Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aangezien de labrador sporadisch voorkomt met brindle op het hoofd en op de poten en ook met tan op dezelfde plaatsen, denk ik dat het wel kan.
Ik ben verder niet thuis in de kleurvererving misschien dat iemand met KK2 of anderszins kennis over het onderwerp hier een mooi sommetje kan neerzetten over die kleuren.
Laatst gewijzigd door Bas Rouge op 21 jan 2005 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Bas Rouge schreef:Aangezien de labrador sporadisch voorkomt met brindle op het hoofd en op de poten en ook met tan op dezelfde plaatsen, denk ik dat het wel kan.
Maar hoe sporadisch is dat en waar komen die honden vandaan? Ik geloof nl niet dat een echt raszuivere lab brindle kan zijn. Een lab is effen, net als een golden. Ik weet dat het blindengeleideinstituut die kruising veel fokt en ik ken daar alleen gele en zwarte honden uit die wat korter haar hebben dan een golden. Ook gebruiken ze veel herder/lab/golden, die honden zijn meestal zwart met soms tan aftekening. Ze lijken wel wat op deze hond maar dan dus niet gestroomd, tenzij ze een hollander zouden hebben gebruikt.
Ik vind het toch wel erg apart hoor!
Mijn Quinta is een kruising Golden Retriever Labrador. Haar moeder was een Golden Retriever en de vader een Zwarte Labrador..... Zie onderschrift voor het resultaat... Lijkt niet echt op elkaar, is het wel?
Chilbrook Labradors, reg. Established in 1969
"My reputation is your guarantee"
2.
Color
The Labrador Retriever coat colors are black, yellow and chocolate. Any other color or a combination of colors is a disqualification. A small white spot on the chest is permissible, but not desirable. White hairs from aging or scarring are not to be misinterpreted as brindling. Black--Blacks are all black. A black with brindle markings or a black with tan markings is a disqualification. Yellow--Yellows may range in color from fox-red to light cream, with variations in shading on the ears, back, and underparts of the dog. Chocolate--Chocolates can vary in shade from light to dark chocolate. Chocolate with brindle or tan markings is a disqualification."
Volgens de rasstandaard is het een ernstige fout maar ze komen wel voor.
Het eerste artikel spreekt van het schenken van labradors met kleurafwijkingen aan geleidehondenscholen. Dat zou dan ook een verklaring kunnen zijn voor het feit dat de labs met kleurfouten daar relatief vaker voorkomen.
Groeten, Sieneke
Laatst gewijzigd door Bas Rouge op 21 jan 2005 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Frederique schreef:
Whooooooooooops :N: zo was het niet bedoeld Inge.
Ik vind alleen de kleur niet zo geweldig,
maar jouw honden wel hoor.
Ja, was niet zo'n taktische opmerking van me.
Beetje blont zullen we maar zeggen
om eerlijk te zijn hou ik er ook niet van.
alleen bij balou vink t mooi
ik zie ze zelf liever molossers in t rood.
Helemaal mijn idee.
Geef mij maar een rode BullMastiff ipv een Brindle.
Ebony van Mol is qua bouw een prachtige hond, maar qua kleur val ik persoonlijk toch meer op de rode variant.
Maar ik vind een Bouvier die heel licht gestroomd is (tegen het grijze aan) ook mooier als een donkere. En toch heb ik een donkere waar ik uiteraard stapelgek op ben.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie