Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sho is gecasteerd en het gaat goed.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

We moeten nog gaan, ik moet hem om 14.00 brengen en om 17.00 weer ophalen.
In vind dat iedereen me gewoon zo laag benadert, alleen omdat ik mijn hond laat castreren.
Ik heb de behandeling van Sho met de therapeut nog eens doorgelezen. Zij adviseerde me een volledige castratie, maar omdat wij zo twijfelde, zei ze dat we misschien eerst chemisch kunnen doen. Maar in eerste instantie had ze het ntoch gelijk over castratie. Ik had dat verkeerd gelezen. Ik vertrouw op haar en een paar mensen op het forum hier, die me via de email een steuntje in de rug hebben gegeven. Wat als ik jullie zo hoor, ben ik het ergste van het ergste wat een hond maar kan krijgen.. thanks!
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Maartje-Sho schreef:In vind dat iedereen me gewoon zo laag benadert, alleen omdat ik mijn hond laat castreren.

Ik vertrouw op haar en een paar mensen op het forum hier, die me via de email een steuntje in de rug hebben gegeven. Wat als ik jullie zo hoor, ben ik het ergste van het ergste wat een hond maar kan krijgen.. thanks!
Je zwelgt in zelfmedelijden en nu niet iedereen met je meegaat probeer je de "schuld" van je beslissing af te schuiven. Zoals ik al eerder heb aangegeven: mensen met kennis en kunde hebben je voldoende handvaten aangeboden, je haalt er echter alleen uit wat in jouw straatje past.
AfbeeldingAfbeelding
Nancy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nancy »

Nou ja zeg.Wat hebben we weer een zelfmedelijden.Jakkes.Je bent niet het ergste wat een hond zich kan wensen maar z'n ballen eraf halen vanwege een gedragsprobleem waar je zelf wat aan kan doen vind ik een beetje te ver gaan.Als je het doe om medische redenen dan vind ik het een heel andere zaak.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Maartje-Sho schreef:We moeten nog gaan, ik moet hem om 14.00 brengen en om 17.00 weer ophalen.
In vind dat iedereen me gewoon zo laag benadert, alleen omdat ik mijn hond laat castreren.
Ik heb de behandeling van Sho met de therapeut nog eens doorgelezen. Zij adviseerde me een volledige castratie, maar omdat wij zo twijfelde, zei ze dat we misschien eerst chemisch kunnen doen. Maar in eerste instantie had ze het ntoch gelijk over castratie. Ik had dat verkeerd gelezen. Ik vertrouw op haar en een paar mensen op het forum hier, die me via de email een steuntje in de rug hebben gegeven. Wat als ik jullie zo hoor, ben ik het ergste van het ergste wat een hond maar kan krijgen.. thanks!
Ik heb dit hele topic nog eens door zitten lezen en ik zie niet wat je bedoeld. Er worden vragen aan je gesteld, die je niet beantwoord wat mensen logischerwijs wat prikkelt, maar verder valt er geen onvertogen woord.
Ik neem aan dat als je besluit tot castratie je weet waarom en je een enigszins reeeel beeld hebt over wat je kan verwachten. Die indruk heb ik van jou niet. Je hoopt dat hij er minder dominant van wordt, maar wat de reden is voor zijn agressie lees ik nergens.
Het feit dat er geconcludeert wordt dat je een hond hebt die niet bij jullie past is geen kritiek maar een vaststelling. Als een hond te dominant is voor je zegt dat iets over de relatie tussen jou en je hond, niet of je een goede baas probeert te zijn ja of nee. Je hebt te maken met karakters en net zo goed als een erg onderdanige hond niet bij mij zal passen past een dominante hond als Sho niet bij jullie. Zegt niks over jullie, maar over de combi.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Ik denk dat je toch even beter moet lezen. Men zegt nergens dat jij het slechtste bent wat jouw hond kan krijgen. Er wordt alleen gesteld dat jij waarschijnlijk een hond hebt die een te sterk karakter heeft voor jou en dus niet heel erg goed bij je past.
Verder denk ik dat je ook eens je meer zou moeten verdiepen in de andere effecten die een castratie kan hebben. Want testosteron is het manlijke hormoon dat voor diverse dingen nodig is. O.a. spieropbouw (kijk maar eens naar de doping in de sport). Doordat jouw hond gecastreerd wordt zal de productie hiervan verdwijnen. Waardoor hij dus nog meer het mikpunt voor andere honden kan worden en zal zich dan dus nog feller gaan verdedigen. Begrijpelijk, maar absoluut het tegenovergestelde van wat jij wil bereiken met hem.
Verder is hij op een leeftijd dat zijn agressieve gedrag mogelijk niet meer door zijn hormonen wordt aangestuurd, maar doordat hij keer op keer met dit gedrag iets heeft bereikt. Castratie zal dan echt niet meer helpen, het gedrag is dan structureel.
Jammer dat je je zo aangevallen voelt als iemand aangeeft dat dit niet de oplossing is voor jullie probleem. Ik snap dat je je graag gesteund voelt in jouw keuze, maar diverse mensen (waaronder ik dus ook) menen dat het niet de juiste keuze is en proberen je daarvan te overtuigen. De 1 doet dat op een fellere manier dan de ander. En als je wat langer op dit forum meeleest weet je dat dit hier gebeurd. De mensen zijn open en direct tegen je.
Net als anderen ben ik niet altijd tegen een castratie. Als er een medische reden voor is zoals b.v. bij Ouwe Deur van Hutsje, dan zal je wel moeten. Vrienden van mijn ouders hebben een Golden reu die werkelijk op alles dat ie tegenkwam reed. Was geen land mee te bezeilen en ook at ie nauwelijks. Hij was door alle frustratie graatmager. Die is gecastreerd. Hij rijdt niet meer en eet goed. Maar als ik hem nu zie? Zijn vacht is naar de knoppen, hij eet zo goed dat ie echt te dik wordt als er niet heel erg goed wordt opgepast en het is een enorme sul geworden.
Castreren om een gedragsverandering te weeg te brengen vind ik het niet de juiste oplossing.
Persoonlijk hoop ik dat deze operatie de oplossing biedt waarvoor je hem laat uitvoeren, maar ik vrees dus van niet.
Laatst gewijzigd door Branka op 07 jul 2004 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Nancy schreef:Nou ja zeg.Wat hebben we weer een zelfmedelijden.Jakkes.Je bent niet het ergste wat een hond zich kan wensen maar z'n ballen eraf halen vanwege een gedragsprobleem waar je zelf wat aan kan doen vind ik een beetje te ver gaan.Als je het doe om medische redenen dan vind ik het een heel andere zaak.
Het zal best zijn dat Sho minder dominant wordt en dus niet meer piest tegen benen. Die kans zit er dik in. Alleen is dat in mijn ogen niet het grootste probleem. Het grootste probleem is zijn agressie en de vraag is of castratie dat probleem niet zal verergeren.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

het gaat erom wat het beste is voor je hond . Ik heb er onvoldoende verstand van om te weten hoe dit uit gaat pakken . Weet alleen dat castratie niet is terug te draaien en dat het altijd nog kan . Dus waarom dan niet eerst chemische castratie proberen ? Zeker als je zelf twijfelt .

Dat is gewoon een argument , en dat hoef je op geen enkele manier als een persoonlijke aanval op te vatten .
Afbeelding
morah
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door morah »

het gaat erom wat het beste is voor je hond . Ik heb er onvoldoende verstand van om te weten hoe dit uit gaat pakken . Weet alleen dat castratie niet is terug te draaien en dat het altijd nog kan . Dus waarom dan niet eerst chemische castratie proberen ? Zeker als je zelf twijfelt .

Dat is gewoon een argument , en dat hoef je op geen enkele manier als een persoonlijke aanval op te vatten .
Laten we maar hopen en :ok: dat het het gewenste resultaat heeft, alhoewel ik daar ook absoluut niet van overtuigd ben... Ik ben het helemaal eens met eline en nog andere mensen : Sho heeft voor Maartje niet de nodige dosis respect, aanziet haar niet echt als dè baas...
pootje van Bai~lee, Xscoubidou en Yguana
Nancy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nancy »

Eline* schreef:
Nancy schreef:Nou ja zeg.Wat hebben we weer een zelfmedelijden.Jakkes.Je bent niet het ergste wat een hond zich kan wensen maar z'n ballen eraf halen vanwege een gedragsprobleem waar je zelf wat aan kan doen vind ik een beetje te ver gaan.Als je het doe om medische redenen dan vind ik het een heel andere zaak.
Het zal best zijn dat Sho minder dominant wordt en dus niet meer piest tegen benen. Die kans zit er dik in. Alleen is dat in mijn ogen niet het grootste probleem. Het grootste probleem is zijn agressie en de vraag is of castratie dat probleem niet zal verergeren.
ja dat snap ik.ik denk niet dat een castratie het probleem zal oplossen en inderdaad misschien juist gaat verergeren.Ik vind dat je dit probleem zelf moet aanpakken en de relatie met je hond moet verbeteren.En dat doe je niet door een castratie maar door je hond te trainen op een voor hem juiste manier want iedere hond is anders wat trainen betreft.
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Maartje-Sho schreef:We moeten nog gaan, ik moet hem om 14.00 brengen en om 17.00 weer ophalen.
Niemand zegt dat je geen goede bedoelingen hebt wat Sho betreft. En je bent zeker niet het ergste van een hond maar kan krijgen. Er wordt je gewoon gewezen op het feit dat Sho qua karakter niet bij jullie past.

Daar hoef je geen drama van te maken maar is misschien wel iets waar je bij stil kan staan.

Verder heb ik niemand gezien die lelijk tegen je gedaan heeft. Eigenlijk alleen maar mensen die je op de gevaren wijzen die een castratie voor je hond kan hebben. Zoals bijv waar die agressie vandaan komt. Heeft deze gedragstherapeut dit ook met je besproken?

Alles is namelijk oorzaak - gevolg en als je de oorzaak niet weet kan je het probleem ook neit adequaat oplossen.

Eigenlijk probeert iedereen je hier te helpen. Dus ik zou zeggen, zet een andere bril op en lees het topic nog eens door. Dan zie je dat je niet terrecht reageert
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Zoie
Zeer actief

morah schreef:

Laten we maar hopen en :ok: dat het het gewenste resultaat heeft, alhoewel ik daar ook absoluut niet van overtuigd ben... Ik ben het helemaal eens met eline en nog andere mensen : Sho heeft voor Maartje niet de nodige dosis respect, aanziet haar niet echt als dè baas...
Ze kan er allicht nog even met haar DA over praten . Als ze een goede heeft moet zo'n beslissing nog terug te draaien zijn . En als je zelf niet wilt , dan is een operatie uiteraard nooit verplicht , ook al heb je een afspraak gemaakt . Dus wat dat betreft zijn er nog opties .
Afbeelding
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Wij hebben ook totaal 3 SWH's ivm medische reden moeten laten castreren, oa kanker gezwel in zijn bal , en cyste .

De honden zijn absoluut nooit veranderd in gedrag, dus een castratie puur alleen voor zijn gedrag, zou ik zo'n ingrijpende ingreep niet aan raden.

Maar ja als je liever hebt dat zijn ballen naar de kloten gaan dan is dat jouw keus, we leven in een (soms)democraties land, maar je begrijp toch wel als je aan een discussie begint op internet (hondenforum)wat wereldwijd kan en wordt gelezen, dat je reactieties krijgt.

Gr Bertus.
Gast

Hoe kan je een objectieve beslissing nemen als je hier het een hoort en ergens anders het ander?
Waar zijn agressie vandaan komt weten we niet, omdat hij uit het asiel komt.
Ik breng Sho zo weg en zal het er in ieder geval nog goed over hebben met de DA, wat jullie hebben gezegd. Misschien kan die mij meer duidelijkheid brengen.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:Waar zijn agressie vandaan komt weten we niet, omdat hij uit het asiel komt.
Huh? Je kan aan gedrag/houding zijn motivatie aflezen. Hoef je verder niks voor van de hond te weten. Ik neem ook aan dat je gedragstherapuet dat wel weet. Vraag er eens naar, al is het nu wat aan de late kant. :?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Maartje-Sho schreef:Hoe kan je een objectieve beslissing nemen als je hier het een hoort en ergens anders het ander?
Waar zijn agressie vandaan komt weten we niet, omdat hij uit het asiel komt.
Ik breng Sho zo weg en zal het er in ieder geval nog goed over hebben met de DA, wat jullie hebben gezegd. Misschien kan die mij meer duidelijkheid brengen.
Dit snap ik niet. Ik bedoelde niet wat heeft hij meegemaakt waardoor hij aggressief is maar waarom. Uit pure dominantie, angst, onzekerheid. Daar heeft deze gedragstherapeut toch inzicht in gegeven "het waarom"????

Want op basis van welke argumenten heeft hij/zij dan dit advies gegeven?

Heb je trouwens nog contact met haar/hem? Aangezien je iets zei over haar/zijn advies doorgelezen te hebben.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Maartje-Sho schreef:Ik zei alleen dat je in principe je hond wel achter moet laten, maar dachten jullie nu echt dat ik dat daadwerkelijk zou doen? Ze zoeken het maar uit daar, ik blijf bij hem tot dat hij slaapt en zodra hij wakker is, ben ik bij hem!
Daarna zeg je dit:
Wat ga je nu doen dan? Hem pas om 17.00 weer ophalen? Als hij om 2 uur geholpen wordt (dat mag je hopen, anders zit hij zo lang in een hok) is hij om 3 uur echt wel weer wakker hoor! Zeker als ze met gasnarcose werken.
Afbeelding
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Konni »

Even een paar vraagjes die zo in me opkomen (ben nog nieuw, dus het kan oude koek zijn voor jullie)
Voorzover ik heb begrepen, is het beter een teef te laten helpen, om latere problemen met baarmoederontstekingen te voorkomen? Mijn da legde uit dat elke keer loops worden, in de "natuur" beloont word met een zwangerschap. Maar als je teef dus nooit zwanger raakt, kunnen die hormonen nergens heen? En dat kan bij teven bv borstkanker veroorzaken?
En als je een reu laat helpen, worden alleen de hormonen beinvloed, dus hij word wat rustiger en minder dominant?
Misschien een vreemde vergelijking hoor, maar als je een man laat helpen, verandert zijn karakter en bouw dan ook ineens?
Branka
moderator

Konni schreef:Even een paar vraagjes die zo in me opkomen (ben nog nieuw, dus het kan oude koek zijn voor jullie)
Voorzover ik heb begrepen, is het beter een teef te laten helpen, om latere problemen met baarmoederontstekingen te voorkomen? Mijn da legde uit dat elke keer loops worden, in de "natuur" beloont word met een zwangerschap. Maar als je teef dus nooit zwanger raakt, kunnen die hormonen nergens heen? En dat kan bij teven bv borstkanker veroorzaken?
En als je een reu laat helpen, worden alleen de hormonen beinvloed, dus hij word wat rustiger en minder dominant?
Misschien een vreemde vergelijking hoor, maar als je een man laat helpen, verandert zijn karakter en bouw dan ook ineens?
Als je een kind zou castreren voordat ze volledig uitgegroeid zijn is het voor zover ik begrepen heb ook zo dat bij hun dus niet de secundaire geslachtskenmerken ontwikkelen. Dat is bij vrouwen b.v. de borstvorming en beharing op bepaalde plekken en bij mannen het vormen van de bespiering en b.v. het zwaarder worden van de stem.
Kortom de geslachtshormonen hebben een functie op de ontwikkeling van een lichaam.
Afbeelding
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Konni »

Nog dommer dan dom, een man word gesteriliseerd en een hond gecastreerd bedenk ik net...dat zal het verschil maken..?
Kortom de geslachtshormonen hebben een functie op de ontwikkeling van een lichaam.
Juist, dat snap ik, maar gewoonlijk wacht je tot je hond volgroeit is neem ik maar eens aan? (ik wel tenminste)
Ik heb mijn mechelse dame twee keer moeten laten helpen aan melklijstkanker, en toen ze oud werd verschenen overal kleine tumoren.
Ze is 13 geworden, in mijn ogen dus nog veel te jonggestorven.
Vandaar dat ik bij Jessie onmiddelijk de beslissing nam haar te laten helpen. Ik wilde zoiets nooit meer meemaken...
Gast

Ik weet toch niet hoelang hij onder zeil was, ik heb daar helemaal geen verstand van.
Maar heb gezegd dat ik bij hem wilde zijn als hij in slaap viel. Dat vond ik echt eng om te zien, hij begon te wankelen, en op een gegeven moment viel hij in slaap. :cry: Hij heeft een normale narcose gehad, maar de dosering was de helft minder, omdat het bij Shar-Pei's wat betreft ademhalingsproblemen soms moeilijk is hem uit de narcose te krijgen. Ik was echt bang. Maar het is allemaal perfect gegaan. Om 15.15 belde ze me op, hij was toen net anderhalf uur bij de DA. Hij was net wakker aan het worden toen ik binnen kwam. Dus gelukkig is ie veel eerder thuis!
Branka
moderator

Konni schreef:
Nog dommer dan dom, een man word gesteriliseerd en een hond gecastreerd bedenk ik net...dat zal het verschil maken..?
Juist, dat snap ik, maar gewoonlijk wacht je tot je hond volgroeit is neem ik maar eens aan? (ik wel tenminste)
Ik heb mijn mechelse dame twee keer moeten laten helpen aan melklijstkanker, en toen ze oud werd verschenen overal kleine tumoren.
Ze is 13 geworden, in mijn ogen dus nog veel te jonggestorven.
Vandaar dat ik bij Jessie onmiddelijk de beslissing nam haar te laten helpen. Ik wilde zoiets nooit meer meemaken...
Er is wel degelijk een verschil tussen castreren en steriliseren. Het laatste is 'slechts' het onvruchtbaar maken door de zaadleiders af te binden (bij vrouwen de eierstokken). Kortom de hormoonproductie blijft bestaan.
Als je kijkt naar het preventief steriliseren van een teef (is dus eigenlijk ook castreren) dan moet je dat doen voor de 1e loopsheid wil je de kans op diverse soorten kanker verkleinen. Dus voor een teef volgroeit is en voor ze geslachtsrijp is. Als ik de onderzoeken zo heb gezien schijnt sterilisatie na de 1e loopsheid al een groter risico te zijn.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Maartje-Sho schreef:Ik weet toch niet hoelang hij onder zeil was, ik heb daar helemaal geen verstand van.
Maar heb gezegd dat ik bij hem wilde zijn als hij in slaap viel. Dat vond ik echt eng om te zien, hij begon te wankelen, en op een gegeven moment viel hij in slaap. :cry: Hij heeft een normale narcose gehad, maar de dosering was de helft minder, omdat het bij Shar-Pei's wat betreft ademhalingsproblemen soms moeilijk is hem uit de narcose te krijgen. Ik was echt bang. Maar het is allemaal perfect gegaan. Om 15.15 belde ze me op, hij was toen net anderhalf uur bij de DA. Hij was net wakker aan het worden toen ik binnen kwam. Dus gelukkig is ie veel eerder thuis!
Nou, hartstikke mooi dat hij alweer thuis is!
En hoe voelt hij zich?
Hadden ze geen gasnarcose? Hebben ze hier ook niet...maar ik ga voor alle specifieke dingen dus ook naar Bos in Enschede die goed is met sharpei's en gasnarcose heeft. Gasnarcose duurt gewoon langer en vereist meer arbeid zeg maar...dus velen willen het liefst de hond gewoon onder zeil brengen...

Ik hoop dat alles goed gaat met hem en dat ie snel weer de oude is!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Maartje-Sho schreef:Ik weet toch niet hoelang hij onder zeil was, ik heb daar helemaal geen verstand van.
Gelukkig is hij weer thuis! :ok:

Ook al ben ik het niet eens met de castratie, natuurlijk hoop ik dat hij weer snel opknapt en dat het iig niet voor niets is geweest :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gast

Ook al ben ik het niet eens met de castratie, natuurlijk hoop ik dat hij weer snel opknapt en dat het iig niet voor niets is geweest
Thanks!

Tuurlijk weet ik ook wel dat iedereen het goed bedoelt hier, maar het viel nogal koud op mjn dak, al die reacties. Hopelijk is ie snel weer de oude, en is het idd niet voor niks geweest!
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:

Tuurlijk weet ik ook wel dat iedereen het goed bedoelt hier, maar het viel nogal koud op mjn dak, al die reacties.
Ja het leven is nu eenmaal geen roze geur en maneschijn.

Kijk we kunnen de klok niet meer terug draaien, ik ben ook absoluut niet voor deze na mijn gevoel te snelle beslissing van castratie voor het gedrag hond, maar het zei zo, ik ben blij dat hij weer thuis is, hou wel de draadjes in de gaten van het hechten, het is bij ons 2 keer goed gegaan, maar bij de castratie van onze hond 14 dagen geleden, zijn de meeste hechtingen in het litteken weefsel vergroeid, dus ze hebben moeten af knippen de uiteindjes, met de hoop dat het niet gaat zweren .

Gr Bertus.
Gast

Jij hebt je hond toch ook laten casteren? Waarom dat dan?
Zoie
Zeer actief

hoop ook dat Sho snel weer opknapt en dat het goed uitpakt . Succes ermee !
Afbeelding
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:Jij hebt je hond toch ook laten casteren? Waarom dat dan?
Je moet natuurlijk wel even mijn topics lezen, ik gaf aan dat wij 3 Saarlooswolfhonden hebben laten castreren ivm kanker in een bal de laatste dus en de ander 2 hadden ook kwaadaardige gezwellen, ik had geen keus of het had hun leven gekost.

Gr Bertus.
Gast

Thanks!
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hutsje schreef:
vinkje schreef:Sommige mensen laten hun hond net zo makkelijk castreren, of dat het niks is, zo makkelijk als dat wij een kopje koffie drinken.
Ik heb nog nooit gehoord dat een reu op later leeftijd medische problemen krijgt omdat hij reu is, wat een flauwe kul zeg.
Hier moet ik toch even op zeggen dat (oudere) reuen wel prostaatproblemen kunnen krijgen, daarom is Deur ook nog op een leeftijd van bijna 10 gecastreerd. Maar goed, dat is nog geen reden om een gezonde hond te castreren want niet elke reu krijgt deze problemen.
Donar is met 7 jaar gecastreerd vanwege prostaat problemen en Tank gaat morgen voor een echo omdat hij nu al prostaatproblemen heeft :jank: En ook ik ben tegen castreren als dat niet medisch noodzakelijk is en ik ga dan ook eeerst met Tank andere dingen proberen zoals een chem.castratie e.d. voordat ik zeker weet dat niets helpt en dan zal het uiteindelijk wel moeten voor zijn gezondheid maar ik ben er echt niet blij mee.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”