Ik volg dit topic al een tijdje en heb mijzelf eerst gedwongen op de handen te blijven zitten, maar ik ga nu toch ook even mijn ''zeikerige mening'' geven.
Ik snap niet hoe de ''OEH'' en ''AHHH'' reacties wél eindeloos mogen worden gegeven, maar een kritische noot als eindeloos gezeik word afgedaan. Dus als men het niet met je eens is, begrijpt men er niks van, kent men jou honden en jou niet? Guess what; die mensen die het er WEL zo volmondig mee eens zijn, kennen jou en je honden vermoedelijk OOK niet. En begrijpen er dus net zo weinig van.
Paula zegt zelf, letterlijk, dat ze een lief klein poedeltje wil om mee te tutten en in een fietsmandje te stoppen. Sowieso al een belabberde reden om een hond erbij te nemen; bij een nieuw forumlid was dit compleet de grond in geboord, en terecht. Want verder heb ik nog geen zinnige reden gehoord.
Kortgeleden kon het nog absoluut niet, nu groeien de bomen tot in de hemel en zijn de problemen POEF, weg. Zomaar.

Niks meer aan de hand!
Het is geen gezeik. Dwergpoedel, en niet eens een onderdanig typje, + 2 staffords. Wie verzint zoiets?
Dat de Staffies in de regel goed gaan met kleine hondjes vind ik zo'n heerlijke naieve opmerking. Dat dat buiten, tot NU toe, goed is gegaan is prachtig, maar thuis is even wat anders. En het is niet zo dat deze Staffies doetjes zijn tegen alle honden, wel?

Een hond BLIJFT een hond, ongeacht formaat. Dat een klein hondje ''moederinstinct'' zou opwekken is lachwekkend; houd men honden voor achterlijk tegenwoordig? Een hond weet heel goed het verschil tussen een pup of een volwassen kleine hond.
En dat de kleine dwergpoedel NU al naar Julia durft te snauwen vind ik juist een afgrijselijk slecht teken, hoe lief Julia ook blijft. Dat moet ze nét een keer verkeerd doen, of er eens bij bijten en dan Julia (misschien zelfs onbedoeld) even GOED zeer doen.
Ik vind het egoistisch tot en met. Roepen dat je de risico's kent en ze aangaat; maar WIE is de klos als het misgaat? JIJ niet, die poedel! Het is dus geen risico voor JOU, maar voor de HOND, die jij neemt uit pure egoisme.
Ik vind dat de eigenaren van de poedel ook een enorme steek laten vallen door dit goed te keuren.
Dus nee, sorry, van mij geen prijzende lovende woorden over hoe je toch zo goed de tijd overal voor neemt en de honden aan elkaar voorstelt. Ik vind je razendnaief, egoistisch en eerlijkgezegd ook stompzinnig bezig. En hoe meer je dat hoort, hoe meer jij je hakken in 't zand gooit, wat dat beeld alleen maar versterkt.
Ik snap je wens en ik gun je je poedeltje van harte. Maar niet in combinatie met de honden die je NU hebt. Je hebt twee honden die leuk met elkaar omgaan... waarom dan per sé een extra hondje dat eigenlijk niet zo goed bij die combi past?
(En eerlijkgezegd heb ik alweer spijt dat ik dit uberhaupt post... want als je tegenwoordig tegen de heersende mening ingaat hier, kan je een volledige strontkar over je heen krijgen. Reden waarom ik steeds minder post en steeds meer lees. De hypocritie hier bereikt grote hoogten...)