aan.
Maar ik zou niet graag ik je schoenen willen staan hoor, ik moet er niet aan denken...
Het enige wat jij kunt doen is daar nu je aandacht op richten, zo veel mogelijk bewijsmateriaal en verklaringen bij elkaar te krijgen ten gunste van je hond, en bovenal vertrouwen hebben dat het goed gaat komen, met doemscenario's en nare gedachtes kwel je jezelf alleen maar onnodig en daar heeft niemand iets aan.
Maar ik zou niet graag ik je schoenen willen staan hoor, ik moet er niet aan denken...

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
ja precies...ik wil echt alles wel doen voor hem...al ben je op den duur natuurlijk wel uitgedacht met wat zou je zou kunnen doen...
juist omdat ik er de hele dag zo 'klinisch' mee bezig ben is het wel fijn om op het forum even te kunnen klagen en je angst te kunnen delen....
juist omdat ik er de hele dag zo 'klinisch' mee bezig ben is het wel fijn om op het forum even te kunnen klagen en je angst te kunnen delen....

- mariaa
- Zeer actief
Ik vind het knap hoe je het doet
De duimen draaien hier verder

De duimen draaien hier verder

- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer: