Frida is helaas niet zo genuanceerd als je zou willen. Enige nuance aanbrengen is haar onbekend. Laat staan dat zij ook maar iets van hondengedrag afweet. Ik zou haar antwoorden niet serieus nemen, dat doet zij zelf ook niet.macho-hayley schreef:huh...hij heeft mijn buurman in zijn been gebeten die mij te lijf ging met een metalen staaf op het moment dat ik samen met de hond buiten stond...ik heb het nergens gehad over spelen met een stok!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!
Moderator: moderatorteam
Re: Mijn hond in beslag genomen..wat nu...
En ik op het feit dat ze zelf hier vertelt dat de hond vaker gebeten heeft.Dee schreef:ik doelde op het kindje...maar ja.
En dat niemand het daar over heeft.
Maar ja.
Dat lezen jullie liever niet blijkbaar.. Want nerveuze bijterige honden bestaan niet in jullie wereld

Ben benieuwd of iemand DAAR eens op in wil gaan, ben benieuwd!!
Als Frida dat toestaat (dat een kind met een vork in de rug van een hond prikt) dan zegt dat genoeg over de capaciteiten die Frida als hondenbezitter heeft. Geen dus.freskin schreef:Ach ja, maar mw. van der Hoek weet toch alles beter..... Ik vind een hond in zijn rug laten prikken met een vork door een kind ook niet getuigen van oplettendheid. Je mag echt van geluk spreken dat deze hond niet gebeten heeft. Arm beest......Dee schreef:ik doelde op het kindje...maar ja.
Daar hebben wij het toch al over gehad? Wat zeur je nu? De hond heeft eenmaal eerder gebeten toen de buurman haar met een ijzeren staaf heeft bedreigd. Een totaal andere situatie die niet met deze situatie is te vergelijken. Ik zou blij zijn als mijn hond dat doet, maar dat vind jij dus ook al fout. Nogmaals, jij hebt totaal geen verstand van honden.Frida van der Hoek schreef:En ik op het feit dat ze zelf hier vertelt dat de hond vaker gebeten heeft.Dee schreef:ik doelde op het kindje...maar ja.
Maar ja.
Dat lezen jullie liever niet blijkbaar.. Want nerveuze bijterige honden bestaan niet in jullie wereld![]()
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
daar zijn genoeg topics over, als je eens verder zou kijkenFrida van der Hoek schreef:En ik op het feit dat ze zelf hier vertelt dat de hond vaker gebeten heeft.Dee schreef:ik doelde op het kindje...maar ja.
Maar ja.
Dat lezen jullie liever niet blijkbaar.. Want nerveuze bijterige honden bestaan niet in jullie wereld![]()
- macho-hayley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herders
- Contacteer:
Nee was geen geluk; gewoon goed geleerd dat bijten nooit mag. Dus kon ik hem rustig in de kamer laten met peuter of kat of wat dan ook en er met mijn rug naartoe gaan zitten. Als er iets was riep hij me wel, en zo geschiedde..freskin schreef:Ach ja, maar mw. van der Hoek weet toch alles beter..... Ik vind een hond in zijn rug laten prikken met een vork door een kind ook niet getuigen van oplettendheid. Je mag echt van geluk spreken dat deze hond niet gebeten heeft. En het is/ was nog wel een rottweiler. Dan is het helemaal onverantwoordelijk. Als die gaan bijten.....Arm beest......Dee schreef:ik doelde op het kindje...maar ja.
edit:toevoeging
Enneh.. keep on posting comments; love it!

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
ja ik was daar ook erg blij mee..de gaten zitten nu in mijn voordeur en anders waarschijnlijk in mijn hoofd....

Frida komt alleen op dit forum om te rellen en te stoken. Rellen vind ik best, maar zoek daar dan ook een geschikt topic voor en niet dit. Dit is zo goedkoop om achter de rug van iemand die wel verantwoordelijk met haar hond omgaat te rellen.macho-hayley schreef:nee blijkbaar inderdaad...
- Dee
- Zeer actief
als je zo gek bent op kritiek open dan zelf een topic en kijk hoeveel reacties je daar krijgtFrida van der Hoek schreef:Nee was geen geluk; gewoon goed geleerd dat bijten nooit mag. Dus kon ik hem rustig in de kamer laten met peuter of kat of wat dan ook en er met mijn rug naartoe gaan zitten. Als er iets was riep hij me wel, en zo geschiedde..freskin schreef:Ach ja, maar mw. van der Hoek weet toch alles beter..... Ik vind een hond in zijn rug laten prikken met een vork door een kind ook niet getuigen van oplettendheid. Je mag echt van geluk spreken dat deze hond niet gebeten heeft. En het is/ was nog wel een rottweiler. Dan is het helemaal onverantwoordelijk. Als die gaan bijten.....Arm beest......Dee schreef:ik doelde op het kindje...maar ja.
edit:toevoeging
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Goh Frida, zou je eigen onderschrift maar eens ter harte nemen.
@ts, ik hoop voor je dat je snel wat hoort. Leef hier met je mee. Sterkte
Terecht dat je blij was dat je hond jou heeft beschermd, zou ik ook zijn als iemand mij aanvalt. Maar het klopt niet van Frida dat zij dit voorval vergelijkt met deze gebeurtenis.macho-hayley schreef:ja ik was daar ook erg blij mee..de gaten zitten nu in mijn voordeur en anders waarschijnlijk in mijn hoofd....
We hebben het nu toch over deze hond???????????????? Wat hebben andere mensen met dit geval te maken???Dee schreef:daar zijn genoeg topics over, als je eens verder zou kijkenFrida van der Hoek schreef:En ik op het feit dat ze zelf hier vertelt dat de hond vaker gebeten heeft.Dee schreef:ik doelde op het kindje...maar ja.
Maar ja.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Ik quote het maar een keer voor de zekerheid, maar vind je dit normaal?? Dat je je hond tot bloedens toe laat steken? Nee, dat is niet een kwestie van opvoeden, dat is puur geluk dat die hond dat kind niet gegrepen heeft. Ik vind het niet erg slim om een kind de kind te geven om dit te doen.Frida van der Hoek schreef:In een ander topic schrijf je dat hij iemand in zijn been had gebeten toen hij wilde spelen met een stok, bij een voetbalwedstijd toch? Zie de link die iemand heeft geplaatst in dit topic ergens aan het begin... Wel eerlijk blijven! .macho-hayley schreef:tsja het zal toch zeker niet negatief worden gevonden neem ik aan, ik denk toch wel dat het belangrijk is aan te tonen dat er nooit eerder zulk gedrag is vertoont en tevens dat ik toch echt wel bewust met mijn honden omga.
En dat je nog niet gehoord bent... slecht teken idd, als de hond zich normaal gedraagt had je al bericht gehad. Als je zelf al denkt dat hij niet door een mag test komt weet je diep in je hart ook wel beter; ik had me geen seconde druk gemaakt met mijn hond. Omdat ik wist dat hij door en door ok was. Ook als er iemand op zijn poot ging staan,een peuter stak eens een vork in zijn rug, tot bloedens toe gewond maar bijten nee. Hij jankte en gilde maar deed niks. Dus kon ik meteen ingrijpen voor het uit de hand liep. Want bijten, dat mocht niet van mij, nooit en dat wist hij. Kwestie van opvoeden, echt consequent zijn en nee is nee.
Hond is de dupe; ws nog poosje asiel, feestdagen voor de deur en ze maken echt geen haast als je met een advocaat e.d. aankomt; wordt beschouwd als 'besef van verantwoordelijkheid', oftewel je laat blijken dat je weet dat jouw hond fout was en je rekt de boel alleen maar langer op en als je zo bang bent dat hij een spuitje krijgt moet hij vaker gebeten hebben, bij 1 incidentje wordt een hond niet meegenomen, alleen bij een zeer ernstige beet of als er meerdere klachten/aangiftes liggen doen ze dit.
Weet ik uit ervaring; een hond bij mij in de buurt werd na 2 aangiftes en tig klachten uit de buurt bij de wijkagent pas bij de 3e bijtpartij (pup helemaal verscheurd, de lieverd, deed ie anders noooooit) meegenomen en nadat hij ingeslapen was kreeg baasje pas bericht via advocaat. Een hond is nl bezit volgens de wet, en het in beslag genomen 'ding' had genoeg bewezen dat het net zo gevaarlijk is als een mes in de hand van een crimineel. In beslag nemen en niet meer teruggeven dus. Zo zit dat. Moet je maar niet met een mes rond gaan lopen zwaaien en daarbij per ongeluk iemand in zijn gezicht steken, zo zien ze dat. De baas van de bijtende hond is nooit gehoord tot zijn verontwaardiging; ze wisten wel genoeg zo.. Hij weigerde ook de hond te muilkorven ondanks de eerdere bijtpartijen naar mens en dier, tsja... Als hij na de 1e x gemuilkorfd had was de hond er ws nog maar ja, dat was zo zielig voor de hond..
Ik had een Rottweiler, stel je voor dat je zulke kaken om je wang voelt sluiten brrr....
Het feit dat je niets meer vertelt over het slachtoffertje spreekt ook boekdelen, agenten zijn soms net mensen (met wellicht kinderen) en het is hun werk om de stad veilig te houden en als je dan zo onverschillig doet en gaat roepen dat het een aso-buurt is vol junks en criminelen roep je ook het een en ander over jezelf af.
Sterkte voor het gebeten meisje; zij zit de rest van haar leven met een litteken. Denk je daar ook weleens aan? Nog een brief in de bus gedaan met excuses? Gevraagd wat de schade was? Taxi naar de EHBO voor ze betaald? Denk het niet anders had je dat wel verteld.
Ik kan me wel voorstellen dat ze geen trek in een gesprek hadden om je hond te redden maar excuses wilden horen. Had ze maar aangeboden, de schuld voor 100% op je genomen en wie weet hoe het dan gelopen was..
En wie het niet met me eens is; verklaar de hond heilig en scheld maar, ik zit er niet mee, echt niet! Door dit soort onzin hebben herders zo'n slechte naam en das jammer want het kunnen leuke honden zijn mits goed onder appel en met een ervaren baas.
Bijtende hond = fout! Altijd!
groetjes, ingrid
TARAK

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
achja gelukkig had ik dit topic ook niet nodig om te horen of mijn hond of ik goed of fout was...ik weet van mezelf dat ik een prima bazin ben en van de hond dat hij voor mij een prima hond is en mensen die zin hebben om te rellen mogen dat van mij rustig doen ik trek me namelijk niks aan van mensen waar ik geen respect voor heb!

Dat hebben meerdere mensen al tegen Frida gezegd, alleen dat is nog niet tot haar doorgedrongen. Zij is knettergek en serieus nemen kan ik haar allang niet meer.nusca schreef:Goh Frida, zou je eigen onderschrift maar eens ter harte nemen.
-
- Zeer actief
Je had ook kunnen opletten dat dat kind niet de kans kreeg een vork in zijn rug te stekenFrida van der Hoek schreef:Nee was geen geluk; gewoon goed geleerd dat bijten nooit mag. Dus kon ik hem rustig in de kamer laten met peuter of kat of wat dan ook en er met mijn rug naartoe gaan zitten. Als er iets was riep hij me wel, en zo geschiedde..

-
- Zeer actief
Gelijk heb je, ik heb dit hele topic gevolgd en ik hoop van harte dat je je hond weer terugkrijgt, veel sterktemacho-hayley schreef:achja gelukkig had ik dit topic ook niet nodig om te horen of mijn hond of ik goed of fout was...ik weet van mezelf dat ik een prima bazin ben en van de hond dat hij voor mij een prima hond is en mensen die zin hebben om te rellen mogen dat van mij rustig doen ik trek me namelijk niks aan van mensen waar ik geen respect voor heb!

Domme gans, snap je het echt niet of ben je netzolang aan het peuren totdat er een rel komt? Hier is al over gesproken, alleen bevallen de antwoorden je blijkbaar niet.Frida van der Hoek schreef:We hebben het nu toch over deze hond???????????????? Wat hebben andere mensen met dit geval te maken???Dee schreef:daar zijn genoeg topics over, als je eens verder zou kijkenFrida van der Hoek schreef:En ik op het feit dat ze zelf hier vertelt dat de hond vaker gebeten heeft.Dee schreef:ik doelde op het kindje...maar ja.
Maar ja.
- Dee
- Zeer actief
Die honden bestaan zeker wel. maar we hebben het nu idd over DEZE hondFrida van der Hoek schreef:We hebben het nu toch over deze hond???????????????? Wat hebben andere mensen met dit geval te maken???Dee schreef:daar zijn genoeg topics over, als je eens verder zou kijkenFrida van der Hoek schreef:En ik op het feit dat ze zelf hier vertelt dat de hond vaker gebeten heeft.Dee schreef:ik doelde op het kindje...maar ja.
Maar ja.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Je haalt zelf je eigen voorbeelden er ook bij. Wat hebben die met deze situatie te maken?Frida van der Hoek schreef: We hebben het nu toch over deze hond???????????????? Wat hebben andere mensen met dit geval te maken???
groetjes, ingrid
TARAK

Frida heeft een grote fantasie, te groot. En aangezien zij al eerder in dit topic heeft lopen zieken zal zij dat ook vaker gaan doen. Blijkbaar verveelt zij zich in het PBC.freskin schreef:Je haalt zelf je eigen voorbeelden er ook bij. Wat hebben die met deze situatie te maken?Frida van der Hoek schreef: We hebben het nu toch over deze hond???????????????? Wat hebben andere mensen met dit geval te maken???
- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
zet dat mens gewoon in de negeer ze is de moeite niet waard om er energie aan te verspillenMuk schreef:Domme gans, snap je het echt niet of ben je netzolang aan het peuren totdat er een rel komt? Hier is al over gesproken, alleen bevallen de antwoorden je blijkbaar niet.Frida van der Hoek schreef:We hebben het nu toch over deze hond???????????????? Wat hebben andere mensen met dit geval te maken???Dee schreef:daar zijn genoeg topics over, als je eens verder zou kijkenFrida van der Hoek schreef: En ik op het feit dat ze zelf hier vertelt dat de hond vaker gebeten heeft.
Maar ja.
Domme gans, snap je het echt niet of ben je netzolang aan het peuren totdat er een rel komt? Hier is al over gesproken, alleen bevallen de antwoorden je blijkbaar niet.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.. en ik merk dat je erg boos en geagiteerd raakt zodra men het niet met je eens is... bevallen mijn antwoorden je niet? Pech.. ieder heeft recht op een eigen mening. Jij ook hoor maar niet zo huilen en stampvoeten als niet iedereen het met je eens is, beetje incasseren en niet zo betweterig doen, wordt je lelijk van! En je hond nerveus, geloof me! Vraag maar aan Martin Gaus als je die wel gelooft tenminste..
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.. en ik merk dat je erg boos en geagiteerd raakt zodra men het niet met je eens is... bevallen mijn antwoorden je niet? Pech.. ieder heeft recht op een eigen mening. Jij ook hoor maar niet zo huilen en stampvoeten als niet iedereen het met je eens is, beetje incasseren en niet zo betweterig doen, wordt je lelijk van! En je hond nerveus, geloof me! Vraag maar aan Martin Gaus als je die wel gelooft tenminste..

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
"Wie met modder gooit verliest grond!!"
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Welke drugs gebruik je?Frida van der Hoek schreef:Domme gans, snap je het echt niet of ben je netzolang aan het peuren totdat er een rel komt? Hier is al over gesproken, alleen bevallen de antwoorden je blijkbaar niet.
Ik ben niet boos, maar iemand die bewust zo zit te peuren in een topic daar hou ik niet van. En ja, ik vertrouw jou voor geen meter. Je mag best een mening hebben, maar als je zoveel keer je vraag herhaalt, terwijl er al tig keer antwoord is gegeven, dan wordt ik er moe van.
Neem je pillen snel maar in, wie weet knap je er van op.
Dat slaat op haarzelf, want zij doet niets anders. Volgens mij kan ze ook niets anders. Maar ja, zij zit ook niet voor niets in het PBC.Ariane schreef:"Wie met modder gooit verliest grond!!"
- Dee
- Zeer actief
kan iemand haar een spuitje geven dan?Muk schreef:Dat slaat op haarzelf, want zij doet niets anders. Volgens mij kan ze ook niets anders. Maar ja, zij zit ook niet voor niets in het PBC.Ariane schreef:"Wie met modder gooit verliest grond!!"
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Precies,Muk schreef:Dat slaat op haarzelf, want zij doet niets anders. Volgens mij kan ze ook niets anders. Maar ja, zij zit ook niet voor niets in het PBC.Ariane schreef:"Wie met modder gooit verliest grond!!"
Heel goed onderschrift.
Ze kent zichzelf blijkbaar.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.