Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Juliette de Baïracli Levy op het forum van VoerNatuurlijk

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Natas. schreef:Als ik Sylvia's en Eline's bericht lees dan geloof dat ik het probleem van gesloten forum niet zo goed snap :wink:

Hier moet je toch ook lid worden om te schrijven en alles te kunnen lezen? Idem waar ik modje ben op BHF en een stiefmoederforum.
Nou weet ik niet hoe het op het forum van TS gaat hoor, maar het feit dat je je eerst moet registreren hoeft toch geen struikelblok te zijn?
Hier kun je alles (ok bijna alles, Hond en Leed en de Veteranenhoek niet) lezen zonder lid te zijn. :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
sylvia*
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sylvia* »

Natas. schreef:Als ik Sylvia's en Eline's bericht lees dan geloof dat ik het probleem van gesloten forum niet zo goed snap :wink:

Hier moet je toch ook lid worden om te schrijven en alles te kunnen lezen? Idem waar ik modje ben op BHF en een stiefmoederforum.
Nou weet ik niet hoe het op het forum van TS gaat hoor, maar het feit dat je je eerst moet registreren hoeft toch geen struikelblok te zijn?
Op een open forum kun je wel lezen als gast de meeste fora hebben tegenwoordig wel de verplichting dat je je aan moet melden als je wilt schrijven. Dat je een forum helemaal dichttimmert is natuurlijk leuk maar dan heb je als forum niet de intentie om kennis uit te dragen en dat spoort dan weer niet met oproepjes die gebaseerd zijn op info verstrekking.
Als een forum zo graag kennis wil delen kunnen ze ook besluiten de informatieve onderdelen van het forum open te gooien en andere delen af te sluiten voor gastlezers. Er zijn meerdere rauw fora en die zijn gewoon te lezen als gast zeker op de informatieve onderdelen of zelfs het gehele forum.

Wat dit forum betreft , hier kun je ook als gast gewoon meelezen dus snap ik je opmerking niet helemaal. Ik wil me op bepaalde fora niet aanmelden maar dat zegt niet dat ik het soms niet interesant vind om dingen te lezen zeker niet als ik er iets van zou kunnen leren waar mijn dieren iets aan zouden kunnen hebben.

Wat stromingen betreft, ik behoor niet tot een stroming of het moet de stroming zijn dat ik van alle methodes iets heb wat me aanspreekt en wat voor mijn dieren goed werkt, mij een biet hoe een ander het doet als ik heel eerlijk ben, ieder het zijne en ik denk dat dit voor de meeste mensen geldt en dat botsingen die voorkomen meer uit een oud wrevel komen als dat iedereen zo in de war is hoe de ander zijn honden voert.
En dan heb je dat kleine groepje extremisten, en extremisme is in mijn boekje nog nooit iets goeds geweest.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Het ergste is ook nog dat die mensen eigenlijk allemaal hetzelfde zeggen.

Voorbeeldje: de een promoot groente en fruit en etensresten als onderdeel van de voeding zolang het maar niet meer dan 30% van de totale voeding beslaat. Want een hond heeft in de basis vlees en botten nodig, maar aanvullende materialen zijn ook belangrijk.

En de ander zegt: nee, dat is helemaal fout. Tafel en keukenresten zoals groente en fruit zijn voor een hond niet nodig alhoewel het ook niet fout is, maar het mag nooit meer dan 1/3 van de totale voeding uitmaken. Alleen vlees is beter, maar het is wel goed om toch af en toe iets anders te geven.

En daar kan je oorlogen over voeren...... :denken:
Ik vind het knap.
Want beiden zeggen dus: 67% tot 70 % van de voeding moet uit vlees en botten bestaan en de rest kan je aanvullen met andere zaken, afhankelijk van de behoeften van je hond. Klaar. :19: :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
sylvia*
Actief
Contacteer:

Roelfien schreef:Het ergste is ook nog dat die mensen eigenlijk allemaal hetzelfde zeggen.

Voorbeeldje: de een promoot groente en fruit en etensresten als onderdeel van de voeding zolang het maar niet meer dan 30% van de totale voeding beslaat. Want een hond heeft in de basis vlees en botten nodig, maar aanvullende materialen zijn ook belangrijk.

En de ander zegt: nee, dat is helemaal fout. Tafel en keukenresten zoals groente en fruit zijn voor een hond niet nodig alhoewel het ook niet fout is, maar het mag nooit meer dan 1/3 van de totale voeding uitmaken. Alleen vlees is beter, maar het is wel goed om toch af en toe iets anders te geven.

En daar kan je oorlogen over voeren...... :denken:
Ik vind het knap.
Want beiden zeggen dus: 67% tot 70 % van de voeding moet uit vlees en botten bestaan en de rest kan je aanvullen met andere zaken, afhankelijk van de behoeften van je hond. Klaar. :19: :mrgreen:
Life is simpel :cheer:
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Ik snap werkelijk nog steeds het probleem niet om je aan te melden voor een forum als je alles wilt kunnen lezen. Zoals Estelle zegt, als het je niet bevalt ben je toch zo weer weg.
Het is aan de administrator om een forum zo open of gesloten te maken als hij/zij wil. Je kan bij de info komen door 1 simpele registratie, niet zo moeilijk lijkt me.

En het maakt mij niet uit hoe het genoemd wordt, "stromingen" of "botsingen door oud wrevel", het komt hier in sommige barftopics op hetzelfde neer : gekijf over zaken die soms helemaal niet over voeding gaan. En idd, soms wel over voeding maar dan gehak en getak over praktisch dezelfde mening.

Pfffffff :roll:
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

M@ri@nne schreef:

Hier kun je alles (ok bijna alles, Hond en Leed en de Veteranenhoek niet) lezen zonder lid te zijn. :wink:
Aha, hier zijn er maar 2 rubrieken die door gasten niet te lezen zijn. Sorry, dacht dat het er wat meer waren.
Op BHF hebben we 5 gesloten rubrieken, op het stiefmoederforum is alles gesloten.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Natas. schreef:Ik snap werkelijk nog steeds het probleem niet om je aan te melden voor een forum als je alles wilt kunnen lezen. Zoals Estelle zegt, als het je niet bevalt ben je toch zo weer weg.
Het is aan de administrator om een forum zo open of gesloten te maken als hij/zij wil. Je kan bij de info komen door 1 simpele registratie, niet zo moeilijk lijkt me.
Ik heb er een hekel aan me te moeten registeren als ik alleen ergens wil lezen. Dan loop ik weer te etteren met wachtwoorden die ik vergeet, moet ik me weer registeren en als ik af en toe eens op een forum kom puur om te lezen en info te vergaren heb ik er dus de pest aan als . Dit forum is open. Ik hoef op een barfforum niet in de koffiehoek, want daar heb ik niets te zoeken, maar ik wil wel graag informatieve stukken lezen. Als ik me daarvoor moet registeren is voor mij de drempel hoog. Ik heb daar gewoon geen zin in.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
essiedepessie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door essiedepessie »

Maar jullie noemen het reclame, ik vind dat niet! Ik vind het erg prettig zelfs dat het daar een beetje besloten is. Zo kan niet iedereen als gast zomaar mee lezen wat je vertellen hebt, en moeten ze toch registreren en voor sommige is dat dus duidelijke best een grote stap! Scheidt het kaf mooi van het koren.
Liefs Esther

Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Roelfien schreef:[In het algemeen:
Wat mij op het internet vreselijk stoort is de agressiviteit door een aantal mensen die zich bezighouden met hondenvoeding alsof het een secte betreft. "Jij moet denken zoals ik wil, anders haat ik je." Het is echt beangstigend om dat te zien. Die mensen zijn door hun haat verblind en niet meer in staat tot relativering.:
ja, dat verschijnsel doet zich al snel voor bij mensen die het licht hebben gezien. Bij humane voedig zie je dat ook, onwaarschijnlijk wat er allemaal wordt beweerd, en wat er allemaal aan voeding wordt opgehangen, terwijl het van geen kanten bewezen is.
Afbeelding
sylvia*
Actief
Contacteer:

Zoie schreef:
Roelfien schreef:[In het algemeen:
Wat mij op het internet vreselijk stoort is de agressiviteit door een aantal mensen die zich bezighouden met hondenvoeding alsof het een secte betreft. "Jij moet denken zoals ik wil, anders haat ik je." Het is echt beangstigend om dat te zien. Die mensen zijn door hun haat verblind en niet meer in staat tot relativering.:
ja, dat verschijnsel doet zich al snel voor bij mensen die het licht hebben gezien. Bij humane voedig zie je dat ook, onwaarschijnlijk wat er allemaal wordt beweerd, en wat er allemaal aan voeding wordt opgehangen, terwijl het van geen kanten bewezen is.
Nou ja we zijn het er met zijn alle wel over eens dat een gevarieerd en vers dieet wel het meest gezonde dieet is.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”