Het is het tweede teentje van links aan haar rechter achterpoot, dus 1 van de twee middelste.Rea schreef:Balen..................Suzanne de Lange schreef:Nou, vannacht vond Nozem blijkbaar dat het verband er af moest! Vanochtend zag ik gelijk dat haar pootje niet meer verbonden was en dat de snippers verband overal verspreid lagen...
Om 11 uur kan ik bij de DA terecht om het opnieuw te laten inpakken. Ik zag dat het teentje wel wat dikker was dan afgelopen maandag. Zou dat normaal zijn? Nou ja, dat laat ik ook de DA wel even bekijken.
Welke teen is 't?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nozem en haar gebroken teentje (update pag. 5)
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ben net terug van de DA. Het pootje is weer ingepakt. Dit is toch noodzakelijk, omdat het teentje anders zeker niet mooi herstelt en het bot niet goed aan elkaar kan groeien. Omdat de teentjes nu tegen elkaar aan gehouden worden door het drukverband, is de kans het grootst dat het bot redelijk netjes weer tegen elkaar aangroeit. Het botje is dus helemaal door geweest...
Ik heb zelf het verbandmateriaal meegekregen zodat ik haar de volgende keren zelf kan verbinden. En nu maar weer rust, rust en nog eens rust.
Dat het ietsje dik was, was volgens de DA geen probleem en normaal bij dit soort breuken. De zwelling komt door vocht als reactie op de breuk.
De huid was niet geïrriteerd verder dus dat was een goed teken. Nozem loopt ook al wat fijner nu het pootje weer is ingepakt.
Ik heb zelf het verbandmateriaal meegekregen zodat ik haar de volgende keren zelf kan verbinden. En nu maar weer rust, rust en nog eens rust.
Dat het ietsje dik was, was volgens de DA geen probleem en normaal bij dit soort breuken. De zwelling komt door vocht als reactie op de breuk.
De huid was niet geïrriteerd verder dus dat was een goed teken. Nozem loopt ook al wat fijner nu het pootje weer is ingepakt.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Na 1,5 week even een update over Nozem haar gebroken teentje.
Sinds Nozem door heeft dat het verband er ook af kan, heeft ze dat iedere keer als we lang weg zijn ook gedaan.
Voor afgelopen zondag heb ik een pijnstiller gekregen van de DA, omdat Nozem in Brussel naar de show ging en het me voor haar fijner leek als ze met minder moeite zou kunnen lopen. De DA vond dat goed en gaf me voor die ene dag (en de avond ervoor) 2 Rymadyl mee. Volgens hem zou ze dan maandag een heel stuk minder gaan lopen, omdat ze zondag met pijnstiller misschien wat te veel zou bewegen.
De zondag is ze zeer goed doorgekomen, met haar pootje in het verband liep ze prima en de show ging ook goed.
Maandag liep ze nog steeds goed, en dit is zo gebleven! Het verband hebben we er af gelaten (was al weer op) en het ziet er dus naar uit dat het teentje in zeer rap tempo genezen is.
Wel laat ik haar nog niet los lopen buiten en wordt het spelen met Sjefke binnen beperkt, want ik ben bang dat ze het anders misschien opnieuw zal breken omdat het toch nog maar heel even geleden is dat het botje helemaal door was.
Eind van de week ga ik nog eens bij de dierenarts langs om te laten checken of het bot inderdaad al weer aan elkaar gegroeid is, en wanneer ze weer zo'n beetje alles mag doen.
Sinds Nozem door heeft dat het verband er ook af kan, heeft ze dat iedere keer als we lang weg zijn ook gedaan.
Voor afgelopen zondag heb ik een pijnstiller gekregen van de DA, omdat Nozem in Brussel naar de show ging en het me voor haar fijner leek als ze met minder moeite zou kunnen lopen. De DA vond dat goed en gaf me voor die ene dag (en de avond ervoor) 2 Rymadyl mee. Volgens hem zou ze dan maandag een heel stuk minder gaan lopen, omdat ze zondag met pijnstiller misschien wat te veel zou bewegen.
De zondag is ze zeer goed doorgekomen, met haar pootje in het verband liep ze prima en de show ging ook goed.
Maandag liep ze nog steeds goed, en dit is zo gebleven! Het verband hebben we er af gelaten (was al weer op) en het ziet er dus naar uit dat het teentje in zeer rap tempo genezen is.
Wel laat ik haar nog niet los lopen buiten en wordt het spelen met Sjefke binnen beperkt, want ik ben bang dat ze het anders misschien opnieuw zal breken omdat het toch nog maar heel even geleden is dat het botje helemaal door was.
Eind van de week ga ik nog eens bij de dierenarts langs om te laten checken of het bot inderdaad al weer aan elkaar gegroeid is, en wanneer ze weer zo'n beetje alles mag doen.
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2