Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welke type zou jij kiezen

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Mol schreef:wat ik heel grappig vind is dat er een groot aantal mensen die gekozen hebben veel al opa en keindochter kiezen en of honden van de zelfde bloedlijn. zelfs 1 waar van overgroot opa dan op en da kleindochter word gekozen.

mol :8):
gewoon uit nieuwsgierigheid, maar wie was die ene persoon...?
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Murphy's Place schreef:
Mol schreef:wat ik heel grappig vind is dat er een groot aantal mensen die gekozen hebben veel al opa en keindochter kiezen en of honden van de zelfde bloedlijn. zelfs 1 waar van overgroot opa dan op en da kleindochter word gekozen.

Joy C
Riboet
linlin
Murphy's Place eerste 3
Inge

Rob*
Zeer actief

Re: welke type zou jij kiezen

Ongelezen bericht door Rob* »

Mol schreef:
Angel-eyes schreef:reu
Afbeelding

Vind deze heel mooi.
dit is Jake 1 van de laatse vol bloed Pitman honden die hier in NL zijn.

Mooi hondje, had die foto aleens gezien en vind hem echt heel mooi.
Decibiel
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Decibiel »

Mol schreef:
Decibiel schreef:Laat ik beginnen met dat ik het niet echt makkelijk vond om te kiezen.
Ze zien eruit alsof de verhouding grote/spieren van dien aard is dat ze atletisch genoeg zijn om een flinke afstand af te leggen, ik denk ook dat ze qua wendbaarheid nog verrassende dingen kunnen doen die je niet 1 2 3 achter dit ras zou zoeken. Die kampioen heeft dat qua lichaam misschien iets meer dan deze reu, maar die heeft volgens mij een kortere snuit wat het uithoudingsvermogen meestal niet ten goede komt. En zo zitten er meer tussen. De achterhand ziet er ook gespierd genoeg uit om een flinke krachtexplosie neer te zetten, maar dat hebben ze allemaal wel, dat heeft de doorslag niet gegeven.
Ik ben geen kenner van dit ras, maar deze zou ik dus kiezen.
de reu is echt neusje van de zalm dat is en dat zegt jou niet veel maar bunsoro red sails machtige reu in mijn ogen perfect kop type en niet overdreven in bouw en niet over beladen in de bespiering.
de teef vind ik zelf te grof en te groot voor een teef ze heeft vind ik dan ook geen vrouwlijk voor komen en is te beladen in de bespiering, en kop type is ook niet echt je van hett het toon vind ik er dat ze een onder voorbeed heeft, en als je e standaart er naast lecht is ze in alle opzichten te zwaar.

Op de foto zou ik nou juist zeggen dat ze de minst grove van de teefjes is, maar dat zal dan wel anders zijn als je ze naast elkaar ziet staan.
Maar goed, ik ben dan ook geen kenner van het ras.
NOTHING CAN GO WROGN!!!
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Mol schreef:
Murphy's Place schreef:

Joy C
Riboet
linlin
Murphy's Place eerste 3
Inge

hmmm toch grappig dat mijn oog wat "getrainder" wordt...
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Mol
Zeer actief

Decibiel schreef:
Mol schreef:
Decibiel schreef:Laat ik beginnen met dat ik het niet echt makkelijk vond om te kiezen.
Ze zien eruit alsof de verhouding grote/spieren van dien aard is dat ze atletisch genoeg zijn om een flinke afstand af te leggen, ik denk ook dat ze qua wendbaarheid nog verrassende dingen kunnen doen die je niet 1 2 3 achter dit ras zou zoeken. Die kampioen heeft dat qua lichaam misschien iets meer dan deze reu, maar die heeft volgens mij een kortere snuit wat het uithoudingsvermogen meestal niet ten goede komt. En zo zitten er meer tussen. De achterhand ziet er ook gespierd genoeg uit om een flinke krachtexplosie neer te zetten, maar dat hebben ze allemaal wel, dat heeft de doorslag niet gegeven.
Ik ben geen kenner van dit ras, maar deze zou ik dus kiezen.
de reu is echt neusje van de zalm dat is en dat zegt jou niet veel maar bunsoro red sails machtige reu in mijn ogen perfect kop type en niet overdreven in bouw en niet over beladen in de bespiering.
de teef vind ik zelf te grof en te groot voor een teef ze heeft vind ik dan ook geen vrouwlijk voor komen en is te beladen in de bespiering, en kop type is ook niet echt je van hett het toon vind ik er dat ze een onder voorbeed heeft, en als je e standaart er naast lecht is ze in alle opzichten te zwaar.

Op de foto zou ik nou juist zeggen dat ze de minst grove van de teefjes is, maar dat zal dan wel anders zijn als je ze naast elkaar ziet staan.
Maar goed, ik ben dan ook geen kenner van het ras.
dat ben ik dus niet met je eens ik vind haar op de foto juist erg zwaar tonen.

Decibiel
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Decibiel »

Accoord, met wat je verteld hebt ben ik nog eens gaan kijken naar de foto's. Het zal misschien iets vertekenen omdat ze dan een groot en zwaar lijf heeft en dan in verhouding een kleinere kop.
Als ik echt voor de keuze had gestaan en ze dus in het echt had gezien dan is gewicht een van de dingen waar ik naar kijk. Zou je dan 2 identieke honden hebben die alleen qua gewicht verschillen dan neig ik zelf al snel naar de lichtere. Misschien wat onduidelijk uitgelegd, maar je snapt het wel.
NOTHING CAN GO WROGN!!!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

M@ri@nne schreef:Afbeelding
Ik vind het een geen BM maar wel een hele mooie hond.[/quote]

Toch ben ik het daar niet mee eens :neenee:
De hond heeft een krachtige bouw, een mooi hoofd, een prachtighe gespierde nek, mooie oren, rechte benen, een breed front, een mooi aangezette staart, mooie achterhand, goed bespierd en zeer athletisch.
Alleen zou je kunnen zeggen dat hij massa mist omdat je hem vergelijkt met moderne bullmastiffs. Alle molossers zijn echter enorm veel zwaarder dan het oorspronkelijke type dus dat is meer de tijdsgeest dan dat het zo bedoeld was.
De hond is ook kort in de rug zonder een karperrug te hebben etc dus ik zie eigenlijk als ik niet beter wist gewoon een bullmastif als ik de rasstandaard erbij neem. :ok:
Ik weet in ieder geval dat deze hond als hij zijn werk moest doen en de aard heeft zeker een goede hond zou zijn die dat ook echt kan. Hij kan echt rennen en echt iemand tegen de grond werken, omdat hij ook over bomen kan springen als er een dikke stam ligt en een hekje mag ook geen probleem zijn. Dat geef je sommige honden in de huidige toestand dus niet.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik mag wel ff een beetje off topic gaan hè ?

Hoe lang ziet de BM er eiegnlijk al uit zoals hij er nu uitziet ?
Toevallig kocht ik vandaag de tweede druk van de Toepoels
encyclopedie (± 1950). Daarin staat een plaatje van een BM zoals Marc hem hier plaatste. Even atletisch maar de voorsnuit lijkt zelfs nog wat langer.
Mijn scanner doet het helaas op het moment niet dus ik kan hem niet laten zien. Misschien was dit zelfs voor die tijd een rasontypisch exemplaar ?

Ontopic:
Ik ga voor Paco en jouw Hotlips.
Reu twee vind ik echt zwaar overdreven en lelijke korte pootjes hebben.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:
Ik vind het een geen BM maar wel een hele mooie hond.
De hond heeft een krachtige bouw, een mooi hoofd, een prachtighe gespierde nek, mooie oren, rechte benen, een breed front, een mooi aangezette staart, mooie achterhand, goed bespierd en zeer athletisch.
Alleen zou je kunnen zeggen dat hij massa mist omdat je hem vergelijkt met moderne bullmastiffs. Alle molossers zijn echter enorm veel zwaarder dan het oorspronkelijke type dus dat is meer de tijdsgeest dan dat het zo bedoeld was.
De hond is ook kort in de rug zonder een karperrug te hebben etc dus ik zie eigenlijk als ik niet beter wist gewoon een bullmastif als ik de rasstandaard erbij neem. :ok:
Ik weet in ieder geval dat deze hond als hij zijn werk moest doen en de aard heeft zeker een goede hond zou zijn die dat ook echt kan. Hij kan echt rennen en echt iemand tegen de grond werken, omdat hij ook over bomen kan springen als er een dikke stam ligt en een hekje mag ook geen probleem zijn. Dat geef je sommige honden in de huidige toestand dus niet.[/quote]

maar toch is de hond lichter dan zijn voor ouders om het zo maar even te noemen neem mena mr mustart op en top bullmastiff en ook idiaal voor het werk, maar die hond is toch echt zwaarder.

Rob*
Zeer actief

Mol schreef:
MARC_S schreef:
Ik vind het een geen BM maar wel een hele mooie hond.
Ik weet in ieder geval dat deze hond als hij zijn werk moest doen en de aard heeft zeker een goede hond zou zijn die dat ook echt kan. Hij kan echt rennen en echt iemand tegen de grond werken, omdat hij ook over bomen kan springen als er een dikke stam ligt en een hekje mag ook geen probleem zijn. Dat geef je sommige honden in de huidige toestand dus niet.
maar toch is de hond lichter dan zijn voor ouders om het zo maar even te noemen neem mena mr mustart op en top bullmastiff en ook idiaal voor het werk, maar die hond is toch echt zwaarder.

mol :8):[/quote]

Vind het net een iel boxertje met kippenborst en feestneus.
Mol
Zeer actief

sirene schreef:Ik mag wel ff een beetje off topic gaan hè ?

Hoe lang ziet de BM er eiegnlijk al uit zoals hij er nu uitziet ?
Toevallig kocht ik vandaag de tweede druk van de Toepoels
encyclopedie (± 1950). Daarin staat een plaatje van een BM zoals Marc hem hier plaatste. Even atletisch maar de voorsnuit lijkt zelfs nog wat langer.
Mijn scanner doet het helaas op het moment niet dus ik kan hem niet laten zien. Misschien was dit zelfs voor die tijd een rasontypisch exemplaar ?

Ontopic:
Ik ga voor Paco en jouw Hotlips.
Reu twee vind ik echt zwaar overdreven en lelijke korte pootjes hebben.
het kop type wijkt nog al in dit ras, dat is 1 van de dingen waar nog veel al meningen over verschillen welk kop type nou de juiste is, volgens veel keurmeester, maar dat zeg niet alles, heeft hotlips het idiaale kop type, maar tis maar net waar je van houdt en op valt.

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Mol schreef:Afbeelding
Hoi Mol,

Ik zou voor dit type kiezen. Vanwege haar bouw en ook vanwege haar neus. Ik vind het vreselijk als Bullmastiffs geen neus hebben. (Niet alleen Bullmastiffs, trouwens.)

En dan met deze reu:
Afbeelding

Is dat wat?
Mol
Zeer actief

Scooby schreef:
Mol schreef:Afbeelding
Hoi Mol,

Ik zou voor dit type kiezen. Vanwege haar bouw en ook vanwege haar neus. Ik vind het vreselijk als Bullmastiffs geen neus hebben. (Niet alleen Bullmastiffs, trouwens.)

En dan met deze reu:
Afbeelding

Is dat wat?
opa klein dochter :mrgreen:

laeken
Zeer actief

Angel-eyes schreef:Vind het net een iel boxertje met kippenborst en feestneus.
Als jij vind dat een boxer grover moet zijn dan deze hond heb je er niks van begrepen. :neenee: De wereld mag blij zijn dat jij niet fokt :mrgreen:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:
Als jij vind dat een boxer grover moet zijn dan deze hond heb je er niks van begrepen. :neenee: De wereld mag blij zijn dat jij niet fokt :mrgreen:
hou hem hier nou eens tegen marc met namen hoofd, hals en achter hand
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=57957

Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:

Nou ga jij dan maar de geschiedenis erbij halen van de boxer, elke boxer in het begin was grover, lager en grover. de bopzertjes die jij leuk vind zijn van Stockmann, die ging voor het iele en showgedeelte en vergat in mijn ogen heel veel dingen die de boxe van oorsprong hadden, en het is jammer juist dat ik niet fok, het had een grote aanvulling geweest voor het boxerbestand, en waarom ik niet dan ben gaan fokken??Omdat er teveel ellende rondloopt, daarom fok ik geen boxer. :wink:
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:

En ik hou van het atheltishe type hoor Marc, maar waar jij mee aankomt is gewoon een lichte boxer met feestneus.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Afbeelding

Afbeelding
en die

vraag me niet waarom hoor..
vind trouwens de fotos in je onderschrift nog veel mooier!
Afbeelding
Mol
Zeer actief

de hond in me onderschrift is deze hond :mrgreen:
Afbeelding

laeken
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef:

En ik hou van het atheltishe type hoor Marc, maar waar jij mee aankomt is gewoon een lichte boxer met feestneus.
Lul niet, de hond die ik heb geplaatst is HET toonbeeld van aan fantastische atheletische molosser. Je denkt toch niet dat zoveel mensen hem de mooiste hond vinden als hij ook maar ergens op een boxer leek :roll:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef:

Lul niet, de hond die ik heb geplaatst is HET toonbeeld van aan fantastische atheletische molosser. Je denkt toch niet dat zoveel mensen hem de mooiste hond vinden als hij ook maar ergens op een boxer leek :roll:
ik vindt dat dus niet ik vindt die hond dus niet HET toonbeeld van een fantastische mollosser.
dat vind ik dit dus weer wel

Afbeelding

Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef:

:smile: .....het is gewoon een mislukte boxer met feestneus en kippenborst wat je laat zien, als Blisje ernaast zou staan die zou hem compleet overklasse en ik kan me gewoon geen beeld voorhalen dat de bm onderdoet qua massa voor een boxertje :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Mol schreef:
MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef: Als jij vind dat een boxer grover moet zijn dan deze hond heb je er niks van begrepen. :neenee: De wereld mag blij zijn dat jij niet fokt :mrgreen:

ik vindt dat dus niet ik vindt die hond dus niet HET toonbeeld van een fantastische mollosser.
dat vind ik dit dus weer wel

Afbeelding

Hij si wel grof wat je laat zien, maar een hond die uit een mastiff en oude bull is ontstaan kan niet zo iel zijn als wat Marcje laat zien.....oh oh, soms snap ik die bioloog niet hoor :19:
laeken
Zeer actief

Wat vindt je hier dan van? Een show van boswachters en hun honden in 1920 :ok:
Afbeelding

Een oorspronkelijke bullmastiff, waar is de massa en zie de lange benen

Afbeelding
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:Wat vindt je hier dan van? Een show van boswachters en hun honden in 1920 :ok:
Afbeelding

Een oorspronkelijke bullmastiff, waar is de massa en zie de lange benen

Afbeelding

Ja sorry hoor Marc, maar deze zijn toch echt flinker dan wat jij net liet zien.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

MARC_S schreef: Een oorspronkelijke bullmastiff, waar is de massa en zie de lange benen

Afbeelding
Dat ziet er toch uit als behoorlijk wat meer massa als deze hond
Afbeelding
Vind de laatste ook niet echt wat een molosser hoort te zijn :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
laeken
Zeer actief

Angel-eyes schreef:maar een hond die uit een mastiff en oude bull is ontstaan kan niet zo iel zijn als wat Marcje laat zien.....oh oh, soms snap ik die bioloog niet hoor :19:
Nee, dat kost jaren colleges volgen dus ik ben blij dat het jou niet in een keer lukt :mrgreen:

Maarre, jij denkt toch niet dat ze de huidige Engelse bull met de huidige mastiff hebben gerkuist om dit ras te maken?
Kijk eens naar een oorspronkelijke bulldog en een oorspronkelijke mastiff en dan naar de hond die ik heb geplaatst :wink:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zeg het maar

laeken
Zeer actief

Inge schreef:
MARC_S schreef: Een oorspronkelijke bullmastiff, waar is de massa en zie de lange benen

Afbeelding
Dat ziet er toch uit als behoorlijk wat meer massa als deze hond
Afbeelding
Vind de laatste ook niet echt wat een molosser hoort te zijn :wink:
Massa? De oude foto is een uitgezakte teef van een jaar of wat, haar broers zagen er zeker zo uit als de hond die ik heb geplaatst in hun jonge jaren. Kijk ook eens naar de andere foto want daar staat een reu in het midden die nogal overeenkomt met wat ik heb geplaatst :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”