Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dapper en Cleo worden wilde dieren

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

irstas

Ongelezen bericht door irstas »

ignit schreef:Kip doodmaken en met veren en al geven... als je honden eenmaal gewend zijn aan rauw eten levert dit geen problemen op. Je moet gewoon even uitproberen of ze de darmen ook eten - hier doen ze dat niet, dus ik trek ze eruit. Veren laat ik er wel aan zitten. Wat overblijft is zo bij elkaar geveegd en opgeruimd.

Als je googelt op barf-faq wind je heel veel informatie over wat en hoe allemaal.

Succes!
Ignit.
die darmen en al het afval kan ik dan gewoon bij de andere kippen gooien om te eten of is dat beter van niet?

bedankt voor de tip zal eens gaan googlen dan :ok:
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Wordt hier niet gedaan... omdat ze dan de smaak van zichzelf te pakken krijgen. Zegt men, of dat waar is weet ik niet. Hier staan bakken bij kippenslachterijen, waar alle darmen in gaan - ze worden gekookt voor de varkens. :wink:

Mijn honden vinden gekookte darmen wel lekker. Als ik tijd en zin heb, kook ik de smurrie voor ze - gemalen groente en beetje rijst erdoor (foei Ignit) en dan likken ze de bak helemaal schoon.

Ignit.
irstas

nu ik het zo lees word ik er lichtelijk misselijk van. :19:

inderdaad had ik al zo een idee, zie je inderdaad ook bij de industrie daar eten de varkens weer hun eigen familie op, wat weer voor problemen zorgt.

niet te geloven hoe wij westerlingen daar mee omgaan, zelf slachten, vooral als je van jongs af aan bent gewent dat vlees gewoon uit een plastic verpakking komt en niet van een levend wezen.

maar wel fijn om te weten dat de dieren een goed leven en goede voeding hebben gehad,dus toch smakelijk eten :ok:
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Jouw honden gaan straks ook lekker eten, toch?
Als je de kippen flink gras en zo bijvoert de laatste weken voor de slacht, is de vetzurenbalans in vlees en vet bijna ideaal. En als je ze de laatste twee weken veel knoflook geeft, krijgen de honden meteen een lading knoflook binnen en ruikt jouw hele keuken naar knoflook als het vlees in de pan zit! :smile:
Ignit.
irstas

heerlijk ik ben dol op knoflook.

bedankt voor de tip :ok:
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Graag gedaan! :ok:
Horen we nog hoe het allemaal gegaan is?
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”