Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Re: Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)

Ongelezen bericht door Moos »

christo schreef:
marian* schreef:
christo schreef:Met alle deuren en ramen dicht, wel. :wink: Waarom kon die staff de auto binnenkomen, kwam hij door een open portierdeur of een open raam? Dat laatste lijkt me een beetje onwaarschijnlijk. En als er nog een portierdeur openstond, wat was er dan gebeurd vlak voordat de eigenaar met teckel op schoot in de auto ging zitten?

Als ik het dus goed begrijp moet je als eigenaar van een hond waarmee je in de auto wacht op degene die boodschappen aan het inpakken is alle ramen en deuren dicht houden omdat er anders weleens een andere hond door het een of ander getriggerd kan worden om vervolgens jouw hond dood te bijten?
Geweldig,echt geweldig :ok:
Als er bij mij een staff over een hek komt zetten is dat portier toch echt dicht hoor.
Ohhhhhhh dus die baasjes wilden graag dat hun Teckel gebeten werd?? Hou nou op zeg, als ze de kans hadden gehad om dat portier dicht te doen (en ik kan me ook voorstellen dat je uit schrik even helemaal niks meer doet) hadden ze dat heus wel gedaan toen die Stafford over het hek kwam vliegen hoor.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Marion. schreef:
christo schreef:Als er bij mij een staff over een hek komt zetten is dat portier toch echt dicht hoor.
Dan zul je dat allereerst zelf in de gaten moeten hebben. Ik kan me zomaar voorstellen dat ik liggend op de achterbank met mijn hond zit te kroelen, en dat ik niet continu het hele parkeerterrein aan het scannen ben :scratch:
Dan is het dus eigen schuld dikke bult dat een van je honden wordt doodgebeten :pffff:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Moos schreef:Ik word alleen ontzettend moe, en zwaar geirriteerd ook, van het 'zoeken naar redenen zodat de Teckelbaasjes ook dom bezig waren". Er is een Stafford over een laag hek gesprongen om in zijn eigen auto, op schoot zittend bij zijn eigen baasje, een Teckel dood te bijten. De enige fout die daar gemaakt is, is dat mensen een waakhond achter een lullig hekje hebben zitten. Niet dat je met je eigen Teckel in je eigen auto zit en het portier open hebt laten staan terwijl je op je man wachtte :roll:
Ik zou in de door mij rood gemaakte zin gewoon hond neerzetten ipv Stafford. Ik geloof dat dat woordje in dit topic de grootste trigger is.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Pffff, dit kun je toch niet menen. Ik snap niet waar deze discussie toe gaat leiden. Die hond is niet gestoord, hij grijpt honden. Dus moet de tuinomheining zodanig zijn dat de hond er niet uit kan komen. En op straat een muilkorf. Want bij de volgende teckel zal er wel weer een goede reden zijn om die dood te bijten, dus krijgt hij de kans niet meer. Jammer dan dat de eigenaar dan niet op een veldje balletje kan gooien met hem. Ik vind het omgekeerde wereld dat dit sneu is. De doodgebeten teckel plus eigenaren, die zijn pas sneu.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Moos schreef:Dat maak ik er helemaal niet van :19: Ik heb zelfs nog een aantal keren gezegd dat ik helemaal niet vind dat die Staff ingeslapen zou moeten worden ofzo.
Ik word alleen ontzettend moe, en zwaar geirriteerd ook, van het 'zoeken naar redenen zodat de Teckelbaasjes ook dom bezig waren". Er is een Stafford over een laag hek gesprongen om in zijn eigen auto, op schoot zittend bij zijn eigen baasje, een Teckel dood te bijten. De enige fout die daar gemaakt is, is dat mensen een waakhond achter een lullig hekje hebben zitten. Niet dat je met je eigen Teckel in je eigen auto zit en het portier open hebt laten staan terwijl je op je man wachtte :roll:
Van andere hondenbezitters, zolang ze maar kleine honden hebben, kan geen enkele verantwoordelijkheidszin verwacht worden? Natuurlijk hoort die staff niet achter een laag hek (alleen is dat kennelijk wel acht jaar lang goed gegaan). Maar je hoort net zo goed te zorgen dat er geen commotie ontstaat waarbij dierlijke instincten aangewakkerd worden. Het blijven dieren.

Ik stond een keer met drie aangelijnde honden vlak voor mijn voordeur toen er midden in de stad een onaangelijnd projectiel uitdagend blaffend voorbij kwam zeilen, zo van 'jullie zijn lekker toch aangelijnd'. Nou ik heb mijn honden naar binnen geschoven, heb aan mijn stutten getrokken en de eigenares in kwestie aan d'r verstand gebracht dat er zoiets is als territoriale agressie en dat je dat soort stunts als eigenaar toch echt beter uit je botte hoofd kunt laten en dat als haar hond zich niet behoorlijk kon gedragen die aan de lijn hoorde. Nu was dat een middelgrote hond, maar je zou maar zo'n dombo treffen met een chihuahua, en één van mijn honden schiet los en pakt hem, dan is die gestoord en moet de rest van een jong en actief leven met aangelijnd en gemuilkorfd doorbrengen?
Fin
Zeer actief

Moos schreef:Ohhhhhhh dus die baasjes wilden graag dat hun Teckel gebeten werd?? Hou nou op zeg, als ze de kans hadden gehad om dat portier dicht te doen (en ik kan me ook voorstellen dat je uit schrik even helemaal niks meer doet) hadden ze dat heus wel gedaan toen die Stafford over het hek kwam vliegen hoor.
Je was erbij, begrijp ik? :wink:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

christo schreef:
Budkes schreef:Moeten we dan tegen elkaar zeggen; "Ach dat is ook wel logisch eigenlijk, sneu voor de Teckel, shit happens moet ie maar niet blaffen. :denken:
Kom nou toch.
Ik eis de doodstraf niet tegen deze hond en vind ook niet dat de hond in beslag moet worden genomen, ik vind dat deze in het vervolg gemuilkorfd moet zijn en aangelijnd. De eigenaren hebben zelf de kans om problemen te voorkomen laten liggen met een dodelijk slachtoffer als gevolg. Dat zijn de feiten en daar is echt niet zoveel onderzoek voor nodig. Dan moet hen maar maatregelen worden opgelegd om problemen in de toekomst te voorkomen. Zo te horen was de hond waakhond en loopt ie op een eigen terrein. Zal dus niet onoverkomelijke problemen opleveren als hen deze maatregel wordt opgelegd. Hondje heeft de ruimte en zal de 10 kilometer ook wel niet meer meelopen met zijn kunstheup en zal wel veel tijd achter zijn 1.20 meter hoge hek(je) doorbrengen. Ze hebben een tuincentrum dus het hek verhogen naar een meter of 2 doet ze ook geen pijn in hun portemonnee. Dan komen zij er al met al nog genadig vanaf. Dat kun je niet zeggen van de eigenaren van de Teckel, die zijn hun maatje verloren omdat ie een Stafford heeft getriggerd.
Ik zeg ook niet dat het de schuld van de teckel is. Wel is het net zozeer de vraag of de eigenaren van de teckel verstandig hebben gehandeld als of de eigenaren van de staff verstandig hebben gehandeld. En ik ageer tegen mensen die de staff gestoord vinden, waarvan er een aantal zijn die vinden dat hij dan maar dood moet.

Voor de rest vind ik het opleggen van een muilkorf- en aanlijngebod voor een gevalletje territoriale agressie wellicht onvermijdelijk maar toch enigszins dubieus, meer gericht om aan volkswoede tegemoet te komen dan dat het aantoonbaar een absoluut noodzakelijke maatregel is. Het gros an de honden dat last heeft van territoriale driften loopt ongemuilkorfd zich keurig te gedragen in het maatschappelijke verkeer. En wat argumenten van, hij heeft toch een kunstheup en loopt geen 10 kilometer meer, en ze kunnen het zich wel veroorloven, met deze zaak te maken hebben, is mij niet duidelijk. Zelf loop ik tegenwoordig ook met Aidan vanwege zijn fetisj voor joggers op het strandje te sjouwen met tien meter lange lijn plus vijf meter lange flexlijn te etteren en dat is niet omdat hij net zoveel lol heeft aan een kort lijntje, of zo lekker los met de bal kan spelen met een muilkorf om. En acht jaar is jong.
En daarom word er aan jou geen muilkorfgebod en aanlijngebod opgelegd. Omdat jij je verantwoordelijkheid neemt en dus zorgt dat jouw hond niet bij dit soort incidenten betrokken wordt. Ik ben er vast van overtuigd dat mijn eigen hond vele malen gestoorder is dan de Stafford, dus is hij altijd aangelijnd op publieke plaatsen,dus loop ik op de vreemdste tijden op de idiootste plekken,dus zit hij niet zonder toezicht achter een hek, zelfs niet één van 2 meter en dus heb ik, net als jij waarschijnlijk :wink: , altijd ogen voor en achter.
Daarom hoeft de overheid jou en mij geen maatregel op te leggen, en aan de eigenaar van de Stafford wel.

Alle argumenten die ik heb genoemd betreffende kunstheup, hek etc. is om aan te geven dat ik denk dat de uiteindelijke vrijheid die de Stafford moet inboeten wel mee zal vallen, hij ligt immers niet op een balkonnetje 4 hoog achter. Daarnaast denk ik niet dat ik er heel ver naast zit als ik vermoed dat deze waakhond met eigen terrein niet 3 uur per dag in het bos rondstruind met zijn baasjes met een eigen tuincentrum onder hun hoede. Maar dat is uiteraard een aanname, dat kan ik heel goed mis hebben.

Voor de rest vind ik het opleggen van die maatregel aan de eigenaren van die Stafford wel een aantoonbaar noodzakelijke maatregel. De eigenaren hebben immers al aangetoond dat ze niet in staat zijn geweest hun verantwoordelijkheid te nemen.
Weinig dubieus aan, lijkt mij. En dit verhaal afdoen als "een gevalletje territoriale agressie" vind ik wel een klein beetje bagatelliseren.
Gr. Aniek

Afbeelding
Moos
Zeer actief

christo schreef:
Van andere hondenbezitters, zolang ze maar kleine honden hebben, kan geen enkele verantwoordelijkheidszin verwacht worden? Natuurlijk hoort die staff niet achter een laag hek (alleen is dat kennelijk wel acht jaar lang goed gegaan). Maar je hoort net zo goed te zorgen dat er geen commotie ontstaat waarbij dierlijke instincten aangewakkerd worden. Het blijven dieren.
Ik weet niet wat voor beeld jij in je hoofd hebt hoor? Van een Teckeltje dat de hele middag pal naast het hek tegen die Stafford heeft staan blaffen ofzo?
Als je hond al getriggerd wordt door een korte blafpartij, dusdanig getriggerd dat hij echt flink tekeer gaat op die andere hond, dan zet je die dus niet achter een hek van 1.20 :roll:
Ik stond een keer met drie aangelijnde honden vlak voor mijn voordeur toen er midden in de stad een onaangelijnd projectiel uitdagend blaffend voorbij kwam zeilen, zo van 'jullie zijn lekker toch aangelijnd'. Nou ik heb mijn honden naar binnen geschoven, heb aan mijn stutten getrokken en de eigenares in kwestie aan d'r verstand gebracht dat er zoiets is als territoriale agressie en dat je dat soort stunts als eigenaar toch echt beter uit je botte hoofd kunt laten en dat als haar hond zich niet behoorlijk kon gedragen die aan de lijn hoorde. Nu was dat een middelgrote hond, maar je zou maar zo'n dombo treffen met een chihuahua, en één van mijn honden schiet los en pakt hem, dan is die gestoord en moet de rest van een jong en actief leven met aangelijnd en gemuilkorfd doorbrengen?
Als jouw honden na 1 keertje aangeblaft te zijn ertoe in staat zijn de andere hond meteen stuk te bijten, dan heb je maar op te letten dat er niet losgeschoten kan worden. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is zeg, dat een hond meteen vol tekeer gaat op een andere hond die even blaffend langs kwam zeilen. "ja sorry, kunnen we niks aan doen, uw hond blafte even uitdagend".
En ja, als je dat dus niet kan voorkomen lijkt een muilkorf me geen slecht plan.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

christo schreef:
Moos schreef:Dat maak ik er helemaal niet van :19: Ik heb zelfs nog een aantal keren gezegd dat ik helemaal niet vind dat die Staff ingeslapen zou moeten worden ofzo.
Ik word alleen ontzettend moe, en zwaar geirriteerd ook, van het 'zoeken naar redenen zodat de Teckelbaasjes ook dom bezig waren". Er is een Stafford over een laag hek gesprongen om in zijn eigen auto, op schoot zittend bij zijn eigen baasje, een Teckel dood te bijten. De enige fout die daar gemaakt is, is dat mensen een waakhond achter een lullig hekje hebben zitten. Niet dat je met je eigen Teckel in je eigen auto zit en het portier open hebt laten staan terwijl je op je man wachtte :roll:

Dat is toch een heel ander geval?
Deze mevrouw zat nb met haar hond in haar eigen auto die op een publiek terrein stond waar je je toch veilig mag wanen voor aanvallende honden van gekke eigenaren???????
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Moos
Zeer actief

christo schreef:
Moos schreef:Ohhhhhhh dus die baasjes wilden graag dat hun Teckel gebeten werd?? Hou nou op zeg, als ze de kans hadden gehad om dat portier dicht te doen (en ik kan me ook voorstellen dat je uit schrik even helemaal niks meer doet) hadden ze dat heus wel gedaan toen die Stafford over het hek kwam vliegen hoor.
Ik vind een opmerking als "Als er bij mij een staff over een hek komt zetten is dat portier toch echt dicht hoor", echt te belachelijk voor woorden. Te vergelijken met het korte rokjes en handtastelijke mannen verhaal.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Moos schreef:
christo schreef:
Sorry, maar jij maakt het ervan dat het zo vreselijk gestoord is van die staff om een teckel te bijten die in een auto op schoot zit van het baasje. .
Dat maak ik er helemaal niet van :19: Ik heb zelfs nog een aantal keren gezegd dat ik helemaal niet vind dat die Staff ingeslapen zou moeten worden ofzo.
Ik lees toch wel in oa jouw verhaal hoe zwaar gestoord het is en je steekt dit niet onder banken of stoelen om maar vooral aan te geven hoe gestoord het gedrag van de baasjes van de staff wel niet zijn met hun hekje van 1,20 waar de hond al 8 jaar achter zit. Maar als er iets gevraagd word wat duidelijkheid kan scheppen dan is het de staff verdedigen en de teckelbaasjes afvallen. Dat stukje begrijp ik du sniet.
Waarom ik daarstraks een vraag stelde is omdat er ook gezegd is dat de honden op het terrein aan het wandelen waren, de lab en de teckel in conclaaf waren met elkaar en volgens Neeltje de honden niet eens contact hadden omdat hij in een afgesloten ruimte zat. Als dat zo was ga ik mij afvragen waarom die twee dan in conclaaf waren als zij geen contact hadden en beide in de auto zaten. Dan klopt het verhaal niet helemaal in mijn ogen. Nogmaals, het is verschrikkelijk wat er gebeurd is en had door meerdere factoren nooit hoeven gebeuren
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

chrico schreef: Ik lees toch wel in oa jouw verhaal hoe zwaar gestoord het is en je steekt dit niet onder banken of stoelen om maar vooral aan te geven hoe gestoord het gedrag van de baasjes van de staff wel niet zijn met hun hekje van 1,20 waar de hond al 8 jaar achter zit. Maar als er iets gevraagd word wat duidelijkheid kan scheppen dan is het de staff verdedigen en de teckelbaasjes afvallen. Dat stukje begrijp ik du sniet.
Die Stafford zal zelf dat hekje niet neergezet hebben denk ik? Dus nee, de bazen zitten daarin fout, niet de hond. Ik heb ook nergens gezegd 'gestoord'.
Maar ja, ik blijf erbij dat je je waakhond, waarvan je weet dat hij de rest van het terrein ook als zijn gebied ziet, niet achter een vrij laag hekje zet.
Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

christo schreef: Van andere hondenbezitters, zolang ze maar kleine honden hebben, kan geen enkele verantwoordelijkheidszin verwacht worden? Natuurlijk hoort die staff niet achter een laag hek (alleen is dat kennelijk wel acht jaar lang goed gegaan). Maar je hoort net zo goed te zorgen dat er geen commotie ontstaat waarbij dierlijke instincten aangewakkerd worden. Het blijven dieren.

Ik ben dus zo'n dombo met een Chihuahua, en heel onverantwoordelijk ook, want hij loopt (bijna) altijd los! Als jouw hond hondagressief is dat niet MIJN maar JOUW probleem, dan dien jij te zorgen dat hij gemuilkorfd en aan de lijn is. Ik hoef niet als een soort melaatse rond te sluipen overal om mij heen kijkend of er misschien wel een hondagrassieve hond aankomt!
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Moos schreef:
christo schreef:
Ik vind een opmerking als "Als er bij mij een staff over een hek komt zetten is dat portier toch echt dicht hoor", echt te belachelijk voor woorden. Te vergelijken met het korte rokjes en handtastelijke mannen verhaal.
Als de mensen hem überhaupt hebben zien aankomen............

De kefruzie van de teckel was met een labrador in een afgesloten auto........
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Moos schreef:
chrico schreef: Ik lees toch wel in oa jouw verhaal hoe zwaar gestoord het is en je steekt dit niet onder banken of stoelen om maar vooral aan te geven hoe gestoord het gedrag van de baasjes van de staff wel niet zijn met hun hekje van 1,20 waar de hond al 8 jaar achter zit. Maar als er iets gevraagd word wat duidelijkheid kan scheppen dan is het de staff verdedigen en de teckelbaasjes afvallen. Dat stukje begrijp ik du sniet.
Die Stafford zal zelf dat hekje niet neergezet hebben denk ik? Dus nee, de bazen zitten daarin fout, niet de hond. Ik heb ook nergens gezegd 'gestoord'.
Maar ja, ik blijf erbij dat je je waakhond, waarvan je weet dat hij de rest van het terrein ook als zijn gebied ziet, niet achter een vrij laag hekje zet.
Je blijft maar vallen over dat hek. Die hond heeft daar 8 jaar achter gezeten zonder probleem. Het is nu om overklaarbare rede fout gegaan met een ernstige afloop. Het is een fout ingeschatte situatie waarvan de baas heus ook wel geleerd heeft en zal voorkomen dat het nogmaals gebeurd.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

chrico schreef:In de zin dat ik graag Neeltjes antwoord hierop zou zien :mrgreen:
Ik heb daar geen antwoord op of Bartje ook heeft geblaft, wel dat hij niet van de lijn is geweest.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

chrico schreef:

Je blijft maar vallen over dat hek. Die hond heeft daar 8 jaar achter gezeten zonder probleem. Het is nu om overklaarbare rede fout gegaan met een ernstige afloop. Het is een fout ingeschatte situatie waarvan de baas heus ook wel geleerd heeft en zal voorkomen dat het nogmaals gebeurd.
Die indruk kreeg ik anders niet uit het uit excuses bestaande verhaal van de eigenaar, hier opgetekend uit Irwi's mond.
Gr. Aniek

Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Neeltje schreef:
chrico schreef:In de zin dat ik graag Neeltjes antwoord hierop zou zien :mrgreen:
Ik heb daar geen antwoord op of Bartje ook heeft geblaft, wel dat hij niet van de lijn is geweest.
Denk dat dat ook niet uit zou moeten maken hoor. Er zijn genoeg honden die blaffen, en al zou ie geblaffen hebben hoort dat natuurlijk geen reden te zijn over het hek heen te komen. Tis gewoon een heel heel treurige samenloop van omstandigheden waar die teckel en eigenaars de dupe van is geworden.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Valerie schreef:
malinois schreef:
maar dat is simpelweg niet het geval, als je alle honden in de natuur zou laten zou 90% het al niet overleven want die kan zichzelf niet eens onderhouden...
Ik bedoel zij vind dat moordenaars dood moeten, als zij een hond vermoord...
ow verkeerd gelezen :N:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

smoekie schreef:
Neeltje schreef:
Denk dat dat ook niet uit zou moeten maken hoor. Er zijn genoeg honden die blaffen, en al zou ie geblaffen hebben hoort dat natuurlijk geen reden te zijn over het hek heen te komen. Tis gewoon een heel heel treurige samenloop van omstandigheden waar die teckel en eigenaars de dupe van is geworden.
Maakt ook geen ene bal uit. Ze zijn hier gewoon goed in het verzinnen van verhalen en toestanden die totaal niet kloppen. Ze kunnen hier gaan zitten muggenziften, niets en dan ook niets kan aangedragen worden wat vergoelijkt dat een hond een andere hond dood bijt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

josefientje schreef:Ik ben dus zo'n dombo met een Chihuahua, en heel onverantwoordelijk ook, want hij loopt (bijna) altijd los! Als jouw hond hondagressief is dat niet MIJN maar JOUW probleem, dan dien jij te zorgen dat hij gemuilkorfd en aan de lijn is. Ik hoef niet als een soort melaatse rond te sluipen overal om mij heen kijkend of er misschien wel een hondagrassieve hond aankomt!
schijnbaar wil jij dat risico wel lopen... ik loop zelfs met mijn herders wel zo... ik heb ogen van voor en achter en dan heb ik nog een grotere weerbaardere hond.
Ik geloof nu eenmaal niet zo in de kundigheid van andere hondenmensen dus voorkom liever dan genezen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:
Maakt ook geen ene bal uit. Ze zijn hier gewoon goed in het verzinnen van verhalen en toestanden die totaal niet kloppen. Ze kunnen hier gaan zitten muggenziften, niets en dan ook niets kan aangedragen worden wat vergoelijkt dat een hond een andere hond dood bijt.
niemand vergoeilijkt dit, er is niemand die zegt dat het goed is, maar het is natuurlijk niet zo dat iedereen direct de roze spuit in zo'n hond wil zien... daar zijn meningen voor en dat die van jou anders is dan die van anderen, ja dat kan natuurlijk.
Afbeelding
Jane Doe
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier

Ongelezen bericht door Jane Doe »

josefientje schreef:
christo schreef: Van andere hondenbezitters, zolang ze maar kleine honden hebben, kan geen enkele verantwoordelijkheidszin verwacht worden? Natuurlijk hoort die staff niet achter een laag hek (alleen is dat kennelijk wel acht jaar lang goed gegaan). Maar je hoort net zo goed te zorgen dat er geen commotie ontstaat waarbij dierlijke instincten aangewakkerd worden. Het blijven dieren.

Ik ben dus zo'n dombo met een Chihuahua, en heel onverantwoordelijk ook, want hij loopt (bijna) altijd los! Als jouw hond hondagressief is dat niet MIJN maar JOUW probleem, dan dien jij te zorgen dat hij gemuilkorfd en aan de lijn is. Ik hoef niet als een soort melaatse rond te sluipen overal om mij heen kijkend of er misschien wel een hondagrassieve hond aankomt!
Als jouw hond in gebied los loopt waar dat niet mag en jouw hond wordt gegrepen door een hond die aangelijnt is, is dat toch echt jouw probleem!
Daar zijn losloop gebieden namelijk voor, die ik bijvoorbeeld mijt omdat ik een hond agresieve hond heb.
Wanneer een hond is aangelijnd hoor jij je hond daar uit de buurt te houden, dat is dus wel jouw probleem.
Afbeelding
Jane Doe
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier

Ongelezen bericht door Jane Doe »

Om terug te komen op Bartje, het is verschrikkelijk wat er gebeurt is, voor Bartje en zijn eigenaren.
Wens ze dan ook veel sterkte

Over de stafford is veel gezegd, maar ik vind dat toch echt de eigenaar verantwoordelijk is en een veel te laag hekje heeft geplaats. De Stafford heeft alleen maar gedaan wat sommige honden doen, honden gedrag dus en niet gestoord gedrag.

Wat de trigger is geweest, ik zou het niet weten, en niemand hier, want we zijn er niet bij geweest.
Maar het feit is gewoon dat de Stafford over het hek kon komen en Bartje heeft dood gebeten, dat had gewoon nooit moeten kunnen gebeuren, dan was deze discussie niet nodig geweest en het belangrijkste dan had Bartje nog geleefd.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Moos schreef:Als jouw honden na 1 keertje aangeblaft te zijn ertoe in staat zijn de andere hond meteen stuk te bijten, dan heb je maar op te letten dat er niet losgeschoten kan worden. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is zeg, dat een hond meteen vol tekeer gaat op een andere hond die even blaffend langs kwam zeilen. "ja sorry, kunnen we niks aan doen, uw hond blafte even uitdagend".
En ja, als je dat dus niet kan voorkomen lijkt een muilkorf me geen slecht plan.
Als mijn honden na 1 keer aangeblaft te zijn op neutraal terrein nog geen wenkbrauwtje ophalen, maar wel zoals heel veel honden die ik ken, sterk reageren als er een andere hond voor hùn huis voorbij komt, laat staan als die hond ook nog eens gaat lopen uitdagen, dan hou ik daar rekening mee. En verwacht ik dat ook van een ander. Het is immers een fenomeen dat voor heel veel honden opgaat. Misschien niet voor jòuw honden, maar wel voor vèel honden.

En ik heb alledrie mijn honden goed gesocialiseerd op honden van elk formaat en kan zorgeloos met hen rondlopen in een losloopgebied. Of ze nu een sint bernard of een dwergpincher tegenkomen, ze gaan er hetzelfde mee om. Maar dat is nog altijd geen reden voor een dwergpincher of chihuahua of dwergteckeleigenaar om de Goden te verzoeken en dan mijn hond de schuld te geven als een normale hap die bij een middelgrote hond geen gevolgen had gehad, bij hun chichi schade veroorzaakt.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

tineke schreef: Hear hear.
Voskuil....? Moet niet veel gekker worden :N:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Fin
Zeer actief

josefientje schreef:Ik ben dus zo'n dombo met een Chihuahua, en heel onverantwoordelijk ook, want hij loopt (bijna) altijd los! Als jouw hond hondagressief is dat niet MIJN maar JOUW probleem, dan dien jij te zorgen dat hij gemuilkorfd en aan de lijn is. Ik hoef niet als een soort melaatse rond te sluipen overal om mij heen kijkend of er misschien wel een hondagrassieve hond aankomt!
Hij loopt dus ook los in een woonwijk? Waarom in vredesnaam?

overigens was de vrouw in kwestie in mijn ogen een dombo omdat ze er totaal geen gevaar in zag om haar hond los en al uitdagend langs te laten zeilen bij iemand die met drie aangelijnde honden staat, laat staan met drie aangelijnde honden vlak bij de eigen voordeur. En ja, ik kon ze houden, ze hadden nl. gentle leaders om. Maar dan is het als hondeneigenaren onderling nog altijd behoorlijk onbeschoft om een ander in de positie te brengen drie opgewonden in elkaar happende honden te mannen en te kalmeren.

Je bent dus geen dombo omdat je een chihuahua hebt, in mijn definitie. Wel als je zo oerstom bent om jou, jouw kwetsbare hondje èn mij en mijn honden in zo'n situatie te brengen. En nee, ik vind het niet schattig dat je chihuahua overal los kan lopen. Hou bij je.
Laatst gewijzigd door Fin op 02 nov 2009 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

christo schreef:
Als mijn honden na 1 keer aangeblaft te zijn op neutraal terrein nog geen wenkbrauwtje ophalen, maar wel zoals heel veel honden die ik ken, sterk reageren als er een andere hond voor hùn huis voorbij komt, laat staan als die hond ook nog eens gaat lopen uitdagen, dan hou ik daar rekening mee. En verwacht ik dat ook van een ander. Het is immers een fenomeen dat voor heel veel honden opgaat. Misschien niet voor jòuw honden, maar wel voor vèel honden.
Tuurlijk moet de andere partij daar ook rekening mee houden. Ik doe ook niet anders, alleen al omdat ik mijn honden graag heel houd. Maar als je echt denkt dat je honden een hondje dat even voorbij geblaft komt fiks toe zullen takelen, dan heb je zelf er ook een hele serieuze taak in om dat te voorkomen.
En ik heb alledrie mijn honden goed gesocialiseerd op honden van elk formaat en kan zorgeloos met hen rondlopen in een losloopgebied. Of ze nu een sint bernard of een dwergpincher tegenkomen, ze gaan er hetzelfde mee om. Maar dat is nog altijd geen reden voor een dwergpincher of chihuahua of dwergteckeleigenaar om de Goden te verzoeken en dan mijn hond de schuld te geven als een normale hap die bij een middelgrote hond geen gevolgen had gehad, bij hun chichi schade veroorzaakt.
Als die Chi in jouw honden heeft lopen bijten is het al iets anders. Maar aanblaffen staat gewoon totaal niet in verhouding tot flink bijten. Want ook om een klein hondje dood te bijten moet er wel even flink gebeten worden hoor. Mijn kleine hondjes zijn meerdere keren door grote honden aangevallen (soms door twee tegelijk) maar dan hebben ze ook 'gewoon' gaatjes, zijn niet helemaal stuk. Om ze stuk te krijgen moet er fors tekeer gegaan worden, veel korter dan bij een grotere hond, maar het is echt geen corrigerend snapje waar ze dood van gaan.
En als jouw hond dus echt fors bijt in een hond die even staat te keffen, dan zie ik daar toch een groter probleem in, dan in die kefferd. Geldt ook als het formaat andersom is overigens. Als een York meteen vol in een Labrador hangt die eens naar hem blaft, staat dat ook totaal niet in verhouding tot elkaar en heeft de baas van die York maar op te letten. (als je zo'n incident beschrijft begint iedereen trouwens meteen over die onopgevoede kleine hondjes. altijd vreemd dat dat andersom niet zo lijkt te gelden).
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:En als jouw hond dus echt fors bijt in een hond die even staat te keffen, dan zie ik daar toch een groter probleem in, dan in die kefferd. Geldt ook als het formaat andersom is overigens. Als een York meteen vol in een Labrador hangt die eens naar hem blaft, staat dat ook totaal niet in verhouding tot elkaar en heeft de baas van die York maar op te letten. (als je zo'n incident beschrijft begint iedereen trouwens meteen over die onopgevoede kleine hondjes. altijd vreemd dat dat andersom niet zo lijkt te gelden).
nou daar ga ik niet maar zo van uit eigenlijk... mijn honden mogen om die reden niet met kleine hondjes spelen omdat een corrigerende beet weleens het einde van bijv. een chiauwa kan zijn wat een hond van eigen formaat hooguit een gaatje oplevert.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Moos schreef:Tuurlijk moet de andere partij daar ook rekening mee houden. Ik doe ook niet anders, alleen al omdat ik mijn honden graag heel houd. Maar als je echt denkt dat je honden een hondje dat even voorbij geblaft komt fiks toe zullen takelen, dan heb je zelf er ook een hele serieuze taak in om dat te voorkomen.
Laat ik als eigenaar van twee dobermanns, een ras waarvan bij het eerste het beste incident dezelfde lui klaarstaan om ze gestoord te noemen als met de staffords, nou wel denken dat ze de andere hond gerust heel laten maar het risico maar niet willen lopen? En ik heb het niet over maltesers, ik heb het over hondjes van nog geen vijf kilo.
Als die Chi in jouw honden heeft lopen bijten is het al iets anders. Maar aanblaffen staat gewoon totaal niet in verhouding tot flink bijten. Want ook om een klein hondje dood te bijten moet er wel even flink gebeten worden hoor. Mijn kleine hondjes zijn meerdere keren door grote honden aangevallen (soms door twee tegelijk) maar dan hebben ze ook 'gewoon' gaatjes, zijn niet helemaal stuk. Om ze stuk te krijgen moet er fors tekeer gegaan worden, veel korter dan bij een grotere hond, maar het is echt geen corrigerend snapje waar ze dood van gaan.
En als jouw hond dus echt fors bijt in een hond die even staat te keffen, dan zie ik daar toch een groter probleem in, dan in die kefferd. Geldt ook als het formaat andersom is overigens. Als een York meteen vol in een Labrador hangt die eens naar hem blaft, staat dat ook totaal niet in verhouding tot elkaar en heeft de baas van die York maar op te letten. (als je zo'n incident beschrijft begint iedereen trouwens meteen over die onopgevoede kleine hondjes. altijd vreemd dat dat andersom niet zo lijkt te gelden).
Mijn honden negeren kleine kefferdjes. Zoals veel grote honden. Waardoor er dus behoorlijk wat onopgevoede kleine hondjes rondlopen. :wink: En nogmaals, ik weet dat ze honden van normale grootte heel houden, maar ze hebben nog nooit een gevecht gehad met kleine hondjes en ik weet dus niet hoe zoiets zou aflopen. En laat ik dat nou zo willen houden - want als er iets gebeurd, en het gaat mis, hebben mìjn honden het gedaan, zijn mijn honden gestoord, en zijn ze kandidaat voor een roze spuit. Ook al hebben ze x aantal jaar op deze aardbol rondgelopen zonder enig bloedvergieten, maakt niet uit, gestóórd zijn ze en afmaken die hap. Dat blijkt wel uit deze discussie.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”