Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Anti-blafband

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Rataplan schreef:
linlin schreef:
tbeast schreef: Er wordt best rekening met de honden gehouden, maar tot hier en niet verder. Ze zijn niet vaak langere tijd alleen. Als het dan toch eens gebeurt, mag de hond zich aanpassen.
misschien kan je ze ook leren afwassen, doen ze ook nog 'ns wat terug.
:boos: :boos: kunnen mormels afwassen :boos: die gekke labradorlookalikes hier kunnen hun poten nog niet eens vegen :boos:

On topic dat is wel heel leuk om te stellen dat ze zich aan moeten passen maar dan moeten ze dat wel kunnen dus "alleen zijn" op een zo hondse manier proberen op te bouwen.
Ja, maar volgens mij heb ik ook heel duidelijk aangegeven dat Amar geen angst heeft of i.d. Ik ga haar heus niet straffen omdat ze bang is.
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tbeast schreef:
malinois schreef:
tbeast schreef:Maar zodra de band weer omgaat, is ze stil.
doe eens een leren bandje om net zo strak als de blafband... :wink:
Je bedoelt dat ik haar voor de gek moet houden?

Haha, ik heb alles heus wel geprobeerd hoor. Amar is niet achterlijk.....
nee dat zijn ze niet.. maar het verschil in band voelen ze niet.. of er moet een constante stroom op staan op de een of andere manier.. dat kunnen ze kunnen ze de stroom op de een of andere manier ruiken/voelen... zoals bij schrikdraad bijvoorbeeld...... maar een band net zo strak omdoen desnoods met iets zwaarders eraan werkt 9 van de 10 x prima.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

malinois schreef:
tbeast schreef:
malinois schreef:

nee dat zijn ze niet.. maar het verschil in band voelen ze niet.. of er moet een constante stroom op staan op de een of andere manier.. dat kunnen ze kunnen ze de stroom op de een of andere manier ruiken/voelen... zoals bij schrikdraad bijvoorbeeld...... maar een band net zo strak omdoen desnoods met iets zwaarders eraan werkt 9 van de 10 x prima.
een dummie werkt hier ook niet hoor, zelf als de batterijenleeg zijn dan gaat het mis...hij probeert het gewoon.... :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:een dummie werkt hier ook niet hoor, zelf als de batterijenleeg zijn dan gaat het mis...hij probeert het gewoon.... :wink:
oke als hij het gaat uitproberen dan werkt het inderdaad niet... maar niet alle honden proberen het uit.. als ze een aantal malen gecorrigeerd zijn en ze weten dat ze het alleen krijgen als ze die band om hebben.... dan zou je hem ook de hele dag om kunnen laten, (wel uit eventueel) maar wel om laten houden. Maar dat werkt inderdaad niet als hij het probeert....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

malinois schreef:
yamie schreef:een dummie werkt hier ook niet hoor, zelf als de batterijenleeg zijn dan gaat het mis...hij probeert het gewoon.... :wink:
oke als hij het gaat uitproberen dan werkt het inderdaad niet... maar niet alle honden proberen het uit.. als ze een aantal malen gecorrigeerd zijn en ze weten dat ze het alleen krijgen als ze die band om hebben.... dan zou je hem ook de hele dag om kunnen laten, (wel uit eventueel) maar wel om laten houden. Maar dat werkt inderdaad niet als hij het probeert....
nee daarom.... :wink:
tbeast
Zeer actief

malinois schreef:
tbeast schreef:
malinois schreef:

Jawel, maar zoals ik al zei, heb ik het idee dat ze de band uitprobeert. Want zo nu en dan is toch de batterij leeg.
AfbeeldingAfbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Als de batterij leeg raakt doordat ze hem zo nu en dan uitprobeert moet ze toch een hele rits schokjes verwerken. Dat is dan eigenlijk geen uitproberen meer, maar eerder gewoon niet je bek kunnen houden.

Lijkt het je niet waarschijnlijker dat je een model hebt wat de batterij ook opgebruikt als de band gewoon "standby" staat?
cayuse
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door cayuse »

nee,het gebeurde bij die van mij ook,ik teste de band elke dag door hem even te laten bellen,even ergens op tikken en dan hoorde je het,als de band belde was de batterij nog heel....

en mijn hond liet hem steeds bellen(denk ik),anders is ie wel erg sado voor zichzelf,alhoewel ik bij hem nergens meer van opkijk.....

Ik hoorde het van de buren,dat als hij in de tuin zat dat hij elke dag 3x blafte(dan gaat het belletje),en dat hij dan ophield.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Daar heb je gelijk in, denk ik. Als je een model gebruikt met een waarschuwingsbiepje vooraf.
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

cayuse schreef:nee,het gebeurde bij die van mij ook,ik teste de band elke dag door hem even te laten bellen,even ergens op tikken en dan hoorde je het,als de band belde was de batterij nog heel....
Goh, als je nou een held was geweest had je 'm zelf even tegen je keel gehouden en wat geroepen. :19:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Daar zeg je zoiets Sietske.

Wat de pest is met dit soort dingen is dat je als mens zo´n schokje voelt aan je vingers, of je hand. En dan lijkt het zo zwakjes dat je denkt: "Nou, dat stelt haast niks voor". Maar dat wil nog niet zeggen dat je hond dit schokje net zó opvat, op zijn keel.

Je zou het inderdad eens zelf moeten proberen, eerst op je hand, en daarna nog eens op je keel. Dan kijk je toch echt even gek op, van het verschil in gevoeligheid.
cayuse
Vaste gebruiker
Contacteer:

Sietske schreef:
cayuse schreef:nee,het gebeurde bij die van mij ook,ik teste de band elke dag door hem even te laten bellen,even ergens op tikken en dan hoorde je het,als de band belde was de batterij nog heel....
Goh, als je nou een held was geweest had je 'm zelf even tegen je keel gehouden en wat geroepen. :19:
we hebben hem getest,enne dat ding belt eerst,dus ik moet hem tegen mijn keel houden en dan roepen om te horen of ie belt????? :denken:
beetje onlogisch,en nee,ik vind het nog steeds niet zielig,wie wel,ik zou zeggen,kom dat beest een weekje lenen ,met blafband en zie of je hem aandoet!!!!!!
Ik denk ook dat het een verschil is of je 1 hond hebt of een roedel zoals ik hier heb,als je ziet wat honden elkaar aandoen...en om nou te zeggen dat ze dat zachtjes doen????nee,sorry....
ik haal regelmatig korstjes van mijn honden af,en dat is niet omdat ze elkaar zo zachtjes corrigeren,ook het spelenderwijs bijten in elkaar is veel harder als jij wilt weten,dus met blaffen hetzelfde soort correctie te krijgen als dat je met een slipketting een correctie geeft,ik maak me er echt niet druk om...(de tik van de blafband is vergelijkbaar als een goede correctie met een slipketting)

of mag dat tegenwoordig ook al niet meer???corrigeren met een slipketting(heb zelf 2 jaar kpv getraind...)of lopen we allemaal te clicken tegenwoordig.

oja,met de kpv training liepen er regelmatig overijverige bijtgrage honden bij,die allemaal op stroompakken en stroombanden gecorrigeerd werden.daar is mijn blafbandje niets bij.....
Sietske

cayuse schreef:
Sietske schreef:
we hebben hem getest,enne dat ding belt eerst,dus ik moet hem tegen mijn keel houden en dan roepen om te horen of ie belt?????
Het gaat mij er niet om of dat ding het doet of niet, ik begrijp ook wel dat dat kastje eerst een waarschuwingspiepje geeft en dan pas schokt.

Ik vraag mij alleen af of je dat ding wel eens op je strottenhoofd hebt gezet, waar de band bij de hond ook zit. Gewoon met die metalen pooltjes op je blote velltje op een zeer kwetsbare plek.

Vind je het dan nog zo onschuldig?

Oh, ik weet overigens prima waar ik het over heb. Ben helaas bekend met de blafband.
Sietske

cayuse schreef:oja,met de kpv training liepen er regelmatig overijverige bijtgrage honden bij,die allemaal op stroompakken en stroombanden gecorrigeerd werden.daar is mijn blafbandje niets bij.....
Start daar maar eens een topic over en ontdek hoe enthousiast men over het algemeen is over dat "hulpmiddel".

Of zoek het archief even na.

Voor mij persoonlijk zijn zowel de blafband ALS Teletakt of een variatie daarvan "not done". Maar goed, da's mijn persoonlijke mening, helaas gestaafd door ervaring dus.
cayuse
Vaste gebruiker
Contacteer:

ja maar heb jij wel eens een slipketting om je nek gedaan en iemand daar eens een flinke ruk aan laten geven???????????denk dat je dat ook niet wil weten wat er met je nek gebeurt,alleen het wordt ook gedaan met honden.

ik ben en blijf van mening dat niet ieder soort en ras hond vergelijkbaar is met een brave labrador,of wat dan ook,gringo is een mega probleemhond,echt ik denk dat al vele mensen deze hond hadden laten inslapen of naar het asiel hadden gebracht,ik heb hem nog steeds maar er is inmiddels wel een maar aan deze hond,en dat is dat meneer zich toch echt naar mijn normen en waarden gedraagt,en ik NIET naar de zijne...
dat kwartje is redelijk gevallen,maar het blijft een hele moeilijke hond.

dat je slechte ervaringen hebt met blafbanden is natuurlijk heel jammer en heel vervelend,maar deze hoond hier is er echt nog geen steek door veranderd,sterker nog,als je die band pakt ,kwispelt hij vrolijk...(beetje domme hond....wij zeggen altijd dat ie hersens mist)
Sietske

cayuse schreef:ja maar heb jij wel eens een slipketting om je nek gedaan en iemand daar eens een flinke ruk aan laten geven???????????denk dat je dat ook niet wil weten wat er met je nek gebeurt,alleen het wordt ook gedaan met honden.
Daarom train ik dus ook NIET met een slipketting, er zijn nog duizend andere (diervriendelijke) manieren te verzinnen om te corrigeren zonder slipketting.

Overigens vind ik het opmerkelijk dat je maar blijft verwijzen naar "andere" trainingstechnieken die in jouw ogen schadelijker zijn dan een blafband. Alsof dat het (ongecontroleerd en ongericht!) gebruik van stroomschokjes moet vergoeilijken.
cayuse schreef:ik ben en blijf van mening dat niet ieder soort en ras hond vergelijkbaar is met een brave labrador,of wat dan ook,gringo is een mega probleemhond,echt ik denk dat al vele mensen deze hond hadden laten inslapen of naar het asiel hadden gebracht,ik heb hem nog steeds maar er is inmiddels wel een maar aan deze hond,en dat is dat meneer zich toch echt naar mijn normen en waarden gedraagt,en ik NIET naar de zijne...
Ja, dit vind ik wel heel makkelijk gezegd hoor. Alsof jij de enige bent die een "moeilijke" hond heeft! Het is dat het zo'n enorme lap tekst wordt, maar ik wil je ook nog wel een verhaal vertellen over een moeilijke hond die bij een "ieder ander" acuut ingeslapen zou worden hoor.

Soms wordt je daar inderdaad tureluurs van, zou je ze het liefst achter 't behang plakken of misschien zelfs herplaatsen (waar het niet dat je weet dat dat niet gaat omdat het zo'n probleemhond is).
Maar dat is toch geen reden om de hond dan dubbelop te straffen voor z'n problemen?
cayuse schreef:dat je slechte ervaringen hebt met blafbanden is natuurlijk heel jammer en heel vervelend
Oh nee hoor, laat ik eerlijk zijn. Dit hondje blafte inderdaad ook niet meer als ze de blafband aan had, maar haar problemen zijn nog geen steek verder opgelost, net zoals die van jouw hond.

Mooi, hij is stil.... lekker egocentrische gedachte.... wat je er voor moest doen en de hond ervoor moet ervaren is dan ineens irrelevant?
cayuse
Vaste gebruiker
Contacteer:

waar het in mijn ogen omgaat is dat je op vele manieren honden zeer kan doen, en dat de blafband er 1 van is.
tuurlijk weet ik dat het zeer deed,maar ja,de keus was elke dag oom agent aan de deur,door de buren die heel erg aan het klagen waren,of er iets aan doen,ik heb verschillende methodes geprobeert,even thuis laten, steeds langer wegblijven,om de hoek van de deur gaan staan...enz...
maar als er nou niets werkt,dan zit er maar 1 keuze op,hond wegdoen,wat onmogelijk is met zijn karakter en gedrag,ik vind het blaffen een probleem bij de hond,die door de blafband opgelost werd,zolang hij hem omhad,ik blij, de buren blij,en de hond heb ik er nooit anders door zien worden als dat ie was...
Zou ik echt bij hem gedrags problemen hebben gezien of zien dat ie bang was voor het bandje oke,dan zou ik er echt moeite mee hebben,maar meneer stond elke dag blij kwispelend met zijn bandje om.

moet eerlijk zeggen dat ik eens een nieuwe band had gekregen nadat deze stuk was gegaan door het zwembadje ,die hij van mij had gekregen,en die reageerde op geluid,dus op blaffen,en niet op trillingen,dat was echt zielig!!die heb ik ook nooit meer omgedaan...
als er een andere hond blafte kreeg hij stroom...dat is echt geen goede blafband.deze is ook accuut terug gegaan naar de winkel,heeft ie nooit meer omgehad.

Ik woon aan het eind van belgie,met 2 buren op afstand van ons,nu maakt het niet uit als ie blaft,behalve dat ik het irritant vind,om gewoon midden in de ren,met je kop omhoog te gaan zitten blaffen...dus zoals ik al zei heeft hij hier geen bandje meer om.
maar in een woonwijk is het vaak kiezen of delen(let wel,als hij ging blaffen deden er toen der tijd 3 vrolijk mee,dus 4 blaffers in een woonwijk....)
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Was een oppas voor de hond dan geen oplossing geweest?
Heb je ooit gezocht naar de reden van het blaffen?
Hoe heb je het alleen blijven aangeleerd aan de hond?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
tbeast
Zeer actief

Wil de hond schreef:Daar heb je gelijk in, denk ik. Als je een model gebruikt met een waarschuwingsbiepje vooraf.
Die heeft Amar ook.
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief

cayuse schreef:ja maar heb jij wel eens een slipketting om je nek gedaan en iemand daar eens een flinke ruk aan laten geven???????????denk dat je dat ook niet wil weten wat er met je nek gebeurt,alleen het wordt ook gedaan met honden.

ik ben en blijf van mening dat niet ieder soort en ras hond vergelijkbaar is met een brave labrador,of wat dan ook,gringo is een mega probleemhond,echt ik denk dat al vele mensen deze hond hadden laten inslapen of naar het asiel hadden gebracht,ik heb hem nog steeds maar er is inmiddels wel een maar aan deze hond,en dat is dat meneer zich toch echt naar mijn normen en waarden gedraagt,en ik NIET naar de zijne...

dat je slechte ervaringen hebt met blafbanden is natuurlijk heel jammer en heel vervelend,maar deze hoond hier is er echt nog geen steek door veranderd,sterker nog,als je die band pakt ,kwispelt hij vrolijk...(beetje domme hond....wij zeggen altijd dat ie hersens mist)
Ik ben het met je eens hoor. Inderdaad, als je vindt dat je de blafband als mens zelf moet proberen, moet je de slipketting ook maar eens omdoen. Want ik denk dat dat ook geen pretje is.
Daarbij zit er zeker verschil in honden. Onze bouvier huilde heel erg als we weg waren (toen was hij alleen, zonder andere honden) en hij lag dus in een bench. Volgens de buren klonk het echt alsof hij verdriet had.
Natuurlijk doen we hem dan geen blafband om. We hebben hem uit de bench gelaten, deur naar buiten open en sindsdien heeft hij nergens last meer van.
Maar Amar is naar mijn idee gewoon een supereigenwijze (wel lieve) Dober, die gewoon gecorrigeerd moet worden voor haar ongewenste gedrag.
AfbeeldingAfbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

cayuse schreef:[oja,met de kpv training liepen er regelmatig overijverige bijtgrage honden bij,die allemaal op stroompakken en stroombanden gecorrigeerd werden.daar is mijn blafbandje niets bij.....
Echt waar maar hoe verzinnen mensen het zeg....overigens moet je niet kijken hoe die honden erbij lopen (zwaar gedrukt) maar dat maakt niet uit joh als de baas maar zijn lol heeft en zoveel mogelijk punten haalt.... :roll:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

cayuse schreef:nu maakt het niet uit als ie blaft,behalve dat ik het irritant vind,om gewoon midden in de ren,met je kop omhoog te gaan zitten blaffen...
Ik vind het helemaal niet gek dat jouw hond zoveel blaft hoor. Ga zelf eens fijn opgesloten zitten in een ren ver van de roedelleider vandaan. Veel honden kunnen daar niet tegen. Waarom mensen hun honden toch altijd opsluiten is me een raadsel. Bij de meeste rasbeschrijvingen staat dat het ras niet geschikt is om in een kennel te houden, en wat doet men? Juist, en dan een blafband om, want het is zo lastig als de hond zoveel blaft :ok: .
Afbeelding
esther76
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door esther76 »

Eline* schreef:
Gaat het nou puur om blaffen als je er bent? Je kan er dan ook voor kiezen om te corrigeren door iets naast je hond te gooien waarvan hij schrikt en verder de hond te negeren.
ik kan het even niet nalaten om hierop te reageren:

Eline,
je zegt tegen de opener van het topic dat het erge van de blafband niet zit in het schokje dat de hond krijgt maar in de schrik/angst die je creert. Nu geef je zelf een advies waarbij je dus precies hetzelfde doet; op het moment dat de hond blaft de hond laten schrikken! Wat maakt het dan uit of het een schokje is of een blik met stenen te laten kletteren naast z'n kop???!!!
volgens mij is het allemaal iets minder zwart-wit dan jij het ziet......
tbeast
Zeer actief

Hutsje schreef:
cayuse schreef:nu maakt het niet uit als ie blaft,behalve dat ik het irritant vind,om gewoon midden in de ren,met je kop omhoog te gaan zitten blaffen...
Ik vind het helemaal niet gek dat jouw hond zoveel blaft hoor. Ga zelf eens fijn opgesloten zitten in een ren ver van de roedelleider vandaan. Veel honden kunnen daar niet tegen. Waarom mensen hun honden toch altijd opsluiten is me een raadsel. Bij de meeste rasbeschrijvingen staat dat het ras niet geschikt is om in een kennel te houden, en wat doet men? Juist, en dan een blafband om, want het is zo lastig als de hond zoveel blaft :ok: .
Dat ben ik dan weer met jou eens. Honden de hele dag opsluiten in een ren vind ik absoluut onnodig. Dan is het inderdaad niet vreemd dat de hond gaat blaffen.
AfbeeldingAfbeelding
cayuse
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hutsje schreef:
oowwww,de ren is gewoon een stuk tuin met een OPEN hek naar het huis ,dus hij heeft voor zichzelf en een teefje een kleine 600m2 grond en een open huisdeur voor zich....he,net geen opsluiting dus....
maar deze hond hoort zichzelf nogal graag,hij kreunt ook de hele dag en piept en miert en miept....

ik zal eens een foto maken van de tuin en ren,en huiskamer a 35m2 waar hij vrij in en uit kan lopen...en dan NOG blaffen...
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Hutsje schreef:
Idd had bloedhonden genomen :pffff: was je gelijk van je buren af :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
cayuse
Vaste gebruiker
Contacteer:

ik heb geen buren,ja op 300 meter afstand,dus die hebben geen last meer van de honden,gelukkig,maar heb wel de situatie meegemaakt dat ik wel buren had.
dit zijn wat foto's van de "ren",allias onze tuin,ja ,de honden hebben de hele tuin in gebruik, dus GEEN siertuin,plantjes enz...wel onkruid,kuilen die ze gegraven hebben,allemaal best,geen probleem...dus helemaal voor de hondjes ingericht,incl de hele zomer een vers gevuld waterbadje...
Afbeelding
het andere deel van de ren...
Afbeelding
de ingang naar de ren,die altijd openstaat,tenzij er visite is die bang is voor de honden,dan moeten zij zich helaas vermaken op 600m2 grond
Afbeelding
de deur naar het huis,met mooi weer altijd open,in de winter liggen de honden binnen,gaan ze naar buiten als ze dat aangeven
Afbeelding
en alle honden samen(met roedelleidster...de zwarte teef...ook die wordt niemand onthouden...)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
cayuse schreef:[oja,met de kpv training liepen er regelmatig overijverige bijtgrage honden bij,die allemaal op stroompakken en stroombanden gecorrigeerd werden.daar is mijn blafbandje niets bij.....
Echt waar maar hoe verzinnen mensen het zeg....overigens moet je niet kijken hoe die honden erbij lopen (zwaar gedrukt) maar dat maakt niet uit joh als de baas maar zijn lol heeft en zoveel mogelijk punten haalt.... :roll:
:denken: wat een onzin zeg...
Afbeelding
Sietske

esther76 schreef:
Eline* schreef:
Gaat het nou puur om blaffen als je er bent? Je kan er dan ook voor kiezen om te corrigeren door iets naast je hond te gooien waarvan hij schrikt en verder de hond te negeren.
ik kan het even niet nalaten om hierop te reageren:

Eline,
je zegt tegen de opener van het topic dat het erge van de blafband niet zit in het schokje dat de hond krijgt maar in de schrik/angst die je creert. Nu geef je zelf een advies waarbij je dus precies hetzelfde doet; op het moment dat de hond blaft de hond laten schrikken! Wat maakt het dan uit of het een schokje is of een blik met stenen te laten kletteren naast z'n kop???!!!
volgens mij is het allemaal iets minder zwart-wit dan jij het ziet......
Het verschil is dat je weet WAT je corrigeert, omdat je het gedrag van de hond het geobserveerd en hopelijk ook juist hebt geinterpreteerd.

Bij een blafband weet je NIET wat je corrigeert. Bij de eerste de beste grom die in de keel van zo'n hond opborrelt krijgt hij of een waarschuwing of een schok. Wat voor gedrag corrigeer je nou eigenlijk?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sietske schreef:Het verschil is dat je weet WAT je corrigeert, omdat je het gedrag van de hond het geobserveerd en hopelijk ook juist hebt geinterpreteerd.

Bij een blafband weet je NIET wat je corrigeert. Bij de eerste de beste grom die in de keel van zo'n hond opborrelt krijgt hij of een waarschuwing of een schok. Wat voor gedrag corrigeer je nou eigenlijk?
als het een hond is die niet uit verlatingsangst oid blaft is de blafband beter dan dat de hond straks weg moet omdat de buren lekker gaan klagen.... als z'n keel opborreld krijgt ie echt niet meteen een schok hoor, je hebt verschillende versies. En dan ook nog de citronella... dat ding is vele malen dieronvriendelijker dan de stroomversie....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”