Jij wil alleen maar barfen om rio te kunnen knuffelencloris schreef:Dat ga ik een keer bestellenRob* schreef: je kan ook hondenstokvis halen, 1 kilo is gelijk aan 5 kilo verse vis, en dat is rond de 18 euro dus goedkoper dan sardientjes en makkelijker houdbaar en het is een pefecte hondenkluif.
http://www.rbp.nl/hsmit/hondenstokvis.html
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zou het echt?
Moderator: moderatorteam
-
tineke
-
tineke
Dat vind ik nu ook.LongFields schreef:
Soms wordt er wel heel erg in hokjes en achter anderen aanlopen gedacht. Het is hier toch geen sekte! Iedereen trekt zijn eigen plan, en als iemand door een ander op een (goed) idee gebracht wordt, is dat toch alleen maar goed?
Dat was ook een van de redenen voor mijn oproep ik vind barfen echt goed maar soms lijkt het wel eens een religie waar je verketterd word als je niet de juiste aanhangt en dat bedoel ik naar niemand persoonlijk
-
Rob*
- Zeer actief
ik hoor wel hoe dankbaar jebent als je de geur ruikt als ze erop knagentineke schreef:bedankt voor de tipRob* schreef:je kan ook hondenstokvis halen, 1 kilo is gelijk aan 5 kilo verse vis, en dat is rond de 18 euro dus goedkoper dan sardientjes en makkelijker houdbaar en het is een pefecte hondenkluif.MARC_S schreef:Yep, gister een winkel ontdekt met kipdelen (ruggen met veel vlees oa) waar je dus 3 zakken van een kilo kan halen voor samen 1,20 eurotineke schreef:Hun hebben na een tijdje barfen ,of misschien al nu,ook hun leuke adresjes waar andere oa ikzelf dan ook weer plezier van kan hebben.
Dat is nog minder dan een slecht merk brokken.
Sardines hebben we gister op de markt gehaald. Wel redelijk duur, een kilo voor 5 euro. De honden vonden dat wel erg lekker trouwens
http://www.rbp.nl/hsmit/hondenstokvis.html
- Annelies
- Zeer actief
Ik ga ook part time barfen...
Noa is een verdomd slechte eter en af en toe moet ik haar gewoonweg uithongeren om haar te laten eten wat ik haar voorschotel (kvv); eten doet ze dus uiteindelijk wel, maar met lange tanden...
Ze lust zo ontzettend weinig kvv soorten: zelfs Carnibest, die toch om smakelijkheid wordt geroemd....
Energique, Rodi, Runner, ze trekt haar neus ervoor op...
Ik geef haar nu al een poosje Duck en dat gaat redelijk, maar ik vind Noa's kvv voeding dus te eenzijdig...en kip blieft ze niet (helaas, helaas...). Het enige wat ze echt lekker vindt is Nature Diet, maar daar heb ik bedenkingen bij (gestoomd) om dat altijd maar te voeren...
Ik heb zelf dan nog een handicaptje dat ik het slepen met en hakken van kadavers niet zie zitten, maar realiseer me dat het ook wennen is...
Na mijn vakantie ga ik dus studeren...
..op barf...en eens kijken of ik op een verantwoorde manier wat variatie kan brengen in Noa's voer zodat ze ook eens echt lekker kan eten en eerlijk gezegd vind ik het ook leuk als mijn kookkunst eens wordt gewaardeerd...al is het maar door de hond... 
Noa is een verdomd slechte eter en af en toe moet ik haar gewoonweg uithongeren om haar te laten eten wat ik haar voorschotel (kvv); eten doet ze dus uiteindelijk wel, maar met lange tanden...
Ze lust zo ontzettend weinig kvv soorten: zelfs Carnibest, die toch om smakelijkheid wordt geroemd....
Energique, Rodi, Runner, ze trekt haar neus ervoor op...
Ik geef haar nu al een poosje Duck en dat gaat redelijk, maar ik vind Noa's kvv voeding dus te eenzijdig...en kip blieft ze niet (helaas, helaas...). Het enige wat ze echt lekker vindt is Nature Diet, maar daar heb ik bedenkingen bij (gestoomd) om dat altijd maar te voeren...
Ik heb zelf dan nog een handicaptje dat ik het slepen met en hakken van kadavers niet zie zitten, maar realiseer me dat het ook wennen is...
Na mijn vakantie ga ik dus studeren...

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk echt niet dat er nu wat meer topics zijn over barf en glanzende vachten omdat mensen blindelings Marc en Martijn volgen. Iemand kan enthousiast worden door een topic van een ander, dat is toch heel iets anders. Dan heb je heus wel je ogen nog open.Marion. schreef:Nee Natas, dat andere topic heeft er helemaal niets mee te maken. Dat is alleen maar een superidee van Tineke, waar ook 'af-en-toe-iets-rauws' gevende mensen heel veel plezier van kunnen hebben.Natas. schreef:Nou zeg Marion............ eng??
Je benoemt mensen die hier al langer mee bezig zijn. Met meer dagen kvv voeren, beginnen met barf, inlezen op de materie. Het was toch ook niet eng toen jij ooit met barf begon?
Maar ineens worden er allerlei topics geopend over glanzende vachten, en de honden vinden het zo lekker.... Alsof de grote wetenschap ineens is opgedoken.
Daarnaast hoor ik erg veel groenten en fruit voorbij komen
Maar over hoeveel topics hebben we het nu eigenlijk, een paar maar toch?
Vind je de hoeveelheid groente/fruit wat mensen schrijven te veel?
Overigens moet ik zeggen dat ik met kvv bij Rais geen vachtverandering merk
En ja, ze krijgt ook visolie en soms stokvis

-
Rob*
- Zeer actief
tineke schreef:Dat vind ik nu ook.LongFields schreef:
Soms wordt er wel heel erg in hokjes en achter anderen aanlopen gedacht. Het is hier toch geen sekte! Iedereen trekt zijn eigen plan, en als iemand door een ander op een (goed) idee gebracht wordt, is dat toch alleen maar goed?
Dat was ook een van de redenen voor mijn oproep ik vind barfen echt goed maar soms lijkt het wel eens een religie waar je verketterd word als je niet de juiste aanhangt en dat bedoel ik naar niemand persoonlijk
je hebt barf-wannabees en echte die hard barfers
ik ben een hybride....kvv en barf, ik kan geen besluit nemen
-
tineke
Ik kan niet ruiken dus geen probleem voor mij dus nogmaals tnxRob* schreef:ik hoor wel hoe dankbaar jebent als je de geur ruikt als ze erop knagentineke schreef:bedankt voor de tipRob* schreef:je kan ook hondenstokvis halen, 1 kilo is gelijk aan 5 kilo verse vis, en dat is rond de 18 euro dus goedkoper dan sardientjes en makkelijker houdbaar en het is een pefecte hondenkluif.MARC_S schreef: Yep, gister een winkel ontdekt met kipdelen (ruggen met veel vlees oa) waar je dus 3 zakken van een kilo kan halen voor samen 1,20 euroDat is nog minder dan een slecht merk brokken.
Sardines hebben we gister op de markt gehaald. Wel redelijk duur, een kilo voor 5 euro. De honden vonden dat wel erg lekker trouwens
http://www.rbp.nl/hsmit/hondenstokvis.html...daar is pens heilig bij
..........graag gedaan
-
tineke
jij hebt gewoon een gespleten persoonlijkheidRob* schreef:tineke schreef:Dat vind ik nu ook.LongFields schreef:
je hebt barf-wannabees en echte die hard barfers![]()
ik ben een hybride....kvv en barf, ik kan geen besluit nemen
- starfleet
- Erelid
- Zoie
- Zeer actief
dat zit er bij mij ook diep ingebakken, pas op met kippenbotten, vond het ook doodeng die veugels te geven.starfleet schreef:Dat is heel normaalMoos schreef: Ik ben nog veel mieperiger; ik sta te telkens op het punt kippenvleugels te halen, en dan doe ik het niet omdat ik bang ben dat ze stikken in zo'n botje ofzo. Vreselijk he? :N:![]()
Anne (scheiterd)

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Haha, ik durf het ook niet :N:Zoie schreef:dat zit er bij mij ook diep ingebakken, pas op met kippenbotten, vond het ook doodeng die veugels te geven.starfleet schreef:Dat is heel normaalMoos schreef: Ik ben nog veel mieperiger; ik sta te telkens op het punt kippenvleugels te halen, en dan doe ik het niet omdat ik bang ben dat ze stikken in zo'n botje ofzo. Vreselijk he? :N:![]()
Anne (scheiterd)
Bij mij zit het er ook zo ingebakken 'geen kippenvleugels, dan stikken ze'
En steeds sta ik weer met zo'n ding in m'n handen te twijfelen en doe ik het weer niet
- Moos
- Zeer actief
Ohhh, haha, ik verkeer in goed gezelschap lees ikStang schreef:Haha, ik durf het ook niet :N:Zoie schreef:dat zit er bij mij ook diep ingebakken, pas op met kippenbotten, vond het ook doodeng die veugels te geven.starfleet schreef:Dat is heel normaalMoos schreef: Ik ben nog veel mieperiger; ik sta te telkens op het punt kippenvleugels te halen, en dan doe ik het niet omdat ik bang ben dat ze stikken in zo'n botje ofzo. Vreselijk he? :N:![]()
Anne (scheiterd)
Bij mij zit het er ook zo ingebakken 'geen kippenvleugels, dan stikken ze'![]()
En steeds sta ik weer met zo'n ding in m'n handen te twijfelen en doe ik het weer niet![]()

-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
-
tineke
De meeste van mijn opvanghonden komen zonder een zakje voer in hun knapzak en die moeten dus altijd cold turkey over op barf.Moos schreef:Ohhh, haha, ik verkeer in goed gezelschap lees ikStang schreef:Haha, ik durf het ook niet :N:Zoie schreef:dat zit er bij mij ook diep ingebakken, pas op met kippenbotten, vond het ook doodeng die veugels te geven.starfleet schreef: Dat is heel normaal![]()
Anne (scheiterd)
En steeds sta ik weer met zo'n ding in m'n handen te twijfelen en doe ik het weer niet![]()
![]()
![]()
Daar heb ik dus nog nooit problemen mee gehad Gijs(een mopsje),Lady (chihuahuax),Lisa(malterzer)Kito een pup toen nog Moosje een teckel ook Sultan de oude herder uit Kimba heeft het gegeten en wie ik nog vergeet
Alle soorten honden dus van klein tot groot van jong tot oud en ik heb nog nooit problemen ermee gehad.
Wel blijf ik er altijd bij als er bot word gegeten
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Gewoon éven over die drempel heen stappen en dan zien hoe lekker ze het vindenStang schreef:Haha, ik durf het ook niet :N:Zoie schreef:dat zit er bij mij ook diep ingebakken, pas op met kippenbotten, vond het ook doodeng die veugels te geven.starfleet schreef:Dat is heel normaalMoos schreef: Ik ben nog veel mieperiger; ik sta te telkens op het punt kippenvleugels te halen, en dan doe ik het niet omdat ik bang ben dat ze stikken in zo'n botje ofzo. Vreselijk he? :N:![]()
Anne (scheiterd)
En ja,ik dacht lang geleden bij die 1e keer ook dat ik mijn honden aan het vermoorden was

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja lekker, worden het allemaal kleine botjes :N:astrid schreef:Anders eerst de vleugel platslaanastrid schreef:Ze vinden kippevleugels en nekken zo lekker damesHier eten ze overigens ook gewoon de dragende delen, zoals poten. Zou ik als beginnende barfer niet doen, maar een vleugeltje kan geen kwaad.
Ik ga sowieso niet barfen omdat Moritz niet buiten kan eten, dus dat wordt niets.
Maar gewoon zo af en toe eens een kippenvleugeltje of iets kleins, dat lijkt me wel leuk en lekker voor ze. Alleen durf ik dat dus niet zo goed :N:
Moritz eet trouwens tegenwoordig alleen brokken, omdat hij erge diarree kreeg van versvlees (verschillende merken geprobeerd).
Kaya eet wel versvlees, gecombineerd met FF.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar stel nu dat..... het kan gebeuren....tineke schreef:De meeste van mijn opvanghonden komen zonder een zakje voer in hun knapzak en die moeten dus altijd cold turkey over op barf.Moos schreef:Ohhh, haha, ik verkeer in goed gezelschap lees ikStang schreef:Haha, ik durf het ook niet :N:Zoie schreef: dat zit er bij mij ook diep ingebakken, pas op met kippenbotten, vond het ook doodeng die veugels te geven.
![]()
![]()
Daar heb ik dus nog nooit problemen mee gehad Gijs(een mopsje),Lady (chihuahuax),Lisa(malterzer)Kito een pup toen nog Moosje een teckel ook Sultan de oude herder uit Kimba heeft het gegeten en wie ik nog vergeet![]()
Alle soorten honden dus van klein tot groot van jong tot oud en ik heb nog nooit problemen ermee gehad.
Wel blijf ik er altijd bij als er bot word gegeten
Er blijft een botje steken, wat dan?
Bek open, proberen te pakken. Heimlich methode ken ik ook bij honden, dus ook dat kan ik toepassen.
Maar toch he? stel nu dat....... :N:
-
Rob*
- Zeer actief
tineke schreef:jij hebt gewoon een gespleten persoonlijkheidRob* schreef:tineke schreef:Dat vind ik nu ook.LongFields schreef:
ik ben een hybride....kvv en barf, ik kan geen besluit nemen![]()
![]()
ik heb het munchauzen syndroom met een vleugje schizo erdoorheen.....ach ja als wijzelf maar lol erin hebben in onze praatjes
-
tineke
Ja er kan van alles gebeuren in het leven,ik ben van nature een optimist dus neem de gok maar met hun etenStang schreef:Maar stel nu dat..... het kan gebeuren....tineke schreef:De meeste van mijn opvanghonden komen zonder een zakje voer in hun knapzak en die moeten dus altijd cold turkey over op barf.Moos schreef:Ohhh, haha, ik verkeer in goed gezelschap lees ikStang schreef: Haha, ik durf het ook niet :N:
![]()
![]()
Daar heb ik dus nog nooit problemen mee gehad Gijs(een mopsje),Lady (chihuahuax),Lisa(malterzer)Kito een pup toen nog Moosje een teckel ook Sultan de oude herder uit Kimba heeft het gegeten en wie ik nog vergeet![]()
Wel blijf ik er altijd bij als er bot word gegeten![]()
Er blijft een botje steken, wat dan?
Bek open, proberen te pakken. Heimlich methode ken ik ook bij honden, dus ook dat kan ik toepassen.
Maar toch he? stel nu dat....... :N:
- Daantje*
- Zeer actief
Rob* schreef:tineke schreef:jij hebt gewoon een gespleten persoonlijkheidRob* schreef:tineke schreef: Dat vind ik nu ook.
![]()
ik heb het munchauzen syndroom met een vleugje schizo erdoorheen.....ach ja als wijzelf maar lol erin hebben in onze praatjes

-
Rob*
- Zeer actief
uhhhhhh....laat maar.BCLayD schreef:Rob* schreef:tineke schreef:jij hebt gewoon een gespleten persoonlijkheidRob* schreef:
![]()
ik heb het munchauzen syndroom met een vleugje schizo erdoorheen.....ach ja als wijzelf maar lol erin hebben in onze praatjesWat heeft het munchausen syndroom hier nou weer me te maken
- Daantje*
- Zeer actief
Nee, leg uit danRob* schreef:uhhhhhh....laat maar.BCLayD schreef:Rob* schreef:tineke schreef: jij hebt gewoon een gespleten persoonlijkheid![]()
![]()
ik heb het munchauzen syndroom met een vleugje schizo erdoorheen.....ach ja als wijzelf maar lol erin hebben in onze praatjesWat heeft het munchausen syndroom hier nou weer me te maken
Ik weet echt wel wat het is hoor

-
Rob*
- Zeer actief
Stang schreef:Ja lekker, worden het allemaal kleine botjes :N:astrid schreef:Anders eerst de vleugel platslaanastrid schreef:Ze vinden kippevleugels en nekken zo lekker damesHier eten ze overigens ook gewoon de dragende delen, zoals poten. Zou ik als beginnende barfer niet doen, maar een vleugeltje kan geen kwaad.
![]()
Ik ga sowieso niet barfen omdat Moritz niet buiten kan eten, dus dat wordt niets.
Maar gewoon zo af en toe eens een kippenvleugeltje of iets kleins, dat lijkt me wel leuk en lekker voor ze. Alleen durf ik dat dus niet zo goed :N:
Moritz eet trouwens tegenwoordig alleen brokken, omdat hij erge diarree kreeg van versvlees (verschillende merken geprobeerd).
Kaya eet wel versvlees, gecombineerd met FF.
als je het eng vind geef je gewoon eendagkuikentjes, kunnen ze gelijk wennen en die dingen zijn ook best voedzaam.
- ceciel
- Zeer actief
Misschien wilt Rob met de titel baron worden aangesprokenBCLayD schreef:Nee, leg uit danRob* schreef:uhhhhhh....laat maar.BCLayD schreef:Rob* schreef:
![]()
-
bianca83
- Zeer actief
Ik ben eigelijk heel erg blij dat steeds meer mensen KVV/ barf gaan voeren. Snap niet zo goed wat daar nu zo fout aan is
Sardientjes (ingevroren) verkopen ze trouwens bij de Makro en dat is echt niet duur. Een tijdje terug waren ze in de aanbieding, weet niet meer wat de prijs was. Heb toen 2 zakken gehaald maar Quasar moet ze dus niet
Sardientjes uit blik vind hij bv. weer heel erg lekker...
Marc/ Martrijn, probeer die anders eerst. Dat is niet eng
En heel erg goedkoop. Gewoon de goedkoopste bij de AH neem ik altijd en ik geloof dat het maar iets van 12 of 15 cent per bakje is. Even het vocht uit laten lekker en klaar.
Sardientjes (ingevroren) verkopen ze trouwens bij de Makro en dat is echt niet duur. Een tijdje terug waren ze in de aanbieding, weet niet meer wat de prijs was. Heb toen 2 zakken gehaald maar Quasar moet ze dus niet
Marc/ Martrijn, probeer die anders eerst. Dat is niet eng

- Daantje*
- Zeer actief
Ja, maar het munchausen syndroom is iets heel anders,ceciel schreef:Misschien wilt Rob met de titel baron worden aangesprokenBCLayD schreef:Nee, leg uit danRob* schreef:uhhhhhh....laat maar.BCLayD schreef:Wat heeft het munchausen syndroom hier nou weer me te maken
![]()

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik had juist totaal geen verandering verwacht. Hij kreeg immers de meeste dagen al KVV. Het is dus niet zo dat ik graag een verandering wil zien door de overgang naar fulltime KVVRiboet schreef: Ik had willen zeggen: misschien wil je het wel zien. Kan me haast niet voorstellen dat het allemaal zo snel gaat.
Het kan wel heel goed met iets anders te maken hebben ipv met de voeding. De vacht van Kooikers verandert nog tot 2 jaar, dus de extra glans kan daar ook heel goed door komen.

Linda, Izzie en Bram
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Naast sardientje kun je ook regelmatig ingevroren fazant, kwartel, konijn, eend, hert en struisvogel bij de Makro (of Ven of Zegro) krijgen.bianca83 schreef:Ik ben eigelijk heel erg blij dat steeds meer mensen KVV/ barf gaan voeren. Snap niet zo goed wat daar nu zo fout aan is![]()
Sardientjes (ingevroren) verkopen ze trouwens bij de Makro en dat is echt niet duur. Een tijdje terug waren ze in de aanbieding, weet niet meer wat de prijs was. Heb toen 2 zakken gehaald maar Quasar moet ze dus nietSardientjes uit blik vind hij bv. weer heel erg lekker...
Marc/ Martrijn, probeer die anders eerst. Dat is niet engEn heel erg goedkoop. Gewoon de goedkoopste bij de AH neem ik altijd en ik geloof dat het maar iets van 12 of 15 cent per bakje is. Even het vocht uit laten lekker en klaar.
Ik ben zelf een 'partime barfer' (geef 4/5 dagen kvv - van wisselend merk - en 2/3 dagen stel ik zelf samen) en ik denk dat het belangrijk is om die diersoorten aan te bieden die juist niet in het komplete versvoer zitten en over het algemeen is dat toch vooral rund, kip en lam.
Juist afwisseling lijkt me goed (minder kans op tekorten?) en geef zelf regelmatig sardines, zalmkoppen, eend, konijn, kwartel en geit naast de Carnibest, Duck, Smuldier of Bibi-prak!
Verder geef ik ook zo'n 2/3 rauwe eitjes met schil per week en ook 2/3 x per week groenten met yoghurt/kwark. En dan bedoel ik een mix van 7/8 verschillende soorten groente/kruiden die ik heel fijn heb gepureerd en dan in porties invries.
Ik denk dat mijn honden er wel bij varen en ik vind het leuk om te doen. Je ziet ze met veel smaak eten dat doet me goed!
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Jij maakt er van alles van. Ik heb met veel interesse jouw verhaal over Saar gelezen waarin je barf aanprijst. Je moet andere mensen niet zo op een voetstuk zetten en jezelf niet zo onderuit halen. Jij denkt dat anderen dat doen, maar dat is jouw blik op de wereld.Marion. schreef:Nee Natas, dat andere topic heeft er helemaal niets mee te maken. Dat is alleen maar een superidee van Tineke, waar ook 'af-en-toe-iets-rauws' gevende mensen heel veel plezier van kunnen hebben.Natas. schreef:Nou zeg Marion............ eng??
Je benoemt mensen die hier al langer mee bezig zijn. Met meer dagen kvv voeren, beginnen met barf, inlezen op de materie. Het was toch ook niet eng toen jij ooit met barf begon?
Maar ineens worden er allerlei topics geopend over glanzende vachten, en de honden vinden het zo lekker.... Alsof de grote wetenschap ineens is opgedoken.
Daarnaast hoor ik erg veel groenten en fruit voorbij komen
Maar goed; om even in te gaan op je opmerking;
Ik heb een schema gemaakt waarin ik ongeveer op 15 tot 20 procent groenten en fruit kom, verdeeld over 3 portie's per week.
Ze eten dat niet uit zichzelf, dus pureer ik het en voeg er wat orgaanvlees of vis bij. Als het goed is, is dat dus redelijk in verhouding.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie