Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Mijn hond in beslag genomen..wat nu...

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

mariaa schreef:
bouvierpoedel schreef:
crutz schreef:Het is trouwens wel idd lang tot 29-12, maar denk dat je nog blij mag zijn dat t niet over de jaarwisseling heen getild is...

Verder hoop ik eigenlijk voor ts dat ze haar hond gewoon terug krijgt & dat hij zelfs mss wel makkelijker is geworden. Heb nl wel t gevoel dat hij altijd erg beschermd is geweest qua verlatingsangst etc, dat zijn nl nu niet direct de standaard voorkomende gedragsproblemen bij een werklijn MH.
:ok:
Wat zijn jullie het fijn met elkaar eens:ok: Ik vind het nogal arrogant overkomen...
Oh dus het eens zijn met elkaar betekend arrogant. :denken:
Voor Ts hoop ik ook dat ze haar hond snel terug krijgt en als jij het daarmee eens bent dan ben jij dus ook arrogant.??
Of heb je gewoon geen mening en blebber je maar wat hier neer .?? :wink:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

macho-hayley schreef:ja ik ga ervanuit dat iets waar ik jaren voor heb getraind om het beter te krijgen, met zeer deskundige begeleiding niet zomaar verdwijnt door de hond min. een maand in een hok te stoppen.
Misschien ook zijn voordelen voor jou en hond .
Hond uit situatie waarin het heeft gespeeld en daardoor persoonsgebonden ook moeilijker is om het eruit te trainen.
Nu kun je met een verse start beginnen alle 2 zonder het oude.
Misschien krijg je wel een wat meer zelfstandig hondje terug. :ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door macho-hayley »

nee ik weet helaas helemaal niks... ik weet natuurlijk ook niks over de omstandigheden waarin hij nu leeft maar mochten die niet zo rooskleurig zijn is dat misschien wel beter...het is in ieder geval wel gekmakend...
Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

nee helemaal niks want volgens mij is het nu dus zo dat hij niet niet van mij meer is maar van justitie en dat ze je daarom ook niks hoeven te vertellen.
Ik had graag een lading voer willen brengen of wat dan ook, willen betalen om te zorgen dat hij niks te kort komt.
Toen ze hem kwamen halen mocht ik zijn spullen meegeven dus heb hem een kleed, speelgoed en botten meegegeven.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

bouvierpoedel schreef:
macho-hayley schreef:ja ik ga ervanuit dat iets waar ik jaren voor heb getraind om het beter te krijgen, met zeer deskundige begeleiding niet zomaar verdwijnt door de hond min. een maand in een hok te stoppen.
Misschien ook zijn voordelen voor jou en hond .
Hond uit situatie waarin het heeft gespeeld en daardoor persoonsgebonden ook moeilijker is om het eruit te trainen.
Nu kun je met een verse start beginnen alle 2 zonder het oude.
Misschien krijg je wel een wat meer zelfstandig hondje terug. :ok:

das dus idd precies wat ik bedoel, niet voor niets dat sommige trainers een hond ook wel eens uit een situatie trekken om het goed te krijgen....
maar goed zal wel weer arrogant zijn dan....
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Jip schreef:
macho-hayley schreef:nee ik weet helaas helemaal niks... ik weet natuurlijk ook niks over de omstandigheden waarin hij nu leeft maar mochten die niet zo rooskleurig zijn is dat misschien wel beter...het is in ieder geval wel gekmakend...
Dat vindt ik dan toch wel raar.......mag je ook geen eten brengen bv en wat als hij medicijnen nodig had?

medicijnen kunnen zij toch ook zelf verzorgen via een DA??? t enige wat TS had moeten doen als medicijnen nodig waren is dat aangeven toen de hond opgehaald werd...
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

trainers ja, maar dit is toch geen training te noemen kom zeg...positief denken a la...maar denken dat hij daar volop begeleiding krijgt om aan zijn probleempjes te werken lijkt me toch niet helemaal..denken dat hij niet volledig verwaarloost wordt kan inderdaad maar dat hij dan ook nog als een voorbeeldig opgevoed hondje, getraind en wel thuis komt lijkt me toch een beetje te rooskleurig gedacht
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

macho-hayley schreef:trainers ja, maar dit is toch geen training te noemen kom zeg...positief denken a la...maar denken dat hij daar volop begeleiding krijgt om aan zijn probleempjes te werken lijkt me toch niet helemaal..denken dat hij niet volledig verwaarloost wordt kan inderdaad maar dat hij dan ook nog als een voorbeeldig opgevoed hondje, getraind en wel thuis komt lijkt me toch een beetje te rooskleurig gedacht

getraind idd wrs niet, maar een stuk zelfstandiger wel & dat kan eigenlijk alleen maar gecreeerd worden door hem helemaal uit zijn vertrouwde omgeving te halen...
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

tsja als je een hond op zo'n manier moet breken om hem zelfstandig te krijgen dan laat maar lekker zitten, hij was voor mij prima zoals hij was.
Uiteindelijk zal hij dan misschien zelfstandig worden maar hoeveel dagen van pure stress gaan daar overheen?
Ik zal mijn honden dan ook nooit in een kooi opsluiten.
Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

ik wens je veel sterkte toe deze beroerde periode. Ik hoop dat het mij nooit overkomt. zover ik weet is er wel het een en ander veranderd voor de in beslag genomen honden. Jaren terug bleven ze inderdaad maanden in het "asiel" zonder mensen te zien behalve degenen die ze eten kwam brengen. Daarna werden ze aan een behoorlijk oneerlijke test onderworpen. Gedrags centrum Tinley heeft zich in de strijd geworpen om een en ander aan te laten passen.

Ik hoop dat je je maatje snel terug krijgt.
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

bedankt!Ik hoop inderdaad ook dat die zieke toestanden die ik zo her en dan op internet zie tegenwoordig niet meer aan de orde zijn.
Afbeelding
martine-tom

Ongelezen bericht door martine-tom »

crutz schreef:
macho-hayley schreef:trainers ja, maar dit is toch geen training te noemen kom zeg...positief denken a la...maar denken dat hij daar volop begeleiding krijgt om aan zijn probleempjes te werken lijkt me toch niet helemaal..denken dat hij niet volledig verwaarloost wordt kan inderdaad maar dat hij dan ook nog als een voorbeeldig opgevoed hondje, getraind en wel thuis komt lijkt me toch een beetje te rooskleurig gedacht

getraind idd wrs niet, maar een stuk zelfstandiger wel & dat kan eigenlijk alleen maar gecreeerd worden door hem helemaal uit zijn vertrouwde omgeving te halen...
:piew:
Niet eens, alsof alleen maar weghalen bij de baas ervoor zorgd dat een hond zelfstandig word....
Je weet toch niet wat er met de hond gedaan word (zal wel niet veel zijn met alles wat ik gelezen heb over de soort asiels waar ze zitten) dus hoe kan je er dan automatisch vanuit gaan dat de hond zelfstandig terug komt?

Dat zou lekker makkelijk zijn, ik hoef mijn hond dus alleen maar een weekje op te sluiten in de kennel ergens waar hij 1 keer per dag eten krijgt en ik krijg hem zelfstandig terug, kan ineen zonder problemen uuuuuuuuuuuuuren alleen zijn?
Onzin!

Uit de situatie halen EN TRAINEN kan wel helpen maar alleen maar uit de situatie halen en er geen moer aan doen zal er echt niet in alle gevallen toe bijdragen dat je een stabiele en zelfstandige hond terug krijgt.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

martine-tom schreef:
crutz schreef:

:piew:
Niet eens, alsof alleen maar weghalen bij de baas ervoor zorgd dat een hond zelfstandig word....
Je weet toch niet wat er met de hond gedaan word (zal wel niet veel zijn met alles wat ik gelezen heb over de soort asiels waar ze zitten) dus hoe kan je er dan automatisch vanuit gaan dat de hond zelfstandig terug komt?

Dat zou lekker makkelijk zijn, ik hoef mijn hond dus alleen maar een weekje op te sluiten in de kennel ergens waar hij 1 keer per dag eten krijgt en ik krijg hem zelfstandig terug, kan ineen zonder problemen uuuuuuuuuuuuuren alleen zijn?
Onzin!

Uit de situatie halen EN TRAINEN kan wel helpen maar alleen maar uit de situatie halen en er geen moer aan doen zal er echt niet in alle gevallen toe bijdragen dat je een stabiele en zelfstandige hond terug krijgt.

ehm, als ik het zo lees is de hond zo afhankelijk geworden doordat hij te veel gepamperd is, want zoals ik al schreef is het nu niet echt een rastypisch probleem bij de werk MH om verlatingsangst te hebben, daarom zou het nu wel eens goed kunnen werken.

stom voorbeeld mss,
maar al mijn export pups (& heb er nu 1 terug uit de VS, die dat ook heeft) hebben vanaf het begin geen issues met de bench & alleen blijven, waarom niet? omdat ze in het vliegtuig leren dat het stressen/roepen etc toch geen nut heeft, er komt nl op dat moment niemand op af & uiteindelijk komt het allemaal goed... (zien t baasje), opsluiten zonder mogelijkheid van reactie (ook een negatieve reactie is een reactie) werkt dus wel degelijk...
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

tsja dat is maar net hoe je dat ziet...want voor mij werkt het dus niet als de hond eerst stress heeft ervaren(en dat heeft een roedeldier als hij in zijn up ergens wordt opgesloten)...wat de uitkomst dan ook moge zijn.
Zullen we baby's dan ook maar opsluiten in een kooi...laten krijssen en gillen tot ze niet meer kunnen en er daarna dan heel blij mee zijn dat ze voortaan op hun eigen kamertje kunnen slapen?Kom zeg....
Immers heb ik progressie met hem geboekt door hem op een positieve manier te trainen..hij kon nu een aantal uren alleen thuis zijn dat ligt mij nog altijd beter dan opsluiten in een kooi...vingers in je oren...en wachten tot het stil is.
Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

De enige manier waarop dit positief zou kunnen werken..als je de kennel leuk maakt...en hem eruit haalt op het moment dat hij geen stress vertoont...nu wordt hij enkel gebroken doordat of hij nu wel of niet iets doet het toch niks uitmaakt.
Uiteindelijk houdt hij dan misschien op omdat er toch nooit iemand komt, maar kun jij als liefhebber echt zeggen dat je hier achter staat?
Ik kan het bijna niet geloven....
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

@TS
Toen wij Cas haalden (XMH) had hij twee jaar in het asiel gezeten.
En toch is met hem uiteindelijk goed gekomen.
Heb een beetje vertrouwen in je hond en stop met jezelf allerlei doemscenario's
voor de geest te halen :wink:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

macho-hayley schreef:tsja dat is maar net hoe je dat ziet...want voor mij werkt het dus niet als de hond eerst stress heeft ervaren(en dat heeft een roedeldier als hij in zijn up ergens wordt opgesloten)...wat de uitkomst dan ook moge zijn.
Zullen we baby's dan ook maar opsluiten in een kooi...laten krijssen en gillen tot ze niet meer kunnen en er daarna dan heel blij mee zijn dat ze voortaan op hun eigen kamertje kunnen slapen?Kom zeg....
Immers heb ik progressie met hem geboekt door hem op een positieve manier te trainen..hij kon nu een aantal uren alleen thuis zijn dat ligt mij nog altijd beter dan opsluiten in een kooi...vingers in je oren...en wachten tot het stil is.
en toch ben ik het wel een heel eind met Carmen eens...
nogmaals ik ken genoeg mechelaars die altijd in huis gewoond hebben, oetsiekoetsiehonden(slaat niet op jou ts)etc. Die moesten van de ene op de andere dag bij wildvreemden in de kennel... niks langzaam wennen... en dat ging over het algemeen uitstekend... ja een dagje wat piepen en zeuren... en daarna prima. En ook daar kregen ze geen 24/7 aandacht.
En ook daar zijn uitzonderingen op, maar het meerendeel doet het prima, het gaat juist fout als de oude eigenaar komt kijken...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

macho-hayley schreef:De enige manier waarop dit positief zou kunnen werken..als je de kennel leuk maakt...en hem eruit haalt op het moment dat hij geen stress vertoont...nu wordt hij enkel gebroken doordat of hij nu wel of niet iets doet het toch niks uitmaakt.
Uiteindelijk houdt hij dan misschien op omdat er toch nooit iemand komt, maar kun jij als liefhebber echt zeggen dat je hier achter staat?
zo heb ik mn honden nooit gewend aan de kennel hoor, dan was ik nu nog bezig geweest met de oudste.... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
macho-hayley schreef:De enige manier waarop dit positief zou kunnen werken..als je de kennel leuk maakt...en hem eruit haalt op het moment dat hij geen stress vertoont...nu wordt hij enkel gebroken doordat of hij nu wel of niet iets doet het toch niks uitmaakt.
zo heb ik mn honden nooit gewend aan de kennel hoor, dan was ik nu nog bezig geweest met de oudste.... :wink:

idd, en ook alleen blijven is gewoon grote stappen snel thuis,
vanaf dag 1 zitten ze hier echt al enkele tijd alleen & dan reageer ik er dus ook niet op, zit bij de overburen (toen ik nog in Rdam woonde boven of echt bij de buren) of zoals bij de laatste puppen die gebleven zijn gaan ze mee naar het werk vanaf 8 weken & dan laat ik ze iedere 2 uur uit, onafhankelijk van hoe de pup zich op dat moment gedraagt, zijn ze zindelijk de hele dag (ofwel hoef ik ze niet meer uit te laten) dan gaan ze de kennel in...

nooit geen drama's van gemaakt & nooit geen problemen mee gehad...
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vraag me af of directe buren (indien die er zijn) net zo blij zijn met de manier van aanwennen van een kennel als de mensen die er hier nu zo hoog over opgeven.

Verder denk ik dat het hier weinig toevoegt om er zo over door te blijven miepen hoe goed men zelf wel niet is, en hoe dom het geweest is van de TS om haar hond niet direct een hele poos alleen te hebben gelaten.
Achteraf kijk je een koe in d'r kont zullen we maar zeggen. Het is zoals het is, en de TS een schuldgevoel aanpraten ten aanzien van hoe ze met haar nu in beslag genomen hond omgegaan is heeft geen enkele toegevoegde waarde.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

LongFields schreef:Ik vraag me af of directe buren (indien die er zijn) net zo blij zijn met de manier van aanwennen van een kennel als de mensen die er hier nu zo hoog over opgeven.

Verder denk ik dat het hier weinig toevoegt om er zo over door te blijven miepen hoe goed men zelf wel niet is, en hoe dom het geweest is van de TS om haar hond niet direct een hele poos alleen te hebben gelaten.
Achteraf kijk je een koe in d'r kont zullen we maar zeggen. Het is zoals het is, en de TS een schuldgevoel aanpraten ten aanzien van hoe ze met haar nu in beslag genomen hond omgegaan is heeft geen enkele toegevoegde waarde.
wat ben ik het ontzettend met je eens :ok:
en met Inge ook trouwens :ok:
Inge O schreef:niet van je hart een moordkuil maken is naar mijn idee nog geheel wat anders dan hakken om te hakken, daar heb ik de lol nooit van ingezien en zal dat ook nooit.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
crutz
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Ik vraag me af of directe buren (indien die er zijn) net zo blij zijn met de manier van aanwennen van een kennel als de mensen die er hier nu zo hoog over opgeven.
nooit geen problemen gehad met de buren of hier op het parkeerterrein met de collega's
voegt in zoverre toe dat TS enkel in de drama-modus schiet over het verblijf van de hond in het (laser?) asiel ipv dat ze de eventuele positieve kanten probeert te zien, sneller gaat het toch niet & als het verblijf daar betekend dat haar hond een stuk zelfstandiger terug komt is dat alleen maar meegenomen, toch?
Het hoeft dus niet enkel negatief te zijn, dat bedoel ik...

maar goed, ahhhh, aaaaaahhhhh & ohhhh komt hier schijnbaar eerder....

ben benieuwd wat de reacties waren als TS de moeder van het kindje was geweest & de hond niet in beslag genomen was, hoe er dan gereageerd werd (zie ook eerdere topics over honden die flink gebeten zijn waarbij geen actie is ondernomen qua inbeslagname en de eigenaar van de betreffende hond hier niet zat, enkel de eigenaar van de gebeten hond)

geloof nog steeds niet dat het het hele verhaal is, enkel dit incident, denk zomaar dat er eer dossier van de hond al was & dat dit de druppel is geweest, er is eerder "opgeschept" mbt het verdedigen van TS, daar zou dus prima melding van gemaakt kunnen zijn, daar hoeft TS niet direct van op de hoogte gesteld te zijn...
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nuanceren staat blijkbaar niet in je woordenboek Carmen. Ik begrijp de strekking van je verhaal wel, maar de manier om je punt te maken dus totaal niet.

En dat jij in de gelukkige omstandigheid bent dat je buren niet klagen of dat ze ver genoeg weg wonen om niets te hoeven horen wil niet zeggen dat die situatie voor iedereen opgaat natuurlijk. De meeste mensen hebben directe buren die niet op blaffende honden zitten te wachten, en die daar wellicht ook iets van zouden zeggen in het geval van "laat maar lekker piepen totdat ze doorhebben dat ze daar niets mee bereiken", wat bij jouw geëxporteerde hondjes zo'n succesnummer was in het vliegtuig.

Vind het ook wel weer kenmerkend voor jou dat je nu net doet alsof ik heb geschreven dat er alleen maar Oooooooh en aaaaaahhhh gezegd mag worden in dit topic, dat heb ik nergens neergezet hoor. Maar dat hele botte en akelig berekenend nuchter wat jij aan de dag legt, dat vind ik dan weer niet zo prettig en ik geloof dat ik niet de enige ben. Of mag dat ook weer niet? :19:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Nuanceren staat blijkbaar niet in je woordenboek Carmen. Ik begrijp de strekking van je verhaal wel, maar de manier om je punt te maken dus totaal niet.
idd dat klopt...
En dat jij in de gelukkige omstandigheid bent dat je buren niet klagen of dat ze ver genoeg weg wonen om niets te hoeven horen wil niet zeggen dat die situatie voor iedereen opgaat natuurlijk De meeste mensen hebben directe buren die niet op blaffende honden zitten te wachten, en die daar wellicht ook iets van zouden zeggen in het geval van "laat maar lekker piepen totdat ze doorhebben dat ze daar niets mee bereiken", wat bij jouw geëxporteerde hondjes zo'n succesnummer was in het vliegtuig. .
ook ooit gewoon in de stad gewoond hoor, altijd zonder problemen
& dat is toch vaak t advies, negeren als ze piepen, belonen als ze stil zijn, alleen dan idd in het extremere, wat nu dan ook mss wel positief uitdraaid voor de hond van TS
Vind het ook wel weer kenmerkend voor jou dat je nu net doet alsof ik heb geschreven dat er alleen maar Oooooooh en aaaaaahhhh gezegd mag worden in dit topic, dat heb ik nergens neergezet hoor.
jouw quote gebruikt, maar het is niet dat dat enkel op die quote slaat, is de algemene tendens hier
Maar dat hele botte en akelig berekenend nuchter wat jij aan de dag legt, dat vind ik dan weer niet zo prettig en ik geloof dat ik niet de enige ben. Of mag dat ook weer niet? :19:
je kan in deze situatie nu heel dramatisch gaan zitten doen, maar je bereikt er niets meer of minder mee, afwachten is nu gewoon nog maar het enige, geloof dat dat al door meer mensen met ervaring daarmee (gelukkig heb ik zelf geen ervaring met inbeslaggenomen honden) gezegd is, zelfs dat nu te veel doen ook averechts kan werken.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Onnodig blaffen is hier uit den boze, zowel in de kennel als in de bench... dus dat doen ze sowieso al niet... ik heb al mn honden eerst binnen (gehad) in de bench en pas later naar de kennel. En ze weten dus dat ze niet mogen blaffen, piepen, jengelen ... onnodig dus, wel natuurlijk als er iemand loopt of ze moeten er heel nodig uit ivm diarree oid.
Ik zeg alleen maar dat ik uit mijn ervaring met diverse mechelaars heb meegemaakt die ineens in een kennel moeten bij vreemde mensen maar heel weinig moeilijkheden heb gezien. Dat mag je van me aannemen of je gelooft het niet, ook prima... ik zeg alleen maar wat mijn ervaring daarmee is. En met eigen honden idem dus...
Je kunt wel blijven jezelf gek maken door wat er wel niet allemaal verpest wordt aan hem te denken.. maar krijg je daarmee je hond nu terug? Wordt je daar zelf beter van? Wat schiet jij en je hond er mee op? Niks.
Dat ik haar snap, jazeker... ik zou gillend gek worden denk ik ... maar ik hoop dan wel dat er dan mensen zijn die een poging doen om me met beide beentjes op de grond te houden wat dat betreft... ik zou een stresskip zijn nl.
Laatst gewijzigd door malinois op 08 dec 2011 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

bouvierpoedel schreef:
mariaa schreef:
bouvierpoedel schreef:
crutz schreef:Het is trouwens wel idd lang tot 29-12, maar denk dat je nog blij mag zijn dat t niet over de jaarwisseling heen getild is...

Verder hoop ik eigenlijk voor ts dat ze haar hond gewoon terug krijgt & dat hij zelfs mss wel makkelijker is geworden. Heb nl wel t gevoel dat hij altijd erg beschermd is geweest qua verlatingsangst etc, dat zijn nl nu niet direct de standaard voorkomende gedragsproblemen bij een werklijn MH.
:ok:
Wat zijn jullie het fijn met elkaar eens:ok: Ik vind het nogal arrogant overkomen...
Oh dus het eens zijn met elkaar betekend arrogant. :denken:
Voor Ts hoop ik ook dat ze haar hond snel terug krijgt en als jij het daarmee eens bent dan ben jij dus ook arrogant.??
Of heb je gewoon geen mening en blebber je maar wat hier neer .?? :wink:
Ik heb zeker een mening :mrgreen:

Het is zeker niet arrogant om een andere mening te hebben, wel als de onderlinge toon zegt dat je het overdreven vind dat de ts zich zorgen maakt over de toestand van de hond en dat jou manier van handelen in dezelfde situatie eigenlijk véél beter is. Daarnaast vind het ik het dus arrogant om er ook nog vanuit te gaan dat de situatie zelfs wel goed is voor deze hond omdat hij zo beschermd is opgevoed :roll:

Ik geloof dus dat er honden zijn die een direct, duidelijk "lijntje" nodig hebben met één vaste begeleider, door dit lijntje kunnen ze goed functioneren in de maatschappij en weten ze wat er van hem verwacht wordt. Breek je dit lijntje en bied je geen nieuw strak lijntje aan dan zal de hond uit balans raken. Op zo'n moment is het een groot risico dat een gedragstest negatiever zal uitpakken.

Ik heb drie honden en mijn honden bepalen wat voor baasje ik voor ze ben. De een is zeer zelfstandig waardoor ik haar makkelijk los kan laten en weinig zorgen ken, de tweede heeft 1.5 jaar een behoorlijk lijntje met mij nodig gehad en inmiddels kunnen we de lijn al weer verder laten vieren :mrgreen: , en aan de derde hond zit een zeer kort lijntje.
Als die laatste twee honden worden afgenomen dan zou ik zeer zeker dezelfde angsten kennen als de ts.

Ik hoop dat je zo voldoende mening van mij gehad heb :lol1:
Laatst gewijzigd door mariaa op 08 dec 2011 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

crutz schreef: je kan in deze situatie nu heel dramatisch gaan zitten doen, maar je bereikt er niets meer of minder mee, afwachten is nu gewoon nog maar het enige, geloof dat dat al door meer mensen met ervaring daarmee (gelukkig heb ik zelf geen ervaring met inbeslaggenomen honden) gezegd is, zelfs dat nu te veel doen ook averechts kan werken.
Dit ben ik met je eens hoor, maar in plaats van dat gewoon te schrijven kwam je met een hele verhandeling over wat er allemaal wél deugt aan jouw aanpak, en níet deugt aan die van de TS. Waar overigens op dit moment tóch al niets aan te doen was.... :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Inge O schreef:
LongFields schreef:Maar dat hele botte en akelig berekenend nuchter wat jij aan de dag legt, dat vind ik dan weer niet zo prettig en ik geloof dat ik niet de enige ben.
nee, hier inderdaad nog zo eentje.

en verder ben ik het ook helemaal met je eens, suzanne :ok: .
Pas maar op hoor Inge, voordat je (net zoals ik vermoedelijk) in het hokje "meeloper, ooooh en aaaah-zegger" en dergelijke wordt gestopt door deze en gene. :schrik: :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Inge O schreef:
LongFields schreef:
Inge O schreef:
LongFields schreef:Maar dat hele botte en akelig berekenend nuchter wat jij aan de dag legt, dat vind ik dan weer niet zo prettig en ik geloof dat ik niet de enige ben.
nee, hier inderdaad nog zo eentje.

en verder ben ik het ook helemaal met je eens, suzanne :ok: .
Pas maar op hoor Inge, voordat je (net zoals ik vermoedelijk) in het hokje "meeloper, ooooh en aaaah-zegger" en dergelijke wordt gestopt door deze en gene. :schrik: :mrgreen:
och, als je in een hokje zit kan je nogal moeilijk meelopen hè :mrgreen: ?
:LOL: :LOL: :LOL:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

mariaa schreef:

Ik geloof dus dat er honden zijn die een direct, duidelijk "lijntje" nodig hebben met één vaste begeleider, door dit lijntje kunnen ze goed functioneren in de maatschappij en weten ze wat er van hem verwacht wordt. Breek je dit lijntje en bied je geen nieuw strak lijntje aan dan zal de hond uit balans raken. Op zo'n moment is het een groot risico dat een gedragstest negatiever zal uitpakken.
Oh dat geloof ik zo met je mee, maar daar staat een groot aantal honden tegenover waarbij de gedragstest vele malen positiever uit zal pakken als de vaste begeleider niet in de buurt is.
De aanleiding van het verhaal is namelijk dat deze hond, maar dus ook andere honden die inbeslag zijn genomen hebben gebeten terwijl ze juist bij die vaste begeleider waren.
Vaak zijn honden bij een andere begeleider helemaal niet van plan om te bijten en doen dat dan ook niet. Dus aan het testen zonder vaste begeleider zitten net zoveel positieve kanten , mss nog zelfs wel iets meer, als negatieve kanten. Hoe dat in het geval van TS is weet ik niet, ken de hond niet, haar niet en de situatie niet, maar die ken jij ook niet in real life.
Laatst gewijzigd door Budkes op 08 dec 2011 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”