Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kruising Pulipuppies

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Kruising Pulipuppies

Ongelezen bericht door Supernova »

Rebble schreef:Ehm, puur ter info. Wat voor vachtverzorging gaat Kirb nodig hebben? Is dat te doen met puur kammen of wordt dat elke 6 weken naar de trimmer? Nog steeds puur nieuwsgierigheid.
Ik kam haar nooit :tongue: Ik heb haar nu 2 keer gewassen, de eerste keer omdat ze echt afschuwelijk stonk en de tweede keer omdat ze in een behoorlijk vieze sloot was gerend. Ik heb laatst haar haar op dezelfde lengte geknipt omdat ik dat wel netjes vond.
Dat knippen kun je gewoon zelf doen hoor, als het niet helemaal netjes is zie je dat toch niet met dat warrige haar.
Maar je hoeft dus maar weinig vachtverzorging te doen. Heb je het filmpje al gekeken? :mrgreen:
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Ja en mijn man ook, ze is wel enorm schattig. Juist die fluffy vacht vind ik zo leuk. Verwacht je dat die vachtverzorging zo blijft als ze volwassen is, is daar iets zinnigs over te zeggen?

Even voor de duidelijkheid, de kans dat ik mijn man overhaal is klein hè maar áls hij overstag gaat... Ik kan 'm iig info geven :pffff:
Hoe is ze trouwens met katten :engel:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Rebble schreef:Ja en mijn man ook, ze is wel enorm schattig. Juist die fluffy vacht vind ik zo leuk. Verwacht je dat die vachtverzorging zo blijft als ze volwassen is, is daar iets zinnigs over te zeggen?

Even voor de duidelijkheid, de kans dat ik mijn man overhaal is klein hè maar áls hij overstag gaat... Ik kan 'm iig info geven :pffff:
Nee ik denk dat de vachtverzorging hetzelfde blijft, ze zal geen dreads krijgen dus je hoeft niet te gaan scheuren.
En ik weet het hoor :D Gewoon informatie geven vind ik niet erg, misschien dat iemand anders het leest en overstag gaat :engel:
Katten weet ik eerlijk gezegd niet, buiten reageert ze er helemaal niet op. Vanochtend nog een Heule Boze rooie kater en ze zag hem niet eens :smile:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik vind het echt een lekker ding :I:
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Denise. schreef:
Rebble schreef:Ja en mijn man ook, ze is wel enorm schattig. Juist die fluffy vacht vind ik zo leuk. Verwacht je dat die vachtverzorging zo blijft als ze volwassen is, is daar iets zinnigs over te zeggen?

Nee ik denk dat de vachtverzorging hetzelfde blijft, ze zal geen dreads krijgen dus je hoeft niet te gaan scheuren.
En ik weet het hoor :D Gewoon informatie geven vind ik niet erg, misschien dat iemand anders het leest en overstag gaat :engel:
Katten weet ik eerlijk gezegd niet, buiten reageert ze er helemaal niet op. Vanochtend nog een Heule Boze rooie kater en ze zag hem niet eens :smile:
Oh, dan zal dat wel goed gaan. Izzy vreet katten buiten op maar binnen gaat het goed. Dus als ze buiten al niet eens gezien worden dan moet het (met mss wat sturing) best goed komen.
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Rebble schreef:Oh, dan zal dat wel goed gaan. Izzy vreet katten buiten op maar binnen gaat het goed. Dus als ze buiten al niet eens gezien worden dan moet het (met mss wat sturing) best goed komen.
Ja ik denk dat het met de juiste begeleiding ook geen probleem zal zijn. Mijn papegaai vond ze eerst wel heel erg interessant en daar wou ze achter aan rennen. Maar ze had al snel prima door dat dat dus niet mag :klaar:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Pracht hondje die Kirby, vrolijk en vrij :balon:

@Rebble; Ik snap de moeite niet hoor, om je ega over te halen...bij mij in de familie (erfelijk) geven wij altijd honden aan mannen als verrassingscadeautje. :wink: :pffff:
Rebble
Zeer actief

Nou dan zit er maar 1 ding op :19: Denise, hou je haar vast tot vaderdag :mann: :F:
Afbeelding
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Ze is echt leuk, zou mooi staan bij die witte warrekop van me!

Maar ik had bedacht voorlopig geen grotere hond.
Supernova
Zeer actief

Lillith schreef:Pracht hondje die Kirby, vrolijk en vrij :balon:

@Rebble; Ik snap de moeite niet hoor, om je ega over te halen...bij mij in de familie (erfelijk) geven wij altijd honden aan mannen als verrassingscadeautje. :wink: :pffff:
Ze is inderdaad heel erg vrolijk, ik dacht dat Nova vrolijk was maar dat is best een chagrijn vergeleken met Kirby :tongue:
Kirby wil ook altijd met je knuffelen :love: Het liefst de hele dag door, zit je rustig op de bank en dan springt ze zo op schoot.
Het allerliefst wordt ze als een baby vast gehouden :piew: Ze ontspant dan ook helemaal en dan is het net een lappenpop.
Ze is ook goed trainbaar, toen ze hier net was trok ze best aan de lijn en nu loopt ze keurig mee.
Rebble schreef:Nou dan zit er maar 1 ding op :19: Denise, hou je haar vast tot vaderdag :mann: :F:
Geen probleem :cheer:
Supernova
Zeer actief

xAmberx schreef:Ze is echt leuk, zou mooi staan bij die witte warrekop van me!

Maar ik had bedacht voorlopig geen grotere hond.
Kirby is echt niet groot hoor, net iets hoger dan mijn dwergpoedel :tongue:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Zoals beloofd Charlies laatste zwemfoto's.

Bij de paddenpoel, zijn favoriete plekje
Afbeelding

Zo, even een stok halen
Afbeelding

Lekker uitschudden
Afbeelding

En zo is hij het liefst... nat!
Afbeelding

Ik vind het echt een kanppe jongen geworden :love:
Afbeelding

Morgen gaat hij dan echt weg...
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Agos. Dat zal even slikken worden voor jullie :roos: Veel geluk Charlie :ok:
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Slikken zal wel even aan de orde zijn, ja :wink: , maar hij krijgt echt een leuk thuis. En hij komt het weekend van de 20e alweer logeren, omdat zijn baasjes dan al een weekend weg gepland hadden staan en hem niet naar (voor Charlie) vreemden willen doen. Heel fijn dat zij daar zo over nadenken :ok:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Flevo Bordertje schreef:Slikken zal wel even aan de orde zijn, ja :wink: , maar hij krijgt echt een leuk thuis. En hij komt het weekend van de 20e alweer logeren, omdat zijn baasjes dan al een weekend weg gepland hadden staan en hem niet naar (voor Charlie) vreemden willen doen. Heel fijn dat zij daar zo over nadenken :ok:
Nou het afscheid zal best even zwaar zijn ,ondanks dat hij naar een gouden mandje gaat :wink:
Heel veel sterkte morgen voor jullie Anne :ok:
Flevo Bordertje
Zeer actief

Bedank, Tineke :ok: We gaan hem feestelijk uitzwaaien en als we hem de 20e nog even hier hebben, laten we jullie weten hoe het met hem is :lol1:
Supernova
Zeer actief

Dag Charlie! Heel veel plezier bij je nieuwe baasjes :D
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Fijn Anne :wink: jullie hebben hem een superstart gegeven. Hulde daarvoor :ok:
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief

alm@ schreef:Fijn Anne :wink: jullie hebben hem een superstart gegeven. Hulde daarvoor :ok:
*bloos* Dank je wel :D We hebben er zelf ontzettend van genoten. Ik kan echt iedereen die in de positie is het aanraden eens (of vaker) een opvanger te helpen :ok:
tineke

Hoe ging het gister Anne?
Flevo Bordertje
Zeer actief

Charlie is goed aangekomen in zijn nieuwe thuis gisteren! We hebben een lange autorit gehad met veel drukte onderweg en zijn nieuwe baasje zat al gespannen op ons te wachten. We hadden speciaal afgesproken als de kinderen nog op school zouden zitten, zodat Charlie even rustig rond zou kunnen kijken als we aankwamen. Dat deed hij inderdaad heel rustig en geïnteresseerd, heel de kamer werd besnuffeld en de cavia goed bekeken :wink: Toen hij zijn rondje had gedaan, dronk hij wat en ging bij de tafel, waar wij aan zaten, liggen. Het is zo'n relaxte hond, echt knap in zo'n nieuwe situatie! We hebben met zijn nieuwe baas alles doorgesproken van entingen en eten tot bench gebruik en zindelijkheid en al zijn eigenaardigheden (de beste papiervesnipperaar die je je maar kunt denken etc :tongue: ). Zij had alles heel goed voorbereid en het stond perfect klaar voor Charlie. Dat gaf een heel goed gevoel.
Toen de oudste dochter thuis kwam, werd zij enthousiast begroet door Charlie en mocht hij mee naar de tuin om wat van zijn nieuwe speeltjes uit te proberen :cheer: Hij aarzelde wat en liep wel mee toen ik even mee ging. Vrij snel daarna zijn wij vertrokken en hebben we hem een dikke afscheidsknuffel gegeven. Dat was toch een raar moment. Een knuffel (en een brok in mijn keel) en dan "zomaar" weglopen bij hem en hem daar laten :ugh: Maar echt, we hebben er een goed gevoel bij. Hij krijgt daar volop liefde en aandacht, er wordt gespeeld met hem en hij woont ook mooi, bij het water en de polder :ok:
Het weekend van de 20e komt hij alweer bij ons logeren en dat vinden we ook heel fijn.
Dag Charlie, lekkere lobbes, knuffelbeer, zandbaal, je was een geweldige opvanghond voor ons :lief:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Fijn dat Charlie nu echt een goed tehuis heeft, het zal wel even een gat voor je geven :flower:
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Fijn om te lezen dat hij zijn eigen gouden mandje gevonden heeft! en wat fijn dat hij komt logeren! Wordt je zijn vaste vakantieoppas??
tineke

Flevo Bordertje schreef:Charlie is goed aangekomen in zijn nieuwe thuis gisteren! We hebben een lange autorit gehad met veel drukte onderweg en zijn nieuwe baasje zat al gespannen op ons te wachten. We hadden speciaal afgesproken als de kinderen nog op school zouden zitten, zodat Charlie even rustig rond zou kunnen kijken als we aankwamen. Dat deed hij inderdaad heel rustig en geïnteresseerd, heel de kamer werd besnuffeld en de cavia goed bekeken :wink: Toen hij zijn rondje had gedaan, dronk hij wat en ging bij de tafel, waar wij aan zaten, liggen. Het is zo'n relaxte hond, echt knap in zo'n nieuwe situatie! We hebben met zijn nieuwe baas alles doorgesproken van entingen en eten tot bench gebruik en zindelijkheid en al zijn eigenaardigheden (de beste papiervesnipperaar die je je maar kunt denken etc :tongue: ). Zij had alles heel goed voorbereid en het stond perfect klaar voor Charlie. Dat gaf een heel goed gevoel.
Toen de oudste dochter thuis kwam, werd zij enthousiast begroet door Charlie en mocht hij mee naar de tuin om wat van zijn nieuwe speeltjes uit te proberen :cheer: Hij aarzelde wat en liep wel mee toen ik even mee ging. Vrij snel daarna zijn wij vertrokken en hebben we hem een dikke afscheidsknuffel gegeven. Dat was toch een raar moment. Een knuffel (en een brok in mijn keel) en dan "zomaar" weglopen bij hem en hem daar laten :ugh: Maar echt, we hebben er een goed gevoel bij. Hij krijgt daar volop liefde en aandacht, er wordt gespeeld met hem en hij woont ook mooi, bij het water en de polder :ok:
Het weekend van de 20e komt hij alweer bij ons logeren en dat vinden we ook heel fijn.
Dag Charlie, lekkere lobbes, knuffelbeer, zandbaal, je was een geweldige opvanghond voor ons :lief:

:J: :flower:
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Super dat Charlie nu ook onder de pannen is!
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

oh wat zal dat dubbel gevoeld hebben.. hem weer loslaten.. dat lijkt me zo moeilijk... maar ook wel een heel goed gevoel dat hij een goede plek heeft gevonden..
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief

Bedankt allemaal :D Het is inderdaad best even lastig hoor, het is zo stil in huis :(: . Maar dat gaat de komende dagen wel weer wennen. We zijn ons intussen aan het storten op een eigen tweede hond, dus weer genoeg leuks om naar uit te gaan kijken :wink:
Ik weet niet of we zijn vaste vakantieoppas gaan worden. Het zal ook liggen aan hoe het gaat tussen hem en Boyke als Charlie volwassen wordt. Zijn baasjes hebben gelukkig ook voldoende mensen om zich heen die eens op kunnen passen en ze gaven al aan dat ze ook graag met hond op vakantie gaan :ok:
Supernova
Zeer actief

Wat een fijn nieuws zeg :ok: Ik begrijp heel goed dat je hem mist, ik ga Kirby ook erg missen als zij gaat verhuizen :jank:
Maar heel tof dat wij deze hondjes een fijne start in Nederland hebben gegeven :D
Flevo Bordertje
Zeer actief

Denise. schreef:Wat een fijn nieuws zeg :ok: Ik begrijp heel goed dat je hem mist, ik ga Kirby ook erg missen als zij gaat verhuizen :jank:
Maar heel tof dat wij deze hondjes een fijne start in Nederland hebben gegeven :D
Prima, daar is het allemaal om begonnen, ze een goede kans te bieden en dat is sowieso gelukt :ok: Dat het daarnaast zo ongelooflijk leuk is om te doen, is mooi meegenomen :wink:
Kirby vindt vast ook nog een geweldige baas, het is zo'n leukerd :E:
Supernova
Zeer actief

Gisteravond een filmpje gemaakt van de dames in het veld, daar laat ik ze regelmatig even uitrazen.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”