Essy schreef:
elke Mollosser heeft een vorm van HD daar onkom je gewoon niet aan simpel heb honden gezien die uit ++ ouders kwanem die zelf negatief gepredicadeerd weren dus zeg het maar.
als je zo gedreven betn in JOU ras en er zo mee begaan en met name op de HD dan lijkt het me een wijze keuze dat je liefhebber blijft en het fokken aan mensen overlaat die weten wat ze zeggen.
mol

[/quote]
Nou als jij een fokker bent dan vraag ik me af met wat voor materiaal jij fokt. Zijn jouw honden dan niet allemaal gerontgend dat je hier zo fel op reageert? En dat elke dog een vorm van HD heeft is nieuw voor mij. Hoe kunnen die dan door de Raad van Beheer met HD-A beoordeeld worden. Volgens mij fok jij er ook maar een beetje op los en val je iemand aan die het wel goed wil doen. En als jij ook maar iets van erfelijkheidsleer weet dan weet jij ook dat je geen hond die uit HD positieve ouders komt zou moeten willen gebruiken voor de fok.
Groetjes Esther, Joep en Isis

[/quote]
je moet je huis werk eens beter gaan doen want je leest wel maar je luister niet, HD is niet alleen erfelijk en ja elke dog achtige heeft een ligte vorm van HD warom den je dat ze de kikker foto er af hebben gehaald ???? en dat ze de normen hebben bij gesteld
en mijn honden zijn op meer dingen dan aleen HD gekeurt voor ze voor de fok gebruikt worden.
en wat dan als je uit een negatieve teef en een TC re een plus hond fokt ligt het dan ook nog aan de ouders ach kom ga zelf je genetica eens leren en je erfelijkheids leer dan praten we verder want je wil volgens mij niet eens leren aleen maar beter weten.
mol