Sorry hoor maar dit is wel erg kort door de bocht. Omdat jij jouw hond aan de halti heb gehad kunnen nu ineens alle gemuilkorde honden een halti omRenee1966 schreef: Zucht.
Hoe vaak denk je dat ik loslopende honden om mijn ge-haltiede teef heengehad heb.
Dankzij die halti is er NUL schade geweest doordat ik perfect controle hield over het kakement van mijn hond.
Tuurlijk moeten zij hun hond bij zich houden, maar ja dat doet men nu eenmaal niet altijd.
edit: over fatsoen gesproken
Jij moet het fatsoen hebben dat je er voor zorgt dat jouw honden niet kunnen bijten, als je weet dat ze dat doen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)
Moderator: moderatorteam
-
chrico
- Zeer actief
Re: Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nee maar ik ga mijn hond daarvoor niet muilkorven... je hoort je hond onder controle te hebben anders moet je hem vasthouden... mijn honden gaan niet los voor ze prima luisteren, doen ze dat niet gaan ze net zo hard weer vast...Nanna schreef:Kleine hondjes mogen niet blaffen tegen grote, maar grote mogen wel kleine hondjes pakken als dat zo uitkomt. Want dan had je hem maar vast moeten houdenmaula schreef: jij hoort jou hondje aangelijnd te houden en mag alleen los lopen op de daarvoor aangewezen plekken binnen je gemeente... als ik met mijn aangelijnde teef jou los lopende hondje tegen kom, en jij je hondje niet bij je roep zodra jij een aangelijnde hond ziet komen naderen,dan moet je niet janken als een aangelijnde hond lelijk doet tegen jou los lopende hondje......![]()
Ik ben het met je eens dat honden in aanlijngebied ook idd vast moeten, maar je weet net zo goed als ik dat veel mensen zich daar niet aan houden. Wat nou als een klein, nog ongehoorzaam retrieverpupje op jouw hond komt afgekronkelt om es leuk te spelen. Moet ie dan maar dood?
Nou zullen ze hier niet direct een hond afmaken maar ik heb er een pesthekel aan dat ik lastig wordt gevallen door andermans honden en daardoor mijn hond moet ophangen of weet ik veel wat dan ook...
Overigens loop ik altijd in losloopgebieden en heb maar heel sporadisch las van dergelijke dingen... als je wil kun je het prima ontlopen... maar ik vraag me soms ook af wat mensen soms denken als ze hun hond maar losgooien en aanmoedigen naar een aangelijnde hond toe te gaan

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
maula
- Actief
- Contacteer:
Renee1966 schreef:Zucht.maula schreef:
als jij je los lopende hondje terug roep zodra je bijvoorbeeld mij tegenkom met mijn aangelijnde hond(en), heb ik er geen moeite mee... ben je er zo 1 die je hond maar laat lopen en ook naar aangelijnde honden laat gaan, dan zal je in het geval van mijn hond(en) wel de doodstraf voor je hondje kunnen tekenen...dat zal ik je maar eerlijk zeggen.... mijn hond(en) lopen niet voor niks kort aangelijnd en ik vind dat je als honden eigenaar het fantsoen in je flikker moet hebben om je los lopende hond bij je te roepen waneer je een aangelijnde hond tegen komt, en je hond dus niet zomaar naar aangelijnde honden moet laten gaan...
Hoe vaak denk je dat ik loslopende honden om mijn ge-haltiede teef heengehad heb.
Dankzij die halti is er NUL schade geweest doordat ik perfect controle hield over het kakement van mijn hond.
Tuurlijk moeten zij hun hond bij zich houden, maar ja dat doet men nu eenmaal niet altijd.
Jij moet het fatsoen hebben dat je er voor zorgt dat jouw honden niet kunnen bijten, als je weet dat ze dat doen.
mijn honden dragen tuigen en zodra er toch een los lopende hond komt , verander ik de mijne in "handtasjes", verzoek de baasje van de los lopende hond vriendelijk zijn vriendje bij zich te roepen, hopelijk tref ik een verstandige baas die dat begrijp en is het met 10 seconden opgelost, soms tref ik eigenwijze baasjes, dan loop ik met mijn "handtasjes" maar door in de hoop dat los lopende hond zijn eigen baasje weer volgd, en zet ze pas weer aan de grond waneer er geen los lopende hond meer is... braaf van mij hej...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hier krijgen ze nooit een halti om, ik wil sporten met mn hond en ik wil dus geen nekproblemen.Renee1966 schreef:Als jouw hond snel genegen is om te bijten, vind ik een halti het minste wat je hem om kan doen.Anne Panne schreef:ja daaag ga toch niet mijn hond muilkorven omdat er misschien een hond aan komt rennen op een stuk waar dat niet mag? ben der gek zeg!
Daar krijgt-ie toch niks van?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
mooi makkelijk praten, mijn hond verzet geen stap zonder zijn voetbal... dat heb ik ze allemaal vanaf pup af aan aangeleerd zodat ze niets van de grond eten en niet snel een andere hond kunnen bijten... want waar wat in zit kan niets anders in...Frenk schreef:Als mijn hond een grijper zou zijn, dan kreeg 'ie inderdaad mooi een halti (of snuitje of muilkorf) om.Renee1966 schreef:Als jouw hond snel genegen is om te bijten, vind ik een halti het minste wat je hem om kan doen.Anne Panne schreef:ja daaag ga toch niet mijn hond muilkorven omdat er misschien een hond aan komt rennen op een stuk waar dat niet mag? ben der gek zeg!

- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ohw, maar zo bedoel ik het niet hoor.chrico schreef:Sorry hoor maar dit is wel erg kort door de bocht. Omdat jij jouw hond aan de halti heb gehad kunnen nu ineens alle gemuilkorde honden een halti omRenee1966 schreef: Zucht.
Jij moet het fatsoen hebben dat je er voor zorgt dat jouw honden niet kunnen bijten, als je weet dat ze dat doen.je lijkt de dierenwinkel wel. Nee hoor mevrouw, u kunt rustig de halti nemen, heeft dezelfde werking als een muilkorf
en j ahoor, de klant ging weg met een halti. Ik vroeg het meisje van de winkel, kan ik bij jou de schade verhalen als ik die mevrouw tegenkom met haar hond aan een halti?
Wat ik wil zeggen is, mijn hond viel uit naar andere honden en kleine kinderen in bepaalde situaties.
Met de halti erop kon IK dat prima handelen.
Diegenen waar ik op reageerde hebben NIETS aan de hond hangen, een halti vind ik (uit wat ik ervaren heb) het minste wat je kunt doen, om meer controle te krijgen.
Als een muilkorf nodig is, moet er een muilkorf op, geen halti.
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
aanlijnen is het minste wat je kan doen om je hond heel te houden..

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- Renee1966
- Zeer actief
maula schreef:Renee1966 schreef:Zucht.maula schreef:
als jij je los lopende hondje terug roep zodra je bijvoorbeeld mij tegenkom met mijn aangelijnde hond(en), heb ik er geen moeite mee... ben je er zo 1 die je hond maar laat lopen en ook naar aangelijnde honden laat gaan, dan zal je in het geval van mijn hond(en) wel de doodstraf voor je hondje kunnen tekenen...dat zal ik je maar eerlijk zeggen.... mijn hond(en) lopen niet voor niks kort aangelijnd en ik vind dat je als honden eigenaar het fantsoen in je flikker moet hebben om je los lopende hond bij je te roepen waneer je een aangelijnde hond tegen komt, en je hond dus niet zomaar naar aangelijnde honden moet laten gaan...
mijn honden dragen tuigen en zodra er toch een los lopende hond komt , verander ik de mijne in "handtasjes", verzoek de baasje van de los lopende hond vriendelijk zijn vriendje bij zich te roepen, hopelijk tref ik een verstandige baas die dat begrijp en is het met 10 seconden opgelost, soms tref ik eigenwijze baasjes, dan loop ik met mijn "handtasjes" maar door in de hoop dat los lopende hond zijn eigen baasje weer volgd, en zet ze pas weer aan de grond waneer er geen los lopende hond meer is... braaf van mij hej...
-
maula
- Actief
- Contacteer:
Renee1966 schreef:Jeeeezus, dat is wel heel dom en irritant zeg van die lui.maula schreef:
als jij eens weet hoe vaak ik met mijn honden onder de arm loop om de loslopende hond van een ander te beschermen![]()
, en als ik de eigenaar vraag de hond bij zich te roepen ik steevast antwoorden krijg als : als jou hond de mijne niet leuk vind dan voelt die dat van zelf...
![]()
dat is ook heel erg irritant, zo ook de opmerkingen : ach is de jouwe zo bang ???
ik doe me best om los lopende honden te ontwijken en inderdaad het gaat niet altijd, maar meestal zie ik de baasje op tijd genoeg om toe teroepen of ze de hond bij zich willen roepen..... veel doen het gewoon niet en dan krijg je van die rare situaties dat ik met honden onder de arm sta en de andere kant maar op loop omdat zo'n eigenaar te beroerd is zijn hond aan te lijnen....

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Moeilijk hè lezen: mijn honden lopen los in een LOSLOOPGEBIED!Anne Panne schreef:ja daaag ga toch niet mijn hond muilkorven omdat er misschien een hond aan komt rennen op een stuk waar dat niet mag? ben der gek zeg!

- Renee1966
- Zeer actief
Nah, ik zeg ook niet dat je er wild aan moet gaan rukken natuurlijk.malinois schreef:hier krijgen ze nooit een halti om, ik wil sporten met mn hond en ik wil dus geen nekproblemen.Renee1966 schreef:Als jouw hond snel genegen is om te bijten, vind ik een halti het minste wat je hem om kan doen.Anne Panne schreef:ja daaag ga toch niet mijn hond muilkorven omdat er misschien een hond aan komt rennen op een stuk waar dat niet mag? ben der gek zeg!
Het ding hangt met de riem slap, indien nodig draai je RUSTIG kop naar je toe en snoet omhoog (geen nekproblemen hier iig)
- Limanade
- Zeer actief
josefientje schreef:Moeilijk hè lezen: mijn honden lopen los in een LOSLOOPGEBIED!Anne Panne schreef:ja daaag ga toch niet mijn hond muilkorven omdat er misschien een hond aan komt rennen op een stuk waar dat niet mag? ben der gek zeg!
ja moeilijk he.. lezen.. voor jou..
want ik reageerde helemaal niet op jou

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tot ze er zelf keihard invliegenRenee1966 schreef:
Nah, ik zeg ook niet dat je er wild aan moet gaan rukken natuurlijk.
Het ding hangt met de riem slap, indien nodig draai je RUSTIG kop naar je toe en snoet omhoog (geen nekproblemen hier iig)

- Renee1966
- Zeer actief
Dat deed die van mijn dus niet.malinois schreef:tot ze er zelf keihard invliegenRenee1966 schreef:
Nah, ik zeg ook niet dat je er wild aan moet gaan rukken natuurlijk.
Die liep gewoon superbraaf naast me, taalde uit zichzelf niet naar ander honden.
Ging vooral om de situaties dat ineens een kind d'r vast zou pakken of loslopende honden die perse aan d'r kont wilden zitten of iets dergelijks.
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Ieder heeft een verantwoordelijkheid voor zijn eigen hond en ik heb het niet over doodbijten.
Laatst gewijzigd door nana op 02 nov 2009 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
-
maula
- Actief
- Contacteer:
Renee1966 schreef:
Ohw, maar zo bedoel ik het niet hoor.
Wat ik wil zeggen is, mijn hond viel uit naar andere honden en kleine kinderen in bepaalde situaties.
Diegenen waar ik op reageerde hebben NIETS aan de hond hangen, een halti vind ik (uit wat ik ervaren heb) het minste wat je kunt doen, om meer controle te krijgen.
als mijn honden uit zou vallen naar kinderen zou ik ze alleen nog maar met de auto naar het hok rijden, daar hun uitjes geven en verder dus weinig tot geen straat contact uit voorzorg, maar ja ik heb een kind in huis dus is zulk gedrag sowieso absoluut niet te accepteren en dan heb ik er toch eigenlijk maar 1 voorzorgsmaatregel voor.....

-
tineke
Ja en dus die eigenaar krijgt zijn trekken thuis met een aan flarden getrokken hondje en dat maakt het voor jou oke.Anne Panne schreef:zoals ik al eerder aangaf hier in dit topic, ik moet lima echt ophangen als er weer zo'n onverlaat zijn hond los heeft lopen..Nanna schreef:Wie heeft het over muilkorven? Je zou ook kunnen zeggen "OK, ik heb een ras gekozen dat bekend staat om zijn hond-hondagressiviteit. Komt er dan dat puppy aan dan laat ik dat niet aan flarden scheuren omdat ie daar niet los mag, maar til ik mijn klapkaak even op"Anne Panne schreef:ja daaag ga toch niet mijn hond muilkorven omdat er misschien een hond aan komt rennen op een stuk waar dat niet mag? ben der gek zeg!En dan is de dartelpup 100x schuldig omdat ie daar niet losmag, maar met jouw actie zou je dan op mij een stúk sympathieker overkomen dan met een stalen smoel je hond zijn gang maar te laten gaan "want je staat in je recht"
tuurlijk probeer ik een gevecht te voorkomen.. dat doe ik door of lima op te tillen (wat erg lastig is als er zo'n keffer om je heen spring't) of lima half ophangend vragen aan de eigenaar of die aub zijn hond wil aanlijnen
doet ie dat niet, en raakt het wel uit op een gevecht doordat ik bv lima niet optijd kan optillen, ja sorry.. maar dan voel ik me heel lullig tegenover dat hondje, maar niet tegenover de eigenaar daarvan
Ik ben van mening dat ls je een hond hebt die daadwerkelijk voor de kill gaat je alles in het werk moet stellen omdat te voorkomen ,desnoods middels een muilkorf.
Soweieso is er met je appel wat mis mi als jouw eigen hond een ander kan doodbijten terwijl je hem aan de lijn hebt lijkt mij.
Orson is ook weleens in zijn kuiten gebeten ,door een beagle en door een maltezer ,en hoe vervelend ik dat ook voor hem vond ,en hoe achterlijk ik die baasjes ook vond ,ik heb het nooit opgevat al een motief om hem dan maar ook te laten bijten.
En ja dat deed ik om de honden te sparen niet de baasjes natuurlijk ,maar om mijn gelijk of recht hoeft ene hond niet aan gort gebeten te worden hoor,ongelukken daargelaten natuurlijk.
- Limanade
- Zeer actief
tineke schreef: Ja en dus die eigenaar krijgt zijn trekken thuis met een aan flarden getrokken hondje en dat maakt het voor jou oke.
Ik ben van mening dat ls je een hond hebt die daadwerkelijk voor de kill gaat je alles in het werk moet stellen omdat te voorkomen ,desnoods middels een muilkorf.
Soweieso is er met je appel wat mis mi als jouw eigen hond een ander kan doodbijten terwijl je hem aan de lijn hebt lijkt mij.
Orson is ook weleens in zijn kuiten gebeten ,door een beagle en door een maltezer ,en hoe vervelend ik dat ook voor hem vond ,en hoe achterlijk ik die baasjes ook vond ,ik heb het nooit opgevat al een motief om hem dan maar ook te laten bijten.
En ja dat deed ik om de honden te sparen niet de baasjes natuurlijk ,maar om mijn gelijk of recht hoeft ene hond niet aan gort gebeten te worden hoor,ongelukken daargelaten natuurlijk.
tuurlijk maakt dat het niet oke.. maar ik heb er wel alles aan gedaan om het te voorkomen en ik verrek mijn hond een muilkorf om te doen door de onverantwoordelijkheden van andere honden eigenaren
daar pas ik voor..
iedereen moet er voor zorgen dat alles soepel verloopt.. maar waarom moeten wij als honden eigenaar onze hond een muilkorf omdoen terwijl diegene die hun hond los heeft lopen waar het niet mag, helemaal niks hoeft te doen om een gevecht te voorkomen??

- Renee1966
- Zeer actief
Nou het ging wel goed hoor op straat.maula schreef:Renee1966 schreef:
Ohw, maar zo bedoel ik het niet hoor.
als mijn honden uit zou vallen naar kinderen zou ik ze alleen nog maar met de auto naar het hok rijden, daar hun uitjes geven en verder dus weinig tot geen straat contact uit voorzorg, maar ja ik heb een kind in huis dus is zulk gedrag sowieso absoluut niet te accepteren en dan heb ik er toch eigenlijk maar 1 voorzorgsmaatregel voor.....
Ik lette heeeeel goed op buiten en het was niet zo dat ze er direct in hing of probeerde ergens op af te gaan.
Ze moesten er niet aankomen, dus dat liet ik niet toe.
Het blauwe:
Ik begrijp wat je bedoelt, toen ik zwanger werd heb ik slapeloze nachten gehad, wat te doen.
Uiteindelijk werd ze ziek en overleed voor het kind er was.....(ergens gelukkig maar
-
estelle
Hera grijpt ook andere honden als ze de kans zou krijgen. Die kans krijgt ze dus niet.
Ik kan mijn hond prima beletten andere honden te bijten zonder allerlei rare dingen om dr kop te moeten hangen.
Ik kan mijn hond prima beletten andere honden te bijten zonder allerlei rare dingen om dr kop te moeten hangen.
-
tineke
Je hoeft van mij geen muilkorf om te doen hoor als je appel maar zo goed is dat je bijtincidenten kunt voorkomen.Anne Panne schreef:tineke schreef: Ja en dus die eigenaar krijgt zijn trekken thuis met een aan flarden getrokken hondje en dat maakt het voor jou oke.
tuurlijk maakt dat het niet oke.. maar ik heb er wel alles aan gedaan om het te voorkomen en ik verrek mijn hond een muilkorf om te doen door de onverantwoordelijkheden van andere honden eigenaren
daar pas ik voor..
iedereen moet er voor zorgen dat alles soepel verloopt.. maar waarom moeten wij als honden eigenaar onze hond een muilkorf omdoen terwijl diegene die hun hond los heeft lopen waar het niet mag, helemaal niks hoeft te doen om een gevecht te voorkomen??
Jouw hond die zonder dat jij het wil een andere hond bijt staat net zo min onder appel als de losloper wmb
- Renee1966
- Zeer actief
Hoe doe je dat dan?estelle schreef:Hera grijpt ook andere honden als ze de kans zou krijgen. Die kans krijgt ze dus niet.
De mijne kon bv nog zo op d'r bal geconcentreerd zijn, maar als ze d'r aanraakten was het toch heel snel HAP-SNAP
- Limanade
- Zeer actief
tot nu toe heb ik altijd nog een gevecht kunnen voorkomen..tineke schreef: Je hoeft van mij geen muilkorf om te doen hoor als je appel maar zo goed is dat je bijtincidenten kunt voorkomen.
Jouw hond die zonder dat jij het wil een andere hond bijt staat net zo min onder appel als de losloper wmb
maar het zou ook wel fijn zijn als de 'loslopende honden eigenaren' ook mee zouden werken

-
tineke
Orson ook ,liep gewoon aan een halsband ,en moest soms gewoon doorlopen als hij werd gestalkt door ene loslopende hond.estelle schreef:Hera grijpt ook andere honden als ze de kans zou krijgen. Die kans krijgt ze dus niet.
Niks geen ophangpraktijken ,gewoon op mij letten en doorlopen ,dan reken ik wel af met de losloper ,en verbaal met de bijbehorende nit wit
-
tineke
Oh dat ben ik volkomen met je eens ,ik heb ook mijn aandeel aan loslopers met Orson te verduren gehad die,om het op zijn zachtst te zeggen ,hoogst irritant warenAnne Panne schreef:tot nu toe heb ik altijd nog een gevecht kunnen voorkomen..tineke schreef: Je hoeft van mij geen muilkorf om te doen hoor als je appel maar zo goed is dat je bijtincidenten kunt voorkomen.
maar het zou ook wel fijn zijn als de 'loslopende honden eigenaren' ook mee zouden werken
Maar het heeft bij nooit ertoe geleid dat ik me geroepen voelde het baasje een lesje te leren door middel van hun hond.
-
estelle
hera gaat niet op andere honden af. Dus daar hoef ik al niet bang voor te zijn.Renee1966 schreef:Hoe doe je dat dan?estelle schreef:Hera grijpt ook andere honden als ze de kans zou krijgen. Die kans krijgt ze dus niet.
De mijne kon bv nog zo op d'r bal geconcentreerd zijn, maar als ze d'r aanraakten was het toch heel snel HAP-SNAP
Er moeten alleen geen vreemde honden bij haar komen want dan gaat ze door het lint.
Hera loopt alleen los op overzichtelijke plekken (die hier gelukkig genoeg zijn), komt er een hond aan gaat ze aan de lijn en moet ze af. Nu heb ik het geluk dat men hier dan ook hun hond aanlijnen en afstand houden.
Komt er toch een hond te dichtbij hera dan gaat ze in de houdgreep. WAt inhoudt dat ik haar kop met beide handen stevig vasthoudt en haar lijf tussen mijn benen zet. Ze vreemde hond kan dan dus irritant genoeg wel aan dr kont snuffen wat hera vreselijk vindt maar hera kan dan gewoon niks en dat is het belangrijkste. Het komt overigens zelden voor omdat men hier gelukkig nog erg veel rekening met elkaar houdt.
Hera is wel de laatste jaren rustiger geworden hierin hoor. Ze heeft ook een tijd gehad dat ik haar echt in de lijn op moest hangen om te voorkomen dat ze kon bijten. Dat is niet leuk maar ook dat gebeurde dan zelden.
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
estelle schreef:hera gaat niet op andere honden af. Dus daar hoef ik al niet bang voor te zijn.Renee1966 schreef:Hoe doe je dat dan?estelle schreef:Hera grijpt ook andere honden als ze de kans zou krijgen. Die kans krijgt ze dus niet.
Er moeten alleen geen vreemde honden bij haar komen want dan gaat ze door het lint.
Hera loopt alleen los op overzichtelijke plekken (die hier gelukkig genoeg zijn), komt er een hond aan gaat ze aan de lijn en moet ze af. Nu heb ik het geluk dat men hier dan ook hun hond aanlijnen en afstand houden.
Komt er toch een hond te dichtbij hera dan gaat ze in de houdgreep. WAt inhoudt dat ik haar kop met beide handen stevig vasthoudt en haar lijf tussen mijn benen zet. Ze vreemde hond kan dan dus irritant genoeg wel aan dr kont snuffen wat hera vreselijk vindt maar hera kan dan gewoon niks en dat is het belangrijkste. Het komt overigens zelden voor omdat men hier gelukkig nog erg veel rekening met elkaar houdt.
Hera is wel de laatste jaren rustiger geworden hierin hoor. Ze heeft ook een tijd gehad dat ik haar echt in de lijn op moest hangen om te voorkomen dat ze kon bijten. Dat is niet leuk maar ook dat gebeurde dan zelden.
Dit is toch ook super rottig voor jou hond en het helpt niet om haar aan andere honden telaten wennen dus als je eenmaal begint aan halti bij loslopende honden is er bij geen weg meer terug voor jou hond die wordt steeeds feller. Hoe heb je dat gedaan?
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
-
estelle
Ik snap je vraag denk ik nniet hoor.nana schreef:
Dit is toch ook super rottig voor jou hond en het helpt niet om haar aan andere honden telaten wennen dus als je eenmaal begint aan halti bij loslopende honden is er bij geen weg meer terug voor jou hond die wordt steeeds feller. Hoe heb je dat gedaan?
Nee Hera went niet meer aan andere honden en dat hoeft ook niet. Ik kom hier zelden mensen tegen die hun honden maar laten gaan dus die ene keer dat ze even in de houdgrep moet is dan jammer. Hera is dat bij het uit de houdgreep gaan alweer vergeten hoor en rent weer vrolijk verder.
Met een muilkorf of een halti zou ik haar veel ongelukkiger maken.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Mal, ik heb het over een fictieve hond. En jij weet net zo goed als ik dat een bal die bwvs als muilkorf fungeert net zo acceptabel is. Als je maar zorgt dat die hond niet kan grijpenmalinois schreef:mooi makkelijk praten, mijn hond verzet geen stap zonder zijn voetbal... dat heb ik ze allemaal vanaf pup af aan aangeleerd zodat ze niets van de grond eten en niet snel een andere hond kunnen bijten... want waar wat in zit kan niets anders in...

-
pepim
- Zeer actief
Nou idd over een punthoofd gesproken! Potver je zit in een auto en hondje op schoot maar dan nog lok je dingen uit ... het is wel goed. Wie gaat er overigens ook scenario's schrijven?Frenk schreef:Zo is het niet gegaan en ik begin er een beetje een punthoofd van te krijgen dat er zo gezocht wordt naar wat Bartje en zijn baasjes wel niet fout kunnen hebben gedaan om de gestoorde actie van die zgn waakhond goed te praten.christo schreef:Maar als er commotie is geweest op het terrein, van dusdanige aard dat de staff over het hek is komen zetten, en het vrouwtje van de teckel is uit voorzorg snel in de auto gaan zitten, maar kennelijk niet snel genoeg, wordt het verhaal in mijn ogen anders. En dan vind ik het om te beginnen al kwalijk dat het dit uit de eerste versie van het verhaal dat hier op een openbaar forum is neergegooid is weggelaten.
*zucht maar weer eens*