Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doen jullie

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Nanc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Nanc »

Hier geen Frontline meer, en ik gebruik dus helemaal niets meer behalve knoflook en teatree. En nooit een vlo gehad hier.
Marion,

Ik heb hier in huis ook teatree druppels, maar verder geen bijsluiter meer. (ik doe af en toe een druppeltje op de jassen van de kindjes om hoofdluis te voorkomen - alle jassen hangen op school tegen elkaar - ieh)

Hoe doe je dat eigenlijk bij een hond, ook een druppel in de nek of zo? En hoe vaak gebruik je het?
rianneke
Zeer actief

Re: Wat doen jullie

Ongelezen bericht door rianneke »

minhie schreef:Wat doen jullie allemaal eigenlijk tegen vlooien?? :denken:
frontline en werkt goed

rianne
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
jemmeke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jemmeke »

Alleen wanneer het echt nodig is gebruik ik Frontline voor de kleine hond. De grote hond draagt een antiparasitaire halsband Preventic-B omdat hij ontzettende jeuk over zijn hele lichaam krijgt wanneer ik druppels gebruik van Frontline of welk merk dan ook. Deze allergie duurt ongeveer 6 weken en wanneer hij dan net geen jeuk meer heeft moet je alweer de behandeling herhalen en een tweede keer druppels toedienen. Het hele verhaal begint weer van voor af aan. Je zou haast denken dat hij helemaal onder de vlooien zit, zo erg zit hij dan te krabben maar hij heeft dan geen enkele vlo op zich. De halsband werkt perfect bij hem en biedt ongeveer 5 maanden bescherming tegen teken en vlooien, maar zolang gebruik ik die band niet. In ieder geval scheelt het mij met deze halsband behoorlijk aan DA kosten die ik normaal kwijt zou zijn met het gebruik van vlooiendruppels.
Afbeelding
Evita
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Evita »

Onze hond krijgt Programm....dat is niet om vlooien te verwijderen, maar om ze te voorkomen.
Het bevalt zeer goed!

De laatste keer heeft ze trouwens ook Frontline gehad, die beviel ook goed :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Quinta...10 jaar{bernersennenhond} en Kyra {Heidewachtel/Bordercollie}Kyra is pas overleden...3 jaar geworden
Nouba
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nouba »

In het seizoen (mei/ oktober) spuiten we 1 keer in de 4 weken Frontline. Als je dat konsekwent doet werkt het prima.
Groetjes,
Elly en de hondjes.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Bedankt allemaal... k hoop nergens last van te krijgen.. En doet jullie dit ook allemaal met teken.. want heb welles gehorod van tekentangetjes..maar.. weet het zo nog niet...
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Wij hebben een tekentang in huis en mijn ouders hebben er ook standaard 1 in de caravan zitten. Er zijn verschillende types, o.a. ook een soort lasso en een soort haakje. Ik zou er zeker 1 aanschaffen, het is veel makkelijker dan met de hand of een gewone pincet.
Wel opletten dat je de tang zo dicht mogelijk op de huid van de hond op de teek zet, dan is de kans op afbreken van het kopje zo klein mogelijk.
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Mijn vader vond het een paar jaar geleden verstandig om de hond te laten zwemmen als ie vlooien had.
Ahum ahum...Wat hebben we mijn vader allemaal verschrikkelijk uitgelachn.
Daar stond hij met zijn zwembroek aan bij een vijver.
Neemt Lummel op de arm en gaat het water in.
Arme lummel vond het minder fijn want al die vlooien zaten allemaal tegelijk op zijn koppie te kriebelen.
Volgens mij heeft mijn moeder later geprobeerd om met knoflook de vlooien te bestrijden
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”