Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Taran en Kian: foto's blz 37

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Re: Bantu's Taran Villa Della Lupa *update blz. 21*!

Ongelezen bericht door flamme »

Yai schreef:Wat leuk om weer wat te lezen! Zo te lezen gaat het super en genieten jullie flink. :E: Zit helemaal goed met jullie 2-tal. En Mika, die gaat gewoon nog jaren mee. Het moet!
Ja dat zou wel moeten maar dat is niet reëel. We hebben echt wel weer een flinke stap terug gedaan. Hij heeft er nog vreselijk lol in, onze ouwe vent maar als het leven lijden wordt dan is het klaar. Hij is 11,5 bijna. Dat is voor een flatcoated een mooie leeftijd. Begrijp me niet verkeerd, als ik mag kiezen blijft hij nog minimaal 5 jaar bij ons, maar ik moet reëel kijken naar ons manneke.

Voorlopig leert Taran nog iedere dag manieren van hem en ik ben Miek dankbaar voor het mede in goede banen leiden van Taran's taranisme :F:
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yai »

flamme schreef:
Yai schreef:Wat leuk om weer wat te lezen! Zo te lezen gaat het super en genieten jullie flink. :E: Zit helemaal goed met jullie 2-tal. En Mika, die gaat gewoon nog jaren mee. Het moet!
Ja dat zou wel moeten maar dat is niet reëel. We hebben echt wel weer een flinke stap terug gedaan. Hij heeft er nog vreselijk lol in, onze ouwe vent maar als het leven lijden wordt dan is het klaar. Hij is 11,5 bijna. Dat is voor een flatcoated een mooie leeftijd. Begrijp me niet verkeerd, als ik mag kiezen blijft hij nog minimaal 5 jaar bij ons, maar ik moet reëel kijken naar ons manneke.

Voorlopig leert Taran nog iedere dag manieren van hem en ik ben Miek dankbaar voor het mede in goede banen leiden van Taran's taranisme :F:
Ik snap het helemaal. Moeilijk zat om het te zien en reëel te zijn, maar wel het enige wat je kan. En 11,5 jaar is inderdaad een hele mooie leeftijd. Al gun je een beestje altijd langer, je weet zelf het beste hoe het met je manneke gesteld staat. Ik vind het in ieder geval een pracht verhaal en pracht foto's! Zowel van Taran als van Mika. :ok:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wat is hij mooi aan het opdrogen zeg! :ok:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

een mooie kerel is het, al heeft ie wel een heel ondeugend hoofd op de een na laatste foto ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

renee-uk schreef:een mooie kerel is het, al heeft ie wel een heel ondeugend hoofd op de een na laatste foto ;)
Geloof me, da's niet alleen de buitenkant :Q:
renee-uk
Zeer actief

flamme schreef:
renee-uk schreef:een mooie kerel is het, al heeft ie wel een heel ondeugend hoofd op de een na laatste foto ;)
dat straalt ie ook wel heel erg uit, de foto daarboven heeft ie dezelfde blik, maar die foto laadde wat moeilijk dus dat zag ik later pas.
ik zou hem echt graag eens in het echt zien, die boef :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

renee-uk schreef:
flamme schreef:
dat straalt ie ook wel heel erg uit, de foto daarboven heeft ie dezelfde blik, maar die foto laadde wat moeilijk dus dat zag ik later pas.

Hij is ook wel ernstig boeverig en !! Helaas helaas hebben we moeten constateren dat hij eindelijk begrijpt dat hij staand op zijn achterpoten groter is.
Dat zorgt dus voor plotselinge wegrakende stukjes appeltaart. Met uitgespuugde rozijnen want die zijn niet voor nepwolven.
Ook heeft hij een uurtje terug een pakje pens gestolen en dus ben ik net in een hinderlaag gaan liggen en heb hem, bij steelpoging 3, nat gegooid. Daarbij moet ik wel het droevige feit vermelden dat ik dus daarna een half uur heb moeten dweilen. Dus...
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

:LOL: Het is gewoon een echte kwajongen. Maar ik vind hem echt geweldig!!
renee-uk
Zeer actief

flamme schreef:
renee-uk schreef:
flamme schreef:

Hij is ook wel ernstig boeverig en !! Helaas helaas hebben we moeten constateren dat hij eindelijk begrijpt dat hij staand op zijn achterpoten groter is.
Dat zorgt dus voor plotselinge wegrakende stukjes appeltaart. Met uitgespuugde rozijnen want die zijn niet voor nepwolven.
Ook heeft hij een uurtje terug een pakje pens gestolen en dus ben ik net in een hinderlaag gaan liggen en heb hem, bij steelpoging 3, nat gegooid. Daarbij moet ik wel het droevige feit vermelden dat ik dus daarna een half uur heb moeten dweilen. Dus...
hahahaha zit ik hier toch echt te schudden van het lachen, geweldig :LOL:
Afbeelding

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat is hij mooi!
Dat hij niet meer alles pikt van andere honden is niet erg toch? Hij wordt een volwassen reu en zo te horen is hij wel "eerlijk" in zijn gedrag :ok:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Maeve schreef:Wat is hij mooi!
Dat hij niet meer alles pikt van andere honden is niet erg toch? Hij wordt een volwassen reu en zo te horen is hij wel "eerlijk" in zijn gedrag :ok:
Nou ja het is niet zozeer " niet meer alles pikken" dat zou ik inderdaad normaal vinden ( de bobtail van mijn zus wat minder :F: )
Dit is, op zijn saarloos, je blik verkennend over een groep laten glijden en degene eruit pikken die bang is en kijken hoever je dan kunt gaan. Wat hey, als iets piept zonder reden, dan hap je er een keer in en heeft ie wel een reden :roll: zoiets dus. Niet heel ernstig, maar voor mensen met een onzeker hondje wel irritant. Taran is sociaalvaardig, absoluut. Maar ook een etterbakkie dus :wink: niet erg, maar wel iets om rekening mee te houden :ok:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

renee-uk schreef: hahahaha zit ik hier toch echt te schudden van het lachen, geweldig :LOL:

Neeheeeeee, dat is Niet! leuk. Sjeezis, moet jullie alles voorkauwen hier.

Of ja, laat dat voorkauwen maar zitten, dat heeft Taran al gedaan :ugh:

(De vloer is wel vrrrreselijk schoon, dat dan weer wel :ok: )
Yai
Zeer actief

flamme schreef:(De vloer is wel vrrrreselijk schoon, dat dan weer wel :ok: )
Hahaha, toch nog ergens goed voor!

En ik zou hem ook weleens willen ontmoeten. Weet alleen niet of dat samen met mijn (intacte) reu goed zou gaan? Ik weet niet veel van Saarlooswolfhonden, maar het lijken me hele mooie honden qua karakter. :ok:
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Yai schreef:

En ik zou hem ook weleens willen ontmoeten. Weet alleen niet of dat samen met mijn (intacte) reu goed zou gaan? Ik weet niet veel van Saarlooswolfhonden, maar het lijken me hele mooie honden qua karakter. :ok:
Als jouw intacte reu tegen Taran zegt dat hij zijn pubermond moet houden dan gaat dat wel goed normaal gesproken :wink:
Yai
Zeer actief

flamme schreef:
Yai schreef:

Als jouw intacte reu tegen Taran zegt dat hij zijn pubermond moet houden dan gaat dat wel goed normaal gesproken :wink:
Owh, dan komt dat wel goed. Boris zegt dat wel. 'En nou klaar ermee!' En dan is het meestal ook wel afgelopen.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Dan moeten we een keertje afspreken als je dat leuk vind :ok: welke kant moet ik je ergens zoeken?
Yai
Zeer actief

flamme schreef:Dan moeten we een keertje afspreken als je dat leuk vind :ok: welke kant moet ik je ergens zoeken?
Leuk!! :cheer: Ik woon in Nieuwegein, vlakbij Utrecht. Maar ben met het OV redelijk mobiel! (Boris vindt OV prima, treinen, bussen, trams...)
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Dan moeten we een keertje via PB afspreken :ok:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

En toen ontdekte Taran dat er nog een hele wereld boven hem leeft :wink: hij is ineens helemaal geïntrigeerd door het luchtleven. Ik kan jullie melden dat dat vrij lastig wandelt met zo'n sterrenkijker aan de riem :roll:

Het feit dat er vanmorgen ineens een buurman door de lucht zweefde :80: en naar beneden stond te kijken vanaf het dak heeft Taran nog extra geïnspireerd.

Ineens maken duiven ook leuke geluiden en kun je daarachter aan huppelen. Als het beestje dan wegvliegt (en de meeste duiven met verstand doen dat) dan ga je op je wolvenkont zitten om het beest teleurgesteld na te kijken.
Mussen zijn trouwens nutteloos om weg te jagen. Komt omdat we die iedere avond minsten 50 in de tuin hebben dus daar geeft Taran bij voorbaat al de moed bij op.

Tja er valt nog veel te ontdekken voor onze pubervent :wink:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

flamme schreef:Hij is ook wel ernstig boeverig en !! Helaas helaas hebben we moeten constateren dat hij eindelijk begrijpt dat hij staand op zijn achterpoten groter is.
:LOL: :LOL: :LOL:
Ik lach me hier helemaal suf :LOL: :engel: !
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Degene die me uitlachen mogen hem best een weekje komen lenen om op te voeden :F: denk dat je hem na 3 dagen heel snel terugbrengt :schrik: :F:
Zamunda
Zeer actief

flamme schreef:Degene die me uitlachen mogen hem best een weekje komen lenen om op te voeden :F: denk dat je hem na 3 dagen heel snel terugbrengt :schrik: :F:
Geen haar op mijn hoofd die dat overweegt, volgens mij kun jij dat heel prima zelluf :pffff: .
Maar ik lach je ook niet uit hoor (althans, niet dat jij weet :mrgreen: ), ik lach OM jou en de streken van je boef :LOL: .

Dat zijn echt mijn favoriete verhalen, dus ik hoop op nog veel meer streken :lekkerpuh: .
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Zamunda schreef: Geen haar op mijn hoofd die dat overweegt, volgens mij kun jij dat heel prima zelluf :pffff: .
Dit was een noodkreet om hulp :pffff: ik heb niks aan jou, ga eens gewoon een Kong herplaatsen ofzo (wij gebruiken ze iedere dag :mann: )

Nou, nog een redelijk nieuwe ondeugd dan van het monster. Eentje waar ik geen last van heb :F:
In de avond ,na het eten wordt er altijd even gestoeid met Taran en geknuffeld met Mika. Taran telt daar echt op en weet precies wanneer het wel en wanneer het niet gebeurd. Op maandag begint hij bv. niet te zeuren om we dan naar voetballen gaan met de jongste thuis.

De andere dagen, als er dus niks is begint Taran na het eten onrustig te drentelen en met speelgoed te sjouwen ondertussen het baasje geïrriteerd aankijkend dat die het lef heeft om ooooook nog de taaaaaafel heeeeelemaaaaaal af te ruimen :roll: :hmmm: :blauwoog: (met een diepe zucht).

Gaat Ramon daarna gewoon op de bank zitten en niet met Taran spelen dan heeft meneer daar wat op bedacht. Men neme een trouwflos of een bal, men gaat in de kamer staan en zwaaie met het attribuut wat op dat moment in de bek zit. Dat laat je op het goede moment los en dan heeft dat als effect dat het tegen het baasje aan vliegt. Succes 100% gegarandeerd. Het mooiste is, als het object landt op een bijzonder gevoelige plek halverwege baasjes lijf (kost hem zijn kinderbijslag zegt hij altijd). Dat zorgt namelijk altijd voor niet alleen een hoop gezwaai, maar ook voor de nodige verbale ondersteuning :engel:
Het grappige is, dat echt al mijn saarloosjes tot nu toe dit gedrag lieten zien :F:

Ook een nieuwe, waar ik dan wel "last" van heb en waar de buurt zich een ongeluk om lacht in het kader van een puber met een grote mond.

Saarloosjes zijn nogal verbaal ingesteld. Omdat Taran op het moment nogal van het streken uithalen is krijgt hij nog wel eens een correctie.
Nu stonden we laatst bij de supermarkt, baasje was even naar binnen om iets te halen en wij moesten dus even buiten wachten. Er komt een mevrouw langs met een zeer welopgevoede Jack. Taran maakt kennis en besnuffeld bet beestje die dit oogluikend toestond met een lichte blik van afkeer.
Toen Taran besloot dat je er ook met een poot op kon meppen heb ik een einde aan de kennismaking gemaakt door Taran weg te halen en tegen de Mw. te zeggen dat ik dit gedrag niet wil. De Mw., begreep dat, zei vriendelijk goedendag en liep door.
Taran was zeer beledigd dus toen ik hem riep om hem af te leiden en een koekje te geven (hij zou dan aandacht voor mij hebben wat beloond moest worden) draaide meneer om, keek me aan en begon op niet mis te verstane wijze me te vertellen dat ik echt niet normaal was dat ik zomaar ingreep.
Oftewel een 33 kilo nepwolf stond tegen me te waaauwaauawaaaaaaaauwwwww iewaaawnouhouuwwww te doen. Dat alles met een bijzonder beledigd gezicht :roll:
De Mw. was nog niet zover weg en kwam niet meer bij. De toeristische fietsers lagen ook in een deuk en vertaalden Taran's gezeur en gemopper ongeveer op dezelfde manier als ik.
"Wat een geweldige hond" zei meneer fietser ook nog al hikkend. Tja :hmmm:

Dat zaniken doen bijna alle saarloosjes al moet ik wel zeggen dt Taran wel de meest vocale is. Ik zal, als ik er deze week aan toekom een een filmpje maken als ik eten aan het klaarmaken ben, dan weten jullie wat ik bedoel :wink:
Zamunda
Zeer actief

flame schreef:
Zamunda schreef: Geen haar op mijn hoofd die dat overweegt, volgens mij kun jij dat heel prima zelluf :pffff: .
Dit was een noodkreet om hulp :pffff: ik heb niks aan jou, ga eens gewoon een Kong herplaatsen ofzo (wij gebruiken ze iedere dag :mann: )
Ja zeg, hebbie zelluf voor gekozen hè. Eigen schuld dikke bult, wie zijn billen brandt mot op de blaren zitten en nog meer van dat soort ongein :mrgreen:

Maar bedankt voor de geweldige anekdotes: ik heb beeld en ik kom niet meer bij :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: .

Oh, ik zie het zo voor me hè, die hond die dat flostouw tegen je man aan mietert. Wat een portret :E: .

En jij die zo lekker voor lul staat midden in het dorp met je joelende puber :smile2: .

Oeps, verkeerde smilie: die laatste moest natuurlijk :LOL: zijn, want ik lach je echt niet uit hoor :engel: .
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

flamme schreef:
Nou ja het is niet zozeer " niet meer alles pikken" dat zou ik inderdaad normaal vinden ( de bobtail van mijn zus wat minder :F: )
Dit is, op zijn saarloos, je blik verkennend over een groep laten glijden en degene eruit pikken die bang is en kijken hoever je dan kunt gaan. Wat hey, als iets piept zonder reden, dan hap je er een keer in en heeft ie wel een reden :roll: zoiets dus. Niet heel ernstig, maar voor mensen met een onzeker hondje wel irritant. Taran is sociaalvaardig, absoluut. Maar ook een etterbakkie dus :wink: niet erg, maar wel iets om rekening mee te houden :ok:
Dat etterbakkiegedrag komt me bekend voor :mrgreen:

En wat fijn dat je nu zo'n schone vloer hebt :cheer:
Wat was het effect eigenlijk op Taran? :8):
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

ranetje schreef:
flamme schreef:

Van het water bedoel je?
Hij was diep beledigd, rende als een mafkees weg wat niet zo goed ging met een natte vloer dus dat gaf wat "Tom en Jerry" achtige effecten en nu kijkt hij eerst achterom of ik kijk voor hij op de aanrecht springt :cool2:

Meestal is die leeg trouwens dus dan blijft hij er vanaf. Voorlopig de kans niet meer geven dus en niks laten slingeren, dan dooft het wel weer uit.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

flamme schreef:
ranetje schreef:
flamme schreef:

Van het water bedoel je?
Hij was diep beledigd, rende als een mafkees weg wat niet zo goed ging met een natte vloer dus dat gaf wat "Tom en Jerry" achtige effecten en nu kijkt hij eerst achterom of ik kijk voor hij op de aanrecht springt :cool2:

Meestal is die leeg trouwens dus dan blijft hij er vanaf. Voorlopig de kans niet meer geven dus en niks laten slingeren, dan dooft het wel weer uit.
:LOL: :LOL:
Juist ja.
Als jij er niet bent ook geen water :mrgreen:
Jammer dat hij jou en dat water al aan elkaar heeft verbonden. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een heerlijke verhalen :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

Ik heb jullie vandaag op tv gezien en wat een prachtige vent is het toch :I: mn moeder vond hem ook prachtig (ze kende het ras nog niet)
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Ik lig hier dubbel om deze verhalen en heb zowaar beeld.
Ik hoop toch zó dat er nog véél meer volgt.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”