Bij spelagressie zouden de oorschelpen naar buiten gedraaid moeten zijn. En het blijft agressie. Verdedigingsdrang noem ik territoriale agressie.Ca Cajuina schreef:Er zit een groot verschil in het fixeren en blaffen van een hond in de africhting en het dominante fixeren. Bij het dominante fixeren staat de staart hoog, oren vooruit en als ze grommen zie je alleen de voortanden.estelle schreef:uhhh nee hoor....de eerste de beste keer rent die hond gillend van het veld.
Even over de agressie. Hera van mij laat met manwerken toch ook wel wat agressie zien, ze fixeert in ieder geval de manwerker, blaft met dr lippen zo dat dr tanden te zien zijn. Toch ben ik bij haar echt niet bang dat ze buiten het manwerken om ineens agressief naar mensen zal worden daar is ze gewoon veels te sociaal voor en veels te gek op mensen.
Over wat voor soort agressie hebben jullie het dan?
Als je gaat kijken naar de honden binnen de africhting is dit niet het beeld wat je ziet.
De hond is niet agressief omdat hij de pakwerker wil domineren. Ik neig meer naar spelagressie met een combinatie van verdedigingsdrang.
Hoe precies? Daar ga ik vanavond ff over nadenken
En de foto's en filmpjes die ik hier zie van jullie, laten juist wel vaak honden zien met een hoge houding (oren & staart) en alleen de voortanden bloot. In mijn ogen is dat gewoon offensieve agressie. Maar dat heeft idd niks met domineren te maken (de hond heeft over het algemeen namelijk geen rangrelatie met de pakwerker).