Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duitse Dog aan het werk

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Ca Cajuina schreef:
estelle schreef:uhhh nee hoor....de eerste de beste keer rent die hond gillend van het veld.

Even over de agressie. Hera van mij laat met manwerken toch ook wel wat agressie zien, ze fixeert in ieder geval de manwerker, blaft met dr lippen zo dat dr tanden te zien zijn. Toch ben ik bij haar echt niet bang dat ze buiten het manwerken om ineens agressief naar mensen zal worden daar is ze gewoon veels te sociaal voor en veels te gek op mensen.

Over wat voor soort agressie hebben jullie het dan?
Er zit een groot verschil in het fixeren en blaffen van een hond in de africhting en het dominante fixeren. Bij het dominante fixeren staat de staart hoog, oren vooruit en als ze grommen zie je alleen de voortanden.

Als je gaat kijken naar de honden binnen de africhting is dit niet het beeld wat je ziet.

De hond is niet agressief omdat hij de pakwerker wil domineren. Ik neig meer naar spelagressie met een combinatie van verdedigingsdrang.

Hoe precies? Daar ga ik vanavond ff over nadenken
Bij spelagressie zouden de oorschelpen naar buiten gedraaid moeten zijn. En het blijft agressie. Verdedigingsdrang noem ik territoriale agressie.

En de foto's en filmpjes die ik hier zie van jullie, laten juist wel vaak honden zien met een hoge houding (oren & staart) en alleen de voortanden bloot. In mijn ogen is dat gewoon offensieve agressie. Maar dat heeft idd niks met domineren te maken (de hond heeft over het algemeen namelijk geen rangrelatie met de pakwerker).
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door visaton »

estelle schreef:
Ca Cajuina schreef:
estelle schreef:Dat vind ik alitjd het moeilijke als je een hond ziet werken, is het allemaal opgebouwd of is de hond 'echt'.
Vaak zie je dat dus wel als er ineens een vreemde manwerker komt op je club die dus meer dreiging e.d. geeft.....
Dan ga je, vind ik, pas het verschil zien tussen een sporthond of een hond die je daadwerkelijk in de praktijk kan gebruiken.

Uiteindelijk bij de certificering van een KNPV hond niet onbelangrijk.
maar hoevaak komt er op een club een totaal andere/vreemde manwerker eens wat doen??
Plus dat op examens e.d. de manwerkers van de eigen club zijn dus die precies weten hoeveel dreiging ze een bepaalde hond kunnen geven.
Eigenlijk zou je met een examen verplicht moeten zijn een vreemde manwerker te laten werken die geen kennis heeft van de karakters van de honden, dan kun je denk ik pas goed wat zien.
Dit is belangrijk tijdens de opbouw van je hond..Je moet dan ook geen pakwerker hebben, maar een helper die goed kan inschatten wat je hondje nodig heeft en aan kan.Wij trainen zoveel mogelijk bij andere verenigingen en dus heb je daar ook andere paklwerkers/helpers die dus ook een hond moeten kunnen “opbouwen, het is immers oefenen.Ook op oefendagen (die ik zoveel mogelijk meepak) moet je een helper hebben die doet wat je vraagt en rekening houdt met de capaciteiten van het hondje wat hij op het pak krijgt, want het is immers oefenen….
Ca Cajuina schreef: Klopt. Daar houd je, denk ik wel de waarde mee hoog. En houd je het objectief. Want laten we eerlijk wezen. Hoeveel waarde heeft een certificaat op het moment dat er rekening met de hond gehouden moet worden in hoeverre hij het programma aan kan
Als je naar de keur (of examen) gaat, heb je dus een goede en vreemde pakwerker nodig (en geen helper) die doet wat hij moet doen.Dus een goede dreiging en een “dragelijkeâ€
Afbeelding

Ervaring is de naam die we geven aan de optelsom van onze fouten.
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

zepenko schreef:
Ca Cajuina schreef:
estelle schreef:uhhh nee hoor....de eerste de beste keer rent die hond gillend van het veld.

Even over de agressie. Hera van mij laat met manwerken toch ook wel wat agressie zien, ze fixeert in ieder geval de manwerker, blaft met dr lippen zo dat dr tanden te zien zijn. Toch ben ik bij haar echt niet bang dat ze buiten het manwerken om ineens agressief naar mensen zal worden daar is ze gewoon veels te sociaal voor en veels te gek op mensen.

Er zit een groot verschil in het fixeren en blaffen van een hond in de africhting en het dominante fixeren. Bij het dominante fixeren staat de staart hoog, oren vooruit en als ze grommen zie je alleen de voortanden.

Als je gaat kijken naar de honden binnen de africhting is dit niet het beeld wat je ziet.

De hond is niet agressief omdat hij de pakwerker wil domineren. Ik neig meer naar spelagressie met een combinatie van verdedigingsdrang.

Hoe precies? Daar ga ik vanavond ff over nadenken
Bij spelagressie zouden de oorschelpen naar buiten gedraaid moeten zijn. En het blijft agressie. Verdedigingsdrang noem ik territoriale agressie.

En de foto's en filmpjes die ik hier zie van jullie, laten juist wel vaak honden zien met een hoge houding (oren & staart) en alleen de voortanden bloot. In mijn ogen is dat gewoon offensieve agressie. Maar dat heeft idd niks met domineren te maken (de hond heeft over het algemeen namelijk geen rangrelatie met de pakwerker).
Ja ik zeg ook dat er sprake is van agressie. De oorschelpen naar buiten zie ik erg vaak terugkomen. Ik denk dan dat je te maken hebt met een combinatie van spel en prooi agressie. Maar pin me er niet op vast. Want ik ben er nog niet uit.

Vooral omdat ik dnek dat het meeste te geconditioneerd is om daar zo snel ff wat over te zeggen.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Hier met Nanni hetzelfde. Ik heb haar laatst 2x laten bijten. 2x verschillende pakwerker en veld.
De 1e keer hoorde ze de zweep en stond meteen gereed. Ze begon te grommen en te dreigen. Ze hield redelijk goed vast (is natuurlijk wel 4 jaar geleden he :mrgreen: )
De 2e keer was tijdens een meeting. Pakwerker wilde eerst met zo een bijtrol proberen, maar dat wilde Nanni niet. Ze ging wel grommen en dreigen, maar zij wil niet naar dat speeltje. Daarna kwam hij met de mouw en toen pas begon het spelletje. Hij zei alleen dat Nanni manscherpte had :denken: Jaja, vandaar dat hij daarvoor in pak nog met mij stond te praten terwijl Nanni rustig naast mij stond. :19:
Er kunnen 100 pakwerkers voorbij lopen, zolang ze niet dreigen en haar uitdagen heeft zij geen interesse :smile:
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

MARC_S schreef: Als je dan al met een jachthond pakwerk wil gaan doen moet je een weimaraner nemen, die kunnen dat wel aan en zijn er ook op gefokt :ok:
Afbeelding :mrgreen: :wink:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Sylvia schreef:
MARC_S schreef: Als je dan al met een jachthond pakwerk wil gaan doen moet je een weimaraner nemen, die kunnen dat wel aan en zijn er ook op gefokt :ok:
sorry dat ik het zeg maar zoals het eruit ziet op de foto lijkt het wle alsof de mouw behoorlijk in de bek van de hond geduwt wordt....
Ziet eruit alsof zn bek eigenlijk open staat.....
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

estelle schreef:
Sylvia schreef:
sorry dat ik het zeg maar zoals het eruit ziet op de foto lijkt het wle alsof de mouw behoorlijk in de bek van de hond geduwt wordt....

Ja het lijkt niet echt dat ie bijt, heeft zijn bek open en die mouw wordt erin gedrukt, weer zo'n dubieuze foto.
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
Sylvia schreef:
Ach ja, je weet het achterliggende niet :roll:

Afbeelding
Speciaal voor jou :ok:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef: Ja het lijkt niet echt dat ie bijt, heeft zijn bek open en die mouw wordt erin gedrukt, weer zo'n dubieuze foto.
Niks dubieus aan.... Gewoon mijn eigen hondje die geleerd is zacht in de bek te zijn :ok:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
estelle

wat is het acherliggende dan?? Moet je dat er bij vertellen.
Het enige wat ik zeg is dat ik het er niet goed uit vind zien, geen goeie beet....that's it.
estelle

okay hij is geleerd zacht in de bek te zijn, ik ken een boel honden die heel zacht in de bek zijn maar die bijten als een tijger met manwerk..... waarom manwerk je eigenlijk met de hond?? Waar train je??
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:wat is het acherliggende dan?? Moet je dat er bij vertellen.
Het enige wat ik zeg is dat ik het er niet goed uit vind zien, geen goeie beet....that's it.
Dit is gewoon ons eigen hondje, gemaakt afgelopen weekend. Daarom vond ik het zo leuk / passend om deze even te plaatsen :smile:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Sylvia schreef:
Angel-eyes schreef: Ja het lijkt niet echt dat ie bijt, heeft zijn bek open en die mouw wordt erin gedrukt, weer zo'n dubieuze foto.
Niks dubieus aan.... Gewoon mijn eigen hondje die geleerd is zacht in de bek te zijn :ok:

En dus bijt ie niet omdat ie zacht in zijn bek is?Dubieus dus.
estelle

ooooooooooookay :denken:
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:okay hij is geleerd zacht in de bek te zijn, ik ken een boel honden die heel zacht in de bek zijn maar die bijten als een tijger met manwerk..... waarom manwerk je eigenlijk met de hond?? Waar train je??
Ik train niet, we manwerken niet, we hebben alleen gekeken hou zijn reactie zal zijn aangezien dit 1 van de onderdelen is die ze in Duitsland moeten doen omdat de Weimaraner een manscherpe hond is. :roll:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Sylvia schreef:
estelle schreef:wat is het acherliggende dan?? Moet je dat er bij vertellen.
Dit is gewoon ons eigen hondje, gemaakt afgelopen weekend. Daarom vond ik het zo leuk / passend om deze even te plaatsen :smile:
Dus weer dubieus :roll:
Rob*
Zeer actief

estelle schreef:ooooooooooookay :denken:

Snappie het nu?? :mrgreen:
estelle

Sylvia schreef:
estelle schreef:okay hij is geleerd zacht in de bek te zijn, ik ken een boel honden die heel zacht in de bek zijn maar die bijten als een tijger met manwerk..... waarom manwerk je eigenlijk met de hond?? Waar train je??
Ik train niet, we manwerken niet, we hebben alleen gekeken hou zijn reactie zal zijn aangezien dit 1 van de onderdelen is die ze in Duitsland moeten doen omdat de Weimaraner een manscherpe hond is. :roll:
Aha, dan zal het zo te zien langzaam opgebouwd moeten worden, zoals bij een jonge hond; aanplagen met rolletje e.d. en niet gelijk op de mouw....

Dat de weimaraner een manscherpe hond is wist ik niet....ken daar ook te weinig weimaraners voor.
estelle

Angel-eyes schreef:
estelle schreef:ooooooooooookay :denken:

Snappie het nu?? :mrgreen:
mwah min of meer ja.
Vind de foto's er wat vreemd uitzien, tenminste....zo heb ik nog nooit een manwerker bezig gezien; bij de eerste foto 2 mouwen in zijn beide handen en bij de tweede foto die mouw op zo'n vreemde manier zo hoog in de lucht...
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
Sylvia schreef:
Aha, dan zal het zo te zien langzaam opgebouwd moeten worden, zoals bij een jonge hond; aanplagen met rolletje e.d. en niet gelijk op de mouw....
Inderdaad, en als je dan in ene daar staat dan blaffen ze wat aan, bijten en laten weer los.
Dat de weimaraner een manscherpe hond is wist ik niet....ken daar ook te weinig weimaraners voor.
Dat is hier al vaker op het forum verteld.
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding
Groetjes Sylvia
Afbeelding
estelle

Sylvia schreef:Afbeelding
hmmm ook geen volle beet, de mouw ziet er ook erg slecht uit.....kan nog gevaarlijk zijn voor de tanden van de hond. :wink:

maar ik hou er over op.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sylvia schreef:
estelle schreef:
Sylvia schreef:
Ach ja, je weet het achterliggende niet :roll:

Afbeelding
Speciaal voor jou :ok:
ik vind het leuk om te zien hoor een ander ras pakwerk doen, maar op beide foto's bijten de honden slecht. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

wat is dat voor mouw? daar zou mijn hond nooit op mogen bijten :roll:
Voor hetzelfde geldt trek je z'n hoektanden eruit met al die draden!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Ik zou niet weten wat voor mouw.
Tis ook een oude foto en ook niet de beste :wink:
Deze foto is een jaar of 25 geleden gemaakt.
Dit was een Nederlandse Weimaraner die in Duitsland is getraind.

Afbeelding
Groetjes Sylvia
Afbeelding
estelle

malinois schreef:
ja dat zei ik dus ook....levensgevaarlijk. Daar zou mijn hond idd ook absoluuut niet op mogen bijten.

Overigens vind ik het ook wel mooi om andere rassen te zien manwerken, dat is het niet, maar dan wel goede foto's en honden die goed en veilig en zoals het hoort aan het werk zijn.
En niet zoals je hier veelal ziet dubieuze fot's.
estelle

Sylvia schreef:[Dit was een Nederlandse Weimaraner die in Duitsland is getraind.

Afbeelding
Dat ziet er stukken beter en mooier uit!
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
malinois schreef:
ja dat zei ik dus ook....levensgevaarlijk. Daar zou mijn hond idd ook absoluuut niet op mogen bijten.

Overigens vind ik het ook wel mooi om andere rassen te zien manwerken, dat is het niet, maar dan wel goede foto's en honden die goed en veilig en zoals het hoort aan het werk zijn.
En niet zoals je hier veelal ziet dubieuze fot's.
Kan er ook niks aan doen dat de foto begin jaren 80 is gemaakt :19:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
Sylvia schreef:[Dit was een Nederlandse Weimaraner die in Duitsland is getraind.

Afbeelding
Dat ziet er stukken beter en mooier uit!
Die Nederlandse Weimaraner was die oude foto, niet bovenstaande... :wink:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
estelle

Sylvia schreef:Kan er ook niks aan doen dat de foto begin jaren 80 is gemaakt :19:
Waarom zet je hem neer dan? Ik neem aan omdat je er trots op bent, begrijp dat het niet leuk is als er dan commentaar op komt maar dat begrijp je toch zelf ook wel als je zo'n foto neer zet? Tenzij je niet weet dat het slechte foto's zijn en dan bedoel ik natuurlijk niet slecht in de zin van dat de foto kwalitatief niet goed is maar het plaatje wat er op te zien is. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”