Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tt in nek of op keel plaatsen ?

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Inge schreef:
qyan schreef:
zepenko schreef:
estelle schreef: En ik ken dus heel veel africhters die geen ene reet uitvoeren met hun hond behalve het trainen....zelfs tijdens het trainen zijn ze te beroerd om hun hond fatsoenlijk uit te laten.
Maar ik had al weleens eerder begrepen dat dit soort dingen alleen maar in het Noorden voorkomt.....schijnbaar.... :roll:
Nee, hoor. Hier in het zuiden hetzelfde. Dus alleen in het midden zal het wel anders zijn. :mrgreen:
Goh, wat vreemd, in het zuid-wetsen toch ook echt niet hoor :roll:
Dus alleen in het midden en het zuid-westen van het land gaan africhters anders met hun honden om.....laat ik dan maar niet beginnen aan een verhuizing buiten de randstad, wordt ik straks ook zo :N: :mrgreen:
In het Zuid-Oosten ook niet :mrgreen:
Of alleen bij jouw club niet?
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

zepenko schreef:
malinois schreef:
zepenko schreef:

Het africhten van je hond heeft echt niks te maken met het wel of niet dominant zijn van jou over je hond. Ik ken mensen die IPO lopen, waarvan de hond keurig alle kunstjes uitvoert. Maar thuis hebben ze geen zak te vertellen over hun hond. Als ze als eerste door de deur willen, missen ze spontaan een stuk broek en evt. een stuk been. Ze hebben zelfs zo'n aanhangertje nodig om hun hond naar huis te krijgen, want als hij in de auto mee zou rijden, zou hij het afdwingen om zelf achter het stuur te kruipen. E.e.a. trouwens idem met GG.
Het africhten van je hond heeft alleen maar te maken met het aanleren van kunstjes (heb ik dit niet al eens eerder getikt...?). En daar heb je dus echt geen correcties voor nodig.
en we waren het er ook al over uit dat het geen kunstjes waren alleen jij bleef nog in die waan... :roll:
Thuis hoeven ze inderdaad niet strak aan de voet te lopen, ze mogen lekker als eerste door de deur, mogen op de bank en ik heb al m'n broeken nog heel hoor.
Mijn honden zitten niet in een aanhanger, dat vind ik persoonlijk niet veilig. De mijne zitten wel in hondenkennels omdat het los in de auto rondvliegende projectielen zijn bij een aanrijding. Ik vervoer ze liever veilig dus voor hun eigen veiligheid! En mijn hond kun je zo naast je op de voorstoel zetten hoor... hij vind het geweldig! Maar ik vind het levensgevaarlijk :pffff:
Ondanks wat jij of jullie zeggen, blijven het kunstjes. Hoe wil je het anders noemen.

Of wil je zeggen dat je hond gaat zitten om jou te plezieren. Of dat hij lost omdat ie werken voor zijn baas zo leuk vind.
Het zijn ook kunstjes, maar dat wil niet zeggen dat ze het niet leuk vinden om te doen :wink:
Nee, de hond gaat zitten om zichzelf te plezieren, er staat namelijk een beloning tegenover, evenals het lossen en bijten.
De beloning voor het lossen is namelijk dat hij weer mag bijten en het bijten is een beloning op zich.
Werken voor zijn baas......nee, ze doen iets samen met de baas, het is namelijk een wisselwerking.
Je hond africhten zonder een goede band en een goede verstandhouding tussen baas en hond is namelijk onmogelijk.
Ze vinden het dus niet leuk om voor de baas te doen, maar samen met! En de beloningen werken daar aan mee.
Ja, ze krijgen af en toe een correctie, maar de eloning die ertegenover staat is toch zeker groter.
En wat jij er ook van denkt, je ziet echt wel of een hond er plezier in heeft!
Als ze er geen plezier in hebben, waarom is qyan dan toch zo verschrikkelijk blij als ik het terrein van de club op rijd??? (oh ja, dat is natuurlijk omdat hij verder ene hele dag in ene kennel ligt te rotten en verder niets met hem wordt gedaan, stom van me, hoe kan ik dat nou vergeten :roll: oh ja en hij mag natuurlijk zijn kennel uit, een kennel die niet bestaat, maar dat is de opvatting over de africhting blijkbaar)
Overigens, voor dat we dat gezanik weer krijgen, nee ik train niet met prikkers en TT's,
ik train het apel met de clicker :N: :N: :N:
Maar in het pakwerk zie ik mij toch echt niet op de clickermethode werken hoor
Het zou misschien heel goed kunnen werken, maar ik denk dat er op dat gebied nog te weinig kennis en ervaring is met de clcickermethode.
Overigens, zit er in E-L wel een DVIN vereniging die werkt met clcker in zowel apel als manwerk, maar er wordt toch ook gebruik gemaakt van TT's, prikkers en slipkettingen.
qyan

malinois schreef:
qyan schreef:
visaton schreef:
zepenko schreef: Of wil je zeggen dat je hond gaat zitten om jou te plezieren. Of dat hij lost omdat ie werken voor zijn baas zo leuk vind.
Ja..zonder meer..Deze honden hebben plezier in het werk…Als ik ongeacht wat voor dag of tijdstip m’n jerrycan vul met water beginnen mijn honden te mieteren, omdat ze weten wat we gaan doen..En daar hebben ze plezier in.
Nee nee, je snapt het niet :pffff:
dat mieteren en druk doen, doen ze niet omdat ze weten dat zo mogen gaan werken, maar juist omdat ze het eigenlijk helemaal niet willen.
Wij vatten dat helemaal verkeerd op van onze honden :denken: :mrgreen:
denk het ook, hier ook van die typjes die er 'niks aan vinden' :mrgreen:
Nou, stop er dan eens mee :pffff:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

zepenko schreef:En ik bedoelde te zeggen dat een hond alleen iets doet als het hem iets oplevert.
ja en dat is in ons geval de mouw! dat lijkt me logisch he! :roll:
En daarom wil hij hem soms ook niet meer afgeven en komt hij liever jou tegemoet dan z'n buit afgeven.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
qyan

Inge schreef:
qyan schreef:
zepenko schreef:
estelle schreef: En ik ken dus heel veel africhters die geen ene reet uitvoeren met hun hond behalve het trainen....zelfs tijdens het trainen zijn ze te beroerd om hun hond fatsoenlijk uit te laten.
Maar ik had al weleens eerder begrepen dat dit soort dingen alleen maar in het Noorden voorkomt.....schijnbaar.... :roll:
Nee, hoor. Hier in het zuiden hetzelfde. Dus alleen in het midden zal het wel anders zijn. :mrgreen:
Goh, wat vreemd, in het zuid-wetsen toch ook echt niet hoor :roll:
Dus alleen in het midden en het zuid-westen van het land gaan africhters anders met hun honden om.....laat ik dan maar niet beginnen aan een verhuizing buiten de randstad, wordt ik straks ook zo :N: :mrgreen:
In het Zuid-Oosten ook niet :mrgreen:
Kijk, dat biedt al meer verhuis mogelijkheden :mrgreen:
Ik kan dus naast het zuid-westen ook nog naar het midden van het land en als het echt moet naar het zuid-oosten :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

zepenko schreef:Of alleen bij jouw club niet?
op hoeveel africhtingsvereningen ben jij geweest als ik vragen mag en dan niet aan een hekje staan kijken maar daadwerkelijk interesse tonen en vragen stellen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

zepenko schreef:
Of alleen bij jouw club niet?
Bij de clubs waar ik regelmatig kom niet :denken:
Dat zijn er 3, 2 IPO-clubs en 1 KNPV-club.
Bij de clubs waar ik daarnaast af en toe kom heb ik ook niet die indruk in ieder geval
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

malinois schreef:
zepenko schreef:En ik bedoelde te zeggen dat een hond alleen iets doet als het hem iets oplevert.
ja en dat is in ons geval de mouw! dat lijkt me logisch he! :roll:
En daarom wil hij hem soms ook niet meer afgeven en komt hij liever jou tegemoet dan z'n buit afgeven.
Prima. Daar leert hij geweldig van bijten en krijg je er snelheid en enthousiasme in. Maar ik kan me ook voorstellen dat het afgeven van de buit zo alleen maar moeilijker zal worden. Ga je dan corrigeren voor het niet afgeven van de buit, of het niet lossen?
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

starfleet schreef:
visaton schreef:Heeft nix met te veel moeite te maken, jou manier werkt niet, dat is ondertussen al wel bewezen…gezien het mislukte experiment ( de resultaten waren erg mager, dus draai je de geldkraan dicht) met de klicker.Maar ja, die hadden jou kennis niet natuurlijk
Die manier werkt heus wel, maar past niet bij het image en de "sport". Vrolijk belonen met een hoge stem, dat is al te lastig en voor watjes.

Anne
Volgens mij kan jij er weinig over zeggen. Zowel dan kom je wel met serieuze opmerking over de leertheorie
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

qyan schreef:
visaton schreef:
zepenko schreef: Of wil je zeggen dat je hond gaat zitten om jou te plezieren. Of dat hij lost omdat ie werken voor zijn baas zo leuk vind.
Ja..zonder meer..Deze honden hebben plezier in het werk…Als ik ongeacht wat voor dag of tijdstip m’n jerrycan vul met water beginnen mijn honden te mieteren, omdat ze weten wat we gaan doen..En daar hebben ze plezier in.
dat mieteren en druk doen, doen ze niet omdat ze weten dat zo mogen gaan werken, maar juist omdat ze het eigenlijk helemaal niet willen.
Oh is dat het. Dus dan kan ik ze beter binnen houden en 3 keer per dag 15 minuten uitlaten. Dat doe ik verkeerd daar worden ze wel rustig van

Afbeelding
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder

Ongelezen bericht door visaton »

malinois schreef:
zepenko schreef:Of alleen bij jouw club niet?
op hoeveel africhtingsvereningen ben jij geweest als ik vragen mag en dan niet aan een hekje staan kijken maar daadwerkelijk interesse tonen en vragen stellen?
Ik weet niet hoe dat in de IPO gaat, maar wij (KNPV) trainen zeer regelmatig bij andere verenigingen.Behalve dat het goed is voor de hond, is het ook leerzaam.Problemen die je met je hond ondervind bespreek je daar…En daar leer je inderdaad van.
zepenko schreef:Prima. Daar leert hij geweldig van bijten en krijg je er snelheid en enthousiasme in. Maar ik kan me ook voorstellen dat het afgeven van de buit zo alleen maar moeilijker zal worden. Ga je dan corrigeren voor het niet afgeven van de buit, of het niet lossen?
Als de hond de oefening kent, hij weet dat los los is, ja…Corrigeren en eventueel straffen. Hoewel veel honden geen moeite hebben met bijten moet je toch trainen om een goede vaste volle beet te krijgen en dat wil dan niet zeggen dat het lossen er bij in moet schieten
Ca Cajuina schreef:
qyan schreef:
visaton schreef:
Oh is dat het. Dus dan kan ik ze beter binnen houden en 3 keer per dag 15 minuten uitlaten. Dat doe ik verkeerd daar worden ze wel rustig van
Ja, je kent dat type hond wel…Zwaar overgewicht, behoeften moeten ze in de tuin doen of op een krant in het balkon.Maar…ze mogen heel de dag lekker rotten op een heel luxe hondenbed..Heel rustig zijn dat soort honden
Afbeelding

Ervaring is de naam die we geven aan de optelsom van onze fouten.
qyan

Ca Cajuina schreef:
qyan schreef:
visaton schreef:
Ja, kijk, jij snapt het al :mrgreen:
Ik zou het inderdaad maar doen, waar je nu mee bezig bent is hartstikke zielig natuurlijk :roll: :smile:
Ca Cajuina
Zeer actief

qyan schreef:
Ca Cajuina schreef:
qyan schreef:
visaton schreef: Ja..zonder meer..Deze honden hebben plezier in het werk…Als ik ongeacht wat voor dag of tijdstip m’n jerrycan vul met water beginnen mijn honden te mieteren, omdat ze weten wat we gaan doen..En daar hebben ze plezier in.
Ik zou het inderdaad maar doen, waar je nu mee bezig bent is hartstikke zielig natuurlijk :roll: :smile:
Mooi, dat scheelt mij een hoop geld dan!!! En die station hoef ik dan ook niet meer te kopen. Want weg met de hond hoeft ook niet meer. Weet je wat ik ga daar voor in de plaats lekker op vakantie :wink:
Laatst gewijzigd door Ca Cajuina op 05 aug 2005 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Inge schreef: Leren lossen gebeurt al bij pups, hoe vroeger moet je beginnen? :wink:
Met 8 weken, in ieder geval voor de tiende week liefst.

Anne
starfleet
Erelid

Ca Cajuina schreef:
Volgens mij kan jij er weinig over zeggen. Zowel dan kom je wel met serieuze opmerking over de leertheorie
Zodra jij met een open geest je verdiept in een andere manier van trainen.

Anne
visaton
Actief

Ca Cajuina schreef:
qyan schreef:
Ca Cajuina schreef:
qyan schreef: Nee nee, je snapt het niet :pffff:
Mooi, dat scheelt mij een hoop geld dan!!! En die station hoef ik dan ook niet meer te kopen. Want weg met de hond hoeft ook niet meer. Weet je wat ik ga daar voor in de plaats lekker op vakantie :wink:
Goed gezien..Ik kan die dure Caddy opruimen, houdt ontzettend veel tijd over, nooit meer als een mafkees door de stromende regen door het bos ploeteren en bijkomend pluspuntje..geen blessures meer met het pakwerk (heb een week of 5 terug m’n ribben gekneusd :ugh: )
starfleet schreef:
Ca Cajuina schreef:

Anne
Ach..iedere africhter is geïnteresseerd in de mening en ervaringen van de andere africhter.Maar aan geneuzel en open geesten hebben we niets
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

visaton schreef:Ik weet niet hoe dat in de IPO gaat, maar wij (KNPV) trainen zeer regelmatig bij andere verenigingen.Behalve dat het goed is voor de hond, is het ook leerzaam.Problemen die je met je hond ondervind bespreek je daar…En daar leer je inderdaad van.
hetzelfde denk ik :mrgreen: Want ook wij gaan regelmatig uittrainen bij andere verenigingen andere velden, andere honden en wat je zegt, je leert nog elke keer!
Maar toen ik begon ben ik ook bij div. verenigingen geweest, kijken hoe of wat en vragen. Niet aan een hekje staan en denken och wat zielig ze krijgen een stokslag. Maar vragen hoe wat waar en waarom.
Vandaar m'n vraag aan Zepenko hij zegt zoveel verengingen te kennen in het zuiden die op die manier trainden.
visaton schreef:Als de hond de oefening kent, hij weet dat los los is, ja…Corrigeren en eventueel straffen. Hoewel veel honden geen moeite hebben met bijten moet je toch trainen om een goede vaste volle beet te krijgen en dat wil dan niet zeggen dat het lossen er bij in moet schieten
precies, en als hij mij tegemoet komt dan zal hij daar echt de volgende keer nog wel even over nadenken of hij het weer zal proberen!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:Ja, kijk, jij snapt het al :mrgreen:
en jij wil nog wel je hond bij mij in de auto doen?! :pffff: dierenbeul!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Ca Cajuina schreef:

Anne
Nogmaals m'n vraag hoe zou jij dat oplossen (zie een aantal pagina's terug!) en de vraag voor Zepenko ook voor jou: bij hoeveel africhtingsverenigingen ben jij wezen kijken (ook niet bij het hekje, dus echt vragen hoe wat waarom etc.) en heb je je laten informeren?
Afbeelding
starfleet
Erelid

malinois schreef:
Nogmaals m'n vraag hoe zou jij dat oplossen (zie een aantal pagina's terug!) en de vraag voor Zepenko ook voor jou: bij hoeveel africhtingsverenigingen ben jij wezen kijken (ook niet bij het hekje, dus echt vragen hoe wat waarom etc.) en heb je je laten informeren?
http://www.bouvierforum.nl/archive/index.php/t-124.html

Hier staat wel aardig wat ik ervan vind.

Anne
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

malinois schreef:
zepenko schreef:
ik ken genoeg africhters in het zuiden die veel met hun honden doen buiten de sport om :roll: In het noorden ken ik als ik zo even snel denk niemand helaas.
Dan ken je er nu eentje..... :mrgreen:
visaton
Actief

starfleet schreef:
malinois schreef:

Anne
Het is geen antwoord op wat je gevraagd is.Schijnbaar heb je geen eigen mening wat deze discussie aangaat en moet jij je antwoorden van het internet af halen omdat je eigenlijk geen idee hebt waar het nu over gaat.
Wat jij kan, kan iedereen.Jij zoekt een negatief artikel over de TT, ik een positief.Hieronder heb ik een stukje gekopieerd en hier http://home.concepts.nl/~kynetho/6_COMMUNICATIE.htm heb je de link waar heel het artikel is te vinden.Het is nog al veel en ik heb ff niet zoveel tijd, maar ik denk dat het een helder en duidelijk verhaal is waar goede informatie uit te halen is.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het gebruik van elektronische hulpmiddelen en de weerstand hiertegen

Voor velen is het gebruik van hulpmiddelen die een hond een pijnprikkel toedienen een taboe. Voor sommige begint dit taboe al bij het gebruik van een prikhalsband of zelfs nog eerder, bij andere bij het gebruik van stroom doserende hulpmiddelen. Echter zal iedereen die de kennis en het inzicht heeft in de ontstane problematiek bij sterk in karakter doorgegroeide honden tot de conclusie komen dat gebruik van elektronische dressuurbanden (Teletak/Innotek/Dogtra etc) of het gebruik van een zogenaamde stroommouw, de trainingen met deze honden juist humaan zullen houden. In plaats van noodzakelijke steeds ruwer en harder wordende correcties waar de hond steeds verder doorheen groeit, kunnen met elektronische hulpmiddelen perfect gedoseerd korte (een fractie van een seconde = een impuls) correcties toegediend worden en wel tevens met een perfecte timing, onafhankelijk van de afstand die men tot de hond heeft. De winst voor het humane zit hem vooral in het feit dat men harde corrigerende maatregelen zelfs voor kan blijven, indien men bij de opbouw al gebruik gaat maken van een elektronische dressuurband bij van dit type jonge hond.
:smile2: Op een seminar van Bart Bellon over het gebruik van elektronische dressuurbanden, waar de weerstand tegen deze banden te spraken kwam, heb ik de volgende test gezien.Men deed een aantal personen een elektrische dressuurband om de pols en zei dat deze afgesteld stond op het laagste stroomniveau, terwijl in werkelijkheid het apparaat uit stond. Men liet voorkomen dat het apparaat kort geactiveerd werd door een snelle druk op de knop. Menig persoon die de schrik/angst voor de elektrische dressuurband "tussen de oren" had beweerde toen stroom gevoeld te hebben! Het geeft aan dat de angst voor het onbekende erg groot kan zijn ondanks dat er op dat moment niets is om bang voor te zijn. Er worden dan dus conclusies/gevoelens geuit over een onderwerp, in dit geval de elektrische dressuurband, die niet overeen komen met de werkelijkheid.
Afbeelding

qyan

malinois schreef:
**proest** :smile:
Ja :pffff:
qyan

Ca Cajuina schreef:
qyan schreef:
Ca Cajuina schreef:
qyan schreef: Nee nee, je snapt het niet :pffff:
Precies, jou leven wordt een stuk aangenamer....waar gaat de vakantie naartoe :mrgreen:
qyan

starfleet schreef:
Ca Cajuina schreef:

Anne
Heb jij je al eens verdiept in de africhting dan, echt verdiept?
Verenigingen bezocht, naar trainingen gekeken, etc, etc, etc
Niet iedere africhter werkt op dezelfde manier en in iedere tak van sport blijven excessen hangen helaas en helaas zijn dat ook de dingen die herinnerd worden.
En is het misschien al eens in jullie opgekomen dat africhters reageren zoals ze hier doen, omdat ze zich constant moeten verdedigen, worden aangezien als mishandelende mongolen en weet ik het wat nog meer.
Misschien als er meer respect over en weer zou zijn, dat men ook meer wil leren van elkaar!!!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
malinois schreef:

Anne
ik lees alleen een heel (onjuist) verhaal over stroombanden en andere onzin als martelwerktuigen etc., ik vroeg hoe jij zoiets zou oplossen :denken:
Als ik zulke dingen al lees weet ik wel hoe zo'n verhaal al verder gaat met alleen maar vooroordelen dus na een aantal regeltjes ken je het hele verhaal.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
malinois schreef:
zepenko schreef:
ik ken genoeg africhters in het zuiden die veel met hun honden doen buiten de sport om :roll: In het noorden ken ik als ik zo even snel denk niemand helaas.
Dan ken je er nu eentje..... :mrgreen:
:cheer: :cheer: jippieeeeee! :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:
malinois schreef:
:sst: :smile: :smile:
Afbeelding
qyan

starfleet schreef:
malinois schreef:

Anne
Dit is wat je ervan vindt, prima, jou mening.
Maar africhting is meer als TT's en prikbanden, etc, etc, etc
Als dit jou enige bron van informatie is en waarom je de africhtingssport eigenlijk niets vind (meen ik me te herinneren van een ander forum) dan raad ik je toch eens aan, om bij een goede vereniging te gaan kijken en dan pas een mening te vormen.
Vraag dan vooral naar de lastige gevallen die hier als voorbeeld worden genoemd (even erbuiten gelaten wat daar de oorzaak van is) en probeer jij het dan eens te doen op een positieve manier, ik wens je veel succes!
Als een hond eenmaal heeft leren bijten, zal hij toch moeten leren lossen.
Een half afgerichte hond kan namelijk hele gekke dingen doen, vooral als ze nog niet hebben geleerd dat er meer is dan alleen bijten, daarvan was qyan toendertijd een prachtig voorbeeld!
Die moest stoppen, die had leren bijten, maar hij had nog niet geleerd dat dat alleen in de mouw mocht en van lossen na het bijten had hij helemaal nog nooit gehoord.
Zulke honden kan je niet zomaar even laten stoppen met trainen, kan in sommige gevallen nog eens listig uitpakken en er is dus ook weleens wat gebeurt, waardoor we dus idd weer moesten beginnen en qyan heel snel moesten gaan leren wat wel de bedoeling was en wat absoluut niet!!!
Bij ons op de club wordt niet voor niets gezegd tegen nieuwe mensen....bezint eer ge begint en bedenk goed waar je aan begint
qyan

malinois schreef:
qyan schreef:
malinois schreef:
:sst: :smile: :smile:
:N: :N: :N:
misschien dat we maar gewoon thuis blijven dan :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”