Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bloedneus, Uitslag: Geen schimmelinfectie pag. 40

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

yuki schreef:Hoi Reini!
Gelukkig is alles goed gegaan, zoals je had gewild! Heb je nog melding gemaakt van die plek op de wang vorig jaar? Misschien heb je het al geschreven en heb ik er in de haast al overheen gelezen? Fijn dat je er zo lang bij mocht, ik hoopte het echt voor je! Nu de uitslag nog! Ik hoop echt dat je voor het weekend iets hoort, maar dat zal toch wel?
Ik ken het goed, ik wacht nu vanaf vrijdag en hoop op morgen voor bloeduitslagen van mijn hondje. Niets irritanter dan afwachten, maar bij ons hangt er minder vanaf, dus ik kan het me goed voorstellen!

Wij duimen gestaag door tot...................!
Ik heb er melding van gemaakt maar de scan is van zijn hele hoofd dus zijn wang komt er automatisch op te staan :wink: bij de beoordeling moeten ze er dan wel extra naar kijken maar ik heb het gemeld dus ik ga er even vanuit dat ze dat doen en anders kan ik er alsnog om vragen :ok:

Jullie ook sterkte met wachten, ik hoop op een goede uitslag vrijdag :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Abischa schreef:Hoi Reini, fijn dat alles zo goed ging vanochtend met Vegas.
We duimen voor een snelle en goede uitslag !!
Het ging gelukkig allemaal goed gister en Vegas is ook vrij snel hersteld van de narcose. Gister nog wel veel geslapen maar hij was veel meer 'bij' dan de injectie-narcose :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ik heb net even de internist in Amsterdam gebeld maar er is nog niets bekend. Over het algemeen is de uitslag met een paar dagen wel bekend dus ik ga hard duimen dat dat voor het weekend is :ok:
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Ik hoop het ook voor je...
Sterkte met wachten...
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Reini schreef:
Het ging gelukkig allemaal goed gister en Vegas is ook vrij snel hersteld van de narcose. Gister nog wel veel geslapen maar hij was veel meer 'bij' dan de injectie-narcose :wink:
Dat vind ik dus ook één van de nadelen van zo'n narcose door middel van een injectie. Dan kan de narcose die toegediend wordt toch veel minder precies bepaald worden en kun je er dus tegenaan lopen dat de hoeveelheid die gegeven was eigenlijk 'veel te zwaar' was voor je hond. Bij een gasnarcose is dat allemaal veel preciezer te bepalen. Daarbij stopt de narcose exact op het moment dat ze klaar zijn en krijgt de hond dus nooit te veel toegediend.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Scooby schreef:
Reini schreef:
Dat vind ik dus ook één van de nadelen van zo'n narcose door middel van een injectie. Dan kan de narcose die toegediend wordt toch veel minder precies bepaald worden en kun je er dus tegenaan lopen dat de hoeveelheid die gegeven was eigenlijk 'veel te zwaar' was voor je hond. Bij een gasnarcose is dat allemaal veel preciezer te bepalen. Daarbij stopt de narcose exact op het moment dat ze klaar zijn en krijgt de hond dus nooit te veel toegediend.
En als het "fout" gaat kan de narcose gelijk worden afgebroken!

Ik loop hier steeds tegenaan bij mijn d.a! We hebben hierover discussie omdat ik ook gasnarcose wil en hij in lichte gevallen liever een roesje geeft! De reden zal zijn dat ze bij gasnarcose een extra mankracht (assistente)nodig hebben om te helpen!
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Reini
Zeer actief

yuki schreef:
Scooby schreef:
Reini schreef:
En als het "fout" gaat kan de narcose gelijk worden afgebroken!

Ik loop hier steeds tegenaan bij mijn d.a! We hebben hierover discussie omdat ik ook gasnarcose wil en hij in lichte gevallen liever een roesje geeft! De reden zal zijn dat ze bij gasnarcose een extra mankracht (assistente)nodig hebben om te helpen!
De gasnarcose is voor Vegas (en daarmee voor alle honden denk ik) 100 x beter dan het injectiemiddel, daar heeft hij zo lang van moeten bijkomen.. dat was heel akelig. De gasnarcose kan beter worden gestuurd (diep, minder diep) en het wordt door de hond gewoon uitgeademd op het moment dat het stopt. Hij heeft dus veel minder tijd nodig om bij te komen en Vegas kon meteen zelf prima lopen, dat was bij de injectie wel anders.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Oh ja, een roesje is trouwens nog net even anders dan injectienarcose :wink: Bij de röntgenfoto's kreeg Vegas in eerste instantie een roesje maar dat bleek niet voldoende om hem 'in toom' te houden vandaar dat hij toen aan het gas ging. Bij de internist kreeg hij injectienarcose en dat was veel heftiger dan het roesje bij de dierenarts.
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Reini schreef: aan het gas ging.
:N: :jank: :jank:
Reini
Zeer actief

Teckelgek schreef:
Reini schreef: aan het gas ging.
:N: :jank: :jank:
Toen ik zag hoe het er stond zag ik wel dat het er een beetje raar stond maar ja, hij ging nou eenmaal aan het gas :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Vanmiddag om 18.00 belde de assistente van de internist uit Amsterdam.

De plaatjes zijn binnen en daarop is te zien dat er een afwijking is in Vegas zijn gehele rechterneusgat en in zijn voorhoofdsholte. Er is een mail gestuurd naar Utrecht voor de verdere uitleg.

Het was een beetje een raar telefoontje want ik weet nu nog niks eigenlijk. De assistente wist niet wat er bedoeld wordt met 'afwijkingen' en ze kon me ook niet vertellen of het om de rechtervoorhoofdsholte gaat, of ook links, of het groot is of klein..

Ik ga morgenochtend dus bellen met de internist want hier ben ik niks wijzer uit geworden. Hij zelf waarschijnlijk ook niet, het is dus nog steeds wachten op de uitleg van Utrecht.

Ik vraag me nu dus af of die afwijking (iets ander dan normaal: kan dus de schimmel zijn, een ontsteking of iets anders) in de hele voorhoofdsholte zit of misschien maar op een heel klein stukje. Dat hoop ik morgenochtend te horen :wink:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Gelukkig, jullie hebben het in ieder geval gehad. Nu nog wachten op de uitslag... Hopelijk komt die nog voor het weekend!

Hoe is Vegas nu? Merk je dat hij nog veel last heeft van zijn neus en het gesnotter? Heeft hij eigenlijk ook koorts, of dat niet?

Ik duim voor een snelle uitslag en een snel behandelplan met goede afloop! Dat is wel het minste wat jullie hebben verdient na al deze ellende.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hmmm dat is zeker vaag :denken: :denken:
Maar zo te horen, klinkt het in eerste instantie niet als een tumor, toch?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Hopelijk krijg je morgen meer te horen!
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Tja afwijking kan van alles zijn. Ik hoop dat je morgen duidelijkheid hebt.
Sterkte!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

Kan een tumor voor een progressieve ontsteking zorgen? Dat is wat de patholoog vermelde. Die progresieve ontsteking.

Ik hoop dat je morgen echt te weten komt wat er nu aan de hand is. Dit is alles behalve leuk :(:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Reini
Zeer actief

Stang schreef:Hmmm dat is zeker vaag :denken: :denken:
Maar zo te horen, klinkt het in eerste instantie niet als een tumor, toch?
Ik durf nog niet hardop te zeggen dat een tumor geen mogelijkheid meer is (omdat de internist daarvoor waarschuwde) maar het lijkt me vreemd dat die dan in de gehele holte + neus zal zitten :19: Ik verwacht dus eigenlijk gewoon de schimmel of heel misschien 'alleen' een vette ontsteking? Ik hang morgen om 09.00 aan de telefoon :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Rataplan schreef:Tja afwijking kan van alles zijn. Ik hoop dat je morgen duidelijkheid hebt.
Sterkte!
Het kan inderdaad nog steeds van alles betekenen. Het wijkt af van normaal, zit in zijn neus en holte... dat wist ik eigenlijk al. De spanning is na het telefoontje niks niet minder geworden (erger zelfs) dus ik hoop nu echt snel duidelijkheid te krijgen. Deze onzekerheid is om gek van te worden :jank:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:Gelukkig, jullie hebben het in ieder geval gehad. Nu nog wachten op de uitslag... Hopelijk komt die nog voor het weekend!

Hoe is Vegas nu? Merk je dat hij nog veel last heeft van zijn neus en het gesnotter? Heeft hij eigenlijk ook koorts, of dat niet?

Ik duim voor een snelle uitslag en een snel behandelplan met goede afloop! Dat is wel het minste wat jullie hebben verdient na al deze ellende.
Ik kan inmiddels niet meer bepalen waar Vegas last van heeft. Zijn rechterzijde van zijn hoofd is gevoelig en hij slaapt enorm veel. Verder heeft hij enorm veel snot en is hij algemeen uit zijn doen, maar dat kan ook weer door de narcose komen. Warrig dus.. hij voelt zich in ieder geval niet lekker, dat is duidelijk :wink:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Cleo schreef:Kan een tumor voor een progressieve ontsteking zorgen? Dat is wat de patholoog vermelde. Die progresieve ontsteking.

Ik hoop dat je morgen echt te weten komt wat er nu aan de hand is. Dit is alles behalve leuk :(:
Een tumor kan wel een ontsteking veroorzaken.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Cleo schreef:Kan een tumor voor een progressieve ontsteking zorgen? Dat is wat de patholoog vermelde. Die progresieve ontsteking.

Tsja, je gaat van alles verzinnen. Misschien heeft hij wel een tumor en die is al helemaal uitgezaaid ofzo. Ik maak mezelf helemaal gek met al die insinuaties.

IK WIL DUIDELIJKHEIDDDDDDDDDDDDD!!!!!!!!!!!!!!!

ZO, dat moest er even uit :boos: :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:

Het kan werkelijk van alles zijn totdat ik de uitslag hoor en dat begin ik nu wel zat te worden. De onzekerheid slaat langzaam om in boosheid dus het moet niet lang meer duren :roll:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Benji&Brenda schreef:

Maar een tumor is toch heel duidelijk te zien op een CT scan?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef: Maar een tumor is toch heel duidelijk te zien op een CT scan?
Lijkt me wel ja, maarja voor zover ik begrijp is er nog niet vertelt wat nou de uitslag was?
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Wat een vaag telefoontje..... :roll:
En morgen moet er verdorie duidelijkheid komen ! :boos:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Benji&Brenda schreef:
Zoek stok! schreef: Maar een tumor is toch heel duidelijk te zien op een CT scan?
Lijkt me wel ja, maarja voor zover ik begrijp is er nog niet vertelt wat nou de uitslag was?
De internist heeft gekeken naar de CT scan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Wat een ontzettend vaag telefoontje :19: Ze hebben je dingen verteld maar eigenlijk weet je nog niets en raak je hierdoor alleen maar nog meer in onzekerheid :jank:

Wat een klote situatie :jank:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik zou niet weten wat ik met zo'n telefoontje aan moest eerlijk gezegd..het wordt er niet duidelijker op.

Ik hoop dat je morgen eindelijk iets te weten komt. (en dat het meevalt uiteraard)
:pop:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Daar schiet je ook niet veel mee op, alleen dat er op de CTscan in ieder geval duidelijk is dat er een afwijking zit, maar die kans was natuurlijk wel groot dat dat zichtbaar was.

Hopelijk morgenochtend meer duidelijkheid.

Anne
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Hoop dat je morgen toch een heel stuk wijzer wordt :knuffel:
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”