Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agossie Nozem...

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat is dat voor iets, aluin, en waar kun je dat kopen?
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

LongFields schreef:Wat is dat voor iets, aluin, en waar kun je dat kopen?
Het werd vroeger gebruikt door mannen die zich bij het scheren gesneden hadden. Werkt goed bloedstelpend. Misschien wordt het dus nog wel gebruikt en dan kun je het gewoon bij de drogist kopen. Het is een stick.
Esther80
Zeer actief
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther80 »

Ik knip de nagels altijd zelf. Vai, ons teefje, heeft witte nagels (en die lijken 2x zo hard te groeien), dus dat is makkelijk. Komt bijna nooit voor bij Ridgebacks trouwens en kreeg zelfs een keer een zinnetje erbij op het keurverslag.

Ghalu heeft zwarte nagels en die knip ik ook zelf, heel voorzichtig. Hele kleine stukjes.

Des te langer de nagel, des te verder het leven doorloopt. Dus regelmatig knippen zorg ervoor dat het leven ook niet doorgroeit en dat verminderd de kans op in het leven knippen.

Groetjes,
Esther
www.rhodesian.nl
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

LongFields schreef:Wat is dat voor iets, aluin, en waar kun je dat kopen?
drogist, je hebt aluin steen, en poeder :wink:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

bauke schreef:oh wat erg..nooit doen, die nageltjes.

het is namelijk zo'n preciesie werk, dat móet je echt aan de da overlaten,
het heeft namelijk iets met de kleur te maken, van de nagel zwart of de witte , in ieder geval 1 van die twee , daar màg je maar een mm van afhalen, anders kom je al snbel een bloedbaan tegen !!

Veel sterkte ermee !
Ach, kom. De nagels van je hond kun je prima zelf knippen. Bij de ene hond groeien de nagels nu eenmaal wat harder dan bij de andere hond. Dat is, volgens mij, per hond verschillend. (Tenminste; hier wel, want ze lopen op dezelfde ondergronden.)
Ik knip de nagels van mijn doggen altijd zelf en het is me tot nu toe één keer bij Lana overkomen dat ik in het leven heb geknipt en één keer bij Levi (en bij haar was het nog wel bij een witte nagel! :N: ).
Bij donkere nagels is het leven niet te zien, maar als je aan de achterkant van de nagel kijkt, zie je precies wewlk stukje je van de nagel kunt knippen. Dat is het holle puntje waar vaak het vuil in zit. Dat kan er dus af.
Als je in het leven knipt, bloedt het inderdaad even erg, maar ook dat stopt op een gegeven moment weer. Ik heb wel eens gehoord dat je de nagel dan in de as van een sigaret moet drukken.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”