Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rasstandaard

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Afbeelding

alle honden op de foto's die je geplaatst hebt op 1 na dat is de teef NR1 voldoen dus aan type 3

mol :8):
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Mol schreef:Afbeelding

alle honden op de foto's die je geplaatst hebt op 1 na dat is de teef NR1 voldoen dus aan type 3

dat had ik al gezegd, dus nu ben jij de naprater :pffff:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

massam schreef:
Mol schreef:Afbeelding

dat had ik al gezegd, dus nu ben jij de naprater :pffff:
:N:

mulan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mulan »

bulletjebe schreef:hier het plaatje:

Afbeelding

Ik sluit me bij Mol aan :ok:
dank je wel zoals je ziet dan de middelste voor mij de o benen en volgens jou zou deze ab de derde als fout hebben maakt niet uit maar dan nog zou je wat ik al vaker aangaf deze hond in het echt moeten aanschouwen dezae hond vertoont nog steeds niet deze fout.
maargoed ik kap ermee want ik ga zo mijn zoon op halen en mijn tijd weer heerlijk besteden aan mijn zoon en aan mijn honden want dat vind ik nu toch wel ff lekker belangrijker.
maar ik denk dat we deze discussie beter verder kunnen bespreken als je op de show zal komen denk dat het dan wel wat intersanter word.
eens kijken of jou beoordeling overeenkomt met de beoordeling van een ab keurmeester kan per keurmeester alsnog wel van verschillen.
als laatste wil ik het volgende nog kwijt nee ik heb nog niks gestudeerd maar het lijkt me stug dat de honden die hierop staan allemaal slecht zouden zijn terwijl er ook kampionen tussen zitten.
maargoed een oordeel op een foto vind ik alsnog wel erg snel en overtrokken.
dus denk dat de volgende keer wat anders beoordeeld kan worden.
grappig trouwens dat een discussie anders afloopt dan als hij begonnen was want het ging in principe alleen over dat er meerdere standaards waren en alsnog zal ik die hier nog wel een keer voor jullie plaatsen duurt wel ff maar komt goed.
ik ga nu weer lekker mijn tijd besteden aan mijn gezin wat voor mij toch wel boven alles staat.
alsnog paar mensen die zelf een ab hebben en het denken te weten vind ik zelf erg grappig moet wel om jullie lachen ik heb me weer kostelijk vermaakt.
misschien dat ik mijn visie niet goed over kan brengen maar ik weet dat mijn visie anders over komt als die van mol maar goed misschien gebruik ik niet de juiste termen maargoed zo leer ik misschien van molleke wel wat meer bij.
alsnog wil ik jullie het volgende zeggen dat ik toch mijn mening blijf houden dat jullie erg mol gezint zijn en dat is goed maakt me allemaal niet uit maar dan nog wil niet zeggen wat mol zegt altijd klopt.
voor mij zijn amerikanen de getoonde honden die ik heb laten zien.
er zijn erbij die zijn nog extremer maar die zijn voor mij persoonlijk wat minder.
maargoed ik ben er weg van ga een glaasje cola pakken en me verder aankleden en wie weet tot de volgende keer maar weer.
groetjes Ilse
M@scha
Zeer actief

[/img]
alsnog paar mensen die zelf een ab hebben en het denken te weten vind ik zelf erg grappig moet wel om jullie lachen ik heb me weer kostelijk vermaakt.
heb je het over jezelf? :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mohooooll

Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

mulan schreef:

Afbeelding

dank je wel zoals je ziet dan de middelste voor mij de o benen en volgens jou zou deze ab de derde als fout hebben maakt niet uit maar dan nog zou je wat ik al vaker aangaf deze hond in het echt moeten aanschouwen dezae hond vertoont nog steeds niet deze fout.
maargoed ik kap ermee want ik ga zo mijn zoon op halen en mijn tijd weer heerlijk besteden aan mijn zoon en aan mijn honden want dat vind ik nu toch wel ff lekker belangrijker.
maar ik denk dat we deze discussie beter verder kunnen bespreken als je op de show zal komen denk dat het dan wel wat intersanter word.
eens kijken of jou beoordeling overeenkomt met de beoordeling van een ab keurmeester kan per keurmeester alsnog wel van verschillen.
als laatste wil ik het volgende nog kwijt nee ik heb nog niks gestudeerd maar het lijkt me stug dat de honden die hierop staan allemaal slecht zouden zijn terwijl er ook kampionen tussen zitten.
grappig trouwens dat een discussie anders afloopt dan als hij begonnen was want het ging in principe alleen over dat er meerdere standaards waren en alsnog zal ik die hier nog wel een keer voor jullie plaatsen duurt wel ff maar komt goed.
ik ga nu weer lekker mijn tijd besteden aan mijn gezin wat voor mij toch wel boven alles staat.
misschien dat ik mijn visie niet goed over kan brengen maar ik weet dat mijn visie anders over komt als die van mol maar goed misschien gebruik ik niet de juiste termen maargoed zo leer ik misschien van molleke wel wat meer bij.
alsnog wil ik jullie het volgende zeggen dat ik toch mijn mening blijf houden dat jullie erg mol gezint zijn en dat is goed maakt me allemaal niet uit maar dan nog wil niet zeggen wat mol zegt altijd klopt.
er zijn erbij die zijn nog extremer maar die zijn voor mij persoonlijk wat minder.
maargoed ik ben er weg van ga een glaasje cola pakken en me verder aankleden en wie weet tot de volgende keer maar weer.
Wat ben jij een ontzettende domme, burgelijke en kortzichtige trut. Ik zou bijna om je moeten lachen, als je niet zo verschrikkelijk triest zou zijn.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
M@scha
Zeer actief

gewoon:

whawhawha, wat bij jij triest!!!!!
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Ik ben niet "Mol gezind" ik heb namelijk een eigen mening, maar ik sluit me aan bij iemand die mijn mening verkondigd want anders zeggen we allemaal hetzelfde.

Dat er kampioenen tussen zitten is heel goed mogelijk want niet elke keurmeester keurt hetzelfde en vaak valt een keurmeester op een type zodat eigenaars met dat type bij die man/vrouw inschrijven.

Er worden wel vaker honden kampioen die niet aan de rasstandaard voldoen.
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

He, Mulan , hou nou eens op joh met die opgefokte topics van je , het is toch wel duidelijk dat de mensen hier hun mening over de Bully ambull al gegeven hebben , ook de mensen die helemaal nooit met Mol meelullen.
Je kan hier nog wel 100 topics plaatsen over de Bully Ambull, maar de mensen ga je hier niet mee overtuigen, ook mij niet , en ik heb nog nooit met Mol mee gelult, en gelukkig heb ik altijd mijn eigen mening gehad, ook nu weer,en ik vindt de Bully Ambull ook niks en vindt het net grobbenbollen die aan geen kanten kloppen , en de meesten eigenaren en vooral de fokkers hebben erg veel last van een aangeboren blindheid, voor de nutteloze overbodige overdrijvingen, van het grobbebolletje.
Mol
Zeer actief

mulan schreef:

Afbeelding

dank je wel zoals je ziet dan de middelste voor mij de o benen en volgens jou zou deze ab de derde als fout hebben maakt niet uit maar dan nog zou je wat ik al vaker aangaf deze hond in het echt moeten aanschouwen dezae hond vertoont nog steeds niet deze fout..
plaats de poten van type 3 onder zijn lichaam wat krijg je dan? precies O benen.
maar ik denk dat we deze discussie beter verder kunnen bespreken als je op de show zal komen denk dat het dan wel wat intersanter word.eens kijken of jou beoordeling overeenkomt met de beoordeling van een ab keurmeester kan per keurmeester alsnog wel van verschillen
.
precies een keurmeester is niet perdefenitie de geen die het dan ook maar bij het rechte eind heeft, het probleem is vaker dat mesnen naar de smaak van de keurmeester fokken en dat je dan dit soort exsessen krijg, plus dat er gekenen word naar welke keurmeester er keurt voor dat er honden in geschreven word.

omdat een hond kampioen is wil nog niet zeggen dat deze anatomisch korect in elkaar zit, neem de buldog op zich de honden die daar vel al winnen kloppen al helmaal al van geen kanten meer, en dit fenomeen ga je dus ook steeds meer in de Bullmastiff ring zien, en het is iets waar je je als fokker zijnde kapot voor met schamen

ben ik niet met je eens, je bent erg kort zichtig als het gaat om exstemen en het is jammer dat je je eigen nog nooit verder in de hond algemeen heb verdiept en in de orsprong van je ras en het doel waar voor ze gefokt zijn, want dan zou je zien dat deze extremen een te korkoming zijn in je ras inplaats van een aanvulling.
zet dan wel dik gedrukt hoe de stand van de voorhand diet te zijn en hoe de voor borst moet wezen en hoe de rom er uit moet zien.
had je je kop uit het zand getrokken had je meschien ook nog wat nuttigs op gedaan.
misschien dat ik mijn visie niet goed over kan brengen maar ik weet dat mijn visie anders over komt als die van mol maar goed misschien
sorry maar je heb geen visie, dat kan ook niet want je weet niet hoe je een hond moet zien buiten het hond zijn om, dat is jammer, je weet te weing van je ras om er een open oordeel over tegenven en je laat je lijden door de trent zetters van dit ras.

ik gebruik niet de juiste termen maargoed zo leer ik misschien van molleke wel wat meer bij.
ben blij dat ik toch nog met wat bij je door gedrongen bent.
het klot wat ik zeg omdat het berust op feiten op onderdelen die ik geleerd heb en waar ik ook me papiertjes voor gehaald hebt, heb ik geen gelijk hebben de genen die het lesmatriaal en alls wat daar bij hoord ook geen gelijk.
dan is jou ras gedomt om gedrochten worden van de show wereld weer een ras wat zich laat kapot fokken door de show wereld, en weer iemand die niet verder wil kijken dan hun neus lang is , open minded zijn in deze is raadzaam.

Mol
Zeer actief

yamie schreef:mohooooll

Afbeelding
:lol1:

Rob Vos
nieuw lid

Ongelezen bericht door Rob Vos »

Allemaal een beetje heel zwart wit
Inderdaad is het zo dat er teveel rassen gefokt worden naar het (verkeerde?) beeld van de consument/keurmeesters. Echter dit is iets wat al gebeurt zolang er honden rassen zijn
onderstaand een paar leuke voorbeelden
Afbeelding
Wat is dit voor hond ?
Dit is een van de eerste Bullmastiffs(1935)
de volgende Foto is een Bullmastiff anno 2005...
Afbeelding
Is dit een totaal ander ras ? of lijkt dat maar zo?
Een andere wellicht interessante foto uit de geschiedenis (maar dit terzijde) is een hond die aan de basis heeft gestaan van het ontstaan van bv de Bullmastiff.....
Afbeelding
Lijkt deze hond niet heel veel op de hedendaagse Amerikaanse Bulldog of misschien beter nog .... op de oude Engelse Bulldog? (voordat het ras volledig werd verpest door de aanpassingen van de mens?)
Is de Bullmastiff van nu een spiegelbeeld van wat de bedoeling ooit is geweest toen? of praten we nu over een ras waar (En dat ben ik volledig met je eens Mol) tegenwoordig alles mogelijk is om het ras maar zo groot (en dus zo ongezond!)mogelijk te maken.... Tot het toestaan van fokken van Bullmastiffs met HD D en erger(!) toe te laten?
Zo zie je dus dat de (meeste) rassen er tegenwoordig totaal anders uitzien dan een aantal jaren geleden.
Zoals ik al eerder schreef komt dit door of aanpassingen van de rasstandaard door de voorkeur van de consument en/of door aanpassingen van de wetgeving. een goed voorbeeld daarvan is de Engelse Stafford die er tegenwoordig toch heel anders uitziet dan een jaar of 10-15 geleden.
reden van die verandering is in dit geval een aangepaste wetgeving(RAD/pitbullwetgeving).
Dan de Amerikaanse Bulldog zelf ... De rasstandaard van dit ras is ooit opgesteld door Mr Johnson , zeg maar de grondlegger van het ras onder de naam Amerikaanse Bulldog. Ook in dit ras is het zo dat de standaard wordt aangepast aan de wensen van de consument/ wetgeving. Je kunt het daar mee eens zijn of niet maar het gegeven is en blijft simpel het gebeurt! een aantal jaren geleden zijn er zelfs geluiden geweest in de Nederlandse AB wereld om het "Standaard type" maar te "bannen" en naar Bully en Extreem Bully te fokken ... Waarom? omdat men , wederom dacht dat de AB dan "veiliger"zou zijn voor de wetgeving in Nederland......
Mijn idee ,ook toen dat bijvoorbeeld bij de Engelse Staff gebeurde was : DOODZONDE want je haalt het "functionele" uit het ras. Alle "Newbies"in de Engelse Staff van tegenwoordig weten niet beter...
Als ik dan op een willekeurige show een dik 70 jarige Stafford fokker tegenkom(deze man fokt al 30 jaar volgens de oude orginele standaard!) en ik zie de in mijn ogen "echte" Staff, dan kies ik nog steeds voor de "echte" Staff die , met wat moeite nog steeds bij de 'oude' fokkers gevonden kan worden.
Wat is dan wijsheid?
Hoeveel rassen voldoen tegenwoordig nog aan de functionele eisen zoals de eerste intentie aan de basis is geweest?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Dit vind ik nou een schitterende hond om te zien!
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Rob Vos schreef:Allemaal een beetje heel zwart wit
Inderdaad is het zo dat er teveel rassen gefokt worden naar het (verkeerde?) beeld van de consument/keurmeesters. Echter dit is iets wat al gebeurt zolang er honden rassen zijn
onderstaand een paar leuke voorbeelden
Afbeelding
Wat is dit voor hond ?
Dit is een van de eerste Bullmastiffs(1935)
de volgende Foto is een Bullmastiff anno 2005...
Afbeelding
Is dit een totaal ander ras ? of lijkt dat maar zo? ?
ach ik heb fotos van nog verder terug, dan zien ze er nog anders uit.
Afbeelding(1940)
je vegeet echter te vertellen dat toen dertijd de functienele aspect nog voor het show aspect lag, zoals het hoort te zijn.
echter is de kop van de hond in de loop der jaren erg veranderd dit omdat de stnadaard in die tijd nog wel is aan gepast.
en dat je type vorming hebt ja klopt , en dat zal atijd zo bliven is niet erg zolang het in de standaard blijft.
Een andere wellicht interessante foto uit de geschiedenis (maar dit terzijde) is een hond die aan de basis heeft gestaan van het ontstaan van bv de Bullmastiff.....
Afbeelding
Lijkt deze hond niet heel veel op de hedendaagse Amerikaanse Bulldog of misschien beter nog .... op de oude Engelse Bulldog? (voordat het ras volledig werd verpest door de aanpassingen van de mens?)
presies voor dat het show evenement er bij kwam kijken en het gebruiksdoel veloren ging, als je zulke Ambulls zou fokken zou je ook mensen niet horen zeggen dat het gedrochten zijn, waarom niet omd ze hun functie uit kunnen oeffenen en dat de skelet op bouw nog klopt, en dat kan je dus niet zeggen van de honden in discussie hier.
Is de Bullmastiff van nu een spiegelbeeld van wat de bedoeling ooit is geweest toen? of praten we nu over een ras waar (En dat ben ik volledig met je eens Mol) tegenwoordig alles mogelijk is om het ras maar zo groot (en dus zo ongezond!)mogelijk te maken.... Tot het toestaan van fokken van Bullmastiffs met HD D en erger(!) toe te laten?
bij sommige fokkers wel echter is het zo dat heb ik ook al eerder aan gegeven ook in dit topic dat de bullmastiff fokker ook steeds meer de extremen exsessen op zoeken.
je ziet gewoon ook in de bullmastiff, een hoop nieuwe fokkers het toneel bestijgen en hun eigen introputatie aan het ras mee geve allleen vergeten ze de orsprong en het doel waar ze voor gekreerd zijn.
dat er met HD D gefokt zou worden heeft hier niets mee te maken dit omdat HD niet ALLEEN erfelijk is maar ook afhankelijk is van voeding en leef omgeving.

Zo zie je dus dat de (meeste) rassen er tegenwoordig totaal anders uitzien dan een aantal jaren geleden.
tuurlijk maar dat is normaal evelutie spreekt ook mee, elk ras zal veranderen ook dit door mensen hand, maar dit wil niet zeggen dat je dan maar gedrochten moet fokken in wat voor ras dan ook.
Zoals ik al eerder schreef komt dit door of aanpassingen van de rasstandaard door de voorkeur van de consument en/of door aanpassingen van de wetgeving.
gelul een standaar zal noout zulke exstreme toe laten het hoe de fokker deze leest. de wet heeft hier helemaal niks mee te maken,het zijn excusen van fokker om zijn extreme fok en afwijking van de standaard te kunnen verandwoorden.
een goed voorbeeld daarvan is de Engelse Stafford die er tegenwoordig toch heel anders uitziet dan een jaar of 10-15 geleden.
reden van die verandering is in dit geval een aangepaste wetgeving(RAD/pitbullwetgeving).
onzin het komt door dat mensen extreem kleine breede hondjes mooi vinden en dat deze op show winnen omdat keurmeesters dit gaan waarderen om wat voor redenen dan ook.
er zit immers een stamboom op dus deze hond zijn veilig voor deze wet, mits corect en volgens de regels gefokt.

Dan de Amerikaanse Bulldog zelf ... De rasstandaard van dit ras is ooit opgesteld door Mr Johnson , zeg maar de grondlegger van het ras onder de naam Amerikaanse Bulldog. Ook in dit ras is het zo dat de standaard wordt aangepast aan de wensen van de consument/ wetgeving
.
ben ik ook niet met je eens het is de introputatie van de fokker op de standaard en het beeld wat daar bij gekreeerd word, ik kan jou een 4 standaards laten lezen zonder te zeggen wat voor ras of dat het is, en je kan je eigen beeld er bij creeren dit omdat de standaard daar de ruimte toe laat, en het beeld wat jij hebt zal 9 van de 10 keer totaal niet over 1 komen met de hond in kwestie, daarom is het zo belangrijk dat je weet waarom de hond zo gefokt is en wat het doel is van de hond.
en wetgeving, ook onzin leg de wet en de opgestelde standaard waar een hond aan moet voldoen die onder deze wet valt en op die gronden in beslag genomen mag worden en veel honden die ooit in beslag genomen zijn komen er niet mee over 1,ik spreek uit ervaring omdat ze zelfs mijn toendertijd nog levende dek reu ook onder die wt wilde stoppen en ze totaal geen notie hebben waar ze over praten ,maar dat is een ander onderwerp.

Je kunt het daar mee eens zijn of niet maar het gegeven is en blijft simpel het gebeurt! een aantal jaren geleden zijn er zelfs geluiden geweest in de Nederlandse AB wereld om het "Standaard type" maar te "bannen" en naar Bully en Extreem Bully te fokken ... Waarom? omdat men , wederom dacht dat de AB dan "veiliger"zou zijn voor de wetgeving in Nederland......
heb je daar schrijven over van uit de RV?
Mijn idee ,ook toen dat bijvoorbeeld bij de Engelse Staff gebeurde was : DOODZONDE want je haalt het "functionele" uit het ras. Alle "Newbies"in de Engelse Staff van tegenwoordig weten niet beter...
dat de nieuw komers inderdaad niet beter weten ben ik helemaal met je eens, maar dit zie ik dus ook bij de AMbull, zelfs bij de mensen die dit soort topic starten.
Als ik dan op een willekeurige show een dik 70 jarige Stafford fokker tegenkom(deze man fokt al 30 jaar volgens de oude orginele standaard!) en ik zie de in mijn ogen "echte" Staff, dan kies ik nog steeds voor de "echte" Staff die , met wat moeite nog steeds bij de 'oude' fokkers gevonden kan worden
.
tja dat kan wel zo zijn maar de oorsprong is veloren gegaan dat is jammer de standaard is veranderd met namen in hoogte en gewicht, dat is het ergste niet maar de mens kan geen grens in het geen wat hij doet.
Wat is dan wijsheid?
de gulle midden wrg zoeken een hond fokken die in die standaard valt en toch niet zijn functionalitijd verliest.

Hoeveel rassen voldoen tegenwoordig nog aan de functionele eisen zoals de eerste intentie aan de basis is geweest?
bij de mollossers een aantal, maar zeker veel te weinig, dit door dat extremen op show gezien willen worden.

johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Mulan, ik zie net je foto's, en ik vind dit allemaal gedrochten die totaal niet harmonisch gebouwd zijn. Je gaat me niet vertellen dat die honden lang kunnen lopen.

Het lijkt wel of het doel is een Engelse Bulldog van 65 cm schoft te fokken.

Als dit de toekomst is van de AB is het erg gesteld. Geef mij dan maar de "Boxer"types (standard - Scott).
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
michel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door michel »

Een heleboel reacties en een heleboel om op te reageren. Maar noem die beesten aub niet mismaakt of gedrochten...
Dat doet pijn....... Een van die "gedrochten" is de vader van mijn Sam, nl reu nr 3 en dat is in mijn ogen nog steeds een heeeeeeeel mooie AB....

Het is natuurlijk een persoonlijke voorkeur of dat iemand van een breed aangezette hond houd of niet. De een vind het mooi dat de poten naast de schouders geplaats zijn, de ander vind het verschrikkelijk. Iemands voorkeur of afgunst maakt niet dat de honden dan prachtig of mismaakt zijn. Het is een mening, geen feit!

Er zijn zoveel rassen die een specifiek uiterlijk hebben, de een vind het mooi, de ander absoluut niet..... Maar niet gaan schelden als je een uiterlijk niet mooi vind!
Gr Michel en Samba

Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Volgens mij was de AB toch een WERKhond ?

Je gaat me niet vertellen dat zulke honden kunnen werken.

Nu probeert men een soort monster te creëren dat bijna even ongezond is als de Engelse Bulldog.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Suus
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Suus »

Toen ik die foto's zag dacht ik ook gelijk, teef 1 ziet er oke uit maar de rest??? t Lijkt idd wel hoe breeder hoe mooier, maar dat vind ik dus niet. En ik geloof dat ik toch niet echt met mol meelult.....Sorry Ilse maar ik kan je mening niet delen wat jouw smaak betrefd.
Suus, Bono en Ivy
Afbeelding
michel
Vaste gebruiker

Martijn schreef: Als het uiterlijk ten koste gaat van de functie heet dat wel degelijk mismaaktheid. Hoe de poten van een hond staan is veel belangrijker dan mooi of lelijk. Het bepaalt hoe goed ze er mee kunnen kopen.

Dat is precies het probleem met de debielen die dit soort meuk fokken. Die gaan alleen maar uit van wat ze mooi vinden en niet van wat goed voor de hond is.
Zal best, maar het zijn geen gedrochten en naar mijn mening zijn ze evenmin mismaakt. Het moet niet gekker worden, dat ben ik met iedereen eens. Maar zoals zo vaak gezegd, zo lang er mensen zijn die het mooi vinden en er een hoop euro's voor neertellen blijven er fokkers die tot het extreme willen gaan. Dat gaat voor deze honden en voor deze fokker niet op, ik heb ze ook in real life gezien en deze honden zijn prima in staat om vrijuit te bewegen zonder fysieke beperkingen. Voor foto's worden ze natuurlijk wel in een bepaalde houding gezet. Nu lijkt het er natuurlijk op dat ik aan het verdedigen ben (en dat is okk wel een beetje zo) maar ik kan afgaan op hetgeen ik met eigen ogen gezien heb.

Neemt niet weh dat ik zelf ook vind dat de AB wel op werkdoelen gefokt dient te worden en niet voor de show, anders krijg je inderdaad oversized Engelse jongens.
Gr Michel en Samba

Afbeelding
Kimsteria

Ongelezen bericht door Kimsteria »

Het is al laat, heb een zware dag achter de rug en ben kapot :mrgreen:
Morgen zal ik deze tpoic een keer GOED lezen, want in deze staat gaat dat niet goed. Ik wil wel even myn mening geven over de honden op de foto's. Dit type honden zullen best wel mooi zyn en alles maar ik vind het dus nix. In dit geval ben ik het met Mol eens. Vooral reu nummer 1 vind ik persoonlyk TE. Ik heb hem in het echt gezien toen hy de eerste plaats won. Naar de lichtere honden werd niet een GEKEKEN!!! En dat vind ik gewoon jammer!!! Hier door worden extreem breede honden misschien wel nog meer populair! Ik heb pups gezien, nou dat leken gewoon volwassen engelse bulldogs!! En als het nou gezond zou zyn oke.
Ik hoop gewoon echt dat er ook nog fokkers overblyven die naar andere dingen kyken dan breedte....
Nog even er er zyn 10 AB types :roll:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

michel schreef:
Het is natuurlijk een persoonlijke voorkeur of dat iemand van een breed aangezette hond houd of niet. De een vind het mooi dat de poten naast de schouders geplaats zijn, de ander vind het verschrikkelijk. Iemands voorkeur of afgunst maakt niet dat de honden dan prachtig of mismaakt zijn. Het is een mening, geen feit!

Er zijn zoveel rassen die een specifiek uiterlijk hebben, de een vind het mooi, de ander absoluut niet..... Maar niet gaan schelden als je een uiterlijk niet mooi vind!
En hier gaat het dus fout! het gaat er niet om of het mooi gevonden wordt of niet, het gaat er om dat het lichamelijk niet meer klopt! Iemand vond dat breede heel mooi en daar zijn ze op ingesprongen breed, breeder, breedst en men verliest het welzijn van de hond uit het oog, want DIT is wat we mooi vinden.... juist hierdoor gaat het kapot, hierdoor zijn zoveel mooie rassen naar de klote gegaan.
Neem de BordeauxDog, werd op een gegeven moment alleen maar op Koptype gefokt, want dat wilde men... en de stomme fokkers leverde het, dat ze daarbij het lichaam uit het oog verloren tja...
Bij de Argentijnen werd de hoogte ineens enorm, mensen wilde een GROTE witte hond en niet zo een die aan de maat van de Argentijnse rassenstandaart voordeed, wat gebeurde er? er werden honden van 70cm en hoger gefokt, ingekruist met Duitse Doggen en weer met AM.Bul voor toch wat breedte te creeeren, dit is gelukkig op tijd teruggedraaid, maar al deze zooi gebeurd omdat er mensen zijn die het MOOI vinden en een oetlul van een keurmeester is die een hond plaatst die hij mooi vindt, en hij moet een hond plaatsen die aan de eisen voldoet en dus lichamelijk ook goed in elkaar zit.
Dat het geplaatst wordt zegt dus echt niet altijd dat de hond ook goed is! het is alleen zo enorm jammer dat mensen daar maar blind achteraan lopen, en dan worden wij beschuldigd dat wij blindelings achter Mol aanlopen :19:

Op de laatste Winner werd er bij de Mastinos een hond op 1 geplaatst die niet normaal kon lopen die heupen waren zwaar waardeloos en de hond moest bijna staande gehouden worden door haar handler... dus omdat deze hond geplaatst werd door een keurmeester moeten we maar gelijk zeggen dat de hond ook lichamelijk in orde is?

Dat men hier roept dat ze het niets vinden heeft NIETS met persoonlijke mening te maken over het uiterlijk, maar over de bouw en de misvormingen die het gaat krijgen, en nee dat gebeurd idd niet alleen bij de Am.Bull daar hebben we allemaal mee te maken, maar het moet wel erkend worden want het is eeuwig zonde van het ras als het zo naar de klote geholpen wordt! alle excessen in de hondenfok (denk aan teveel huid, teveel plooien, te groot hoofd enz)zijn dingen die niet ontstaan zijn door functionaliteit maar doordat het de mens niet gek genoeg kan, het moet breder, groter, zwaarder, kleiner? het dat gaat gewoon niet goed.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Rob Vos
nieuw lid

Ongelezen bericht door Rob Vos »

(1940)
je vegeet echter te vertellen dat toen dertijd de functienele aspect nog voor het show aspect lag, zoals het hoort te zijn.
echter is de kop van de hond in de loop der jaren erg veranderd dit omdat de stnadaard in die tijd nog wel is aan gepast.
waarbij je dus zelf al de meeste antwoorden geeft ...

je ziet gewoon ook in de bullmastiff, een hoop nieuwe fokkers het toneel bestijgen en hun eigen introputatie aan het ras mee geve allleen vergeten ze de orsprong en het doel waar ze voor gekreerd zijn.
dat er met HD D gefokt zou worden heeft hier niets mee te maken dit omdat HD niet ALLEEN erfelijk is maar ook afhankelijk is van voeding en leef omgeving.
Kolder! Als men zoals jij zegt de functionalitiet in het oog zou houden, dan vallen de meeste honden met zware HD af! Logisch gevolg daarvan is weer dat de honden dan kleiner gaan worden!
tuurlijk maar dat is normaal evelutie spreekt ook mee, elk ras zal veranderen ook dit door mensen hand, maar dit wil niet zeggen dat je dan maar gedrochten moet fokken in wat voor ras dan ook.
EVOLUTIE!? Kom op nou! We hebben het hier over door de mens gecreeerde rassen! WIJ maken die evolutie! De mens!
Quote:
Zoals ik al eerder schreef komt dit door of aanpassingen van de rasstandaard door de voorkeur van de consument en/of door aanpassingen van de wetgeving.

gelul een standaar zal noout zulke exstreme toe laten het hoe de fokker deze leest. de wet heeft hier helemaal niks mee te maken,het zijn excusen van fokker om zijn extreme fok en afwijking van de standaard te kunnen verandwoorden.
Bullshit , had je hoger ingeschat kijk de geschiedenis er maar op na. Er wordt in verschillende landen bewust van de Pitbullwet afgefokt. En met betrekking tot de rasstandaard .... kijk die van de Bullmastiff maar eens na ... de originele en die van tegenwoordig.
onzin het komt door dat mensen extreem kleine breede hondjes mooi vinden en dat deze op show winnen omdat keurmeesters dit gaan waarderen om wat voor redenen dan ook.
er zit immers een stamboom op dus deze hond zijn veilig voor deze wet, mits corect en volgens de regels gefokt.
Praat eens met iemand uit het bestuur van de SBTCN , uit die tijd , Die zal je vertellen hoeveel "onzin"dat is.... Beetje beter je huiswerk doen Mol LOL
Quote:
Je kunt het daar mee eens zijn of niet maar het gegeven is en blijft simpel het gebeurt! een aantal jaren geleden zijn er zelfs geluiden geweest in de Nederlandse AB wereld om het "Standaard type" maar te "bannen" en naar Bully en Extreem Bully te fokken ... Waarom? omdat men , wederom dacht dat de AB dan "veiliger"zou zijn voor de wetgeving in Nederland......

Kom op nou Mol .... WELKE rasvereniging? Die is er niet! We hebben het hier over een niet erkend ras weet je nog :denken:

Quote:
Als ik dan op een willekeurige show een dik 70 jarige Stafford fokker tegenkom(deze man fokt al 30 jaar volgens de oude orginele standaard!) en ik zie de in mijn ogen "echte" Staff, dan kies ik nog steeds voor de "echte" Staff die , met wat moeite nog steeds bij de 'oude' fokkers gevonden kan worden
.
tja dat kan wel zo zijn maar de oorsprong is veloren gegaan dat is jammer de standaard is veranderd met namen in hoogte en gewicht, dat is het ergste niet maar de mens kan geen grens in het geen wat hij doet.
jaja we zijn het met elkaar eens!
:ok:
Mol
Zeer actief

Rob Vos schreef:
(1940)
waarbij je dus zelf al de meeste antwoorden geeft ...
dat weet ik
Kolder! Als men zoals jij zegt de functionalitiet in het oog zou houden, dan vallen de meeste honden met zware HD af! Logisch gevolg daarvan is weer dat de honden dan kleiner gaan worden!
onzin, er zijn ook honden die HD hebben die voledig kunnen functioneren, als er geen foto'van gemaakt zouden zijn had je het nooit aan het licht gekomen.
EVOLUTIE!? Kom op nou! We hebben het hier over door de mens gecreeerde rassen! WIJ maken die evolutie! De mens!
maar dan nog heb je het over evolutie, als dit niet het geval zou zijn geweest, had de mens daar ook niet op in kinnen spelen en hadden we alle maal met het type herder rond gelopen
Quote:

Bullshit , had je hoger ingeschat kijk de geschiedenis er maar op na. Er wordt in verschillende landen bewust van de Pitbullwet afgefokt. En met betrekking tot de rasstandaard .... kijk die van de Bullmastiff maar eens na ... de originele en die van tegenwoordig.
ja en dan wat moet ik zien dan volgens jou? het eenigste waar lichte verandering in zit is in kop type.
en van de pit bull wet kom dan eens met bewijs ik geloof er geen hol van
Praat eens met iemand uit het bestuur van de SBTCN , uit die tijd , Die zal je vertellen hoeveel "onzin"dat is.... Beetje beter je huiswerk doen Mol LOL
nogmaals als dit echt de bedoeling is geweest is daar een notule van gekomen omdat dit besproken is geweest, die notule wil ik er graag zien, als het er dan daadwerkelijk in staat geef ik je gerust gelijk, erg frapant vind ik het dan wel dat juist de SBT dit zou doen en niet de AMStaff, deze heeft er toch aanzienlijk sneller mee te maken
Quote:

Kom op nou Mol .... WELKE rasvereniging? Die is er niet! We hebben het hier over een niet erkend ras weet je nog :denken:

waar komen die verhalen dan vandaan die komen toch niet uit de lucht vallen neem ik aan
Quote:
.
jaja we zijn het met elkaar eens!
:ok:
sommige punten wel andere weer niet

bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

michel schreef:Een heleboel reacties en een heleboel om op te reageren. Maar noem die beesten aub niet mismaakt of gedrochten...
Dat doet pijn....... Een van die "gedrochten" is de vader van mijn Sam, nl reu nr 3 en dat is in mijn ogen nog steeds een heeeeeeeel mooie AB....

Het is natuurlijk een persoonlijke voorkeur of dat iemand van een breed aangezette hond houd of niet.

ik bijvoorbeeld. Ik vind een brede hond heel erg mooi.

De een vind het mooi dat de poten naast de schouders geplaats zijn, de ander vind het verschrikkelijk.

Dat vind ik verschikkelijk, want de hond is daarmee mismaakt omdat zijn bouw niet klopt.
Een brede hond is breed omdat hij goede spierontwikkeling heeft en niet om dat hij kromme poten heeft en zo alleen maar breed lijkt

Iemands voorkeur of afgunst maakt niet dat de honden dan prachtig of mismaakt zijn. Het is een mening, geen feit!

Het gaat altijd fout als nietswetende mensen ineens honden gaan fokken. Ze verwarren 'breed' met krom en het gaat fout voor de hond. Voor de mens niet, want er zijn altijd onwetenden die het ook niet zien en het ook een 'brede' hond vinden :roll:
Korte snuit op korte snuit is ook zoiets. Het gaat dan langzaam fout voor de honden. Maar dan stoppen die vermeerderaars gewoon en gaan weer een ander ras verzieken. De liefhebbers die mogen dan het ras weer op poten zien te krijgen met het fokmateriaal wat dan nog voorhanden is.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

michel schreef:Een heleboel reacties en een heleboel om op te reageren. Maar noem die beesten aub niet mismaakt of gedrochten...

Vroeger vond men bij de mens een wespentaille de standaard. Veel vrouwen werden dus ziekelijk ingesnoerd om dit te bereiken, met alle gevolgen van dien.
Of wat dacht je van de chinese klompvoetjes? Was ook eens de standaard.
Of de herione look. Door de keurmeesters bepaald als standaard en voor vele het gevolg dat ze anorexia hebben. Maar ja zolang het maar mooi is.
Afbeelding
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

cloris schreef:
michel schreef:

En hier gaat het dus fout! het gaat er niet om of het mooi gevonden wordt of niet, het gaat er om dat het lichamelijk niet meer klopt! Iemand vond dat breede heel mooi en daar zijn ze op ingesprongen breed, breeder, breedst en men verliest het welzijn van de hond uit het oog, want DIT is wat we mooi vinden.... juist hierdoor gaat het kapot, hierdoor zijn zoveel mooie rassen naar de klote gegaan.
Neem de BordeauxDog, werd op een gegeven moment alleen maar op Koptype gefokt, want dat wilde men... en de stomme fokkers leverde het, dat ze daarbij het lichaam uit het oog verloren tja...
Bij de Argentijnen werd de hoogte ineens enorm, mensen wilde een GROTE witte hond en niet zo een die aan de maat van de Argentijnse rassenstandaart voordeed, wat gebeurde er? er werden honden van 70cm en hoger gefokt, ingekruist met Duitse Doggen en weer met AM.Bul voor toch wat breedte te creeeren, dit is gelukkig op tijd teruggedraaid, maar al deze zooi gebeurd omdat er mensen zijn die het MOOI vinden en een oetlul van een keurmeester is die een hond plaatst die hij mooi vindt, en hij moet een hond plaatsen die aan de eisen voldoet en dus lichamelijk ook goed in elkaar zit.
Dat het geplaatst wordt zegt dus echt niet altijd dat de hond ook goed is! het is alleen zo enorm jammer dat mensen daar maar blind achteraan lopen, en dan worden wij beschuldigd dat wij blindelings achter Mol aanlopen :19:

Op de laatste Winner werd er bij de Mastinos een hond op 1 geplaatst die niet normaal kon lopen die heupen waren zwaar waardeloos en de hond moest bijna staande gehouden worden door haar handler... dus omdat deze hond geplaatst werd door een keurmeester moeten we maar gelijk zeggen dat de hond ook lichamelijk in orde is?

Dat men hier roept dat ze het niets vinden heeft NIETS met persoonlijke mening te maken over het uiterlijk, maar over de bouw en de misvormingen die het gaat krijgen, en nee dat gebeurd idd niet alleen bij de Am.Bull daar hebben we allemaal mee te maken, maar het moet wel erkend worden want het is eeuwig zonde van het ras als het zo naar de klote geholpen wordt! alle excessen in de hondenfok (denk aan teveel huid, teveel plooien, te groot hoofd enz)zijn dingen die niet ontstaan zijn door functionaliteit maar doordat het de mens niet gek genoeg kan, het moet breder, groter, zwaarder, kleiner? het dat gaat gewoon niet goed.
amen! :ok:
Afbeelding
michel
Vaste gebruiker

M@ri@nne schreef:

Vroeger vond men bij de mens een wespentaille de standaard. Veel vrouwen werden dus ziekelijk ingesnoerd om dit te bereiken, met alle gevolgen van dien.
Of wat dacht je van de chinese klompvoetjes? Was ook eens de standaard.
Of de herione look. Door de keurmeesters bepaald als standaard en voor vele het gevolg dat ze anorexia hebben. Maar ja zolang het maar mooi is.
Afbeelding
Lekker ding toch? :mrgreen: Nee, ff serieus, I get your point.....
Gr Michel en Samba

Afbeelding
Decibiel
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Decibiel »

hee, een bekende discussie :smile:

Dit vind ik dus een mooie ab, en niet toevallig familie van de mijne

Afbeelding

Het enigste probleem bij deze is de witte kleur, wat duidt op vergrote kans op doofheid (waar deze hond overigens geen last van heeft), en dat ze al sneller de aandacht trekken van de politie (zelf 1x controle gehad).
Maar als je met deze gaat trainen (wat ook gebeurt) dan heb je wel een super hond die de vloer aanveegt met die king size engelse bulldogs.
Ik wou hier ook een foto plaatsen van mijn ab, maar er staan geen foto's online die de bouw goed laten zien, doe ik later nog wel eens.
NOTHING CAN GO WROGN!!!
Mol
Zeer actief

Decibiel schreef:hee, een bekende discussie :smile:

Dit vind ik dus een mooie ab, en niet toevallig familie van de mijne

Afbeelding

Het enigste probleem bij deze is de witte kleur, wat duidt op vergrote kans op doofheid (waar deze hond overigens geen last van heeft), en dat ze al sneller de aandacht trekken van de politie (zelf 1x controle gehad).
Maar als je met deze gaat trainen (wat ook gebeurt) dan heb je wel een super hond die de vloer aanveegt met die king size engelse bulldogs.
Ik wou hier ook een foto plaatsen van mijn ab, maar er staan geen foto's online die de bouw goed laten zien, doe ik later nog wel eens.
je zou haast zeggen dat er Dogo door gefokt zit, waar komt die vandaan?
en gaat niet over wit en doofhied praten, want dan wordt Nala boos want die zegt daar hele andere dingen over.

Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”