Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup/hond erbij in 2016?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Re: Pup/hond erbij in 2016?

Ongelezen bericht door Sassy »

Hier sinds vorige week totaal ongepland een border collie pup erbij, 5 maand oud.
Moest dringend weg bij de vorige eigenaar omdat die zich er aan mispakt had...

Onder de wormen, luizen en met een groeiachterstand.
Hij moet nog een pup-enting krijgen, maar eerst alle vieze beestjes van binnen en van buiten weg.
Breedsprectrum omtworming erin afgelopen vrijdag (je wil niet weten wat daar allemaal uitkwam, getver....)
Vanaf zondag dan verder met 5 dagen panacur erin, hebben we meteen een evt. giardia ook meteen mee aangepakt.

Pup had diarree, maar na een paar keer puppybrok zag de ontlasting er al meteen stukken beter uit.
Vermoedelijk dus geen puppyvoer gehad, en denkelijk zelfs geen "honden-eten".

Gelukkig hadden ze hier al allemaal een seresto-band om, en aangezien we vrijdag terug moeten naar de DA dan maar meteen een ontworming voor de "groten" meepakken.

Je ziet het kleine ding gewoon opleven, het is zo een leuk hondje, onbegrijpelijk dat mensen daar zo mee omgaan.
Vorige eigenaar heeft hem samen met een mechelaar in een bench gezet, naar eigen zeggen zodat de mechel de bc pup 'in bedwang" kon houden, wat dat ook moge betekenen :( (niet over nadenken, dan word ik misselijk)
Mevrouw heeft zich de dag nadat ik hem opgehaald heb meteen een andere hond aangeschaft, een pittbull.
Kun je van denken wat je wil...

Hoe dan ook, vanaf nu kan hij beginnen te leven en leren hier in het roedel echt puppy te zijn!
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Jemig...

Wat fijn dat hij het nu beter heeft. Heb je een foto?
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Benthe »

Euh ik ben druk bezig mijn wederhelft te bewerken hiervoor :) lukt dit niet dan voorzie ik dat ik hem op de herplaats site moet aanbieden want ik wil een maatje voor Benthe....
Sassy
moderator

Meet Wolfje
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel

Ongelezen bericht door Benthe »

Sassy schreef:Meet Wolfje
Afbeelding

Afbeelding

Och wat een schatje, hoop dat hij snel opknapt en zich ontwikkeld tot een mooie en forse BC.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Wat een verhaal, Sassy. En wat goed dat je deze kleine hebt opgevangen. Je ziet aan z'n vacht dat hij uit niet al te florissante omstandigheden komt, maar dat gaat vast in orde komen nu hij bij jou zit :ok:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Jemig wat een verhaal zeg!
Hopelijk kan hij nu lekker genieten en straks aan het werk (??)

Ik wacht nog steeds... zucht... begint me nu echt wel heel lang te duren hoor.
Ik wil zo graag ook een pupje
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Die is leuk, Wolfje heeft geluk dat jij hem gevonden hebt :E:

Lieve naam: Wolfje :J:
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie

Ongelezen bericht door Odi »

Afbeelding

Afbeelding
Gelukkig is hij bij jou terecht gekomen.
Wat een mooi kopje heeft hij.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Van
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
Contacteer:

Ongelezen bericht door Van »

wat fijn dat hij bij jou terecht kon, wat een mooi koppie <3

een van deze 2 word mijn nieuwe meisje <3
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Jemig Sassy, wat ontzettend fijn dat Wolfje nu zo goed terecht is gekomen en die vorige eigenaar... dat je een border collie kan onderschatten geloof ik wel maar dit is regelrechte verwaarlozing :( arme Mechelaar en arme pitbull ook.
Afbeelding
Lisa & Mikai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Samojeed en border collie

Ongelezen bericht door Lisa & Mikai »

Mijn mama houdt al jaren verschillende stichtingen/asielen in het oog en enkele dagen geleden kwam dat ene hondje voorbij...
Ja hoor, hier komt dit jaar niet 1, maar 2 honden bij ! Een droom van mijn mama die in vervulling gaat: een hondje 'redden'.
Het hondje woont momenteel nog in Roemenië en zal begin september naar Nederland komen en dan brengen wij ze mee naar Belgie, haar nieuwe thuis.
Haar naam is momenteel nog 'Barbie', maar ze zal samen met haar nieuwe start ook een nieuwe naam krijgen (maar die staat nog niet vast).
Barbie wordt beschreven als een vrolijk, open pupje, zonder trauma's. We kijken allemaal erg uit naar haar komst, maar vinden het wel enorm spannend (gaat ze zicht goed aanpassen etc.) .
Barbie is nu 3 maandjes jong. hier 2 foto's van het lieve meisje:
Afbeelding
Afbeelding

Mijn border collie pup wordt eind dit jaar geboren als alles goed gaat, dus zal wss pas begin 2017 hier zijn, mss nog eind dit jaar. Dus wij gaan een drukke periode tegemoet, maar ik kijk er naar uit !
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Lisa & Mikai schreef: Mijn border collie pup wordt eind dit jaar geboren als alles goed gaat, dus zal wss pas begin 2017 hier zijn, mss nog eind dit jaar. Dus wij gaan een drukke periode tegemoet, maar ik kijk er naar uit !
Leuk, daar is een nieuw topic al voor. Mijn nieuwe aanwinst komt ook pas in 2017 ;)
Lisa & Mikai
Zeer actief

crutz schreef:
Lisa & Mikai schreef: Mijn border collie pup wordt eind dit jaar geboren als alles goed gaat, dus zal wss pas begin 2017 hier zijn, mss nog eind dit jaar. Dus wij gaan een drukke periode tegemoet, maar ik kijk er naar uit !
Leuk, daar is een nieuw topic al voor. Mijn nieuwe aanwinst komt ook pas in 2017 ;)
ooh dat had ik nog niet gezien, zal daar ook eens gaan kijken dan :D Maar het kan evengoed ook nog eind 2016 zijn. De teef wordt heel onregelmatig loops, dus de fokker kan niet exact zeggen in welke maand de pupjes verwacht worden.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Lisa & Mikai schreef:
crutz schreef:
ooh dat had ik nog niet gezien, zal daar ook eens gaan kijken dan :D Maar het kan evengoed ook nog eind 2016 zijn. De teef wordt heel onregelmatig loops, dus de fokker kan niet exact zeggen in welke maand de pupjes verwacht worden.
Oké hier wel al zeker. Ze worden eind deze maand al geboren maar ophalen in de USA is pas in 2017
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Wat een leuk koppie heeft Barbie.
Stippelteam
Zeer actief
Mijn ras(sen): dalmatiers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stippelteam »

Hmm hier gaat misschien aan het einde van de maand toch al het een en ander veranderen. Maar dat volgt nog!

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Afbeelding

Afbeelding

Achgosj , je snapt sommige mensen toch niet he
Maar gelukkig zitie nu goed

Ik heb ook n Wolfje trouwens ( die grote zwarte in m'n onderschrift )
En daar doe ik mee schapen hoeden
Tot grote hilariteit van velen als ik dat vertel ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Niet mijn eigen hond, maar mijn moeder heeft sinds afgelopen weekend er een nieuwe hond bij en hoort al helemaal bij de familie. Vers uit Roemenië maar ze loopt rond alsof ze er al jaren is.
Vandaag heeft ze kennis gemaakt met mijn honden en speelde voor het eerst lekker enthousiast en begint helemaal op te bloeien!

Ze loopt al los, is heel vrij, open en volgzaam en al met al een heel zoet diertje.
Het enige waaraan je ziet dat ze er nog maar net is, is de intens geklitte vacht en de typische asiel stank die na 1 keer wassen met shampoo zich nog niet gewonnen geeft :engel:

Afbeelding
Afbeelding
Sassy
moderator

** Angela ** schreef:
Achgosj , je snapt sommige mensen toch niet he
Maar gelukkig zitie nu goed

Ik heb ook n Wolfje trouwens ( die grote zwarte in m'n onderschrift )
En daar doe ik mee schapen hoeden
Tot grote hilariteit van velen als ik dat vertel ;)
Haha...ja, ik kreeg ook al visioenen van grote boze wolf en de schapen :LOL:

Afwachten of ons Wolfje wel interesse gaat hebben in schapen, ik weet immers totaal niks over zijn afstamming, en waar ie vandaan komt.
Laat hem eerst maar eens onbezorgd pup zijn, en dan zien we dan wel wat de toekomst ons brengt :wink:
Afbeelding
Sassy
moderator

Lisa & Mikai schreef:Mijn mama houdt al jaren verschillende stichtingen/asielen in het oog en enkele dagen geleden kwam dat ene hondje voorbij...
Ja hoor, hier komt dit jaar niet 1, maar 2 honden bij ! Een droom van mijn mama die in vervulling gaat: een hondje 'redden'.
Het hondje woont momenteel nog in Roemenië en zal begin september naar Nederland komen en dan brengen wij ze mee naar Belgie, haar nieuwe thuis.
Haar naam is momenteel nog 'Barbie', maar ze zal samen met haar nieuwe start ook een nieuwe naam krijgen (maar die staat nog niet vast).
Barbie wordt beschreven als een vrolijk, open pupje, zonder trauma's. We kijken allemaal erg uit naar haar komst, maar vinden het wel enorm spannend (gaat ze zicht goed aanpassen etc.) .
Afbeelding
Afbeelding

Mijn border collie pup wordt eind dit jaar geboren als alles goed gaat, dus zal wss pas begin 2017 hier zijn, mss nog eind dit jaar. Dus wij gaan een drukke periode tegemoet, maar ik kijk er naar uit !
Lijkt me echt een lieverd, Barbie, fijn dat ze bij jullie mag komen wonen, daar gaan jullie zeker veel plezier van hebben. :ok:

Spannend een border collie pup er bij, van waar gaat hij of zij komen?
Afbeelding
Lisa & Mikai
Zeer actief

Sassy schreef:
Lisa & Mikai schreef:Mijn mama houdt al jaren verschillende stichtingen/asielen in het oog en enkele dagen geleden kwam dat ene hondje voorbij...
Afbeelding
Afbeelding

Lijkt me echt een lieverd, Barbie, fijn dat ze bij jullie mag komen wonen, daar gaan jullie zeker veel plezier van hebben. :ok:

Spannend een border collie pup er bij, van waar gaat hij of zij komen?
De border zal van bij Luna Tale komen en wordt een zij :lol1:
Sassy
moderator

O dat is leuk, die doen het niet alleen goed in de sport, zitten er een paar bij die het ook leuk aan de schapen doen.
Alvast heel veel plezier!
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Mijn dame is drachtig.
Dus als er minimaal 3 dames bijzitten blijft er hier een dame. Bij 2 of 1 dame gaat mijn nestkeuze naar de mensen van wie ik m'n huidige sportreu en vader vd pups heb gehad.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier is net de knoop doorgehakt: wij gaan toch voor een reu uit Elco's eerste nest. M'n man is er nog even voor gaan zitten en met een kleine aanpassing in het budgetteren is een tweede hond gewoon haalbaar! Dus hopelijk eind van dit jaar hopen wij weer een pup in huis te hebben! Dekking komt op zeer korte termijn, aangezien het teefje al ongeveer een week geleden loops geworden is, dus dan zou hij rond half december hier kunnen komen
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Fotogravinnetje schreef:Hier is net de knoop doorgehakt: wij gaan toch voor een reu uit Elco's eerste nest. M'n man is er nog even voor gaan zitten en met een kleine aanpassing in het budgetteren is een tweede hond gewoon haalbaar! Dus hopelijk eind van dit jaar hopen wij weer een pup in huis te hebben! Dekking komt op zeer korte termijn, aangezien het teefje al ongeveer een week geleden loops geworden is, dus dan zou hij rond half december hier kunnen komen
Zo, dat is snel ineens. Jullie krijgen het eerste reutje neem ik aan, als er een reutje bij zit?

Lijkt me heel raar, twee hondjes hebben die erg op elkaar lijken, zelfs familie zijn. Maar wel leuk natuurlijk :D
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Wat leuk Wilma en wat snel al! Ik duim voor een geslaagde dekking :ok:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Leonie. schreef:
Fotogravinnetje schreef:Hier is net de knoop doorgehakt: wij gaan toch voor een reu uit Elco's eerste nest. M'n man is er nog even voor gaan zitten en met een kleine aanpassing in het budgetteren is een tweede hond gewoon haalbaar! Dus hopelijk eind van dit jaar hopen wij weer een pup in huis te hebben! Dekking komt op zeer korte termijn, aangezien het teefje al ongeveer een week geleden loops geworden is, dus dan zou hij rond half december hier kunnen komen
Zo, dat is snel ineens. Jullie krijgen het eerste reutje neem ik aan, als er een reutje bij zit?

Lijkt me heel raar, twee hondjes hebben die erg op elkaar lijken, zelfs familie zijn. Maar wel leuk natuurlijk :D
Wordt dan tweede reutje. Dus nu maar duimen dat er lekker veel reutjes in het nest zitten, net als in het nest waar Elco uit kwam :) Maar goed, eerst maar eens zien of de dekking lukt. Stapje voor stapje. Er kan nog veel mis gaan tenslotte
Fudge2016
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Fudge2016 »

Spannend nog een zwart bolletje wil erbij.
Van
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
Contacteer:

Ongelezen bericht door Van »

Gisteren weer wezen kijken en besloten wie het gaat worden
zondag gaan we haar halen :I:
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie