Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

met fokken verdien je altijd

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Branka schreef:Het kan idd dat je op een nest verdiend. Net zoals het kan dat je op een nest zwaar moet toeleggen. Maar volgens mij is het niet het uitgangspunt om winst te maken op een nest. Als je quite speelt zullen de meeste fokkers al tevreden zijn en een eventuele winst stop je weer in je hobby. Want dat is het toch.
En laten we eerlijk zijn, postzegels verzamelen doe je toch ook niet om winst te maken?
Mijn honden zijn mijn voornaamste hobby. Die leveren geen dubbeltje op, kosten alleen maar geld ;)
Marion.

Ragverp schreef:maximaal 4 in haar leven
Ehmmmm, en jij vind dit mààr? Maximaal 4 nesten? Op d'r achtste nog een nest?
Dat noem ik inderdaad een fokteef. Ik vind 4 nesten voor een teef heel erg belastend, en zeker 1 te veel.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Daan schreef:
Mol schreef: minder zorgvuldige fokkers, er wel aan verdienen. juist en daar komt het door

mol 8)
ja en potverdorie, het zou toch juist die zorgvuldige fokker moeten zijn die er aan verdient.
Dat hele fokken moet uit de hobbysfeer.
Ik heb liever dat het in de hobbysfeer zit dan dat ene fokker er zijn brood mee moet verdienen. :roll: De ene hobbyfokker is de andere niet en bovendien, wanneer ben je hobbyfokker en wanneer een professionele fokker? Elke fokker is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, of het hij nu hobbymatig of "professioneel" fokt.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Marion. schreef:
Dat noem ik inderdaad een fokteef. Ik vind 4 nesten voor een teef heel erg belastend, en zeker 1 te veel.
Ik zie nergens ''maar'' staan hoor :?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marion.

Stang schreef:Ik zie nergens ''maar'' staan hoor :?
Nee, staat er niet. Maar dat 'proef' ik uit het verhaal:
Ragverp schreef:In nederland is het wat betrefd de rottweiler niet makkelijk om geld te verdienen aan pups . want zoals eerder heb je 2 maal verplicht een ZG op een show . plus de magtest en de rasstandaard test daarnaast HD testen en binnenkort ook nog is ED .. zoniet geen stamboom. Tikt aardig aan allemaal bij elkaar. Dan maximaal 2 nesten per jaar met 1 teef met daartussen minimaal 10 maanden. dus eigenlijk 1 nest en maximaal 4 in haar leven
"Aan de rottweiler valt niet veel te verdienen, want ze mag maar maximaal 4 nestjes in haar leven krijgen".
(en ik neem voor het gemak dan aan, dat hij bedoelt 1 nest in de 2 jaar ipv 2 nesten per jaar :mrgreen: ).
Het lijkt net alsof hij denkt dat de eisen van de rottweiler-club, strenger zijn dan van een andere rasvereniging.

Volgens mij zijn de eisen bij de golden-club nog "strenger". Volgens mij minstens 2 U-tjes en 4 ZG-tjes ofzo. Uiteraard HD en de ogen. ED is nog niet verplicht geloof ik, maar dat doen de meeste fokkers al wel. Ook pas een nestje als de teef 2 is, en niet meer dan 1 per 2 jaar. Wij hebben alleen nòg geen mag-test ;)

(enne.... ik ben overigens heel erg blij dat die regels er zijn hoor, maar 4 nesten voor een teef vind ik echt te veel)
Laatst gewijzigd door Marion. op 16 jul 2004 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Marion. schreef:
sorry maar je weet dus niet waar je over praat

mol 8)
Marion.

Mol schreef:sorry maar je weet dus niet waar je over praat
Uiteraard weet ik dat niet, zeker niet in jouw ogen.

Maar effe hoor, denk je dat een zwangerschap niet belastend is voor een lichaam? Dat een vrouw na haar 4e bevalling niet een pietsje langer nodig heeft om te herstellen, en grote kans dat het nooit meer wordt zoals het was?
Is het gek dat een vrouw die na 20 jaar bijna onopgehouden zwanger is geweest, een jaar nadat ze haar 14e kind op de wereld heeft gezet een beroerte krijgt en helemaal niks meer kan? En vervolgens overlijdt als ze ergens begin 50 is ofzo?

Een zwangerschap is een aanslag op je lichaam. Ook op die van een hond. Een hond op 8-jarige leeftijd nog een keer laten dekken vind ik niet kunnen!
Marion.

Martijn schreef:Voor de teef maakt het niet uit. Als ze op vuilnis en met een buik vol wormen elk jaar een nest pups groot kunnen brengen kunnen ze dat ook op goed voer met medische begeleiding.
Een gezonde teef kan dat prima hebben. Als de pups 6 maanden zijn is de teef echt niet nog steeds verzwakt door het zogen hoor. Dat zou wel heel triest zijn.
Die honden op jouw vuilnisbelt mogen blij zijn als ze de 8 halen. Jammer dat je een vent bent, anders had je van mij ieder jaar een kind mogen baren. Kijken of je dan nog zo lult.
Mol
Zeer actief

Marion. schreef:
Mol schreef:sorry maar je weet dus niet waar je over praat
Uiteraard weet ik dat niet, zeker niet in jouw ogen.

Maar effe hoor, denk je dat een zwangerschap niet belastend is voor een lichaam? Dat een vrouw na haar 4e bevalling niet een pietsje langer nodig heeft om te herstellen, en grote kans dat het nooit meer wordt zoals het was?
Is het gek dat een vrouw die na 20 jaar bijna onopgehouden zwanger is geweest, een jaar nadat ze haar 14e kind op de wereld heeft gezet een beroerte krijgt en helemaal niks meer kan? En vervolgens overlijdt als ze ergens begin 50 is ofzo?

Een zwangerschap is een aanslag op je lichaam. Ook op die van een hond. Een hond op 8-jarige leeftijd nog een keer laten dekken vind ik niet kunnen!
ja je blaat heel mooi maar gaat alleen niet op het lichamelijk gestel van een hond is wel ff wat sterker als dat van een mens
en een hond van 8 in goed conditie kan makkelijk nog een nest gooien zonder problemen ,zelf heb ik een teef gehad die er echt niet onder leed van een zwangerschap ze viel er zelfs niet eens van af wandeling in het park was het voor haar.
4 nesten op een honden leven is verot weinig hoor zoals martijn al aan gaf een zwerver doet er nog meer in een leven en heeft er ook niks van.
het is jou vermenselijking van een hond die er een probleem van maakt.

mol 8)
Laatst gewijzigd door Mol op 16 jul 2004 20:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Marion.

Ik vermenselijk honden weer. Ja hoor, daar gaan we weer :evil:
Weet je wat? Fijne avond, Martijn en Mol. Ik heb hier geen zin in vandaag!
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Is het trouwens zo erg? Is het heel erg als een fokker wel aan een nest verdient? (Met excuses als iemand dit al geschreven heeft). Wat maakt het uit als er wel eens geld overblijft, ik neem aan dat er ook weer kosten in het vooruitzicht zijn?

Jip is een fokker die ik een beetje volg via het forum, als ik zie wat zij allemaal doet, uitgeeft en investeert, hoe goed zij voor haar honden en puppen zorgt, dan hoop ik van harte dat ze op zijn minst quite speelt want een goede fokker moet je koesteren. Wellicht dat goede fokkers mensen ervan kunnen doordringen dat broodfok walgelijk is.
Laatst gewijzigd door bram en thijs op 16 jul 2004 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
Mol
Zeer actief

Marion. schreef:Ik vermenselijk honden weer. Ja hoor, daar gaan we weer :evil:
zet je lampie ff op rood.

mol 8)
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Konni »

Ik vermenselijk honden weer. Ja hoor, daar gaan we weer
Ik stem voor Marion :mrgreen: , wat een nare gewoonte, als iemand zegt niet meer te willen reageren even natrappen, bah...
En dan nog wat....natuurlijk is een zwangerschap voor een hond en een mens anders, maar zeker niet minder belastend.
En een zwangerschap of bevalling "een wandeling door het park noemen", nou nou nou....das typisch man.. :tong:

Bovendien , als het krijgen van veel nestjes geen probleem is, snap ik het gedoe over broodfokkers ook niet zo?
Mol
Zeer actief

Konni schreef:
Ik vermenselijk honden weer. Ja hoor, daar gaan we weer
Ik stem voor Marion :mrgreen: , wat een nare gewoonte, als iemand zegt niet meer te willen reageren even natrappen, bah...
En dan nog wat....natuurlijk is een zwangerschap voor een hond en een mens anders, maar zeker niet minder belastend.
En een zwangerschap of bevalling "een wandeling door het park noemen", nou nou nou....das typisch man.. :tong:

Bovendien , als het krijgen van veel nestjes geen probleem is, snap ik het gedoe over broodfokkers ook niet zo?
tja klein snappertje he :roll:

mol 8)
Konni
Zeer actief
Contacteer:

tja klein snappertje he

Nou leg het uit oh grote forumgod
knol 8)
Mol
Zeer actief

Konni schreef:
tja klein snappertje he

Nou leg het uit oh grote forumgod
knol 8)
uit leggen nee want jij begrijpt dat toch niet,zeg je net :roll:

mol 8)
Konni
Zeer actief
Contacteer:

nee, jij kunt het niet uitleggen hè hè hè

dol 8)
Mol
Zeer actief

Konni schreef:nee, jij kunt het niet uitleggen hè hè hè

dol 8)
nee dat zal het wezen :roll:

mol 8)
Marion.

dol 8)
Ik mis nog er nog één ;)

snol 8)
Konni
Zeer actief
Contacteer:

nee okè, hebben we dat duidelijk

lol 8)
Marion.

En vergeet ik de allerbelangrijkste hier :mrgreen:

stooktrol 8)
Laatst gewijzigd door Marion. op 16 jul 2004 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Mol
Zeer actief

Marion. schreef:

dol 8)
Ik mis nog er nog één ;)

snol 8)
hmm je lampie maar helemaal uit gezet :roll:

mol 8)
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:En vergeet ik de allerbelangrijkste hier :mrgreen:

stooktrol 8)
That's me, everybody loves me.. :pffff:
Marion.

Mol schreef:hmm je lampie maar helemaal uit gezet :roll:
Ja, vind het vanavond niet nodig dat iedereen van mijn gemoedstoestand op de hoogte is.
Mol
Zeer actief

Marion. schreef:
Mol schreef:hmm je lampie maar helemaal uit gezet :roll:
Ja, vind het vanavond niet nodig dat iedereen van mijn gemoedstoestand op de hoogte is.
of we daar ons wat van aan trekken

mol 8)
Marion.

Mol schreef:of we daar ons wat van aan trekken
Jij maakt je anders erg druk om mijn "lichie"
Mol
Zeer actief

Marion. schreef:
Mol schreef:of we daar ons wat van aan trekken
Jij maakt je anders erg druk om mijn "lichie"
nee hoor was een constatering

mol 8)
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Marion. schreef:[ Een hond op 8-jarige leeftijd nog een keer laten dekken vind ik niet kunnen!
Zeg dat maar tegen de goldenclub want daar mag een teef nog gedekt worden op de leeftijd van 8 jaar ;)
Marion.

Mol schreef:nee hoor was een constatering
Ach, jij met je constateringen :?
Je vroeg gewoon meedenkend of ik mijn lichtje niet moest veranderen. Niks constatering, gewoon meedenken.
Marion.

bulletjebe schreef:Zeg dat maar tegen de goldenclub want daar mag een teef nog gedekt worden op de leeftijd van 8 jaar ;)
Zoals ik al zei ben ik niet precies op de hoogte van de regeltjes. Ik wil in elk geval geen pup van een teef van 8, dus aan mij raken ze die pups niet kwijt ;)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”