Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In beslagname Stafford ( het afscheid van Pim)
Moderator: moderatorteam
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Mortica
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Tamara&Dana
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier
Heel veel sterkte met dit onterechte verlies!mercedes2803 schreef:Mijn hart doet er gewoon zeer van...mijn maag krimpt in elkaar als ik dit verhaal lees...zeer doet het...
Wat onmenselijk en wat ondierlijk....wat een ondraagelijk verdriet....
Je verwoord precies mijn gevoel op het moment
Dat er politie mensen bij kunnen staan zonder een krimp te geven...en dan zo boerig en lomp...een rotschop zou je ze geven...
En dit had ik waarschijnlijk ook gedaan zodra mijn hondje zijn laatste adem uitblies. Ik vind het heel knap als je rustig kan blijven bij zoveel onrecht.
Ik hoop dat je vrienden dit ooit een plekje kunnen geven...maar wat lijkt me dat ontzettend moelijk...
Je hond is je gewoon afgepakt en vermoord...

- Zoie
- Zeer actief
Beste Ansgar,
logisch dat je je schuldig voelt, maar het is onterecht, zelfs als je onvoorzichtig bent geweest. De wet is in de eerste plaats onrechtvaardig, en het is een misselijk makende verklikker geweest die Pim erbij heeft gelapt.
Maar ik geloof niet dat je onvoorzichtig bent geweest. Zoals ik het lees hebben jullie Pim uit een rot situatie gehaald en hebben jullie geprobeerd hem een zo goed mogelijk hondenleven te geven, tegelijkertijd je verantwoordelijk voor hem nemend. Die dingen staan soms op gespannen voet met elkaar, dat is met elke hond zo, bijna elke hond. En als het dan een keer anders gaat dan je inschat, en Pim moet dat met de dood bekopen, dat ligt dat niet aan jou, maar aan de wet, en aan de verklikker die hem erbij heeft gelapt.
Nogmaals heel veel sterkte.
logisch dat je je schuldig voelt, maar het is onterecht, zelfs als je onvoorzichtig bent geweest. De wet is in de eerste plaats onrechtvaardig, en het is een misselijk makende verklikker geweest die Pim erbij heeft gelapt.
Maar ik geloof niet dat je onvoorzichtig bent geweest. Zoals ik het lees hebben jullie Pim uit een rot situatie gehaald en hebben jullie geprobeerd hem een zo goed mogelijk hondenleven te geven, tegelijkertijd je verantwoordelijk voor hem nemend. Die dingen staan soms op gespannen voet met elkaar, dat is met elke hond zo, bijna elke hond. En als het dan een keer anders gaat dan je inschat, en Pim moet dat met de dood bekopen, dat ligt dat niet aan jou, maar aan de wet, en aan de verklikker die hem erbij heeft gelapt.
Nogmaals heel veel sterkte.

- Dodo
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffords en Chihuahua's
- Contacteer:
- *Linda*
- Zeer actief
Afschuwelijk
Ik hoop dat de baasjes van Pim dit verhaal vertellen aan een ieder die ook maar iets met honden van doen heeft.......Zet het op marktplaats, verspreid het via email aan iedereen die je maar kent, laat de onnozelen die een goedkope stafford willen aanschaffen zonder stamboom dit lezen en laat ze er van leren. Zodat Pim op zijn manier bij kan dragen aan het tegengaan van vermoorden van honden die niets anders hebben gedaan, dan het niet-hebben van een papiertje waar ze zelf niets van weten. Wat is het ook zwaar klote die wet
Helaas zullen er meer rassen volgen, want er blijven helaas altijd mensen bestaan die kicken op "gevaarlijk" groter, enger......enz. Zolang die mensen wordt toegestaan een hond te mogen nemen, houdt dit nooit op.
Dag Pim, je was wel zeker een hond naar mijn hart. Dat kan haast niet anders want je behoorde tot een geweldig ras....
Dag Pim, je was wel zeker een hond naar mijn hart. Dat kan haast niet anders want je behoorde tot een geweldig ras....

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
linlin
ik wist het al dat er morele, ongeschreven wetten zijn die ver boven de wetjes in dit land uitstijgen.
zo nu en dan kan je niet anders dan die wetjes niet gehoorzamen. simpelweg omdat die wetjes niet klopt.
de bazen van pim hebben dat gedaan en door een of andere vuile 'ja, dat is de wet he, zo hoort dat nou eenmaal'-verklikkert is het misgelopen.
ik gun die verklikker toch echt iets heel slepends naars toe en de bazen van pim de rechtste rug aller tijden om dit drama waardig en moedig te doorstaan.
zo nu en dan kan je niet anders dan die wetjes niet gehoorzamen. simpelweg omdat die wetjes niet klopt.
de bazen van pim hebben dat gedaan en door een of andere vuile 'ja, dat is de wet he, zo hoort dat nou eenmaal'-verklikkert is het misgelopen.
ik gun die verklikker toch echt iets heel slepends naars toe en de bazen van pim de rechtste rug aller tijden om dit drama waardig en moedig te doorstaan.
-
gaby
- geregistreerd lid
WAT IS ER AAN DE HAND, HIER IN DIT DOMME NEDERLAND?
WAAR ZITTEN AL DIE MAFKEZEN, MET HUN VAGE VERSTAND?
EEN WAARDELOOS BRIEFJE, ZONDER ENIGE BETEKENIS!
HIJ ZIET ER ZO UIT, EN HET MAAKT NIET UIT HOE LIEF IE IS.
HET IS VERDOMME NOG ALTIJD DE BAAS, DIE BEPAALD WAT EEN DIEF IE IS!
TJA T' IS OOK ALTIJD HETZELFDE, JE MOET BOETEN DOOR ANDEREN.
ZAL DEZE BULLSHIT IN NEDERLAND, OOIT GAAN VERANDEREN?
DE DOODSTRAF IS VERBODEN, MAAR HOE NOEMEN ZE DIT?
ZE DENKEN NIET NA OVER ACHTERBLIJVERS, EN VOOR HUN HET GEMIS!
VOOR JULLIE HEEL VEEL STERKTE, DAT IS ALLES WAT NU NODIG IS!
IK HAD MIJN MENING HIEROVER AL GEGEVEN MAAR WOU HET NOG FF KWIJT!
LIEFS DANIELLE EN DAMIAN.
WAAR ZITTEN AL DIE MAFKEZEN, MET HUN VAGE VERSTAND?
EEN WAARDELOOS BRIEFJE, ZONDER ENIGE BETEKENIS!
HIJ ZIET ER ZO UIT, EN HET MAAKT NIET UIT HOE LIEF IE IS.
HET IS VERDOMME NOG ALTIJD DE BAAS, DIE BEPAALD WAT EEN DIEF IE IS!
TJA T' IS OOK ALTIJD HETZELFDE, JE MOET BOETEN DOOR ANDEREN.
ZAL DEZE BULLSHIT IN NEDERLAND, OOIT GAAN VERANDEREN?
DE DOODSTRAF IS VERBODEN, MAAR HOE NOEMEN ZE DIT?
ZE DENKEN NIET NA OVER ACHTERBLIJVERS, EN VOOR HUN HET GEMIS!
VOOR JULLIE HEEL VEEL STERKTE, DAT IS ALLES WAT NU NODIG IS!
IK HAD MIJN MENING HIEROVER AL GEGEVEN MAAR WOU HET NOG FF KWIJT!
LIEFS DANIELLE EN DAMIAN.
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
tineke
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
- Suzanne