Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Morgen ga ik haar ophalen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Morgen ga ik kijken!!!

Ongelezen bericht door malinois »

rahanna schreef:
Tiny schreef:
rahanna schreef: Daarnaast, risico's zijn er om genomen te worden en hier de kans even groot is dat het gewoon goed uitpakt.
Een risico neem je niet met een levend wezen.
Wij nemen juist constant risico's in het leven. Met onszelf, met kinderen in combinatie met honden, met katten in combinatie. Zat mensen met grote honden en katten, waarom hoor ik daar dan niets over? Daarnaast zeg ik niet dat je dwaze dingen moet doen onder het motto's "er is altijd een kans dat het lukt". Natuurlijk bestaat de kans dat het mis gaat. Maar de kans bestaat ook dat het hartstikke goed gaat en ze de poedel een fijn leven kan bieden. En voor de mensen die zeggen dat ze waarschijnlijk beter af zou zijn bij een gezin met een ander klein hondje of een ander ras; zou dat gezin net zoveel voor die poedel over hebben? Zou dat gezin even veel met ze wandelen als Paula? Juist, er spelen nog veel meer dingen mee in de kwestie of ze gelukkig is.
daar moet je dan maar goed naar zoeken...
ik zou het nooit doen, ik vind het een slechte combi...maar dat is mijn eigen mening, puur kijkend naar het grootte verschil als ze hier een correctie zouden geven die ze elkaar onderling gaven aan zo'n klein ding was het einde klein ding...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Nanna schreef:
Paulala schreef: Ja Nanna, niet alles aan de Staffies is even leuk.
Toch zijn het superhonden hoor, ik heb echt wel ontzettend veel plezier van ze, maar op een andere manier.
Ik geloof onmiddellijk dat je veel plezier aan ze kunt beleven. Maar er zitten dus beperkingen aan dit ras, net zoals ik ook beperkingen heb doordat ik een Whippet in huis heb genomen. Dan kan ik daar heel graag een konijn of een kitten bij willen, maar dat gáát nou eenmaal niet.
Ja, het zal misschien met veel opletten en scheiden wel lukken maar dan nóg vind ik het niet helemaal eerlijk naar het konijn/poes. Dié heeft er niet voor gekozen om in een dergelijke situatie terecht te komen en heeft er maar mee te dealen omdat ik het wel grappig vind zo.
Jij kan dat niet, je wil dat niet. Dat is je goed recht. maar ik ken ook een aantal whippets die gewoon in huis leven met katten zonder ze te willen killen. Konijnen dat gaat mij ook niet lukken :mrgreen:
Zo ken ik ook zat staffies die niet moordend rondlopen met een automatisch geweer op hun rug om elk levend wezen uit te roeien net zoals ik een aantal etters ken waar ik liever een blokje voor om ga als ik ze tegen kom maar de meerderheid zijn toch gewoon normale honden qua gedrag.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Roo
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roo »

Haha mensen ik zeg ook niet dat elk risico genomen moet worden. Ik zeg dat je, na bepaalde afwegingen, er voor kan kiezen een risico te nemen, en dat veel mensen dat sowieso al onbewust doen (kinderen, katten, andere dieren enz). Als ik dus naga dat Paula (als ik aanneem dat het waar is wat zij zegt);

Twee honden heeft die beiden goed met kleine teefjes kunnen
Er ruimte en voor tijd voor heeft
Van plan is ze gescheiden te houden als er geen toezicht is
Al een langere tijd bezig is met voorbereiden en hetgeen goed overdacht heeft.
Duidelijk erg begaan is met het hondje
Van plan is haar hond eerst goed kennis te laten maken met de poedel en kijken hoe het gaat.

Als ik dit zo hoor, vindt ik dus dat het zeker het proberen waard is. Maar nogmaals, dat is persoonlijk.Mischien jij als forummer niet, zij kiest hier duidelijk wel voor. Dus inplaats van maar blijven herhalen dat we het zelf niet zouden doen, kunnen we ons beter gaan richten op tips en info :smile1:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

tineke schreef:
dagmar88 schreef:Denk dat het maar net is waar je zelf zin in en behoefte aan hebt :wink:
Allemaal dingen die van tevoren al duidelijk waren en waar je voor kiest of niet.
Moeten en willen is in de regel funest voor een mens ,en in sommige gevallen ook voor zijn mededier.
Is het nu echt zoveel moeite om met de gevolgen van jouw keuze ook de al aanwezige zijnde dieren mee te laten tellen.
Ik vind het bewust ,ik weet trouwens niet of dat in jouw geval zo is hoor ik spreek in het algemeen :wink: ,een hond aanschaffen wetende dat die niet goed met katten overweg kan een egoistische keuze.
Waar een eigenaar voor kiest maar zeker de dieren niet.
:wink: Mijn huisdieren zijn een egoïstische keuze; ze zijn er uiteindelijk toch voor mij en omdat ik daar behoefte aan heb.
Ja, in mijn geval was dat zeker bewust.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=201242" onclick="window.open(this.href);return false;

Wil niet zeggen dat het welzijn van de beestjes hier niet telt.
Had het voor 1 van hen niet gewerkt, dan was hij vanzelfsprekend weer terug gegaan.
chrico
Zeer actief

malinois schreef:

ik zou het nooit doen, ik vind het een slechte combi...maar dat is mijn eigen mening, puur kijkend naar het grootte verschil als ze hier een correctie zouden geven die ze elkaar onderling gaven aan zo'n klein ding was het einde klein ding...
Het grappige is dat in een andere discussie de gemoederen hoog opliepen toen ik zei dat honden geen onderscheid maken tussen groot en klein in een ontmoeting waarbij de honden het op een confrontatie aan laten komen. De meeste die toen alles uit de kast trokken om dat tegen te spreken zijn het in dit topic ineens helemaal met mij eens en halen alles uit de kast om dat te bewijzen :19: schiet mij maar lek.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

rahanna schreef:
Tiny schreef:
rahanna schreef: Daarnaast, risico's zijn er om genomen te worden en hier de kans even groot is dat het gewoon goed uitpakt.
Een risico neem je niet met een levend wezen.
Wij nemen juist constant risico's in het leven. Met onszelf, met kinderen in combinatie met honden, met katten in combinatie. Zat mensen met grote honden en katten, waarom hoor ik daar dan niets over? kwestie of
Ik nam met mijn kat geen risico om daar een Husky bij te plaatsen die niet met katten kon of er aan gewend was. Beestje is mij daar te dierbaar voor.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

tineke schreef:
gonnie schreef:
Suske schreef:Heb me 20 pagina's heerlijk vermaakt.
Ga nu maar voor 2 1/2 week ons logeerkooikertje bij 2 Mechelaars gooien.....

Zo kijk maar uit straks krijg jij al die zeikerds over je heen. :F:

O nee, alleen Paula mag geen klein hondje bij haar honden "gooien".
Voor wat mij betreft gaat dat voor iedere nit wit op hoor ,niet enkel voor Paula.
Jij bijv hebt ook teveel hond aan de lijn ,ze rennen blaffend overal op af ,vreten van straat kan jij ze niet van weerhouden als je met ze aangelijnd loopt , ze sleuren je sowieso over straat ,oh en met je armen zwaaien kan je op een beet komen te staan.
Jij bent het klassieke voorbeeld van een baasje die je moet zien te ontwijken omdat je niets maar dan ook niets over je honden te zeggen hebt.
Next :mrgreen:

O ja, dan heb je zeker het topic gemist waarin ik verteld heb dat ik nu een heupgordel heb en ze nu netjes achter me lopen, en daardoor is ook het blaffend op andere honden afrennen afgelopen. En dat blaffend op honden afrennen deden ze echt niet bij elke hond, de meesten honden worden gewoon met rust gelaten, Bijou rende blaffend op een hond af die haar een keer gebeten heeft, want ze pikt het niet als een castraat haar bijt.
Die hond ben ik van de week weer tegen gekomen en mijn honden kwamen gewoon netjes naar mij toe.

En als ze aangelijnd lopen kan ik ze er wel degelijk vanaf houden om van straat te eten, alleen heb ik er wel een bij die dan toch blijft zoeken. Als ze los lopen ja, dan eten ze weleens wat in het bos op, maar ja als ze vijf meter verderop zijn kan ik het niet uit hun bekken halen, maar ik doe daar eerlijk gezegd ook helemaal geen moeite voor.

En dat Bijou een keer eens iemand gebeten heeft omdat hij heel erg met zijn armen zwaaide kwam wel omdat ze even daarvoor door iemand anders een knal had gehad omdat ze te dicht bij een hond in de buurt kwam die haar al een keer gebeten had.
Wil niet zeggen dat ik het goed vind dat ze toen die man gebeten heeft, die man kwam later langs en zei dat hij niet meer zo met zijn armen zou zwaaien ( en ik had het er helemaal niet met hem over gehad dat hij heel erg met zijn armen zwaaide, was een conclusie van hemzelf) en was ook helemaal niet kwaad.

En hoe weet jij nou dat ik helemaal niets over mijn honden te zeggen heb, sorry hoor, maar ik krijg juist heel veel complimentjes in het bos van andere mensen dat ze zo goed luisteren. Alleen perfect zijn ze niet net zoals de rest van het hondenbestand en af en toe gaan ze weleens achter een konijntje aan nou daar heb ik toevallig geen probleem mee, want mijn honden mogen gewoon hond zijn.

Overdrijven is ook een vak zeg. Tjonge tjonge, mensen kennen mijn honden geeneens en dan doen ze even of het een stelletje ongeregeld is en ik niks te vertellen heb.

Ik heb trouwens ook nooit gezegd dat mijn honden mij over straat heen sleuren, ze trokken aan de lijn ja, maar me over straat sleuren hebben ze nooit gedaan.
Laatst gewijzigd door gonnie op 07 mei 2011 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

dagmar88 schreef:
tineke schreef:
dagmar88 schreef:Denk dat het maar net is waar je zelf zin in en behoefte aan hebt :wink:
Allemaal dingen die van tevoren al duidelijk waren en waar je voor kiest of niet.
Moeten en willen is in de regel funest voor een mens ,en in sommige gevallen ook voor zijn mededier.
Is het nu echt zoveel moeite om met de gevolgen van jouw keuze ook de al aanwezige zijnde dieren mee te laten tellen.
Ik vind het bewust ,ik weet trouwens niet of dat in jouw geval zo is hoor ik spreek in het algemeen :wink: ,een hond aanschaffen wetende dat die niet goed met katten overweg kan een egoistische keuze.
Waar een eigenaar voor kiest maar zeker de dieren niet.
:wink: Mijn huisdieren zijn een egoïstische keuze; ze zijn er uiteindelijk toch voor mij en omdat ik daar behoefte aan heb.
Ja, in mijn geval was dat zeker bewust.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=201242" onclick="window.open(this.href);return false;

Wil niet zeggen dat het welzijn van de beestjes hier niet telt.
Had het voor 1 van hen niet gewerkt, dan was hij vanzelfsprekend weer terug gegaan.
Niet het welzijn van alle dieren nee ,want dan neem je niet met opzet een dier waarvan je weet dat hij je andere kwaad kan doen.
In principe vind ik dit eigenlijk nog schokkender dan de aanschaf van een dier waarvan je denkt op hoop van zegen dan maar.
Het bewust een dier in huis halen waarvan je op voorhand weet dat het niet gaat vind ik zeer egoitisch ,en dat is nog een understatement.
En zegt voor mij wel zeker iets over de mate waarin je om je dieren geeft ,weinig dus, anders was hun veiligheid en welzijn je zeker wat meer waard.
chrico
Zeer actief

Tiny schreef:

Ik nam met mijn kat geen risico om daar een Husky bij te plaatsen die niet met katten kon of er aan gewend was. Beestje is mij daar te dierbaar voor.
Maar deze poedel kan wel tegen staffies en de staffies tegen de poedel :mrgreen:
Zou Julia bijv elk teefjes grijpen onderweg dan is het een risico waarvan je bij voorbaat al weet dat het fout gaat en dan lijkt het mij heel logisch dat je dat risico niet neemt.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik volg dit topic al een tijdje en heb mijzelf eerst gedwongen op de handen te blijven zitten, maar ik ga nu toch ook even mijn ''zeikerige mening'' geven.

Ik snap niet hoe de ''OEH'' en ''AHHH'' reacties wél eindeloos mogen worden gegeven, maar een kritische noot als eindeloos gezeik word afgedaan. Dus als men het niet met je eens is, begrijpt men er niks van, kent men jou honden en jou niet? Guess what; die mensen die het er WEL zo volmondig mee eens zijn, kennen jou en je honden vermoedelijk OOK niet. En begrijpen er dus net zo weinig van. :klaar:

Paula zegt zelf, letterlijk, dat ze een lief klein poedeltje wil om mee te tutten en in een fietsmandje te stoppen. Sowieso al een belabberde reden om een hond erbij te nemen; bij een nieuw forumlid was dit compleet de grond in geboord, en terecht. Want verder heb ik nog geen zinnige reden gehoord.

Kortgeleden kon het nog absoluut niet, nu groeien de bomen tot in de hemel en zijn de problemen POEF, weg. Zomaar. :U: Niks meer aan de hand!

Het is geen gezeik. Dwergpoedel, en niet eens een onderdanig typje, + 2 staffords. Wie verzint zoiets?
Dat de Staffies in de regel goed gaan met kleine hondjes vind ik zo'n heerlijke naieve opmerking. Dat dat buiten, tot NU toe, goed is gegaan is prachtig, maar thuis is even wat anders. En het is niet zo dat deze Staffies doetjes zijn tegen alle honden, wel? :19: Een hond BLIJFT een hond, ongeacht formaat. Dat een klein hondje ''moederinstinct'' zou opwekken is lachwekkend; houd men honden voor achterlijk tegenwoordig? Een hond weet heel goed het verschil tussen een pup of een volwassen kleine hond.

En dat de kleine dwergpoedel NU al naar Julia durft te snauwen vind ik juist een afgrijselijk slecht teken, hoe lief Julia ook blijft. Dat moet ze nét een keer verkeerd doen, of er eens bij bijten en dan Julia (misschien zelfs onbedoeld) even GOED zeer doen.

Ik vind het egoistisch tot en met. Roepen dat je de risico's kent en ze aangaat; maar WIE is de klos als het misgaat? JIJ niet, die poedel! Het is dus geen risico voor JOU, maar voor de HOND, die jij neemt uit pure egoisme.
Ik vind dat de eigenaren van de poedel ook een enorme steek laten vallen door dit goed te keuren.

Dus nee, sorry, van mij geen prijzende lovende woorden over hoe je toch zo goed de tijd overal voor neemt en de honden aan elkaar voorstelt. Ik vind je razendnaief, egoistisch en eerlijkgezegd ook stompzinnig bezig. En hoe meer je dat hoort, hoe meer jij je hakken in 't zand gooit, wat dat beeld alleen maar versterkt.

Ik snap je wens en ik gun je je poedeltje van harte. Maar niet in combinatie met de honden die je NU hebt. Je hebt twee honden die leuk met elkaar omgaan... waarom dan per sé een extra hondje dat eigenlijk niet zo goed bij die combi past?

(En eerlijkgezegd heb ik alweer spijt dat ik dit uberhaupt post... want als je tegenwoordig tegen de heersende mening ingaat hier, kan je een volledige strontkar over je heen krijgen. Reden waarom ik steeds minder post en steeds meer lees. De hypocritie hier bereikt grote hoogten...)
Laatst gewijzigd door Nakisha op 07 mei 2011 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
tineke

gonnie schreef: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah:
Mens je hebt het forum vol geplempt met je overduidelijk onkunde.
Maar goed ook jij hebt vast het licht gezien :E:
Roo
Zeer actief

Ook daar hebben mensen waarschijnlijk een andere mening over. Als het een husky was die aan katten zou moeten wennen en ik wist dat mijn kat best zijn mannetje kan staan, had ik het waarschijnlijk geprobeerd. Is het een husky waarvan ik weet dat hij niet van katten houdt, nee dan had ik het ook niet gedaan. Ligt maar helemaal aan de context :mann:
tineke

chrico schreef:
Tiny schreef:

Maar deze poedel kan wel tegen staffies en de staffies tegen de poedel :mrgreen:
.
Ah de poedel woont al jaren bij Romeo en Julia maar wordt nu pas uit de kast getrokken :engel:
We weten helemaal niets ,zowel de voor als tegenstanders van dit projectje :wink: enkel de info die Paula ons geeft.
En die heeft nogal de neiging dat per week te veranderen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
malinois schreef:

Het grappige is dat in een andere discussie de gemoederen hoog opliepen toen ik zei dat honden geen onderscheid maken tussen groot en klein in een ontmoeting waarbij de honden het op een confrontatie aan laten komen. De meeste die toen alles uit de kast trokken om dat tegen te spreken zijn het in dit topic ineens helemaal met mij eens en halen alles uit de kast om dat te bewijzen :19: schiet mij maar lek.
dat kan ik nooit gezegd hebben, want ik laat ze nooit bij kleine hondjes om die o.a. die reden en hun lompheid wat dat betreft... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

tineke schreef:

Toch heel erg fijn voor je dat jij alles heel erg goed doet. Gefeliciteerd.

Ben in ieder geval heel blij dat ik niet bij jou in de buurt woon. Wat een onvriendelijk mens ben jij zeg.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
tineke

gonnie schreef:
tineke schreef:

Toch heel erg fijn voor je dat jij alles heel erg goed doet. Gefeliciteerd.

Ben in ieder geval heel blij dat ik niet bij jou in de buurt woon. Wat een onvriendelijk mens ben jij zeg.
Ik zeg nergens dat ik het zo goed doe,ook ik laat steken vallen en vertel dat gewoon op het forum.
Maar de totale stupiditeit die jij aan de dag legt is natuurlijk weer het totale andere uiterste :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

tineke schreef: Niet het welzijn van alle dieren nee ,want dan neem je niet met opzet een dier waarvan je weet dat hij je andere kwaad kan doen.
In principe vind ik dit eigenlijk nog schokkender dan de aanschaf van een dier waarvan je denkt op hoop van zegen dan maar.
Het bewust een dier in huis halen waarvan je op voorhand weet dat het niet gaat vind ik zeer egoitisch ,en dat is nog een understatement.
En zegt voor mij wel zeker iets over de mate waarin je om je dieren geeft ,weinig dus, anders was hun veiligheid en welzijn je zeker wat meer waard.
Ach ja, ik kan me die reactie wel voorstellen.
Net zoals ik me de reacties in dit topic ook kan voorstellen.
Mensen redeneren toch vanuit hun eigen belevingswereld en eigen honden.

Gelukkig hebben mensen die hier over de vloer komen en zien hoe ik met mijn dieren om ga daar daar hele andere ideeën over.
Veiligheid van mij katten hier totaal niet in gevaar en nooit geweest. Zou daar nooit een risico in willen nemen.
Ik had er vertrouwen in dat ik er mee om zou kunnen gaan en sta nog steeds 100% achter mijn keuze.

Nu meer dan ooit; nu de band met Pluisje steeds meer groeit.
De situatie en zeker zijn gedrag zijn ook totaal niet meer hetzelfde als toen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

rahanna schreef:Haha mensen ik zeg ook niet dat elk risico genomen moet worden. Ik zeg dat je, na bepaalde afwegingen, er voor kan kiezen een risico te nemen, en dat veel mensen dat sowieso al onbewust doen (kinderen, katten, andere dieren enz). Als ik dus naga dat Paula (als ik aanneem dat het waar is wat zij zegt);

Twee honden heeft die beiden goed met kleine teefjes kunnen
Er ruimte en voor tijd voor heeft
Van plan is ze gescheiden te houden als er geen toezicht is
Al een langere tijd bezig is met voorbereiden en hetgeen goed overdacht heeft.
Duidelijk erg begaan is met het hondje
Van plan is haar hond eerst goed kennis te laten maken met de poedel en kijken hoe het gaat.

Als ik dit zo hoor, vindt ik dus dat het zeker het proberen waard is. Maar nogmaals, dat is persoonlijk.Mischien jij als forummer niet, zij kiest hier duidelijk wel voor. Dus inplaats van maar blijven herhalen dat we het zelf niet zouden doen, kunnen we ons beter gaan richten op tips en info :smile1:
Ik vind niet dat je moet proberen... het zijn levende dieren... proberen moet je niet met zulke grote verschillen.
Afbeelding
tineke

dagmar88 schreef:
tineke schreef: Niet het welzijn van alle dieren nee ,want dan neem je niet met opzet een dier waarvan je weet dat hij je andere kwaad kan doen.

Gelukkig hebben mensen die hier over de vloer komen en zien hoe ik met mijn dieren om ga daar daar hele andere ideeën over.
Veiligheid van mij katten hier totaal niet in gevaar en nooit geweest. Zou daar nooit een risico in willen nemen.
Ik had er vertrouwen in dat ik er mee om zou kunnen gaan en sta nog steeds 100% achter mijn keuze.

Mensen redeneren inderdaad vanuit hun eigen situatie en ik heb jaren katten gehad en honden.
Dus ja het bewust een hond naar binnen halen waarvan je weet dat hij je kat gaan grijpen kan ik me geen enkele reden bij voorstellen om dat te doen.
En ik vraag me trouwens af wat die kat erover zou zeggen als hij/zij praten kon :mrgreen:
Roo
Zeer actief

Ik vind dat iedereen mag doen wat hij of zij wil. Ik had het, om eerlijk te zijn, zelf ook niet gedaan. Sowieso al omdat ik niet de hele tijd mijn honden in de gaten wil houden. Maar zij heeft nu eenmaal het recht om er wel voor te kiezen, en zodra ze die keuze gemaakt heeft hoef ik daar niet meer op door te gaan. Dan kunnen de mensen hier beter helpen en meedenken om alles zo goed mogelijk te laten verlopen :W:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Paulala schreef:
Jaap* schreef:Risico is de kans van optreden van een gebeurtenis maal de impact die de gebeurtenis heeft.

Ik ben het, om bovenstaande, in principe niet eens met de stelling dat elk risico maar genomen moet worden.
Het hangt vooral af van de impact.
Nee, niet élk risico moet genomen worden idd.
En dat is nou precies heel de reden dat ik voor een klein hondje kies bij die van ons.
Want een grotere hond levert nml meer risico op dat het mis gaat, en dan gaat het ook goed mis ook.
Bij kleine hondjes (teefjes in het geval van Romeo) corrigeren mijn honden op een heel andere manier, heel netjes en als 'normale' honden.
Dus de impact is dan ook wat minder.
Een grotere hond gaat het bekopen met heel wat hechtingen, dat is 1 ding dat zeker is.
"Vreemde" honden is heel wat anders dan een nieuwe, blijvende, hond in huis introduceren natuurlijk.
Ik snap wel dat je enthousiast bent, maar ik zou zelf een stuk behoudener zijn denk ik. Eerst maar eens zien, voordat ik iedereen weg zou schrijven als halve gare die mij het licht in de ogen niet gunt :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
chrico
Zeer actief

tineke schreef:

Ah de poedel woont al jaren bij Romeo en Julia maar wordt nu pas uit de kast getrokken :engel:
We weten helemaal niets ,zowel de voor als tegenstanders van dit projectje :wink: enkel de info die Paula ons geeft.
En die heeft nogal de neiging dat per week te veranderen.
Als de poedel er niet tegen had gekund dan had haar baasje niet accoord gegaan met kennismaken.
Klopt, we weten niets daarom is het ook moeilijk bedenken waarom iets wel of niet kan.
Laatst gewijzigd door chrico op 07 mei 2011 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

chrico schreef:
Tiny schreef:

:oohja:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Roo
Zeer actief

Haha ennnnnnnn we zijn al weer op bladzijde 23!
:pop:
dagmar88
Zeer actief

tineke schreef:
dagmar88 schreef:

Mensen redeneren inderdaad vanuit hun eigen situatie en ik heb jaren katten gehad en honden.
Dus ja het bewust een hond naar binnen halen waarvan je weet dat hij je kat gaan grijpen kan ik me geen enkele reden bij voorstellen om dat te doen.
En ik vraag me trouwens af wat die kat erover zou zeggen als hij/zij praten kon :mrgreen:
:wink: Omdat hij een perfecte match is met Charlie, en dat absoluut niet vanzelfsprekend is.

Katten kunnen genoeg aangeven met gedrag denk ik. Ze zijn 5, 5 en 3 jaar, mijn verwende knulletjes, en ik ken ze door en door.
Hoe ik het zie hebben de katjes een prima leven en waarschijnlijk zouden ze dat beamen als ze konden.

De enige waarvoor het 'ongemak' oplevert ben ik; alles wordt volgens schema gescheiden en er zit nogal wat werk in Pluisje.
Inmiddels kan ik bijvoorbeeld op een paar meter afstand van een egel, konijn, kat staan zonder dat hij daar op reageert.
Da's niet vanzelf gegaan :wink:
Wij gaan er trouwens nog steeds van uit dat Pluisje in de toekomst met katten kan, al is het absoluut geen vereiste.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef: Ik vind niet dat je moet proberen... het zijn levende dieren... proberen moet je niet met zulke grote verschillen.
Als je een nieuwe hond bij een al in huis zijnde hond zet vind ik het niet meer dan normaal dat je aankijkt hoe het gaat, in mijn ogen is dat kijken hoe het gaat "proberen" dus.
Paula is met Julia gaan kennismaken, zelf en met de hond. Ze hebben gewandeld, zijn in de tuin geweest. En dinsdag gaat ze met Romeo om te zien wat de reacties van beide honden op elkaar is.
Ze gaat dus zeker niet over 1 dag ijs :wink: en ik denk dat als er maar iets van twijfel bij haar ontstaat dat ze ook "nee, ik doe het niet" kan zeggen. Ze zegt ook telkens dat haar man/vriend ook nog met de hond kennis moet maken, en dat dat ook moet klikken.
Toen ik mijn eerste hond kreeg terwijl de katten er al waren was het ook kijken hoe het zou gaan, je kunt niet zomaar op voorhand zeggen onvoorwaardelijk neem ik een volwassen hond in huis als je ook nog andere dieren hebt. Idem toen Bluf erbij kwam, dat was ook op voorwaarden om te zien hoe het ging, met de hond die er was en de andere katten in huis.
Ook ik heb voor zij erbij kwam op verschillende locaties de honden met elkaar in contact laten komen om te zien of ze elkaar wat vonden. Daarna is het thuis ook aanzien of het allemaal ging, ook dus weer met de katten.
Proberen, of zien of het klikt met de mensen en met de aanwezige andere dieren in huis lijkt me niet meer dan normaal in die zin.
Persoonlijk, wil ik een dier in huis nemen zonder dat er extra maatregelen getroffen dienen te worden. Ik zou wel gewoon een dier erbij willen die ik niet af hoef te zonderen of apart gezet dient te worden als ik even weg moet. Maar dat is ieders keus, ik denk dat als alle honden/dieren elkaar goed kennen dat ik er geen enkele moeite bij zou hebben om ze bij elkaar te laten, zou het gek vinden als ik dat zou moeten doen eerlijk gezegd want dan voelt het al niet fijn.
Hier was dat dus wel een vereiste voor mezelf dat de katten als die in huis waren en ik weg was gewoon bij de honden konden zonder dat ik in angst moest zitten dat er wat zou gebeuren, of de honden onderling bij wijze van.
(de agapornis die ik had toen ik de katten kreeg was geen goede combi bijvoorbeeld. Ging een tijd goed, maar ineens niet meer, hij is toen naar mijn ouders verhuisd, en ik wil graag een konijn, maar denk dat dat met de katten niet goed gaat dus geen konijn, rat of vogel meer hier)
En met kleine hondjes versus grote, het ligt in het geheel aan de karakters van de honden onderling, ik ben er ook altijd wat voorzichtig in maar het hondje (dat nog kleiner was dan mijn katten) van de buurman dat was er gewoon 1 die duidelijk was zo klein als ze was heeft altijd rondgezworven en is nooit gegrepen zoeen zou ik er zo bij kunnen zetten bij die van mij, terwijl ik met andere kleine honden die ik niet ken toch wat van de "laat ze maar, en doe maar niet" ben :roll:
Paula ik hoop dat Romeo ook goed op de poedel reageert, en dat je het dier een leuk thuis kunt geven.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
malinois schreef: Ik vind niet dat je moet proberen... het zijn levende dieren... proberen moet je niet met zulke grote verschillen.
Als je een nieuwe hond bij een al in huis zijnde hond zet vind ik het niet meer dan normaal dat je aankijkt hoe het gaat, in mijn ogen is dat kijken hoe het gaat "proberen" dus.
Paula is met Julia gaan kennismaken, zelf en met de hond. Ze hebben gewandeld, zijn in de tuin geweest. En dinsdag gaat ze met Romeo om te zien wat de reacties van beide honden op elkaar is.
Ze gaat dus zeker niet over 1 dag ijs :wink: en ik denk dat als er maar iets van twijfel bij haar ontstaat dat ze ook "nee, ik doe het niet" kan zeggen. Ze zegt ook telkens dat haar man/vriend ook nog met de hond kennis moet maken, en dat dat ook moet klikken.
Toen ik mijn eerste hond kreeg terwijl de katten er al waren was het ook kijken hoe het zou gaan, je kunt niet zomaar op voorhand zeggen onvoorwaardelijk neem ik een volwassen hond in huis als je ook nog andere dieren hebt. Idem toen Bluf erbij kwam, dat was ook op voorwaarden om te zien hoe het ging, met de hond die er was en de andere katten in huis.
Ook ik heb voor zij erbij kwam op verschillende locaties de honden met elkaar in contact laten komen om te zien of ze elkaar wat vonden. Daarna is het thuis ook aanzien of het allemaal ging, ook dus weer met de katten.
Proberen, of zien of het klikt met de mensen en met de aanwezige andere dieren in huis lijkt me niet meer dan normaal in die zin.
Persoonlijk, wil ik een dier in huis nemen zonder dat er extra maatregelen getroffen dienen te worden. Ik zou wel gewoon een dier erbij willen die ik niet af hoef te zonderen of apart gezet dient te worden als ik even weg moet. Maar dat is ieders keus, ik denk dat als alle honden/dieren elkaar goed kennen dat ik er geen enkele moeite bij zou hebben om ze bij elkaar te laten, zou het gek vinden als ik dat zou moeten doen eerlijk gezegd want dan voelt het al niet fijn.
Hier was dat dus wel een vereiste voor mezelf dat de katten als die in huis waren en ik weg was gewoon bij de honden konden zonder dat ik in angst moest zitten dat er wat zou gebeuren, of de honden onderling bij wijze van.
(de agapornis die ik had toen ik de katten kreeg was geen goede combi bijvoorbeeld. Ging een tijd goed, maar ineens niet meer, hij is toen naar mijn ouders verhuisd, en ik wil graag een konijn, maar denk dat dat met de katten niet goed gaat dus geen konijn, rat of vogel meer hier)
En met kleine hondjes versus grote, het ligt in het geheel aan de karakters van de honden onderling, ik ben er ook altijd wat voorzichtig in maar het hondje (dat nog kleiner was dan mijn katten) van de buurman dat was er gewoon 1 die duidelijk was zo klein als ze was heeft altijd rondgezworven en is nooit gegrepen zoeen zou ik er zo bij kunnen zetten bij die van mij, terwijl ik met andere kleine honden die ik niet ken toch wat van de "laat ze maar, en doe maar niet" ben :roll:
Paula ik hoop dat Romeo ook goed op de poedel reageert, en dat je het dier een leuk thuis kunt geven.
het verschil vind ik simpelweg te groot... als jij er een duitser bij zet wordt die straks even groot als je huidige honden... het blijft geen mini hondje bij een kalf... :wink:
Afbeelding
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

Paulala, het kan zijn dat het al in dit topic staat maar ik heb geen zin om 20 pagina's door te gaan spitten. :blauwoog: Wanneer beslis je of ze definitief blijft of niet, en heeft ze al kennis gemaakt met Julia?
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

dagmar88 schreef: Maar langer dan een kwartier of wat en Pluisje gaat in de bench.
En zit ook nog eens gescheiden van de katten.
Alle beestjes zijn er prima tevreden mee zoals het nu gaat.

:tongue: Ook staffords kunnen binnen de roedel prima de mate van correctie aanpassen.
Hier worden de katten van 3.5 tot 5.5 kilo ook wel eens gecorrigeerd.
Niet opgevroten :mrgreen:
Ja, 'gecorrigeerd' :N:
En wie bepaalt of de kat iets fout doet? Daar zijn, is al fout waarschijnlijk?
Daar heb ik toch zo de pest aan, aan dat 'corrigeren'.
Hij grijpt gewoon de kat, dat is het toch?

Ik heb alles gelezen, en ik hou ook m'n hart vast voor dat poedeltje.
Als je je staffies niet meer leuk vindt, herplaats ze dan :19:

Trouwens, als je alles weet van je herplaats-poedeltje, dan hoeft dat helemaal niet te kloppen. Mijn herplaats-tekkeltje is heel anders (geworden) dan ze bij haar vorige eigenaar was.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
dagmar88
Zeer actief

tekkel schreef:
dagmar88 schreef: Maar langer dan een kwartier of wat en Pluisje gaat in de bench.
En zit ook nog eens gescheiden van de katten.
Alle beestjes zijn er prima tevreden mee zoals het nu gaat.

:tongue: Ook staffords kunnen binnen de roedel prima de mate van correctie aanpassen.
Hier worden de katten van 3.5 tot 5.5 kilo ook wel eens gecorrigeerd.
Niet opgevroten :mrgreen:
Ja, 'gecorrigeerd' :N:
En wie bepaalt of de kat iets fout doet? Daar zijn, is al fout waarschijnlijk?
Daar heb ik toch zo de pest aan, aan dat 'corrigeren'.
Hij grijpt gewoon de kat, dat is het toch?
Nee hoor, grijpen zou ze nooit doen; zij wordt zelf ook wel gecorrigeerd door 1 van de katten en laat dat toe.
De katten horen gewoon bij de roedel voor haar; en waar ze weet dat ze Pluisje ook echt lichamelijk kan corrigeren snapt ze ook heel goed dat dat bij de katten niet kan.
Daar volstaat een snauw of duwtje met haar kop.
Dat doet ze wanneer de katten haar klieren of onderling te druk zijn en kan ik haar gerust zelf laten oplossen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”