malinois schreef:josefientje schreef:Dat moet blijkbaar wel, want als je zog. minihondje wordt doodgebeten door een hond met territoriale waanzin dan had je dat als eigenaar van een kwetsbaar hondje aan moeten zien komen en in dit geval dus jezelf met je ienieminiehondje op moeten sluiten in je auto. Want anders handel je als eigenaar van zo'n kwetsbaar dwergvormpje zeer onverantwoordelijk
Daarmee geef ik even een samenvatting over wat in dit enorme topic allemaal aan onzin langs is gekomen.
Ik ga hierin volledig met Nanna mee, ik heb mijn honden voor mijn ontspanning, en niet om in uiterst alerte staat daarmee naar buiten te moeten. Als je kiest voor een ras waarmee dat noodzakelijk is moet je dat helemaal zelf weten, maar ga dan niet van anderen verwachten dat zij voortdurend met jouw onbetrouwbare honden rekening houden. Mijn honden kunnen met alles wat hier rondloopt redelijk tot goed opschieten, en de enige honden met territoriumdrift waar wij elke dag langs moeten zitten vast. Bovendien loopt mijn blafrat altijd netjes aan mijn voet.
nogmaals, als jij dat risico wil lopen prima, ik zou toch voorzichter met mn hondje zijn.
Ik vind dit toch niet kloppen hoor.
JOUW hond gaat bijten, dan moet JIJ toch zorgen dat, dat niet kan gebeuren?
Ik moet zelf regelmatig langs een tuin met een giftige rottweiler, dat beest ben ik ook al een keer 's-nachts zonder baas tegengekomen.
Die blijkt dus uit de tuin te kunnen tunnelen of zo.
Dat voelt echt heel ongemakkelijk, als ik dan langs die tuin moet lopen (om bij een bepaald veld te kunnen komen moet ik daar langs)
Ook al houdt ik 10 meter afstand, dat beest gaat als een wilde tekeer, achter het gaashek.
Ik ben dan echt op m'n qui-vive of dat gekke beest niet ineens voor me staat (heb naast mijn hond ook nog een klein kind bij me).
Eigenlijk klopt dat niet natuurlijk, dat beest hoort gewoon binnen te zitten, als-ie zo'n houdini is.
edit: Deze hond staat trouwens bekend in de buurt als bijter.
Schijn al een hondje doodgebeten te hebben en een vrouw in het been.