Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Canine Herpes
Moderator: moderatorteam
- Distinguer
- Vaste gebruiker
Blijft raar toevallig.......2 Wendy's in combinatie met dobersqyan schreef:wendy, in het DVIN clubblad van mei 2003 is al een keer een herpes stuk (CHV) in de medische sectie geplaatst.
afkomstig van dierenkliniek kortenoord in wageningen, steven schukking/ frans smeur/ robert jassies/ erica kiemeneij.
groetjes wendy

Dank voor het opzoeken, je bent

Ik hoop dat Hanneke nog wat aanvullende info heeft wat ik toch kan gebruiken. (in ieder geval voor op de website lijkt het mij een heel interessant item)
Distinguer schreef:Blijft raar toevallig.......2 Wendy's in combinatie met dobersqyan schreef:wendy, in het DVIN clubblad van mei 2003 is al een keer een herpes stuk (CHV) in de medische sectie geplaatst.
afkomstig van dierenkliniek kortenoord in wageningen, steven schukking/ frans smeur/ robert jassies/ erica kiemeneij.
groetjes wendy![]()
Dank voor het opzoeken, je bent![]()
Ik hoop dat Hanneke nog wat aanvullende info heeft wat ik toch kan gebruiken. (in ieder geval voor op de website lijkt het mij een heel interessant item)

maar als het al een keer is gepubliceerd in het blad, is dat dan niet op te vragen bij de redactie ofzo, voor plaatsing op de website, dus gewoon hetzelfde stuk?
- Distinguer
- Vaste gebruiker
Redactie??? Welke redactie??qyan schreef:Distinguer schreef:Blijft raar toevallig.......2 Wendy's in combinatie met dobersqyan schreef:wendy, in het DVIN clubblad van mei 2003 is al een keer een herpes stuk (CHV) in de medische sectie geplaatst.
groetjes wendy![]()
Ik hoop dat Hanneke nog wat aanvullende info heeft wat ik toch kan gebruiken. (in ieder geval voor op de website lijkt het mij een heel interessant item)haha, went wel toch 2 wendy's, al is het op de dobersite soms ff verwarrend.
maar als het al een keer is gepubliceerd in het blad, is dat dan niet op te vragen bij de redactie ofzo, voor plaatsing op de website, dus gewoon hetzelfde stuk?
We zitten momenteel helemaal zonder en ik ben bang dat er niet veel bewaard is gebleven.
Niks voor jou?? redactie van het clubblad.
Je hebt een geweldige schrijfstijl en heel veel kennis.
Lijkt me geweldig....de twee Wendy's. Jij het blad ik de site.
Distinguer schreef:Redactie??? Welke redactie??qyan schreef:Distinguer schreef:Blijft raar toevallig.......2 Wendy's in combinatie met dobersqyan schreef:wendy, in het DVIN clubblad van mei 2003 is al een keer een herpes stuk (CHV) in de medische sectie geplaatst.
groetjes wendy![]()
Ik hoop dat Hanneke nog wat aanvullende info heeft wat ik toch kan gebruiken. (in ieder geval voor op de website lijkt het mij een heel interessant item)haha, went wel toch 2 wendy's, al is het op de dobersite soms ff verwarrend.
We zitten momenteel helemaal zonder en ik ben bang dat er niet veel bewaard is gebleven.
Lijkt me geweldig....de twee Wendy's. Jij het blad ik de site.

ik kan het wel overtikken uit het blad eventueel, zit geen copywright op???
ik redacteur van het clubblad 8O
misschien als ik eenmaal afgestudeerd ben, maar is me voor nu toch echt te druk hoor

lijkt me wel leuk om te doen, maar naast een fulltime studie volgens mij een onmogelijke taak om vol te houden

Zoek wel even goed uit of er geen copywright op zit of dat je de bron moet vermelden. Het zou vervelend zijn als je daar gezeik over krijgt.qyan schreef:
ja dat is waar, er is geen redactie meer
![]()
misschien als ik eenmaal afgestudeerd ben, maar is me voor nu toch echt te druk hoor![]()
![]()
lijkt me wel leuk om te doen, maar naast een fulltime studie volgens mij een onmogelijke taak om vol te houden
Hanneke
heb idd nog even goed gekeken, moet de bron vermeldenelcolarsamy schreef:Zoek wel even goed uit of er geen copywright op zit of dat je de bron moet vermelden. Het zou vervelend zijn als je daar gezeik over krijgt.qyan schreef:
ja dat is waar, er is geen redactie meer
![]()
misschien als ik eenmaal afgestudeerd ben, maar is me voor nu toch echt te druk hoor![]()
![]()
Hanneke

- Distinguer
- Vaste gebruiker
Als je het over zou willen tikken....heeeeeeeeeeel graagqyan schreef:Distinguer schreef:Redactie??? Welke redactie??qyan schreef:Distinguer schreef: Blijft raar toevallig.......2 Wendy's in combinatie met dobers![]()
Lijkt me geweldig....de twee Wendy's. Jij het blad ik de site.ja dat is waar, er is geen redactie meer
![]()
![]()

Ik zit net zoals jij...eigenlijk een beetje tijd te weinig

Behalve het onderhoud van de DVIN-website heb ik ook mijn werk (ook onderhoud van de website, maildistrubutie en aanverwante bezigheden, vergaderingen prffffff

Wahhhhhh hellup...er zitten gewoon te weinig uren in een etmaal.
Toch doe ik alles nog met veel plezier.
Jij moet je inderdaad richten op je studie....da's vele malen belangrijker. Een redacteur wordt vast wel gevonden.
- Distinguer
- Vaste gebruiker
-
- Vaste gebruiker
De Entstof Eurican Herpes 205
Gezuiverd subunit vaccin voor de actieve immunisatie van teven ter preventie van mortaliteit klinische symptomen en laesies bij puppies, ten gevolge van infecties met het caniene herpes virus tijdens de eerste levensdagen.
Eerste injecie tijdens de loopsheid ofwel 7-10 dagen na de vermoedelijke dekdatum.
tweede injectie 1a2 weken voor de verwachten werpdatum.
De vaccin geef de teef antilichaamen die teef maar ook de pups beschermen tegen het virus de vaccin gaat ook in de biest zitten dus het is heel belangrijk dat de pups de biest binnen krijgen.
We laten onze honden ook enten tegen parvo nou zie dit als hetzelfde.
Het is heel naar als je een nest heb wat aan herpes overlijd want ze kunnen de herpes ook in een stress situatie bloodgooien door bijv een bevalling de pups worden dan gelijk geinfecteerd.
Verder kunnen ze door de stress op show het virus vrijspel geven.
De warmte in de kist is zeker erg belangrijk want pups die onderkoelt zijn zijn zeer vatbaar voor herpes.
De temp moet 28 tot 32 graden zijn dit is nodig dat de pups goed drogen.
De simptonen bij geinfecteerde pups.
Sinds kort weten we dat hypotherme pups (onderkoelde pups) gevoelig zijn voor een infectie met herpesvirus. Dat geeft een ziektebeeld met sterfte van de pups en pups die later hersenverschijnselen kunnen vertonen.
Een infectie bij pasgeboren pups geeft een algemeen ziektebeeld met bloedingen in de organen. Het virus vermeerdert zich met name bij lage temperaturen (35à 36° C) en slaat dan vooral aan bij pups met een slechte temperatuurregulatie. Als de pups drie weken oud zijn slaat een infectie niet meer aan. Behalve door algemene maatregelen zoals goede omgevingstemperatuur, is de ziekte niet te beïnvloeden. De eerste drie weken geen bezoek.
Ze eten heel goed wat van het een op de andere moment stopt.
De buikjes worden donkerrood paar en nemen de vorm van een peer aan.
Ze worden lusteloos en droogen vrijsnel uit.
Ze blijfen alleen nog maar op der zij liggen en happen naar adem.
Met de laatste ademhaling komt er bloed uit de neus mond gevloeit.
Bij sectie worden afwijkende niertjes en levertjes gevonden.
Groetjes Dippy
Gezuiverd subunit vaccin voor de actieve immunisatie van teven ter preventie van mortaliteit klinische symptomen en laesies bij puppies, ten gevolge van infecties met het caniene herpes virus tijdens de eerste levensdagen.
Eerste injecie tijdens de loopsheid ofwel 7-10 dagen na de vermoedelijke dekdatum.
tweede injectie 1a2 weken voor de verwachten werpdatum.
De vaccin geef de teef antilichaamen die teef maar ook de pups beschermen tegen het virus de vaccin gaat ook in de biest zitten dus het is heel belangrijk dat de pups de biest binnen krijgen.
We laten onze honden ook enten tegen parvo nou zie dit als hetzelfde.
Het is heel naar als je een nest heb wat aan herpes overlijd want ze kunnen de herpes ook in een stress situatie bloodgooien door bijv een bevalling de pups worden dan gelijk geinfecteerd.
Verder kunnen ze door de stress op show het virus vrijspel geven.
De warmte in de kist is zeker erg belangrijk want pups die onderkoelt zijn zijn zeer vatbaar voor herpes.
De temp moet 28 tot 32 graden zijn dit is nodig dat de pups goed drogen.
De simptonen bij geinfecteerde pups.
Sinds kort weten we dat hypotherme pups (onderkoelde pups) gevoelig zijn voor een infectie met herpesvirus. Dat geeft een ziektebeeld met sterfte van de pups en pups die later hersenverschijnselen kunnen vertonen.
Een infectie bij pasgeboren pups geeft een algemeen ziektebeeld met bloedingen in de organen. Het virus vermeerdert zich met name bij lage temperaturen (35à 36° C) en slaat dan vooral aan bij pups met een slechte temperatuurregulatie. Als de pups drie weken oud zijn slaat een infectie niet meer aan. Behalve door algemene maatregelen zoals goede omgevingstemperatuur, is de ziekte niet te beïnvloeden. De eerste drie weken geen bezoek.
Ze eten heel goed wat van het een op de andere moment stopt.
De buikjes worden donkerrood paar en nemen de vorm van een peer aan.
Ze worden lusteloos en droogen vrijsnel uit.
Ze blijfen alleen nog maar op der zij liggen en happen naar adem.
Met de laatste ademhaling komt er bloed uit de neus mond gevloeit.
Bij sectie worden afwijkende niertjes en levertjes gevonden.
Groetjes Dippy
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Namens Hanneke die hier geen lid meer is plaats ik dit even:
Ik heb bij Kynotrain gevraagd of ik de tekst van de lezing over Herpes op het forum mocht zetten.Dat mocht helaas niet. Zie hieronder. Wel kunnen mensen de syllabus opvragen bij Kynotrain. Moet je wel voor betalen. Wat je ook kunt proberen is de spreker van de lezing te pakken te krijgen. Dat is dhr. H. Egberink en die werkt bij de Faculteit Diergeneeskunde afdeling Infectieziekten en Virologie in Utrecht. Tel nr. van de RU is: 030 - 6703477. Ik hoop dat je dan meer geluk hebt als ik, want ik kon de RU al niet eens bereiken, continue in gesprek. Omdat ik niet meer op het Hondenforum zit en er iemand met Dobers was die erg geïnteresseerd was hierin, zou ik jou willen vragen of jij onderstaande informatie op het forum wil zetten, of aan deze persoon door wilt geven.
Reactie Peter Beekman aan Hanneke
het is niet toegestaan (in overleg met de sprekers) om de tekst op internet te zetten. Wel kunnen mensen mij benaderen voor de Syllabus waarin de hele tekst is opgenomen. Deze is ook te bestellen op www.kynotrain.nl
Groeten,
Kynotrain Nederland
Peter Beekman
Bosstraat 22 4714 SB SPRUNDEL
T: 0165 381383 M: 06 22780512
Ik heb bij Kynotrain gevraagd of ik de tekst van de lezing over Herpes op het forum mocht zetten.Dat mocht helaas niet. Zie hieronder. Wel kunnen mensen de syllabus opvragen bij Kynotrain. Moet je wel voor betalen. Wat je ook kunt proberen is de spreker van de lezing te pakken te krijgen. Dat is dhr. H. Egberink en die werkt bij de Faculteit Diergeneeskunde afdeling Infectieziekten en Virologie in Utrecht. Tel nr. van de RU is: 030 - 6703477. Ik hoop dat je dan meer geluk hebt als ik, want ik kon de RU al niet eens bereiken, continue in gesprek. Omdat ik niet meer op het Hondenforum zit en er iemand met Dobers was die erg geïnteresseerd was hierin, zou ik jou willen vragen of jij onderstaande informatie op het forum wil zetten, of aan deze persoon door wilt geven.
Reactie Peter Beekman aan Hanneke
het is niet toegestaan (in overleg met de sprekers) om de tekst op internet te zetten. Wel kunnen mensen mij benaderen voor de Syllabus waarin de hele tekst is opgenomen. Deze is ook te bestellen op www.kynotrain.nl
Groeten,
Kynotrain Nederland
Peter Beekman
Bosstraat 22 4714 SB SPRUNDEL
T: 0165 381383 M: 06 22780512
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Update
IK ga even aansluiten.... Ondertussen heeft mijn teefje een nestje van 4 pups, 2 meisjes en 2 jongens. Ze zijn allen gezond en ik heb moeder laten enten 10 dagen na de dekking en 10 dagen voor de uitgerekende datum. Vooraf heb ik uitgebreid met de fabrikant en DA alles doorgesproken. Mij werd van beide kanten het volgende verhaal verteld. De moederhond wordt geënt maar de pups krijgen dit door de biest pas binnen. Dus ze zijn geboren, goed warm houden en de eerste 48 uur krijgen ze de antistoffen binnen door de melk. Ik vond dat op zich een raar verhaal want in mijn ogen had dat hele enten dan geen zin en moest ik alleen maar goed warm houden en was er geen vuiltje aan de lucht.... Aan de andere kant, stel dat je inderdaad 1 pup hebt dan drinkt ie de eerste 48 uur (biest) precies wat ie nodig heeft en krijgt ie niet alles binnen, de hele enting dus....
Wat ik ervan moet denken weet ik nog steeds niet, ik ben wel blij dat ik het heb gedaan en zowel mijn teef als mijn pups zijn in prima conditie. De pups zijn nu 5 weken oud.
Groetjes
Tinde
Wat ik ervan moet denken weet ik nog steeds niet, ik ben wel blij dat ik het heb gedaan en zowel mijn teef als mijn pups zijn in prima conditie. De pups zijn nu 5 weken oud.
Groetjes
Tinde
Rude & Gentle's
From our family to yours!
From our family to yours!