Stang schreef:Ik zie nergens ''maar'' staan hoor

Nee, staat er niet. Maar dat 'proef' ik uit het verhaal:
Ragverp schreef:In nederland is het wat betrefd de rottweiler niet makkelijk om geld te verdienen aan pups . want zoals eerder heb je 2 maal verplicht een ZG op een show . plus de magtest en de rasstandaard test daarnaast HD testen en binnenkort ook nog is ED .. zoniet geen stamboom. Tikt aardig aan allemaal bij elkaar. Dan maximaal 2 nesten per jaar met 1 teef met daartussen minimaal 10 maanden. dus eigenlijk 1 nest en maximaal 4 in haar leven
"Aan de rottweiler valt niet veel te verdienen, want ze mag maar maximaal 4 nestjes in haar leven krijgen".
(en ik neem voor het gemak dan aan, dat hij bedoelt 1 nest in de 2 jaar ipv 2 nesten per jaar

).
Het lijkt net alsof hij denkt dat de eisen van de rottweiler-club, strenger zijn dan van een andere rasvereniging.
Volgens mij zijn de eisen bij de golden-club nog "strenger". Volgens mij minstens 2 U-tjes en 4 ZG-tjes ofzo. Uiteraard HD en de ogen. ED is nog niet verplicht geloof ik, maar dat doen de meeste fokkers al wel. Ook pas een nestje als de teef 2 is, en niet meer dan 1 per 2 jaar. Wij hebben alleen nòg geen mag-test
(enne.... ik ben overigens heel erg blij dat die regels er zijn hoor, maar 4 nesten voor een teef vind ik echt te veel)