Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

CHOW CHOW wie kan me helpen please??

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

MARC_S schreef:
Shannah schreef:Het staat er idd een beetje raar, maar zo bedoel ik het helemaal niet! Misschien heb ik het een beetje vreemd geformuleerd, maar er staat nergens dat ik er geld voor wil hebben! Zo wordt het door jullie zelf geinterpreteerd! Als iemand deze hond een goed plaatsje kan bieden mag die hem zo hebben, dat is het allerbelangrijkste! Alleen ga ik niet lopen rondbazuinen dat ik een gratis hond in de aanbieding heb, dan heb je een veel grotere kans dat hij bij mensen terecht komt die niet heel goed overwogen hebben of ze wel echt een hond willen, want ach, hij was toch gratis. Iemand zei tegen me dat deze rashond een paar 100 euro waard was, dus toen dacht ik dat als ik er een klein bedrag voor kan krijgen (en dat hoeven echt geen honderden euro's te zijn) ik daarmee andere dieren kon helpen. Pups van fokkers worden ook gewoon verkocht, een asiel vraagt ook geld. Dus dat zou mooi meegenomen zijn, maar ik heb nergens neergezet dat ik ik perse geld voor wil hebben. Ik weet hoe hard de dierenambu het nodig heeft, dus als mensen echt een hond willen, en er dus een klein bedrag voor over zouden hebben, zou ik naast die hond, nog meer dieren geholpen hebben. Maar een goed baasje is en blijft het allerbelangrijkst. Het kwam in m'n eerste post misschien een beetje verkeerd over, maar sommige mensen oordelen wel erg snel.
Ik wil ook het beste!
Mooi :ok: Dat was me ook wel duidelijk op een gegeven moment en ik denk dat de discussie nu meer algemeen is geworden dan letterlijk tegen jou. Als jij die hond goed plaatst heb je het prima gedaan, willen ze er 150 euro voor geven dan is dat alleen mooi meegenomen.

Pas wel op met fokkers en handelaren, het meeste geld zal je uit die hoek krijgen en als het een intacte reu of teef is moet je ERG voorzichtig zijn. Legetimatie vragen en de stamboompapieren niet meegeven. De waarde zit zoals je zegt in de stamboom, dat is nu precies wat een fokker of handelaar ziet op zo'n moment, dat geeft de hond voor die mensen waarde, vandaar dat oordeel van mij over jou ;)
Voor een leuk gezin die een huishond willen is de stamboom een nutteloos stukje papier en dat zijn wel de mensen waar je die hond aan kwijt wil neem ik aan? Vandaar deze reacties, tenminste wat mij betreft. :mrgreen:
als je geen papieren meegeeft en ze vinden het chipnr, kunnen ze toch een duplicaat aanvragen bij de rvb?
Shannah
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Shannah »

Ja, met een chiplezer is dat volgens mij allemaal te achterhalen. Want zijn papieren zijn waarschijnlijk vernietigd toen z'n eigenaren uit huis gezet werden. We gaan dus met een chiplezer proberen om nieuwe papieren op te vragen.
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Nee, wil ik inderdaad liever niet weten........ :jank:
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Shannah schreef:Het staat er idd een beetje raar, maar zo bedoel ik het helemaal niet! Misschien heb ik het een beetje vreemd geformuleerd, maar er staat nergens dat ik er geld voor wil hebben! !
Shannah schreef:

Waarom zou je een hond gratis wegdoen als je er net zo goed wat voor kunt vragen?
hier zeg je toch heeeeel wat anders.

mol :8):
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Rataplan schreef:
Stang schreef:
Rataplan schreef:
Mol schreef: nou vind ik dus onzin, heb een jaar of wat geleden ook een nest katten op gevangen en er alles aan gedaan en ook zo weg gegeven.

Ja hoor jij bent ook heilig en ik niet ik denk al jaren aan mijn eigen portomonee :ok:
Ik had trouwens wel mensen die het geld ervoor wilden geven maar die heb ik afgezegd als ik mensen er niet geschikt voor vind dan gaat het gelijk niet door al betalen ze het dubbele.
Maar als je een huis tuin en keuken kat niet wilt steriliseren en naar buiten schopt heb je veel meer kattenellende vandaar dat ik haar laat steriliseren. Alvast als een soort service.
Als je trouwens een kat uit het asiel haalt ben je veel meer kwijt :wink: Voor Nobby heb ik 5 jaar geleden al fl. 100,00 betaald (gewoon EK) en voor Lotje € 65,00 (ook gewoon EK).

Op zich vind ik het helemaal niet gek om het geld voor de inentingen terug te vragen aan de nieuwe eigenaar; waarom niet? Nu is het beestje iig ingeent en anders hadden ze het misschien niet gedaan.

De vraagstelling van de topic schrijfster vind ik heel anders.... die viel me ook rauw op mijn dak en kwam in eerste instantie over als echt geld willen verdienen aan een zielig hondje omdat die toevallig papieren heeft.
Nou precies ik zou nooit dieren op de wereld zetten met het doel winst te maken sterker nog ik zorg en zorgde ervoor dat er juist minder dieren op deze wereld kwamen.
Lotje was toch een kitten? Kreeg je geen reductie op de sterilisatie?
Ik heb even nagevraagd bij het asiel waar ik gewerkt heb en daar zijn de poezen (volwassen, geent, gesteriliseerd, gechipt, vlo/worm) 65 euro nou daar mag onze dame ook voor weg. :ok: Valse concurrenten :pffff: :mrgreen:
Ja Lotje is de enige kat die we als kitten in huis hebben gehaald. Ik moet trouwens eigenlijk wel lachen :mrgreen:

Lotje (EK: € 65,00 + sterilisatie € 80,00 geen korting; niet eens aan gedacht eigenlijk dat dit kon)

Nobby (EK: fl. 100,00 uit het asiel)

Elmo (een raskat! Oosterse korthaar, herplaatser, en die hebben we zo gekregen :mrgreen: )

Ook maf eigenlijk hahahahaha :piew:
Niet dat het me verder wat uitmaakt hoor, want ze zijn me allemaal even lief. Het maakt me dus eigenlijk niks uit of het een ras is of niet qua kosten.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Shannah
Vaste gebruiker

Mol, met die opmerking bedoel ik dat ik er weinig verkeerds aan vind om er evt iets voor te vragen. Niet dat dat perse moet. Ik heb toch al meerdere keren gezegd dat een goed baasje het belangrijkst is? Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?

Hierover ging mijn vraag helemaal niet, is er ook iemand die ontopic kan blijven?
Mol
Zeer actief

Shannah schreef:Mol, met die opmerking bedoel ik dat ik er weinig verkeerds aan vind om er evt iets voor te vragen. Niet dat dat perse moet. Ik heb toch al meerdere keren gezegd dat een goed baasje het belangrijkst is? Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?

Hierover ging mijn vraag helemaal niet, is er ook iemand die ontopic kan blijven?
hoezo trekt die strop wat aan of zo ????
dacht dat je weg ging

Shannah
Vaste gebruiker

Tja, een mens kan zich bedenken he?
Er zijn toch nog aardige mensen hier op het forum. En nee, je hoeft je niet aangesproken te voelen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik heb niet alles gelezen, maar ik zie dat inmiddels de vraag weer is geworden of je nou wel of geen geld moet vragen voor een herplaatser.
Ik zou er geen geld voor hoeven hebben..als ik echter moet gaan adverteren met mijn hond zou ik het er wel voor vragen.
Weet ik een bekende die mijn hond zou willen en die ik vertrouw en mijn hond een goed huis zou willen bieden zou ik nog haast geld toe geven. :wink: Daar zou ik dus echt niks aan vragen. Aan wildvreemden dus wel. Ik wil de zekerheid zoveel mogelijk hebben dat die mensen echt gevallen zijn voor mijn hond en hem echt graag willen hebben en dat de hond niet in een vaag circuit terecht komt.
Dat kan je in mijn ogen o.a. bereiken door een prijskaartje. het is wat anders of die mensen uiteindelijk ook moeten gaan betalen..wat mij betreft dus niet, maar dat vertel ik wel op het moment dat ze hem werkelijk komen halen. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Mol
Zeer actief

Shannah schreef:Tja, een mens kan zich bedenken he?
Er zijn toch nog aardige mensen hier op het forum. En nee, je hoeft je niet aangesproken te voelen.
voel me ook totaal niet aan gesproken ,laat alleen maar zien dat jou woorden geen donder waart zijn.

Shannah
Vaste gebruiker

Mol, ik geloof dat de meesten het anders niet met je eens zijn, dus waarop baseer je dat mijn woorden niks waar zijn? Dat slaat nergens op, dus doe even een beetje volwassen.
Mol
Zeer actief

Shannah schreef:Mol, ik geloof dat de meesten het anders niet met je eens zijn, dus waarop baseer je dat mijn woorden niks waar zijn? Dat slaat nergens op, dus doe even een beetje volwassen.
waar ik het op baseer je zegt het 1 en doet het ander, je zeg dat je weg gaat en vervolgens kom je weer terug ,lijk heintje davids wel bleef ook terug komen

sample
Zeer actief

Joepie, weer een rel. :smile:
Shannah
Vaste gebruiker

Dat ik zeg dat ik weg ga isweer heel wat anders.
Voor de rest sta ik nog steeds achter alles wat ik gezegd heb. En ik vind je nog steeds erg grappig
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

sample schreef:Joepie, weer een rel. :smile:
En jij doet niet mee :smile2: :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Shannah schreef:Dat ik zeg dat ik weg ga isweer heel wat anders.
Voor de rest sta ik nog steeds achter alles wat ik gezegd heb. En ik vind je nog steeds erg grappig
Hahahahaha, iemand die Mol grappig vindt :eek: :smile2: :smile2:

:W:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Mol
Zeer actief

Shannah schreef:Dat ik zeg dat ik weg ga isweer heel wat anders.
tja ach dat zeg jij en dat zijn jou woorden waar totaal geen waarde aan zitten aangezien je opalles wat je zeg weer terug komt en een smoes op heb om het maar weer in een ander vat te gieten

Shannah
Vaste gebruiker

Ik kom nergens op terug hoor, heb nog steeds dezelfde mening.
Denk je dat ik me op laat naaien door jou ofzo? ROFL
En als je de reacties van anderen hier leest denk je nog steeds dat jij op een normale manier reageert en gelijk hebt? Haha, wat een megabord voor je kop
Mol
Zeer actief

Shannah schreef:Ik kom nergens op terug hoor, heb nog steeds dezelfde mening.
Denk je dat ik me op laat naaien door jou ofzo? ROFL
En als je de reacties van anderen hier leest denk je nog steeds dat jij op een normale manier reageert en gelijk hebt? Haha, wat een megabord voor je kop
ach kom nou toch joh eers begin je over een herplaatser die een stamboom heeft en wat deze opzou kunnen brengen en sites waar je ze kan plaatsen vervolgen word daar wat van gezegt en dan bedoel je het anders want dan heb je het over dat je je tijd en je geld vergoed wil zien

dan word er gezegt dat je een hond ook gewoon kan plaatsen en zeg je dat je dat ook heb gezegt wat je vercvolgen in jou teksten nergens terug kan vinden

dan kom je weer terug met het verhaal dat je nergens heb gezegt dat je r er geld voor wil hebben ,waar ik je vervolgen op atendeer dat je dat toch weldegelijk heb gezegt. waar je vervolgens weer met een slap aftreksle komt van andere die op dit topic hebben gereageerd en met de vraag kunnen we on topic ,omdat je in de piep zak zit en je eigen steeds moeilijker er uit kan lullen

want tja je zou weg gaan en dat heb je toch ook niet gedaan,en da vervolgens draai je je worden weer terug om te zeggen dat je voledig achter je eigen woorden staat dus dat houd in dat je dus ytoch gewoon op knaken aast want daar ging je opennig van dit topic uit eindelijk toch op
hypocriet die je er bent

en met die ander heb ik niks te maken ik ben met jou bezig tis jou topic

Shannah
Vaste gebruiker

Ik zeg nergens tegenstrijdende dingen. Ik heb alleen steeds meer dingen uit moeten leggen, omdat jij je met dingen bemoeid waar dit hele topic niet over gaat. En waar mijn vraag helemaal niet over gaat. Deze hele discussie is te dom voor woorden, het gaat werkelijk nergens over. En ik zit helemaal niet in de piepzak, als je zou lezen (wat je blijkbaar nog steeds niet kunt) zou je lezen dat ik al meerdere keren heb gezegd dat ik nog steeds volledig achter m'n mening staat. Het enige lullige hieraan is dat ik me behoorlijk in niveau moet verlagen om met jou te communiceren. Die eer kan ik beter aan mezelf houden. Ga jij maar lekker ergens anders schelden en kinderachtig doen.

Ik ga er toch maar vandoor, ik kan echt niet tegen zoveel domheid op. En ga jij nu maar lekker roepen dat ik in de piepzak zit :lol1: als jij dat wil denken doe je dat maar, zover komt je verstand nou eenmaal niet, kun jij ook weinig aan doen. Ik sta hier boven, en ga m'n tijd niet verder verdoen. Ik kan het wel beter besteden, bij m'n dieren bijvoorbeeld.

Op zich wel jammer dat zo'n forum zo verneukt wordt door zo'n ziek persoon, aan de andere kant zijn de reacties erg lachwekkend. Heb zelden zo'n kortzichtig en naief persoon meegemaakt.
Maar succes met schelden verder, ik weet dat je toch het laatste woord wil, dus dat er toch nog wel een scheldbericht komt. En ik kan je wel zeggen dat je je die moeite kunt besparen, omdat ik toch niet meer terug kom op dit forum omdat ik de eer aan mezelf wil houden, maar ik weet zeker dat je er toch weer op in moet gaan. Maar goed, je doet maar lekker, maar ik kom niet weer, maar dan heb je voor jou idee toch nog het laatste woord gehad. Heb je met je eigenwijze kop toch nog een beetje het idee dat je gelijk hebt. En ach, als jij dan weer wat beter slaapt... hahahaha

Aan de anderen: bedankt voor de adviezen, ik zorg dat de hond zo snel mogelijk een goed plaatsje heeft.
Mol
Zeer actief

Shannah schreef:Ik zeg nergens tegenstrijdende dingen. Ik heb alleen steeds meer dingen uit moeten leggen, omdat jij je met dingen bemoeid waar dit hele topic niet over gaat. En waar mijn vraag helemaal niet over gaat. Deze hele discussie is te dom voor woorden, het gaat werkelijk nergens over. En ik zit helemaal niet in de piepzak, als je zou lezen (wat je blijkbaar nog steeds niet kunt) zou je lezen dat ik al meerdere keren heb gezegd dat ik nog steeds volledig achter m'n mening staat. Het enige lullige hieraan is dat ik me behoorlijk in niveau moet verlagen om met jou te communiceren. Die eer kan ik beter aan mezelf houden. Ga jij maar lekker ergens anders schelden en kinderachtig doen.

Ik ga er toch maar vandoor, ik kan echt niet tegen zoveel domheid op. En ga jij nu maar lekker roepen dat ik in de piepzak zit :lol1: als jij dat wil denken doe je dat maar, zover komt je verstand nou eenmaal niet, kun jij ook weinig aan doen. Ik sta hier boven, en ga m'n tijd niet verder verdoen. Ik kan het wel beter besteden, bij m'n dieren bijvoorbeeld.

Op zich wel jammer dat zo'n forum zo verneukt wordt door zo'n ziek persoon, aan de andere kant zijn de reacties erg lachwekkend. Heb zelden zo'n kortzichtig en naief persoon meegemaakt.
Maar succes met schelden verder, ik weet dat je toch het laatste woord wil, dus dat er toch nog wel een scheldbericht komt. En ik kan je wel zeggen dat je je die moeite kunt besparen, omdat ik toch niet meer terug kom op dit forum omdat ik de eer aan mezelf wil houden, maar ik weet zeker dat je er toch weer op in moet gaan. Maar goed, je doet maar lekker, maar ik kom niet weer, maar dan heb je voor jou idee toch nog het laatste woord gehad. Heb je met je eigenwijze kop toch nog een beetje het idee dat je gelijk hebt. En ach, als jij dan weer wat beter slaapt... hahahaha

Aan de anderen: bedankt voor de adviezen, ik zorg dat de hond zo snel mogelijk een goed plaatsje heeft.
nou dag he :zwaai

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Volgens mij krijgt mol gelijk er staat nu net op marktplaats een chow chow aangeboden van een jaar oud een reu waar de papieren niet bij zitten maar wel op te vragen zijn voor 400 euro. Ik weet niet hoe ik de advertentie naar hier kan overhevelen dus ga maar even kijken dat moet volgens mij dezelfde zijn.
Rataplan
Zeer actief

tineke schreef:Volgens mij krijgt mol gelijk er staat nu net op marktplaats een chow chow aangeboden van een jaar oud een reu waar de papieren niet bij zitten maar wel op te vragen zijn voor 400 euro. Ik weet niet hoe ik de advertentie naar hier kan overhevelen dus ga maar even kijken dat moet volgens mij dezelfde zijn.
Ik geloof niet zo in toeval :denken: :boos:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
tineke

Nou in ieder geval wist ze nu wat hij waard was 400 euro dat is toch een mooi bedrag voor de dierenambulance.
Rataplan
Zeer actief

tineke schreef:Nou in ieder geval wist ze nu wat hij waard was 400 euro dat is toch een mooi bedrag voor de dierenambulance.
Ja dat is zeker een mooi bedrag :ok:
Linda & Beau
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linda & Beau »

Ik zoek een lief baasje voor een prachtig rood ChowChowreutje van 1 jaar oud. Argos heeft een stamboom, deze papieren heb ik niet, maar die zijn met behulp van z'n chip op te vragen bij de ChowChowvereniging. Hij is ingeënt. Argos is een erg lieve en aanhankelijke hond. Wie wil deze hond een nieuw plekje geven?
Mail of bel gerust voor meer informatie.

Deze advertentie bedoelde je?????
Groetjes van Linda en de Frenchies!

Afbeelding
tineke

Ja die is het moet volgens mij dezelfde zijn er werd 400 euro voor gevraagd.
Linda & Beau
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linda & Beau »

350 euro in eigen zak en 50 euro naar de dierenambulance.... :denken:

.....want tsja....tis ook zo duur hé honden opvangen :pffff: ...... :blah:
Groetjes van Linda en de Frenchies!

Afbeelding
sample
Zeer actief

Zonde hoor. Dat iemand dan tóch zo'n hond op marktplaats zet. :devil:
tineke

Als ze die zelfs nog krijgen want ik geloof er niets van.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”