Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cattle Dog x Catahoula Leopard Dog
Moderator: moderatorteam
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
- Aantal honden: 2
- pelgrim
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
de ene is de andere.....
De ene Cattledog is de andere niet en dat zal ook te maken hebben met de opvoeding als je meteen al gewoon duidelijk wat wel kan en niet dan bent heb je der later veel profijt van absoluut. Maar dit geld ook voor elk ander ras.

- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Gisteren heb ik een Catahoula in Antwerpen gezien !
Ik denk toch dat het er een was. Ik heb de eigenaar niet gesproken.
Het kon natuurlijk ook een arlequin Beauceronkruising zijn, maar hij had zo'n beetje het 'hound'-achtige van de Catahoula, dus ben ik wel vrij zeker dat het een Catahoula was.
Het was zeker een merle hond, en geen schimmel.
Ik denk toch dat het er een was. Ik heb de eigenaar niet gesproken.
Het kon natuurlijk ook een arlequin Beauceronkruising zijn, maar hij had zo'n beetje het 'hound'-achtige van de Catahoula, dus ben ik wel vrij zeker dat het een Catahoula was.
Het was zeker een merle hond, en geen schimmel.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
-
- Vaste gebruiker
Kruisen...!!!
Maar mensen toch waar ben je mee bezig..!!! hou het ras toch eens zuiver ;
Ik heb ook een ACD en die is nog maar 9maanden en is totaal geen watje (heb hem ook voor de sport gekozen) heb al verschillnde honden afgericht maar dit is niet normaal dit is zeker geen hond voor iemand die geen ervaring heeft of als men met twee gaat werken . als je dat noch eens gaat kruisen met nog een niet gewoon ras wat ga je dan voort brengen...!!!??? honden die in het asiel of van baasje naar baasje verhuizen nee dit mag niet gebeuren.
Mijn mening is mensen die zoiets doen is zuiver voor het geld en heeft niets met liefhebberij te maken sorry is mijn mening....!!!!
Groetjes Digger
Ik heb ook een ACD en die is nog maar 9maanden en is totaal geen watje (heb hem ook voor de sport gekozen) heb al verschillnde honden afgericht maar dit is niet normaal dit is zeker geen hond voor iemand die geen ervaring heeft of als men met twee gaat werken . als je dat noch eens gaat kruisen met nog een niet gewoon ras wat ga je dan voort brengen...!!!??? honden die in het asiel of van baasje naar baasje verhuizen nee dit mag niet gebeuren.
Mijn mening is mensen die zoiets doen is zuiver voor het geld en heeft niets met liefhebberij te maken sorry is mijn mening....!!!!
Groetjes Digger
-
- Zeer actief
- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Kruisen...!!!
Deze mensen deden het omdat ze er zelf 2 pups van aan wilden houden. Ze kenden deze kruising vanuit Australie als werkhonden op Ranches. Zelf wilden ze er ook vee mee gaan drijven.Digger schreef:Maar mensen toch waar ben je mee bezig..!!! hou het ras toch eens zuiver ;
Groetjes Digger
Na wat zoekwerk op het internet ben ik erachter gekomen dat de dekking niet door is gegaan wegens gebrek aan belangstelling. De reu hebben ze laten castreren. Ze leggen zich nu toe op Catahoula's en hebben er een teefje bij gekocht.