alle honden op de foto's die je geplaatst hebt op 1 na dat is de teef NR1 voldoen dus aan type 3
mol

Moderator: moderatorteam
dank je wel zoals je ziet dan de middelste voor mij de o benen en volgens jou zou deze ab de derde als fout hebben maakt niet uit maar dan nog zou je wat ik al vaker aangaf deze hond in het echt moeten aanschouwen dezae hond vertoont nog steeds niet deze fout.bulletjebe schreef:hier het plaatje:
Ik sluit me bij Mol aan
Wat ben jij een ontzettende domme, burgelijke en kortzichtige trut. Ik zou bijna om je moeten lachen, als je niet zo verschrikkelijk triest zou zijn.mulan schreef:dank je wel zoals je ziet dan de middelste voor mij de o benen en volgens jou zou deze ab de derde als fout hebben maakt niet uit maar dan nog zou je wat ik al vaker aangaf deze hond in het echt moeten aanschouwen dezae hond vertoont nog steeds niet deze fout.bulletjebe schreef:hier het plaatje:
Ik sluit me bij Mol aan
maargoed ik kap ermee want ik ga zo mijn zoon op halen en mijn tijd weer heerlijk besteden aan mijn zoon en aan mijn honden want dat vind ik nu toch wel ff lekker belangrijker.
maar ik denk dat we deze discussie beter verder kunnen bespreken als je op de show zal komen denk dat het dan wel wat intersanter word.
eens kijken of jou beoordeling overeenkomt met de beoordeling van een ab keurmeester kan per keurmeester alsnog wel van verschillen.
als laatste wil ik het volgende nog kwijt nee ik heb nog niks gestudeerd maar het lijkt me stug dat de honden die hierop staan allemaal slecht zouden zijn terwijl er ook kampionen tussen zitten.
maargoed een oordeel op een foto vind ik alsnog wel erg snel en overtrokken.
dus denk dat de volgende keer wat anders beoordeeld kan worden.
grappig trouwens dat een discussie anders afloopt dan als hij begonnen was want het ging in principe alleen over dat er meerdere standaards waren en alsnog zal ik die hier nog wel een keer voor jullie plaatsen duurt wel ff maar komt goed.
ik ga nu weer lekker mijn tijd besteden aan mijn gezin wat voor mij toch wel boven alles staat.
alsnog paar mensen die zelf een ab hebben en het denken te weten vind ik zelf erg grappig moet wel om jullie lachen ik heb me weer kostelijk vermaakt.
misschien dat ik mijn visie niet goed over kan brengen maar ik weet dat mijn visie anders over komt als die van mol maar goed misschien gebruik ik niet de juiste termen maargoed zo leer ik misschien van molleke wel wat meer bij.
alsnog wil ik jullie het volgende zeggen dat ik toch mijn mening blijf houden dat jullie erg mol gezint zijn en dat is goed maakt me allemaal niet uit maar dan nog wil niet zeggen wat mol zegt altijd klopt.
voor mij zijn amerikanen de getoonde honden die ik heb laten zien.
er zijn erbij die zijn nog extremer maar die zijn voor mij persoonlijk wat minder.
maargoed ik ben er weg van ga een glaasje cola pakken en me verder aankleden en wie weet tot de volgende keer maar weer.
plaats de poten van type 3 onder zijn lichaam wat krijg je dan? precies O benen.mulan schreef:dank je wel zoals je ziet dan de middelste voor mij de o benen en volgens jou zou deze ab de derde als fout hebben maakt niet uit maar dan nog zou je wat ik al vaker aangaf deze hond in het echt moeten aanschouwen dezae hond vertoont nog steeds niet deze fout..bulletjebe schreef:hier het plaatje:
Ik sluit me bij Mol aan
.maar ik denk dat we deze discussie beter verder kunnen bespreken als je op de show zal komen denk dat het dan wel wat intersanter word.eens kijken of jou beoordeling overeenkomt met de beoordeling van een ab keurmeester kan per keurmeester alsnog wel van verschillen
omdat een hond kampioen is wil nog niet zeggen dat deze anatomisch korect in elkaar zit, neem de buldog op zich de honden die daar vel al winnen kloppen al helmaal al van geen kanten meer, en dit fenomeen ga je dus ook steeds meer in de Bullmastiff ring zien, en het is iets waar je je als fokker zijnde kapot voor met schamenals laatste wil ik het volgende nog kwijt nee ik heb nog niks gestudeerd maar het lijkt me stug dat de honden die hierop staan allemaal slecht zouden zijn terwijl er ook kampionen tussen zitten.
ben ik niet met je eens, je bent erg kort zichtig als het gaat om exstemen en het is jammer dat je je eigen nog nooit verder in de hond algemeen heb verdiept en in de orsprong van je ras en het doel waar voor ze gefokt zijn, want dan zou je zien dat deze extremen een te korkoming zijn in je ras inplaats van een aanvulling.maargoed een oordeel op een foto vind ik alsnog wel erg snel en overtrokken.
zet dan wel dik gedrukt hoe de stand van de voorhand diet te zijn en hoe de voor borst moet wezen en hoe de rom er uit moet zien.dus denk dat de volgende keer wat anders beoordeeld kan worden.
grappig trouwens dat een discussie anders afloopt dan als hij begonnen was want het ging in principe alleen over dat er meerdere standaards waren en alsnog zal ik die hier nog wel een keer voor jullie plaatsen duurt wel ff maar komt goed.
had je je kop uit het zand getrokken had je meschien ook nog wat nuttigs op gedaan.alsnog paar mensen die zelf een ab hebben en het denken te weten vind ik zelf erg grappig moet wel om jullie lachen ik heb me weer kostelijk vermaakt.
sorry maar je heb geen visie, dat kan ook niet want je weet niet hoe je een hond moet zien buiten het hond zijn om, dat is jammer, je weet te weing van je ras om er een open oordeel over tegenven en je laat je lijden door de trent zetters van dit ras.misschien dat ik mijn visie niet goed over kan brengen maar ik weet dat mijn visie anders over komt als die van mol maar goed misschien
ben blij dat ik toch nog met wat bij je door gedrongen bent.ik gebruik niet de juiste termen maargoed zo leer ik misschien van molleke wel wat meer bij.
het klot wat ik zeg omdat het berust op feiten op onderdelen die ik geleerd heb en waar ik ook me papiertjes voor gehaald hebt, heb ik geen gelijk hebben de genen die het lesmatriaal en alls wat daar bij hoord ook geen gelijk.alsnog wil ik jullie het volgende zeggen dat ik toch mijn mening blijf houden dat jullie erg mol gezint zijn en dat is goed maakt me allemaal niet uit maar dan nog wil niet zeggen wat mol zegt altijd klopt.
dan is jou ras gedomt om gedrochten worden van de show wereld weer een ras wat zich laat kapot fokken door de show wereld, en weer iemand die niet verder wil kijken dan hun neus lang is , open minded zijn in deze is raadzaam.voor mij zijn amerikanen de getoonde honden die ik heb laten zien.
er zijn erbij die zijn nog extremer maar die zijn voor mij persoonlijk wat minder.
ach ik heb fotos van nog verder terug, dan zien ze er nog anders uit.Rob Vos schreef:Allemaal een beetje heel zwart wit
Inderdaad is het zo dat er teveel rassen gefokt worden naar het (verkeerde?) beeld van de consument/keurmeesters. Echter dit is iets wat al gebeurt zolang er honden rassen zijn
onderstaand een paar leuke voorbeelden
Wat is dit voor hond ?
Dit is een van de eerste Bullmastiffs(1935)
de volgende Foto is een Bullmastiff anno 2005...
Is dit een totaal ander ras ? of lijkt dat maar zo? ?
presies voor dat het show evenement er bij kwam kijken en het gebruiksdoel veloren ging, als je zulke Ambulls zou fokken zou je ook mensen niet horen zeggen dat het gedrochten zijn, waarom niet omd ze hun functie uit kunnen oeffenen en dat de skelet op bouw nog klopt, en dat kan je dus niet zeggen van de honden in discussie hier.Een andere wellicht interessante foto uit de geschiedenis (maar dit terzijde) is een hond die aan de basis heeft gestaan van het ontstaan van bv de Bullmastiff.....
Lijkt deze hond niet heel veel op de hedendaagse Amerikaanse Bulldog of misschien beter nog .... op de oude Engelse Bulldog? (voordat het ras volledig werd verpest door de aanpassingen van de mens?)
bij sommige fokkers wel echter is het zo dat heb ik ook al eerder aan gegeven ook in dit topic dat de bullmastiff fokker ook steeds meer de extremen exsessen op zoeken.Is de Bullmastiff van nu een spiegelbeeld van wat de bedoeling ooit is geweest toen? of praten we nu over een ras waar (En dat ben ik volledig met je eens Mol) tegenwoordig alles mogelijk is om het ras maar zo groot (en dus zo ongezond!)mogelijk te maken.... Tot het toestaan van fokken van Bullmastiffs met HD D en erger(!) toe te laten?
tuurlijk maar dat is normaal evelutie spreekt ook mee, elk ras zal veranderen ook dit door mensen hand, maar dit wil niet zeggen dat je dan maar gedrochten moet fokken in wat voor ras dan ook.Zo zie je dus dat de (meeste) rassen er tegenwoordig totaal anders uitzien dan een aantal jaren geleden.
gelul een standaar zal noout zulke exstreme toe laten het hoe de fokker deze leest. de wet heeft hier helemaal niks mee te maken,het zijn excusen van fokker om zijn extreme fok en afwijking van de standaard te kunnen verandwoorden.Zoals ik al eerder schreef komt dit door of aanpassingen van de rasstandaard door de voorkeur van de consument en/of door aanpassingen van de wetgeving.
onzin het komt door dat mensen extreem kleine breede hondjes mooi vinden en dat deze op show winnen omdat keurmeesters dit gaan waarderen om wat voor redenen dan ook.een goed voorbeeld daarvan is de Engelse Stafford die er tegenwoordig toch heel anders uitziet dan een jaar of 10-15 geleden.
reden van die verandering is in dit geval een aangepaste wetgeving(RAD/pitbullwetgeving).
.Dan de Amerikaanse Bulldog zelf ... De rasstandaard van dit ras is ooit opgesteld door Mr Johnson , zeg maar de grondlegger van het ras onder de naam Amerikaanse Bulldog. Ook in dit ras is het zo dat de standaard wordt aangepast aan de wensen van de consument/ wetgeving
heb je daar schrijven over van uit de RV?Je kunt het daar mee eens zijn of niet maar het gegeven is en blijft simpel het gebeurt! een aantal jaren geleden zijn er zelfs geluiden geweest in de Nederlandse AB wereld om het "Standaard type" maar te "bannen" en naar Bully en Extreem Bully te fokken ... Waarom? omdat men , wederom dacht dat de AB dan "veiliger"zou zijn voor de wetgeving in Nederland......
dat de nieuw komers inderdaad niet beter weten ben ik helemaal met je eens, maar dit zie ik dus ook bij de AMbull, zelfs bij de mensen die dit soort topic starten.Mijn idee ,ook toen dat bijvoorbeeld bij de Engelse Staff gebeurde was : DOODZONDE want je haalt het "functionele" uit het ras. Alle "Newbies"in de Engelse Staff van tegenwoordig weten niet beter...
.Als ik dan op een willekeurige show een dik 70 jarige Stafford fokker tegenkom(deze man fokt al 30 jaar volgens de oude orginele standaard!) en ik zie de in mijn ogen "echte" Staff, dan kies ik nog steeds voor de "echte" Staff die , met wat moeite nog steeds bij de 'oude' fokkers gevonden kan worden
de gulle midden wrg zoeken een hond fokken die in die standaard valt en toch niet zijn functionalitijd verliest.Wat is dan wijsheid?
bij de mollossers een aantal, maar zeker veel te weinig, dit door dat extremen op show gezien willen worden.Hoeveel rassen voldoen tegenwoordig nog aan de functionele eisen zoals de eerste intentie aan de basis is geweest?
Zal best, maar het zijn geen gedrochten en naar mijn mening zijn ze evenmin mismaakt. Het moet niet gekker worden, dat ben ik met iedereen eens. Maar zoals zo vaak gezegd, zo lang er mensen zijn die het mooi vinden en er een hoop euro's voor neertellen blijven er fokkers die tot het extreme willen gaan. Dat gaat voor deze honden en voor deze fokker niet op, ik heb ze ook in real life gezien en deze honden zijn prima in staat om vrijuit te bewegen zonder fysieke beperkingen. Voor foto's worden ze natuurlijk wel in een bepaalde houding gezet. Nu lijkt het er natuurlijk op dat ik aan het verdedigen ben (en dat is okk wel een beetje zo) maar ik kan afgaan op hetgeen ik met eigen ogen gezien heb.Martijn schreef: Als het uiterlijk ten koste gaat van de functie heet dat wel degelijk mismaaktheid. Hoe de poten van een hond staan is veel belangrijker dan mooi of lelijk. Het bepaalt hoe goed ze er mee kunnen kopen.
Dat is precies het probleem met de debielen die dit soort meuk fokken. Die gaan alleen maar uit van wat ze mooi vinden en niet van wat goed voor de hond is.
En hier gaat het dus fout! het gaat er niet om of het mooi gevonden wordt of niet, het gaat er om dat het lichamelijk niet meer klopt! Iemand vond dat breede heel mooi en daar zijn ze op ingesprongen breed, breeder, breedst en men verliest het welzijn van de hond uit het oog, want DIT is wat we mooi vinden.... juist hierdoor gaat het kapot, hierdoor zijn zoveel mooie rassen naar de klote gegaan.michel schreef:
Het is natuurlijk een persoonlijke voorkeur of dat iemand van een breed aangezette hond houd of niet. De een vind het mooi dat de poten naast de schouders geplaats zijn, de ander vind het verschrikkelijk. Iemands voorkeur of afgunst maakt niet dat de honden dan prachtig of mismaakt zijn. Het is een mening, geen feit!
Er zijn zoveel rassen die een specifiek uiterlijk hebben, de een vind het mooi, de ander absoluut niet..... Maar niet gaan schelden als je een uiterlijk niet mooi vind!
waarbij je dus zelf al de meeste antwoorden geeft ...ach ik heb fotos van nog verder terug, dan zien ze er nog anders uit.
(1940)
je vegeet echter te vertellen dat toen dertijd de functienele aspect nog voor het show aspect lag, zoals het hoort te zijn.
echter is de kop van de hond in de loop der jaren erg veranderd dit omdat de stnadaard in die tijd nog wel is aan gepast.
Kolder! Als men zoals jij zegt de functionalitiet in het oog zou houden, dan vallen de meeste honden met zware HD af! Logisch gevolg daarvan is weer dat de honden dan kleiner gaan worden!je ziet gewoon ook in de bullmastiff, een hoop nieuwe fokkers het toneel bestijgen en hun eigen introputatie aan het ras mee geve allleen vergeten ze de orsprong en het doel waar ze voor gekreerd zijn.
dat er met HD D gefokt zou worden heeft hier niets mee te maken dit omdat HD niet ALLEEN erfelijk is maar ook afhankelijk is van voeding en leef omgeving.
EVOLUTIE!? Kom op nou! We hebben het hier over door de mens gecreeerde rassen! WIJ maken die evolutie! De mens!tuurlijk maar dat is normaal evelutie spreekt ook mee, elk ras zal veranderen ook dit door mensen hand, maar dit wil niet zeggen dat je dan maar gedrochten moet fokken in wat voor ras dan ook.
Bullshit , had je hoger ingeschat kijk de geschiedenis er maar op na. Er wordt in verschillende landen bewust van de Pitbullwet afgefokt. En met betrekking tot de rasstandaard .... kijk die van de Bullmastiff maar eens na ... de originele en die van tegenwoordig.Quote:
Zoals ik al eerder schreef komt dit door of aanpassingen van de rasstandaard door de voorkeur van de consument en/of door aanpassingen van de wetgeving.
gelul een standaar zal noout zulke exstreme toe laten het hoe de fokker deze leest. de wet heeft hier helemaal niks mee te maken,het zijn excusen van fokker om zijn extreme fok en afwijking van de standaard te kunnen verandwoorden.
Praat eens met iemand uit het bestuur van de SBTCN , uit die tijd , Die zal je vertellen hoeveel "onzin"dat is.... Beetje beter je huiswerk doen Mol LOLonzin het komt door dat mensen extreem kleine breede hondjes mooi vinden en dat deze op show winnen omdat keurmeesters dit gaan waarderen om wat voor redenen dan ook.
er zit immers een stamboom op dus deze hond zijn veilig voor deze wet, mits corect en volgens de regels gefokt.
Kom op nou Mol .... WELKE rasvereniging? Die is er niet! We hebben het hier over een niet erkend ras weet je nogQuote:
Je kunt het daar mee eens zijn of niet maar het gegeven is en blijft simpel het gebeurt! een aantal jaren geleden zijn er zelfs geluiden geweest in de Nederlandse AB wereld om het "Standaard type" maar te "bannen" en naar Bully en Extreem Bully te fokken ... Waarom? omdat men , wederom dacht dat de AB dan "veiliger"zou zijn voor de wetgeving in Nederland......
heb je daar schrijven over van uit de RV?
jaja we zijn het met elkaar eens!Quote:
Als ik dan op een willekeurige show een dik 70 jarige Stafford fokker tegenkom(deze man fokt al 30 jaar volgens de oude orginele standaard!) en ik zie de in mijn ogen "echte" Staff, dan kies ik nog steeds voor de "echte" Staff die , met wat moeite nog steeds bij de 'oude' fokkers gevonden kan worden
.
tja dat kan wel zo zijn maar de oorsprong is veloren gegaan dat is jammer de standaard is veranderd met namen in hoogte en gewicht, dat is het ergste niet maar de mens kan geen grens in het geen wat hij doet.
sommige punten wel andere weer nietRob Vos schreef:waarbij je dus zelf al de meeste antwoorden geeft ...ach ik heb fotos van nog verder terug, dan zien ze er nog anders uit.
(1940)
je vegeet echter te vertellen dat toen dertijd de functienele aspect nog voor het show aspect lag, zoals het hoort te zijn.
echter is de kop van de hond in de loop der jaren erg veranderd dit omdat de stnadaard in die tijd nog wel is aan gepast.
dat weet ikKolder! Als men zoals jij zegt de functionalitiet in het oog zou houden, dan vallen de meeste honden met zware HD af! Logisch gevolg daarvan is weer dat de honden dan kleiner gaan worden!je ziet gewoon ook in de bullmastiff, een hoop nieuwe fokkers het toneel bestijgen en hun eigen introputatie aan het ras mee geve allleen vergeten ze de orsprong en het doel waar ze voor gekreerd zijn.
dat er met HD D gefokt zou worden heeft hier niets mee te maken dit omdat HD niet ALLEEN erfelijk is maar ook afhankelijk is van voeding en leef omgeving.
onzin, er zijn ook honden die HD hebben die voledig kunnen functioneren, als er geen foto'van gemaakt zouden zijn had je het nooit aan het licht gekomen.EVOLUTIE!? Kom op nou! We hebben het hier over door de mens gecreeerde rassen! WIJ maken die evolutie! De mens!tuurlijk maar dat is normaal evelutie spreekt ook mee, elk ras zal veranderen ook dit door mensen hand, maar dit wil niet zeggen dat je dan maar gedrochten moet fokken in wat voor ras dan ook.
maar dan nog heb je het over evolutie, als dit niet het geval zou zijn geweest, had de mens daar ook niet op in kinnen spelen en hadden we alle maal met het type herder rond gelopenBullshit , had je hoger ingeschat kijk de geschiedenis er maar op na. Er wordt in verschillende landen bewust van de Pitbullwet afgefokt. En met betrekking tot de rasstandaard .... kijk die van de Bullmastiff maar eens na ... de originele en die van tegenwoordig.Quote:
Zoals ik al eerder schreef komt dit door of aanpassingen van de rasstandaard door de voorkeur van de consument en/of door aanpassingen van de wetgeving.
gelul een standaar zal noout zulke exstreme toe laten het hoe de fokker deze leest. de wet heeft hier helemaal niks mee te maken,het zijn excusen van fokker om zijn extreme fok en afwijking van de standaard te kunnen verandwoorden.
ja en dan wat moet ik zien dan volgens jou? het eenigste waar lichte verandering in zit is in kop type.
en van de pit bull wet kom dan eens met bewijs ik geloof er geen hol vanPraat eens met iemand uit het bestuur van de SBTCN , uit die tijd , Die zal je vertellen hoeveel "onzin"dat is.... Beetje beter je huiswerk doen Mol LOLonzin het komt door dat mensen extreem kleine breede hondjes mooi vinden en dat deze op show winnen omdat keurmeesters dit gaan waarderen om wat voor redenen dan ook.
er zit immers een stamboom op dus deze hond zijn veilig voor deze wet, mits corect en volgens de regels gefokt.
nogmaals als dit echt de bedoeling is geweest is daar een notule van gekomen omdat dit besproken is geweest, die notule wil ik er graag zien, als het er dan daadwerkelijk in staat geef ik je gerust gelijk, erg frapant vind ik het dan wel dat juist de SBT dit zou doen en niet de AMStaff, deze heeft er toch aanzienlijk sneller mee te makenKom op nou Mol .... WELKE rasvereniging? Die is er niet! We hebben het hier over een niet erkend ras weet je nogQuote:
Je kunt het daar mee eens zijn of niet maar het gegeven is en blijft simpel het gebeurt! een aantal jaren geleden zijn er zelfs geluiden geweest in de Nederlandse AB wereld om het "Standaard type" maar te "bannen" en naar Bully en Extreem Bully te fokken ... Waarom? omdat men , wederom dacht dat de AB dan "veiliger"zou zijn voor de wetgeving in Nederland......
heb je daar schrijven over van uit de RV?
![]()
waar komen die verhalen dan vandaan die komen toch niet uit de lucht vallen neem ik aanjaja we zijn het met elkaar eens!Quote:
Als ik dan op een willekeurige show een dik 70 jarige Stafford fokker tegenkom(deze man fokt al 30 jaar volgens de oude orginele standaard!) en ik zie de in mijn ogen "echte" Staff, dan kies ik nog steeds voor de "echte" Staff die , met wat moeite nog steeds bij de 'oude' fokkers gevonden kan worden
.
tja dat kan wel zo zijn maar de oorsprong is veloren gegaan dat is jammer de standaard is veranderd met namen in hoogte en gewicht, dat is het ergste niet maar de mens kan geen grens in het geen wat hij doet.
Korte snuit op korte snuit is ook zoiets. Het gaat dan langzaam fout voor de honden. Maar dan stoppen die vermeerderaars gewoon en gaan weer een ander ras verzieken. De liefhebbers die mogen dan het ras weer op poten zien te krijgen met het fokmateriaal wat dan nog voorhanden is.michel schreef:Een heleboel reacties en een heleboel om op te reageren. Maar noem die beesten aub niet mismaakt of gedrochten...
Dat doet pijn....... Een van die "gedrochten" is de vader van mijn Sam, nl reu nr 3 en dat is in mijn ogen nog steeds een heeeeeeeel mooie AB....
Het is natuurlijk een persoonlijke voorkeur of dat iemand van een breed aangezette hond houd of niet.
ik bijvoorbeeld. Ik vind een brede hond heel erg mooi.
De een vind het mooi dat de poten naast de schouders geplaats zijn, de ander vind het verschrikkelijk.
Dat vind ik verschikkelijk, want de hond is daarmee mismaakt omdat zijn bouw niet klopt.
Een brede hond is breed omdat hij goede spierontwikkeling heeft en niet om dat hij kromme poten heeft en zo alleen maar breed lijkt
Iemands voorkeur of afgunst maakt niet dat de honden dan prachtig of mismaakt zijn. Het is een mening, geen feit!
Er zijn zoveel rassen die een specifiek uiterlijk hebben, de een vind het mooi, de ander absoluut niet..... Maar niet gaan schelden als je een uiterlijk niet mooi vind!
Het gaat altijd fout als nietswetende mensen ineens honden gaan fokken. Ze verwarren 'breed' met krom en het gaat fout voor de hond. Voor de mens niet, want er zijn altijd onwetenden die het ook niet zien en het ook een 'brede' hond vinden![]()
Vroeger vond men bij de mens een wespentaille de standaard. Veel vrouwen werden dus ziekelijk ingesnoerd om dit te bereiken, met alle gevolgen van dien.michel schreef:Een heleboel reacties en een heleboel om op te reageren. Maar noem die beesten aub niet mismaakt of gedrochten...
Dat doet pijn....... Een van die "gedrochten" is de vader van mijn Sam, nl reu nr 3 en dat is in mijn ogen nog steeds een heeeeeeeel mooie AB....
Het is natuurlijk een persoonlijke voorkeur of dat iemand van een breed aangezette hond houd of niet. De een vind het mooi dat de poten naast de schouders geplaats zijn, de ander vind het verschrikkelijk. Iemands voorkeur of afgunst maakt niet dat de honden dan prachtig of mismaakt zijn. Het is een mening, geen feit!
amen!cloris schreef:En hier gaat het dus fout! het gaat er niet om of het mooi gevonden wordt of niet, het gaat er om dat het lichamelijk niet meer klopt! Iemand vond dat breede heel mooi en daar zijn ze op ingesprongen breed, breeder, breedst en men verliest het welzijn van de hond uit het oog, want DIT is wat we mooi vinden.... juist hierdoor gaat het kapot, hierdoor zijn zoveel mooie rassen naar de klote gegaan.michel schreef:
Neem de BordeauxDog, werd op een gegeven moment alleen maar op Koptype gefokt, want dat wilde men... en de stomme fokkers leverde het, dat ze daarbij het lichaam uit het oog verloren tja...
Bij de Argentijnen werd de hoogte ineens enorm, mensen wilde een GROTE witte hond en niet zo een die aan de maat van de Argentijnse rassenstandaart voordeed, wat gebeurde er? er werden honden van 70cm en hoger gefokt, ingekruist met Duitse Doggen en weer met AM.Bul voor toch wat breedte te creeeren, dit is gelukkig op tijd teruggedraaid, maar al deze zooi gebeurd omdat er mensen zijn die het MOOI vinden en een oetlul van een keurmeester is die een hond plaatst die hij mooi vindt, en hij moet een hond plaatsen die aan de eisen voldoet en dus lichamelijk ook goed in elkaar zit.
Dat het geplaatst wordt zegt dus echt niet altijd dat de hond ook goed is! het is alleen zo enorm jammer dat mensen daar maar blind achteraan lopen, en dan worden wij beschuldigd dat wij blindelings achter Mol aanlopen![]()
Op de laatste Winner werd er bij de Mastinos een hond op 1 geplaatst die niet normaal kon lopen die heupen waren zwaar waardeloos en de hond moest bijna staande gehouden worden door haar handler... dus omdat deze hond geplaatst werd door een keurmeester moeten we maar gelijk zeggen dat de hond ook lichamelijk in orde is?
Dat men hier roept dat ze het niets vinden heeft NIETS met persoonlijke mening te maken over het uiterlijk, maar over de bouw en de misvormingen die het gaat krijgen, en nee dat gebeurd idd niet alleen bij de Am.Bull daar hebben we allemaal mee te maken, maar het moet wel erkend worden want het is eeuwig zonde van het ras als het zo naar de klote geholpen wordt! alle excessen in de hondenfok (denk aan teveel huid, teveel plooien, te groot hoofd enz)zijn dingen die niet ontstaan zijn door functionaliteit maar doordat het de mens niet gek genoeg kan, het moet breder, groter, zwaarder, kleiner? het dat gaat gewoon niet goed.
Lekker ding toch?M@ri@nne schreef:Vroeger vond men bij de mens een wespentaille de standaard. Veel vrouwen werden dus ziekelijk ingesnoerd om dit te bereiken, met alle gevolgen van dien.michel schreef:Een heleboel reacties en een heleboel om op te reageren. Maar noem die beesten aub niet mismaakt of gedrochten...
Of wat dacht je van de chinese klompvoetjes? Was ook eens de standaard.
Of de herione look. Door de keurmeesters bepaald als standaard en voor vele het gevolg dat ze anorexia hebben. Maar ja zolang het maar mooi is.
je zou haast zeggen dat er Dogo door gefokt zit, waar komt die vandaan?Decibiel schreef:hee, een bekende discussie![]()
Dit vind ik dus een mooie ab, en niet toevallig familie van de mijne
Het enigste probleem bij deze is de witte kleur, wat duidt op vergrote kans op doofheid (waar deze hond overigens geen last van heeft), en dat ze al sneller de aandacht trekken van de politie (zelf 1x controle gehad).
Maar als je met deze gaat trainen (wat ook gebeurt) dan heb je wel een super hond die de vloer aanveegt met die king size engelse bulldogs.
Ik wou hier ook een foto plaatsen van mijn ab, maar er staan geen foto's online die de bouw goed laten zien, doe ik later nog wel eens.