Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kopen van een hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

rianneke
Zeer actief

Re: Kopen van een hond

Ongelezen bericht door rianneke »

Love_Djody schreef:Hoi,

Mijn vraag aan jullie is 'waar zouden jullie nou nooit een hond kopen'???

Bijv. Asiel,in een winkel,belgie enz enz.

Groetjes Nicole

Bij een broodfokker en in een winkel.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Martijn schreef:Ach joh..die wilde gewoon pups hebben. Als je geen pups wilt en je weet dat je teef gedekt is komen er geen pups. Punt.
Je dacht toch niet dat als mij teef per ongeluk gedekt zou worden dat ik me er dan maar bij neerlegde dat er een nestje kwam? Ook al weet je niet van het bestaan van een morning after pil dan kun je nog steeds je teef gewoon laten castreren.

Hoe je het wendt of keert...als je weet dat je teef loops was en gedekt is en er komen pups dan wilde je dat zo.
Maakt verder niet uit maar ga niet lopen wauwelen over ongelukjes want dat is geen ongeluk maar bewust fokken.
:ok: precies, als je het echt niet wil komt het er niet. Je kunt ook nog een dierenarts vragen wat te doen en die kent de M.A. pil zeker wel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tineke

Re: Kopen van een hond

Ongelezen bericht door tineke »

Love_Djody schreef:Hoi,

Mijn vraag aan jullie is 'waar zouden jullie nou nooit een hond kopen'???

Bijv. Asiel,in een winkel,belgie enz enz.

Groetjes Nicole
Bij mensen zoals jij.
Uiteraard ook niet bij een broodfokker een winkel of dat soort werk.
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saartje »

Ik zou nooit een hond bij een broodfokker 'kopen', hetzelfde geldt voor een winkel en mensen die per ongeluk een nest hebben.
Als ik nog een hond neem zal dat waarschijnlijk een herplaatser of een hond uit het asiel worden, anders een pup bij een fokker die geen nesten op de wereld zet voor het geld maar om het ras te verbeteren, die overal goed over nadenkt enz. enz.
Ã
Afbeelding
Ladydog

Ongelezen bericht door Ladydog »

Ik zou ook nooit en hond/pup kopen bij een broodfokker,vogeltjesmarkt in Antwerpen(als die markt nog bestaat) of een hond vanuit het buitenland.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ladydog schreef:Ik zou ook nooit en hond/pup kopen bij een broodfokker,vogeltjesmarkt in Antwerpen(als die markt nog bestaat) of een hond vanuit het buitenland.
De vogeltjesmarkt bestaat nog, maar honden mogen niet meer op markten verkocht worden.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Love_Djody
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Love_Djody »

estelle schreef:
Love_Djody schreef:En ik weet dat ik alles goed heb gedaan,de pups zijn groot levendig,gezond,en ze leven nog allemaal.
En ik heb uit eindelijk ook een doel gehad en dat was: de pups gezond op de wereld zetten,en ze gezond aan de mensen geven.Nou en ik vind dat ook een doel...En ik vind dat dat samen met me fam. geweldig gedaan heb.

Groetjes Nicole
Mijn duitseherder teefje, ook voor de fun gefokt, was ook een mooie pup om te zien, zeer levendig....echt gezond hoor.
Alleen heeft ze wel zeer zware HD...

Best een beetje dom om nu te roepen dat je honden allemaal gezond zijn.
Je reu is 8 maand oud....ga je hem rontgenen?? 't is wel een Sint bernard he!

Leuk dat je honden idd door de jaarlijkse enting heen komen maar dat zegt niks over de werkelijke gezondheid van je honden!
Een fokker die al jaren fokt kan dan ook niet zeggen dat zijn pups gezond zijn,dus hoe zie je dat dan????
Mijn reu is nu bijna 1 jaar,hij is al voor rontgen geweest.
Alles was goed met hem,en ook met die van me zus.En je kan
echt wel aan een hond zien dat hij gezond is.
Iedereen loopt nu ineens te roepen,of mijn honden wel gezond zijn.
Ja ze zijn gezond.
En bij een sint-bernard is het wel verstandig om hem te laten rontgen,en
te laten onderzoeken (vooral op HD).

En jammer dat je hond HD heeft,kan ik niks aan doen en als ik dat wel kon had ik je zeker geholpen.
Maar je moet niet elk nest over 1 kam scheren.

Groetjes Nicole
Love_Djody
Vaste gebruiker

Martijn schreef:
Chatterbox schreef:Uhm, ben ik dan de enige die over een morning after pill heeft gehoord?

Het lijkt mij dat als je meteen je DA inschakelt en de wereld aan boeken gaat lezen dat je toch ergens tegengekomen moet zijn dat er zo'n pil bestaat, of was het idee van een nestje eigenlijk toch wel leuk...
Ach joh..die wilde gewoon pups hebben. Als je geen pups wilt en je weet dat je teef gedekt is komen er geen pups. Punt.
Je dacht toch niet dat als mij teef per ongeluk gedekt zou worden dat ik me er dan maar bij neerlegde dat er een nestje kwam? Ook al weet je niet van het bestaan van een morning after pil dan kun je nog steeds je teef gewoon laten castreren.

Hoe je het wendt of keert...als je weet dat je teef loops was en gedekt is en er komen pups dan wilde je dat zo.
Maakt verder niet uit maar ga niet lopen wauwelen over ongelukjes want dat is geen ongeluk maar bewust fokken.
Dan moet je het zelf weten,maar wel knap je kan denken voor andere.
Ik heb nog nooit gehoord van een soort morning after pil,maar hier heb ik al over geschreven,en de pups op een later stadium weg laten halen vind ik moord.
En me teef word al geholpen,dat heb ik ook al verteld,om dit soort ongelukjes niet meer te laten gebeuren.

Het is gebeurd,jullie vallen mij aan.
Maar waarom spannen we niet samen tegen broodfokkers die zijn (in mijn ogen) veel erger bezig,en hun kunnen gewoon door gaan.
Dat mijn 'ongelukje' stom was wist ik al op het moment dat ik erachter kwam dat mijn hond drachtig was.En het zal ook niet meer gebeuren.

Als je mij zo graag wil afzeiken maak er dan een apparte topic voor,want deze topic had ik geopend om dat ik eigenlijk graag wou weten of er nog meer mensen zijn die in de luigens van brood fokkers trappen.
Love_Djody
Vaste gebruiker

pollunder schreef:@ de topicstarter: Als je in jouw situatie zo een vraag stelt dan vraag je er gewoom om...

Ik hoop het beste voor de puppies. Neem je ze terug als het niet meer gaat?

Als mensen een mechelaarkruising in huis nemen, hoop ik dat dat een bewuste keuze is. Als het familie/bekenden zijn die zomaar een hond nemen omdat jij er liggen hebt, vrees ik het ergste.

@ Martijn: Waarom steek je hier energie in? Je weet toch ook wat ze wil horen:

Nou, da's pech gehad :wink: Maar ik weet zeker dat met jullie inzet het best goed komt met de puppies :ok: Geniet maar van jullie puppenkindjes :ok:

jah ik geniet nog steeds van ze.
En jah we nemen de honden ook terug als het niet gaat,dit word op papier vast gezet.
En er gaan er 2 naar Fam. maar die zijn niet in hun schoot geworpen.

En wat wil ik volgens jou horen dan???
Want ik wil niet horen dat ik goed gezich geweest ben hoor,ik wil horen
waar mensen nooit hun pups of honden zouden kopen.
Ik weet namelijk zelf al,dat ik nooit meer zoon ongeluk zal laten gebeuren.Maar er word nu wel beweerd dat ik niet weet of mijn honden gezond zijn,maar als ik dat niet weet kan geen 1 honden eigenaar dat van zijn eigen hond zeggen.
En we zijn gewoon aan het discuseren,daar is dit deel van een forum toch voor,delen van meningen.

Groetjes Nicole
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Hoi Nicole, ik zou idd ook nooit een hond bij een broodfokker of handelaar kopen hoor! Ik denk dat de meeste mensen op dit forum het daar wel over eens zijn.
En wat jouw pups betreft, ondanks alles wat er gebeurd is, geloof ik wel dat jij het beste voor hebt met ze hoor. Ik vind het in elk geval schattige pups, hoop dan ook dat ze supergezond zijn en blijven en stuk voor stuk een heerlijk leventje tegemoet gaan!
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik zal nooit een Golden kopen bij "een" fokker, maar alleen nog maar bij de enkele fokkers waar ik me in kan vinden. En dan nog alleen maar uit honden die mij aanspreken. Saar en Miep zijn zulke bewust gewachte en gekochte puppenkinderen.

Er zal hier in huis altijd een Golden rondhuppelen, en die zal gekocht zijn volgens bovenstaande eisen :wink:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Mama Sanneke schreef:
Ladydog schreef:Ik zou ook nooit en hond/pup kopen bij een broodfokker,vogeltjesmarkt in Antwerpen(als die markt nog bestaat) of een hond vanuit het buitenland.
De vogeltjesmarkt bestaat nog, maar honden mogen niet meer op markten verkocht worden.
Echt wel dat dat nog gebeurt. Neus maar is in de zijstraatjes van de volgeltjesmarkt. Kom je dezelfde ploerten weer tegen. Ze zijn alleen een straat verderop gaan zitten.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Golden Stanley schreef:
Mama Sanneke schreef:
Echt wel dat dat nog gebeurt. Neus maar is in de zijstraatjes van de volgeltjesmarkt. Kom je dezelfde ploerten weer tegen. Ze zijn alleen een straat verderop gaan zitten.
Is't echt ?
Ben er al in geen jaren meer geweest, maar hier op de markt mogen ze niet meer.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Love_Djody
Vaste gebruiker

Anna Penta schreef:Hoi Nicole, ik zou idd ook nooit een hond bij een broodfokker of handelaar kopen hoor! Ik denk dat de meeste mensen op dit forum het daar wel over eens zijn.
En wat jouw pups betreft, ondanks alles wat er gebeurd is, geloof ik wel dat jij het beste voor hebt met ze hoor. Ik vind het in elk geval schattige pups, hoop dan ook dat ze supergezond zijn en blijven en stuk voor stuk een heerlijk leventje tegemoet gaan!
Dank je wel..
Ik heb er echt van geleerd maar somige mensen willen dat niet geloven
denk ik. Heb ook echt het aller beste met ze voor.

Groetjes Nicole
sassel
Actief

Ongelezen bericht door sassel »

Love_Djody schreef:
Martijn schreef:
Chatterbox schreef:Uhm, ben ik dan de enige die over een morning after pill heeft gehoord?

Het lijkt mij dat als je meteen je DA inschakelt en de wereld aan boeken gaat lezen dat je toch ergens tegengekomen moet zijn dat er zo'n pil bestaat, of was het idee van een nestje eigenlijk toch wel leuk...
Ach joh..die wilde gewoon pups hebben. Als je geen pups wilt en je weet dat je teef gedekt is komen er geen pups. Punt.

Ik heb nog nooit gehoord van een soort morning after pil,maar hier heb ik al over geschreven,en de pups op een later stadium weg laten halen vind ik moord.
En me teef word al geholpen,dat heb ik ook al verteld,om dit soort ongelukjes niet meer te laten gebeuren.Ik zou me hond net zo goed bij jouw kunnen kopen, :wink: kruisingen zijn vaak leuk en heel vaak sterk.Achteraf weet je vaak pas wat gebreken kunnen zijn maar dat is met bepaalde aandoeningen met gefokte honden ook.
De mensen die jouw puppy`s hebben genomen zijn er kennelijk voor gevallen.

Maar waarom spannen we niet samen tegen broodfokkers die zijn (in mijn ogen) veel erger bezig,en hun kunnen gewoon door gaan.
Dat mijn 'ongelukje' stom was wist ik al op het moment dat ik erachter kwam dat mijn hond drachtig was.En het zal ook niet meer gebeuren.

Als je mij zo graag wil afzeiken maak er dan een apparte topic voor,want deze topic had ik geopend om dat ik eigenlijk graag wou weten of er nog meer mensen zijn die in de luigens van brood fokkers trappen.
Groetjes Saskia en Zep
Love_Djody
Vaste gebruiker

Mama Sanneke schreef:
Golden Stanley schreef:
Mama Sanneke schreef:
Is't echt ?
:boos: :boos: :boos:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Mama Sanneke schreef:
Golden Stanley schreef:
Mama Sanneke schreef:
Is't echt ?
Het gebeurt nog steeds en op veel grotere schaal dan voorheen.
Zieke goedkope hondjes, katten noem ze maar op. De ellende gaat gewoon door.

http://krant.telegraaf.nl/krant/enverde ... markt.html

http://www.sweetlakecity.com/article412.html
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Love_Djody schreef:
En me teef word al geholpen,dat heb ik ook al verteld,om dit soort ongelukjes niet meer te laten gebeuren.

Nee we geven je een medaile omdat je een oepsnest op de wereld hebt gezet nou goed.
Het is gebeurd omdat jij het zover hebt laten komen en niet op de hoogte was van de maatregelen die je erna ook nog kon treffen morning afterpil nooit van gehoord.
Vreemd dat eerst alles op alles mag duiken ongeacht de gevolgen en dat er dan in eens een vals gevoel van verantwoordelijkheid komt opduiken en dan mag er niet gemoord worden op de ongeboren pups dus die moeten geboren worden ongeacht hoe hun leven er uit zal zien.
Love_Djody
Vaste gebruiker

Golden Stanley schreef:
Mama Sanneke schreef:
Golden Stanley schreef:
Mama Sanneke schreef: De vogeltjesmarkt bestaat nog, maar honden mogen niet meer op markten verkocht worden.
Is't echt ?

En die hondjes zijn zo lief en zielig,dat mensen ze daarom kopen en zo hebben die fokkers weer geld om te fokken,als ze het geld al daaraan besteden.
Maar ik snap niet waarom we niet de handen ineen slaan,en dan een keer met een groep naar die markt gaan om daar te protesteren.
Ik weet niet of je er wat mee opschiet,maar met toekijken en klagen kom je ook niet erg ver,toch???

:idea: :idea: :idea:
Dit dit nog steeds gebeurd is gewoon triest.
Love_Djody
Vaste gebruiker

tineke schreef:
Love_Djody schreef:

Nee we geven je een medaile omdat je een oepsnest op de wereld hebt gezet nou goed.
Het is gebeurd omdat jij het zover hebt laten komen en niet op de hoogte was van de maatregelen die je erna ook nog kon treffen morning afterpil nooit van gehoord.
Vreemd dat eerst alles op alles mag duiken ongeacht de gevolgen en dat er dan in eens een vals gevoel van verantwoordelijkheid komt opduiken en dan mag er niet gemoord worden op de ongeboren pups dus die moeten geboren worden ongeacht hoe hun leven er uit zal zien.
Je moet niet iedereen over 1 kam scheren.
En het is ook geen vals verantwoordelijk gevoel hoor,is echt.
En je weet nooit hoe een hond ze leven er uit zal zien,dat weet een
fokker ook niet.
En heb ik gezegd dat ik een medaile wil dan??
Nee,hoef ik ook niet..maar volgens mij heb ik nu al 6x gezegd
dat het niet zal gebeuren.
En iedereen maakt wel eens een fout,jij ik en andere mensen.
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Golden Stanley schreef:
Mama Sanneke schreef:
Golden Stanley schreef:
Mama Sanneke schreef: De vogeltjesmarkt bestaat nog, maar honden mogen niet meer op markten verkocht worden.
Is't echt ?

Ze zitten dan niet op de markten maar in de winkels ben van de week nog op de vogeltjes markt geweest en ook ff rond gelopen en zag alleen de winkel vol met katten en honden op de markt zelf zag ik vogels wasbeertjes en ander van dieren die ik niet zo snel voor de geest kon halen.
Nee ik ga niet daarheen voor de honden en katten(voordat ik weer daarop gepakt word :roll: ), wij komen vaak in antwerpen in de pelikaanstraat
Love_Djody
Vaste gebruiker

baloutjuh schreef:
Golden Stanley schreef:
Mama Sanneke schreef:
Golden Stanley schreef: Echt wel dat dat nog gebeurt. Neus maar is in de zijstraatjes van de volgeltjesmarkt. Kom je dezelfde ploerten weer tegen. Ze zijn alleen een straat verderop gaan zitten.
Is't echt ?

Ze zitten dan niet op de markten maar in de winkels ben van de week nog op de vogeltjes markt geweest en ook ff rond gelopen en zag alleen de winkel vol met katten en honden op de markt zelf zag ik vogels wasbeertjes en ander van dieren die ik niet zo snel voor de geest kon halen.
Nee ik ga niet daarheen voor de honden en katten(voordat ik weer daarop gepakt word :roll: ), wij komen vaak in antwerpen in de pelikaanstraat
Weer opgepakt :idea: :idea: :idea: :idea:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Love_Djody schreef:
tineke schreef:
Love_Djody schreef:

fokker ook niet.
Nee, je weet inderdaad niet hoe het leven van een hond eruit komt te zien. Maar een verantwoordelijke fokker zorgt ervoor dat hij/zij de risico's op gezondheidsproblemen minimaliseert. Daarom dus gezondheidstesten en daarom dus een zoektocht naar een geschikte reu bij een teef. Soms duurt die zoektocht dus echt meer dan een jaar. Ik weet b.v. iemand die volgend jaar pas een nest wil met haar teef, maar zich nu al maanden loopt te oriënteren op welke reu ze zal gebruiken.

Als je jouw teef toch al wilt laten castreren dan snap ik niet dat je dat meteen na het ongelukje hebt laten doen. Moord? Persoonlijk heb ik meer het idee dat het krijgen van een nestje je toch wel erg leuk leek.
Je weet niet wat je op de wereld zet voor combinatie, je weet niet wat van welke ouder sterker vererft.

Zelf zou ik dus geen kruizing bij een particulier kopen/krijgen. Ook zou ik geen pup bij een broodfokker halen of in een winkel kopen. Asiel? Dan waarschijnlijk liever een Spanjool.
En als ik een rashond koop dan komt die dus bij een fokker vandaan waar ik een goed gevoel bij heb. Iemand die met zijn/haar hart én hersens fokt en dus alle belangrijke punten van het ras in de gaten houdt: type, gezondheid én karakter (in willekeurige volgorde).
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Love_Djody schreef:En je weet nooit hoe een hond ze leven er uit zal zien,dat weet een fokker ook niet.
Weet je, Nicole, een beetje fokker verdiept zich wel in de pupkopers. Een groot gedeelte van de mensen die een pup willen worden afgewezen door de fokker. "Sorry, maar jij 'krijgt' geen pup van me".
Hoe het leven van je pup eruit gaat zien weet je nooit, maar een goede fokker maakt wel selecties.

Ik koop een pup dus alleen maar als ik door een ballotage-commissie mag. Of dat het asiel of een goeie fokker is, maakt niet uit. Zonder ballotage wil ik geen pup :wink:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Martijn schreef:
Als iemand zich na meerdere generaties nog steeds nog steeds gelegenheidsfokker wil noemen belooft dat inderdaad weinig goeds. In ieder geval ras-atypische hondjes zoals je zelf al zegt. :wink:
Flauwekul. Ik heb het idee dat jij bij gelegenheidsfok denkt aan mensen die zomaar hun totaal niet aan het rasbeeld tegemoetkomende teefje laten dekken door zomaar een reu.

Anne
Love_Djody
Vaste gebruiker

Marion. schreef:
Love_Djody schreef:En je weet nooit hoe een hond ze leven er uit zal zien,dat weet een fokker ook niet.
Weet je, Nicole, een beetje fokker verdiept zich wel in de pupkopers. Een groot gedeelte van de mensen die een pup willen worden afgewezen door de fokker. "Sorry, maar jij 'krijgt' geen pup van me".
Hoe het leven van je pup eruit gaat zien weet je nooit, maar een goede fokker maakt wel selecties.

Ik koop een pup dus alleen maar als ik door een ballotage-commissie mag. Of dat het asiel of een goeie fokker is, maakt niet uit. Zonder ballotage wil ik geen pup :wink:
Ik heb me ook verdiept,en de mensen hebben bijna allemaal 3 weken geleden al een pup gekozen,ze zijn allemaal al meerdere keren wezen kijken.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

De honden die ik tot nu gehad heb komen uit gelegenheidsnestjes of ongelukjes, op een na (mijn bloedhond was er een met stamboom). Sinds ik Belle heb en ik weet dat zij HD heeft, ben ik meer geneigd de volgende hond wel weer bij een fokker te halen. Het punt is dat ik kruisingen vaak gewoon ontzettend leuk vind. Ook dacht ik altijd dat kruisingen gezonder zouden zijn. Dat laatste ben ik dus van teruggekomen, want bij rashonden weet je gewoon meer over de gezondheid van de voorouders.
Maar omdat ik kruisingen vaak leuker vind, zou de volgende ook een herplaatser kunnen zijn waar ik op de een of andere manier tegenaan loop (net als bij Chiva).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Love_Djody
Vaste gebruiker

Branka schreef:
Love_Djody schreef:
tineke schreef:
Love_Djody schreef:

fokker ook niet.
Nee, je weet inderdaad niet hoe het leven van een hond eruit komt te zien. Maar een verantwoordelijke fokker zorgt ervoor dat hij/zij de risico's op gezondheidsproblemen minimaliseert. Daarom dus gezondheidstesten en daarom dus een zoektocht naar een geschikte reu bij een teef. Soms duurt die zoektocht dus echt meer dan een jaar. Ik weet b.v. iemand die volgend jaar pas een nest wil met haar teef, maar zich nu al maanden loopt te oriënteren op welke reu ze zal gebruiken.

Als je jouw teef toch al wilt laten castreren dan snap ik niet dat je dat meteen na het ongelukje hebt laten doen. Moord? Persoonlijk heb ik meer het idee dat het krijgen van een nestje je toch wel erg leuk leek.
Je weet niet wat je op de wereld zet voor combinatie, je weet niet wat van welke ouder sterker vererft.

Zelf zou ik dus geen kruizing bij een particulier kopen/krijgen. Ook zou ik geen pup bij een broodfokker halen of in een winkel kopen. Asiel? Dan waarschijnlijk liever een Spanjool.
En als ik een rashond koop dan komt die dus bij een fokker vandaan waar ik een goed gevoel bij heb. Iemand die met zijn/haar hart én hersens fokt en dus alle belangrijke punten van het ras in de gaten houdt: type, gezondheid én karakter (in willekeurige volgorde).
Toen ik wist dat er pupy's kwamen vond ik het leuk,jah. dat is geen misdaad....En ik heb ze met mijn HART en kennis opgevoed en groot gebracht.
En het betekend niet omdat ik de niet honden bij elkaar heb gezocht,dat ze niet gezond zijn,en dat ze geen goed karakter hebben.
Hoe klein ze nu zijn als je ze roept komen ze vrolijk naar je toe huppelen.
Heel vriendelijk.
Jullie doen net als of er heel veel mis is met mijn hond.
Maar volgens mij kan geen 1 van jullie daar over oordelen,en ook niet over de pups,dat kun je pas als je ze allemaal gezien heb.

en wat je al helemaal niet kunt zeggen is,dat ik ze geen liefde,en geen aandacht geef,jullie kennen me niet eens.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

starfleet schreef:
Martijn schreef:
Als iemand zich na meerdere generaties nog steeds nog steeds gelegenheidsfokker wil noemen belooft dat inderdaad weinig goeds. In ieder geval ras-atypische hondjes zoals je zelf al zegt. :wink:
Flauwekul. Ik heb het idee dat jij bij gelegenheidsfok denkt aan mensen die zomaar hun totaal niet aan het rasbeeld tegemoetkomende teefje laten dekken door zomaar een reu.

Anne
wat is dan voor jou gelegenheids fok? gelegenheid omdat het vakantie is, (tijd=gelegenheid) gelegeheid omdat je de reu en de teef allebei thui shebt en dus de gelegenheid zich makkelijk voordoet... gelegenheid omdat je het graag eens mee wil maken ... of 1 keer (hooguit twee keer) een nestje fokken, maar wel met alle mogelijke voorzorgsmaatregelen en juiste ouderdier keuze enz enz? ( en dat laatste is dus voor mij geen gelegenheids nest..). je bent echt niet alleen een goede fokker als je minstens 1 nest per jaar fokt en dat vele jaren achter elkaar, als het nest wat je op de wereld zet maar iets bijdraagt aan het gezonde bestand....
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Love_Djody schreef:
Branka schreef:
Love_Djody schreef:
tineke schreef: Nee we geven je een medaile omdat je een oepsnest op de wereld hebt gezet nou goed.
fokker ook niet.

Toen ik wist dat er pupy's kwamen vond ik het leuk,jah. dat is geen misdaad....En ik heb ze met mijn HART en kennis opgevoed en groot gebracht.
En het betekend niet omdat ik de niet honden bij elkaar heb gezocht,dat ze niet gezond zijn,en dat ze geen goed karakter hebben.
Hoe klein ze nu zijn als je ze roept komen ze vrolijk naar je toe huppelen.
Heel vriendelijk.
Jullie doen net als of er heel veel mis is met mijn hond.
Maar volgens mij kan geen 1 van jullie daar over oordelen,en ook niet over de pups,dat kun je pas als je ze allemaal gezien heb.

en wat je al helemaal niet kunt zeggen is,dat ik ze geen liefde,en geen aandacht geef,jullie kennen me niet eens.
SCHEI NOU EENS UIT, jij weet niks over de gezondheid van je honden! nee je kunt niet altijd uiterlijk aan een hond zien of hij gezond is, welke erfelijke aanleg voor een probleem aanwezig is dat er pas op wat latere leeftijd uit komt... dat ze lief naar je toe huppelen? vind je nou echt dat dat wat zegt over een goede , gezonde hond? de sint bernard is helemaal geen gezond ras en jij hebt dus toevallig die ene top reu die zooo vreselijk oke is... tuurlijk ...

dat je ze met je hart hebt opgevoed mag ik alleen maar hopen, maar met kennis? nee die hebt je niet inzake fokken en weten wat een goed gefokte hond is...

en ja ik vind het wel schandalig als je blij bent met een ongelukje zoals dit, je had het nog kunnen voorkomen , maar omdat JIJ het zo leuk vond is dat niet gebeurt
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”